Вісім років українці чекали виходу повнометражної анімації «Мавка. Лісова пісня». Стрічка змінювала режисерів і дати релізу, запускала потужні колаборації (від WWF в Україні до «Сільпо»), долала безліч складнощів, спричинених подіями в індустрії, країні, світі. Та попри всі перепони, мультфільм, створений студією Animagrad за мотивами драми-феєрії Лесі Українки, нарешті на великих екранах. І не тільки в Україні, та про це трохи згодом. Поки ж покажу вам, якою була премʼєра, що через війну могла пройти за кордоном, але все ж відбулася на батьківщині.
Премʼєра «Мавки» у перший день весни – це не лише сповнено символізму, а ще й дуже красиво
Віночки, руни,
персонажі з всесвіту анімації...
Буквально все створювало весняний настрій
Віктор Жданов не дасть збрехати
Одразу видно, що Гарік Корогодський готувався до премʼєри заздалегідь – образ продуманий до дрібниць
А ті, кому забракло тематичних аксесуарів, могли просто тут придбати їх у FILM.UA Store
От де суперсила прихована!
Звісно, найбільшою популярністю в дітей користувався іграшковий жабокиць Квусь. Власне для цього він і був придуманий – аби працювати з наймолодшою аудиторією мультфільму
Директорка Stage Show Company Наталія Гончар разом з актором у костюмі Квуся ненавʼязливо натякають, що вже навесні Україна побачить хореографічну виставу «Мавка. Шоу»
Мабуть, і Євген Кот із Наталією Татаринцевою були запрошені не просто так
Утім, на премʼєрі «Мавки» можна було зустріти геть різних гостей – від військових
до зірок шоубізу
та навіть голови Міністерства закордонних справ Дмитра Кулеби
Поринути у чарівний світ анімації був запрошений і міністр культури Олександр Ткаченко з родиною. Та звісно, головними героями цього вечора були не політики, а творці проекту: продюсерки Ірина Костюк та Анна Єлісєєва,
продюсер Єгор Олесов, сценарист Ярослав Войцешек, режисер Олег Маламуж
та артдиректор Крістіан Коскінін
Так само вітання з довгоочікуваною премʼєрою приймали співвласник FILM.UA Group Сергій Созановський і CEO компанії Вікторія Ярмощук
та вся велика команда проекту
Підозрюю, найтеплішими були вітання голови УАнімА Олени Голубєвої, котра точно знає, як складно створювати анімацію в Україні сьогодні
Решта ж гостей просто раділи зустрічі, як Олексій Комаровський, Анна Трінчер, Леся Самаєва, Наталя Бабенко, Анастасія Цимбалару, Григорій Бакланов, Арам Арзуманян та Артур Логай з дружиною Євгенією
Микола Куцик: ну, за українське кіно!
Голова Держкіно Марина Кудерчук і голова Підкомітету ВР у сфері кінематографу Павло Сушко мовчазно схвалюють
Та й як не думати про долю національного кіно, коли навколо самі кіношники та інші представники AV-індустрії: Ксенія Мішина, Олена Лавренюк, Олександр Попов,
Ярослав Шахторін і Таісія Хвостова, Олександр Кобзар, Артем Литвиненко
Сімейна анімація – найкращий жанр, аби змалечку формувати звичку ходити на українське кіно
Тож Юрій Король і Катя Царик, Альона Тимошенко, Анна Саліванчук та Юрій Ткач із дружиною не пропустили нагоди показати дітям якісну вітчизняну стрічку
Як і Олексій Гончаренко, що вивів у світ двох донечок
А Олег Панюта, котрий віднедавна є ведучим телеканалу «Ми – Україна», зміг перевірити, чи діє магія «Мавки» на підлітків, яким зазвичай доволі складно догодити
Таку саму можливість має і Назар Задніпровський, що подарував свій голос одному з персонажів «Мавки» – Лісовику
Натомість Олег Скрипка, котрий озвучив Того, Що у Скелі Сидить, завітав на премʼєру сам
А Юлія Саніна (Русалка Водяниця) – в компанії Євгена Філатова. Цікаво, як за його версією звучала б «Мавка»?
А от яким би міг бути голос головної героїні, якби її озвучила інша акторка, уявити складно: Наталка Денисенко неодноразово зізнавалася, що схожа з Мавкою за характером та вдачею
Ведуча «Сніданку з 1+1» Неля Шовкопляс не втратила нагоди сфотографуватися з Ніною Матвієнко, голос котрої також звучить у мультику. Співачка вже мала досвід роботи з анімацією, але «Мавка» стала її дебютом у ролі оповідачки
Нечисленний десант «Плюсів» також був представлений програмним директором «1+1» Андрієм Ковалем (він же чоловік продюсерки «Мавки» Анни Єлісєєвої)
А ще Ольгою Слонь, яка відповідає за стиль в 1+1 media
Ну а хто доклав руку до стилю Мавки, ви напевно знаєте, адже Ольга Навроцька брала участь у роботі над анімацією ще на перших етапах. До речі, дизайнерські сукні з колекції MAVKA by NAVRO доступні у продажу разом з офіційним мерчем мультика
Заріна Нетовкіна, креативна директорка й амбасадорка Ювелірного Дому ZARINA, теж знає, як робити красиве кроспромо з кіно
Тепер вбачатиму таємні знаки у присутності на премʼєрі маркетинг-директорки MEGOGO Валерії Толочиної
Поки одні українські телеканали закривалися, інші активно прокладали шлях до міжнародного глядача. Сподіваюся, директор FILM.UA Broadcasting Наріман Гусейнов колись розповість мені про цей кейс
І щоб закрити тему гостей з ТБ-світу, покажу вам генпродюсера дирекції телебачення Суспільного мовлення Григорія Тичину та Ярослава Лодигіна, котрий, хоч і звільнився із Суспільного, продовжує створювати для компанії документальні проекти
Поки гості спілкувалися: тихенько про щось продюсерське, як Володимир Бородянський та Олексій Гладушевський,
або емоційніше, як Олексій Тритенко та Юрій Ткач,
чи приділяли увагу іншим важливим справам, я сподівалася на коротку розмову з продюсерами «Мавки»
Нарешті мені вдалось обмінятися кількома словами з Єгором Олесовим, який зазначив, що бюджет стрічки (187,2 млн грн, із котрих майже 50 тис. становила держпідтримка) через події останнього року не змінився: «Можна сказати, що ми розтягували термін виробництва і, відповідно, бюджет також». А робота, попри складнощі воєнного стану, просувалася за графіком: «Завдяки налагодженій системі віддаленої праці, побудованої на карантині, ми змогли швидко запустити всі процеси віддалено. Мені видається, це навіть трохи психологічно допомогло, позаяк люди відчували, що компанія продовжує працювати, створення проекту рухається далі».
Розмова з Іриною Костюк була трохи довшою:
– Чи вплинули осінні та зимові блекаути на виробництво мультфільму?
– І на виробництво, і на маркетинговий процес – адже зараз також відбувається глобальний реліз. Часом, коли наші партнери чекали матеріалів для постера або для трейлера, ми не так швидко могли це зробити, як потрібно. Але всі йшли нам назустріч, оскільки розуміли ситуацію.
– «Мавка. Лісова пісня» має багато маркетингових партнерів і дуже довгу маркетингову кампанію. Чи відмовлявся хтось від співпраці через повномасштабну війну? Можливо, якісь бренди просто відпадали згодом?
– Така тривала маркетингова кампанія вийшла стихійно: ми не планували починати її так рано, а просто видали пресреліз, що працюємо над «Мавкою». Ідея настільки зайшла людям і брендам, що ті самі підхопили, а ми – наздоганяли (посміхається). Всі маркетингові кампанії прожили свій цикл. Наприклад, у нас були сухі сніданки: ліцензію взяли на три місяці, стільки само тривала кампанія, потім усі рухалися далі. Тепер працюємо з іншими партнерами. Тобто жодні кампанії «Мавки» не закінчилися несподівано або неправильно. Наш ліцензійний відділ, відділ спонсорства та продуктплейсмента тільки встигають всім відповідати та втілювати у життя нові партнерства.
– А як відбувається маркетингова кампанія за кордоном?
– В Італії, наприклад, уже виходять книжки. Зараз ми працюємо з Польщею над утіленням ліцензійної кампанії. У Франції, де прокатом опікується Universal, буде виробництво іграшок: їх роздаватимуть на показах, це частина маркетингової кампанії. Франція взагалі дуже добре підійшла до релізу. Вони й пісні адаптували та переспівали французькою, зробили постери. Щоправда, «Мавку» переназвали – у них вона «Найя».
– Мавка має два голоси – професійної акторки Наталки Денисенко та співачки Христини Соловій. Чому вирішили віддати голос Лукаша співаку, а не професійному акторові?
– У нас кастинг був на кожну роль. І Артем Пивоваров підійшов найкраще. Він зробив також чудовий саундтрек, який нам дуже подобається.
– Як розписали мультфільм у кінотеатрах?
– Щогодини, навіть пів години у праймтаймі стоять сеанси. Ми дуже вдячні кінотеатрам!
Натовп гостей ще недовго перебуває у переповненому холі столичного «Оскара». Далі всі розходяться по глядацьких залах, але ж раптом із динаміків лунає сигнал повітряної тривоги (на щастя, цього разу недовгої). І хай як сильно ця премʼєра нагадує часи до 24 лютого – з червоними доріжками, натовпом гостей і келихом вина – цей звук миттєво повертає всіх до реальності, в котрій ми живемо через росіян. Але ж дякуючи ЗСУ й одне одному живемо. Бо в серці маємо те, що не вмирає.