Другий тиждень поспіль у столичному кінотеатрі «Оскар» триває Чотирнадцятий пітчинг Держкіно. За держфінансування борються 339 проектів. Про найцікавіші з них я вам періодично розповідала, але одній категорії хочу приділити особливу увагу. Цього року вперше відбудеться довгоочікуваний пітчинг ігрових серіалів. Останнього дня пітчингу в категорії «Ігрові серіали» за держфінансування боротимуться 10 проектів.
А тому за старою традицією пропоную нам дивитись цей захід разом. У режимі текстової трансляції я доповідатиму вам перші подробиці онлайн.
Проекти оцінюють: Олександр Дмитренко, Анастасія Іващук, Ігор Негреску, Аліна Семерякова, Дмитро Суханов, Володимир Яценко, Вікторія Добровольська.
Отже, поїхали.
Перший проект - історична драма «Кава з кардамоном» (10 серій по 52 хвилини, ТОВ «Солар Медіа Інтертейнмент»), адаптація роману Наталі Гурницької «Мелодія кави в тональності кардамону».
Режисер - Марина Степанська. Автори сценарію: Ольга Кржечевська, Наталя Яковлева, Наталя Рибалко. Продюсери: Сергій Лавренюк, Олена Лавренюк. Бюджет - 44 млн 887 тис. грн, запитувана сума держпідтримки - 9 млн 752 тис. 400 грн.
Синопсис: історія про заборонене, грішне кохання юної українки-сироти та дорослого одруженого польського шляхтича, що набуває гостросоціального забарвлення на тлі історичних подій, відомих як «Весна народів». На прикладі зрозумілої в усі часи історії кохання ми можемо побачити зріз суспільства Західної України та Польщі того періоду, ментальні особливості і настрої двох націй, котрі співіснували в межах однієї, Австро-Угорської імперії.
Перед початком презентації творці попередили, що «Солар Медіа» зняла з конкурсу комедійну чотирисерійку «Новорічна історія», яка також мала пітчитись сьогодні, та вирішила зосередитися на проекті «Кава з кардамоном».
За словами Олени Лавренюк, творці активно ведуть перемовини з польським телеканалом, а українська прем'єра відбудеться на СТБ 2021 року. До речі, тизер серіалу, створений за допомогою УКФ, уже встиг набрати майже мільйон переглядів на YouTube.
Автор роману надихалась історією кохання дідуся й бабусі митрополита Шептицького, а творці серіалу однією з локацій обрали маєток Фредрів-Шептицьких, що зараз активно відновлюють. Команда підкреслює, що бюджет проекту чималий, і в держави вони просять лишень 20% фінансування. У серіалі планують задіяти багато польських акторів, що, як каже Лавренюк, дає переваги на європейських територіях.
Щодо кольорової гами, то, за словами режисера, переважатиме «тепло-жовтий», ну й оскільки у назві серіалу - кава, «буде тепло».
Наступний проект - шпигунський детектив «Анатра-Анасаль» (12 серій по 45 хвилин, ТОВ «Одеса Фільм Продакшн»).
Режисер - Бата Недич, автор сценарію - Костянтин Коновалов. Продюсери: Андрій Осіпов, Андрій Суярко, Володимир Філіппов. Бюджет - 23 млн 893 тис. грн, запитувана сума держпідтримки - 11 млн 946 тис. грн. Запланована дата релізу - травень 2022 року.
Синопсис: 1919 рік, у розпал української визвольної боротьби в Одесі українські та французькі конструктори створюють новий літак. Більшовицькі агенти прагнуть знищити конструкторів і отримати креслення, але контррозвідка Директорії в особі одесита Матвія Гришина та киянина Семена Марченка вступає з агентами у протистояння й перемагає їх.
Як уточнює Андрій Осіпов, «Анатра» - це одеський підприємець Артур Анатра, а «Анасаль» - французька компанія з виробництва літаків. І ця історія має прямий стосунок як до Одеси загалом, так і до Одеської кіностудії зокрема. Наприклад, в'їзні ворота на кіностудію - колишні ворота авіазаводу.
Оператор проекту - Володимир Гуєвський, художники-постановники - Євген Стоєв та Ігор Філіппов. Для зйомок планують відновити частину будівель на території Одеської кіностудії і створити «живу» декорацію, що в підсумку сприятиме розвитку самої кіностудії.
Роль головного героя зіграє Олексій Тритенко.
Режисер серіалу вважає, що в нього є міжнародні перспективи, і проектом уже цікавляться закордонні канали. Настрій серіалу - Одеса 1919 року. В Україні прем'єра дванадцятисерійки відбудеться на Суспільному, але планується показ і на інших каналах.
«Над серіалами здебільшого працюють внутрішні студії каналів або ж продакшени. Але не бачу причин, чому ми не можемо не вийти на цей ринок», - каже Осіпов. Режисер-постановник Бата Недич тепер значиться і продюсером проекту. Частину грошей у проект інвестує американська компанія Success Entertainment.
За словами експертів, діалоги у сценарії прописані неприродно - «люди так не говорять». Творці обіцяють зважити на всі побажання. Також експертів бентежить план знімати одну серію за 4,5 дні. Бата Недич відповідає, що наразі переробок у них не було й у 52 дні цілком зможуть укластися. Осіпов підтверджує: режисер дуже швидко та технологічно працює.
Наступний проект - воєнна драма/бойовик «Втеча з Вервольфу» (4 серії по 45 хвилин, ТОВ «Старлайт Філмс»).
Режисер - Тарас Дудар, автори сценарію - Артемій Кірсанов, Сергій Дзюба, продюсер - Галина Балан-Тімкіна. Бюджет - 11 млн 250 тис. грн, запитувана сума держпідтримки - 3 млн 995 тис. 560 грн. Запланована дата релізу - травень 2022 року.
Синопсис: У липні 1942 року група в'язнів на чолі з воєнним інженером, українцем Миколою Лютим здійснює сміливу втечу з «Вервольфа» - надсекретного будівництва нової ставки Адольфа Гітлера. Завдяки довоєнному досвіду вінничанина Лютого хоробрим втікачам удається не лише уникнути смерті, а й врятувати решту в'язнів і здійснити замах на самого Гітлера.
За словами продюсера, цим серіалом творці порушують тему українців у Другій світовій. Хочуть показати їх героями та переможцями, котрі йдуть на подвиги задля своєї батьківщини. Адже зараз, як вважає Галина, імідж українців як учасників Другої світової аж ніяк не той, яким має бути.
Головні ролі в серіалі виконають Сергій Лефор, Андрій Ісаєнко і Дмитро Рибалевський. Основні локації: вінницькі катакомби, вулиці Новгород-Сіверського, житомирська філармонія. Оператор-постановник - Олександр Земляний, худпост - Павло Ярмусевич.
Візуальні референси - «Чорна Книга», «Міст через річку Квай» і «Безславні виродки», а також українські серіали «Танк» і «Конвой». Серіал виробляють на замовлення каналу ICTV. За словами Балан-Тімкіної, жанр пригодницького бойовика дуже затребуваний українським глядачем.
Режисер записав відеозвернення, в якому пояснює, що українці у Другій світовій зазвичай показані хитрими і такими, «котрі здебільшого поближче до кухні». Творці ж серіалу же хочуть показати їх сильними, мужніми і такими, яких хочеться наслідувати. Серіал буде знятий сучасною кіномовою, аби максимально потрапити в аудиторію.
Володимир Яценко поцікавився, чому на серію виділено лише п'ять днів, з огляду на складнопостановні сцени, вибухи, масовку тощо. Також експерти мають сумніви, що команда вкладеться у заявлений бюджет. Галина Балан-Тімкіна відповіла, що через теперішні реалії доводиться все оптимізувати ще на етапі сценарію. Щодо масових сцен, то їх робитимуть за допомогою комп'ютерної графіки, а це вже економія часу.
Експерті підкреслюють, що історія з держпідтримкою серіалів була зроблена для того, аби ніхто не знімав серію за п'ять днів і команди не працювали в умовах цілковитого цейтноту, «як звикли на телебаченні». Галина парирує, що вона - продюсер із досвідом і репутацією, а тому розуміє всі ризики та знає, що робить. Якщо вийде збільшити ККД - то всі будуть тільки за.
Наступний проект - кримінальна драма «Круті міри» (8 серій по 45 хвилин, ТОВ «Стар Медіа Продюсерський хаб»).
Режисер - Олег Туранський, автор сценарію - Ігор Швецов, продюсер - Олексій Терентьєв. Бюджет - 17 млн 600 тис. грн, запитувана сума держпідтримки - 8 млн грн. Прем'єра запланована 2021 року на ICTV.
Синопсис: Повернувшись із зони АТО, Ігор Шведов улаштовується на роботу до поліції, аби розслідувати вбивство свого брата Антона (невдовзі після його смерті Ігор дізнається, що Антон був кримінальним авторитетом). Своєю чергою керівництво поліції бере Ігоря на роботу, аби використовувати в пошуках зниклого спецагента Хромова. Ігор опиняється на перетині двох світів: світу чотирьох кримінальних «сімей» міста та світу поліцейських, які протистоять законам першого. Й обидва змушені використовувати один проти одного «круті міри».
Продюсер каже, що це історія про пошук свого місця у світі та про пошук справедливості. І це буде геть не у стилі серіалу «Вулиці розбитих ліхтарів».
Для серіалу вже підібрані типажі. У головній ролі режисер бачить Тараса Цимбалюка. Головні меседжі серіалу - справедливість, честь і гідність. Кожен герой зі світу поліції має власну арку, які в підсумку переплітаються - до кінця серіалу кожен герой має розв'язати власні проблеми.
Серіал попередньо схвалений Міністерством внутрішніх справ, його фахівці вже консультували авторів на етапі написання сценарію та консультуватимуть під час зйомок. Олексій Терентьєв наголошує, що команда (він, режисер і сценарист) уже працювала над серіалом «Консультант», який зібрав в ефірі високі рейтинги, тому в успіхові проекту він упевнений.
На зйомки однієї серії відводять 7 днів, з огляду на складнопостановочні сцени, погоні на авто, бійки, перестрілки й інший екшен. Знімати планують у Києві та Київській області. Серіал розроблявся спільно з редакторами каналу ICTV, плюс мовник бере участь у фінансуванні проекту.
Експерти також порадили подумати над назвою, бо «міри» - це калька з російської мови. Олексій відповів, що її замінять і не зробили цього лише тому, що документи на пітчинг уже були подані.
Продовжуємо після невеличкої перерви. Презентують детектив «Переслідуючи вогонь» (4 серії по 45 хвилин, ТОВ«ТЕТ-Продакшн»).
Режисер - Денис Тарасов, автор сценарію - Лариса Марцева, продюсер - Акім Галімов. Бюджет - 6 млн 160 тис. 926 грн, запитувана сума держпідтримки - 3 млн 80 тис. 463 грн. Прем'єра запланована на осінь 2021 року.
Синопсис: Начальника учбово-тактичного центру, який навчає пожежників при Державній службі з надзвичайних ситуацій, направляють до районного центру в Київській області для розслідування збільшення кількості нібито випадкових пожеж довкола Чорнобильської області. Розслідуючи цю справу, він виходить на пожежника, котрий вирішив підпалити атомну станцію, щоби помститися всьому світові за батька-ліквідатора, який незаслужено забутий державою.
Сценарист Лариса Марцева зізнається, що ця історія для неї дуже особиста. Кілька років тому мало не згорів її будинок, а все через те, що хтось підпалив суху траву. Після цього вони із сусідами створили власну «пожежну охорону» і стежать за пожежами у своєму селі. В їхній команді - ліквідатор аварії на Чорнобильській АЕС, пожежник на пенсії. За словами Лариси, він розповідав, що хотів би «підпалити весь Чорнобиль», що приніс йому та його родині стільки горя, а тепер перетворився на щось на кшталт діснейленду. Пожежник, як і багато хто з ліквідаторів, помер від лейкемії. А довкола Чорнобиля почались лісові пожежі, спричинені однією людиною. Лариса вважає, що проблема пожеж у світі зараз лише збільшується, тому її треба висвітлювати. І для цього створюють серіал.
В кожній серії буде одна локальна «вертикальна» пожежа. У проекті будуть використані реальні кадри, зняті журналістами «1+1» під час пожеж у Чорнобилі. Екшен допоможуть створити експерти Державної служби з надзвичайних ситуацій. Утім, у цьому питанні Лариса довіряє і власному досвіду, адже створила 10 сезонів «Ментівських війн» для каналу «2+2».
Згоду на головні ролі вже дали Сергій Стрельников, Вікторія Литвиненко та Віталій Салій. Візуальними референсами слугували серіали «Зворотна тяга» і «Касл».
Режисер каже, що в серіалі порушуватимуть багато соціальних тем. Наприклад, вирубка лісу в Чорнобильській зоні. Жанр серіалу, за його словами, - детектив з елементами трилера (хто головний лиходій, глядач дізнаватиметься лише наприкінці серії).
Володимир Яценко поцікавився, як команда планує знімати пожежі. Лариса відповіла, що це буде відбуватись під селом Дмитрівка на пожежному полігоні (сценарій писали під існуючі об'єкти, що можна спалити). Комп'ютерна графіка використовуватиметься в повному обсязі лише в одному випадку - при зйомці пожежі однієї з районних рад. У решти масштаб знятих пожеж будуть «домальовувати». Яценко пожартував, що було б непогано все ж таки спалити кілька районних адміністрацій.
Андрій Дончик знову обурився тим, що в проекту п'ять знімальних днів на серію, і він не розуміє сенсу держпідтримки в такому разі. Також експерт не зрозумів, чому «Касл» узяли за референс, адже сюжет вочевидь відрізняється. Та додав, що «Касл» явно знімали не за п'ять днів серію. Марцева пояснила, що одна із серій «Касла», в якій йшлось про пожежу, чудово передає «картинку» їхнього серіалу. А потім закликала до мікрофона «важку артилерію» в особі продюсера Акіма Галімова. Він запевнив, що завдяки таланту і чіткому плануванню за п'ять днів можна зняти картинку не гіршу, ніж у «Касла».
До речі, бродкастером серіалу буде канал «2+2».
Біографічна драма «Принцеса квітів» (4 серії по 46 хвилин, ТОВ «Старлайт Філмс»).
Режисер - Максим Мехеда, продюсер - Галина Балан-Тімкіна. Сценарій: Лілія Молодецька, Марина Артеменко, Оксана Артеменко, Олег Поляков. Прем'єра запланована у грудні 2021 року. Бюджет - 11 млн 973 тис. 200 грн, запитувана сума держпідтримки - 3 млн 999 тис. 900 грн.
Синопсис: Фільм за мотивами біографії Катерини Білокур. Це історія української жінки, ровесниці ХХ століття, котра змушена зробити вибір між схваленням односельчан і вірністю своєму призначенню, між звичайним жіночим щастям і тернистим шляхом генія. Доля обдарувала художницю рідкісним талантом і великим коханням, яке вона пронесла крізь усе своє життя.
Галина Балан-Тімкіна каже, що Катерина Білокур їй особисто дуже близька - як жінці, що виборює своє місце в цьому світі. Референсом для серіалу послугували фільми «Фріда» та «З любов'ю, Вінсент». Аби не показувати художницю юродивою, котра ходить селом із пензлем, сценаристи придумали їй величезне кохання, яким вона жертвує заради своєї мрії - мистецтва. Вона не стала дружиною та матір'ю, але стала відомою на весь світ художницею, вистоявши під тиском соціальних стереотипів. Продюсер досі не уявляє, хто може втілити на екрані головну героїню, бо це дуже сильний образ.
Оператор серіалу - Олександр Земляний (заявлений і в іншому конкурсному серіалі «Старлайт Філмс», але знімальні періоди не збігаються), худпост - Діана Тодоратьєва. Лувр, де Білокур зустрічалася з Пікассо, планують знімати в Україні.
Режисер фільму вважає, що факти з біографії Катерини Білокур дуже актуальні й зараз, бо жінка в сучасному світі все ще не може вибирати. Коли вона йде на ризик, її визнають за божевільну, чоловіка ж у такому разі називають героєм. Один із візуальних референсів - «Тіні забутих предків», позаяк Максим Мехеда гадає, що мова українського поетичного кіно найбільш прийнятна для цього проекту. Також у серіалі буде використана анімація.
Експертів дуже турбує якість. Галина зізнається, що для неї реалізація такого проекту - творчий виклик і вона не може собі дозволити зняти щось низькосортне. У цьому проекті в команди виділено сім днів на серію.
Наступний проект- драма/детектив «Радикальне рішення» (8 серій по 45 хвилин, ТОВ «Грін пінгвін медіа»).
Режисер - Марина Бородіна, головний автор сценарію - Єлизавета Невежина, продюсер - Ірина Тараненко. Прем'єра запланована восени 2021 року. Бюджет - 16 млн грн, запитувана сума держпідтримки - 8 млн грн.
Синопсис: Шістнадцятирічного блогера Сашка затримує СБУ: під час Київ Прайду він як член правої організації кинув у мирних учасників акції коктейль Молотова. Це призвело до масових заворушень і жертв. Під час допитів хлопця, його рідних і членів організації слідчим відкривається її прихований світ, а також те, хто насправді стоїть за трагедією, і кому вона вигідна. Матеріалами слідства стають унікальні кадри, що їх зняв сам Сашко, який у гонитві за «вірусним» матеріалом перетворився з простого спостерігача на героя своєї ж хроніки та пішака у чужій грі.
Частину фінансування проект отримав завдяки перемозі у PITCH.UA, тому зараз на фінальній стадії девелопмент, а команда працює зі скрипт-доктором над сценарієм.
За словами режисера, головний меседж проекту, розрахованого на молодь, - оманлива привабливість таких рухів, їхні подвійні стандарти й агресія, замаскована під патріотичні лозунги. Експерт проекту - Дмитро Різниченко, котрий був учасником праворадикальної організації та знає, як там усе організоване зсередини.
На етапі скрипт-докторінгу серіал із драми трансформувався у детективну драму, в серіалі з'явилась горизонтальна лінія - допити, що на них перебуває головний герой й інші учасники подій. У проекті задіяна технологія Screen Life, адже аудиторія серіалу - підлітки, і творці хочуть розмовляти з ними їхньою мовою.
Головна локація - Київ, але різний («холодний, замкнений» світ радикалів і «теплий, відкритий» світ лібералів). Єдиний спільний момент - усе це місця, які приваблюють до міста туристів. Тут і видові майданчики, і спальні райони, і визначні пам'ятки, і закинуті будівлі.
Дрімкаст - Анастасія Шевченко, Олександр Онищенко, Марія Стопник, Тарас Цимбалюк та інші. Дехто вже дав згоду, однак проби ще попереду. Саундтрек напишуть популярні в молоді українські гурти, щоби після виходу серіалу він «міг жити своїм життям».
Позаяк у серіалі порушують важливі соціальні теми (ксенофобія, расизм, гомофобія, залежності), проект планують розповсюджувати на стримінгових платформах. MEGOGO, до речі, вже у списку партнерів. Також ведуть перемовини з телеканалом «Дім», аби показати серіал на окупованих територіях. А пізніше планують потрапити на західні платформи, адже тема актуальна для всього світу.
Експерти хвилюються, що «російський слід», який, за задумом авторів, стоїть за радикальною організацією, не прочитується у сценарії. І серіал може загалом скомпрометувати всі патріотичні рухи України.
Наступний проект - трагікомедія/роудмуві «Різні» (12 серій по 45 хвилин, ТОВ «Ай Юей Студіо»).
Режисер - Соломія Томащук, продюсер - Поліна Герман. Автори сценарію: Соломія Томащук, Юрій Дунай. Прем'єра запланована 2021 року. Бюджет - 21 млн 600 тис. грн, запитувана сума держпідтримки - 10 млн 800 тис. грн.
Синопсис: Колишній далекобійник Вова возить із Закарпаття до окупованого Донецька елітні європейські продукти для корумпованої верхівки самопроголошеної ДНР. Із Донецька він перевозить людей, які більше не можуть жити в окупації. Подорожуючи через усю країну, Вова змінюється сам, змінюються і його попутники. А ще у Вови є секрет. У нього дві дружини: одна - в Ужгороді, інша - в Донецьку. Розриваючись між Заходом і Сходом, Вова стає уособленням української ментальності.
Дрімкаст проекту: Василь Кухарський, Анастасія Пустовіт, Олександра Олійник. Локації: Донецьк (який зніматимуть у Маріуполі), Ужгород, Київ і невелике придорожнє кафе у Вінницькій області. Оператор - Юрій Дунай, худпост - Юрій Денисенко, художник по костюмах - Костянтин Кравець.
Наразі переговори з жодним каналом успіху не мають (але є ще сподівання на Суспільне). Творці планують зробити добру діджитал-кампанію та запустити серіал в інтернеті, зокрема й за кордоном - мовляв, в інтернеті вдасться зібрати набагато більше глядачів, ніж на ТБ. Грошей, котрі телеканали вкладають в інші серіали, в команди немає, але є ресурси якогось ренталу та кіностудії, що повірили у проект.
Цільова аудиторія серіалу - молодь і люди середнього віку. Вікторія Добровольська попросила уточнити, про що цей серіал, у чому головна історія. Команда відповіла, що в ньому спробували ніби «зшити» розділену на Захід і Схід країну. Щоправда, на питання про те, чому молодь має дивитися цей серіал, виразної відповіді так ніхто і не дав.
Останній проект - авантюрна драма «Серце лева» (8 серій по 45 хвилин, ТОВ «Стар Медіа Продюсерський хаб»).
Режисер - Анатолій Матешко, автор сценарію - Євген Бургела, продюсер - Олексій Терентьєв. Прем'єра запланована на весну 2022 року на каналі «1+1». Бюджет - 43 млн 500 тис. грн, запитувана сума держпідтримки - 8 млн 480 тис. грн.
Синопсис: Дія костюмованої авантюрної драми відбувається у Львові 1930-х років. Талановитий винахідник-самоучка Ярік приїжджає до Львова на ралі «Гран-прі», аби зустрітись зі всесвітньовідомим гонщиком Фератті та продати йому свої розробки з удосконалення двигунів. А на отримані гроші - вивчитися і з часом самому почати будувати найшвидші у світі автомобілі. На шляху до своєї мрії Ярік, сам того не бажаючи, перейде дорогу товстосуму з темним минулим Мархалевському, зіштовхнеться з найвпливовішою бандою Соломона, знайде найкращих друзів із батярів, побачить смерть на власні очі, втратить кохання всього життя, дізнається правду про своє народження та одержить скарб, про який навіть не мріяв.
За словами творців, історія повністю вигадана, проте чудово передає атмосферу Львова 1930-х, в якому жінка може керувати великим заводом, де відбувається міжнародне ралі та живуть відомі всьому світові винахідники. З огляду на жанр, у серіалі буде «динамічний монтаж», багато кадрів із рухомою камерою. В касті планують задіяти українців, котрі живуть як в Україні, так і в Польщі (як і герої стрічки).
Історію намагаються зробити максимально космополітичною, аби привабити міжнародну аудиторію. Вже тривають перемовини з іноземними копродюсерами.
Головні ролі у серіалі зіграють Максим Самчик і Лілія Козуб. Антагоністів виконають Олександр Кобзар, Дмитро Архіпов і польський актор Бартош Порчик.
Планують 72 робочі зміни, зйомки відбуватимуться у Львові.
Наприкінці Анатолій Матешко запропонував усім подивитись ролик, де мер Львова Андрій Садовий просить Держкіно підтримати проект.
На сьогодні все - чекаємо результатів цього двотижневого марафону.