Уперше українська премʼєра музичної драми «Королі репу» відбулася 2021 року на Одеському міжнародному кінофестивалі. Тоді режисер Мирослав Латик казав, що фільм може вийти в національний прокат уже восени 2021 року, але цього не сталося: спочатку реліз перенесли на 2022-й, потім – через повномасштабну війну – відклали до кращих часів, і в результаті стрічка дісталася великих екранів тільки зараз, улітку 2023 року.
Фільм «Королі репу» має не лише драматичну сюжетну основу – історія створення стрічки не менш сумна. Сценарій Олексія Комаровського та Романа Магрука потрапив до українського продюсера Юрія Мінзянова ще 2018 року. Він одразу побачив у історії потенціал, і його продакшен Kristi Films почав працювати над стрічкою (варто зазначити, що вже під час релізу серед учасників проекту зʼявилася компанія UPHub, яка й організувала премʼєру, але про це пізніше). В режисерське крісло запросили Мирослава Латика, що трохи помʼякшив сценарій (за його словами, в оригіналі було «забагато трешу»), і влітку 2020 року, у розпал пандемії, проект зайшов у зйомки. На жаль, за декілька місяців, у листопаді 2020-го, Юрій Мінзянов пішов із життя, і завершував стрічку вже його син, продюсер Дмитро Мінзянов. У прокат же фільм виходить у дні повномасштабної війни.
Утім, гала-премʼєра стрічки була майже як у довоєнні часи: з червоною доріжкою, вином та яскравими гостями. Власне про премʼєру я вам зараз і розповім
Виконавець однієї з ключових ролей Антон Wellboy на момент зйомок фільму був не дуже відомим музикантом. Тож на презентації він зізнався, що зіграв майже самого себе – невідомого репера-початківця із сільської місцевості
Для актора Михайла Дзюби роль Казана також була дебютом у великому кіно. Він навіть написав для свого персонажа декілька пісень
А Мирослав Латик поділився, що головного злодія спочатку мав зіграти Яків Ткаченко. Та під час підготовки до фільму вони розсварилися, тому виконавця ролі екстрено замінили на Юрія Кулініча. Коли той вперше прийшов на знімальний майданчик, Латик його не впізнав і злякався – такий пронизливий і холодний погляд був у актора. Цей погляд відчують на собі й глядачі
Генеральна директорка UPHub Ольга Пантелеймонова зауважила, що під час планування дати прокату «Королів репу» ані виробники, ані дистрибутор Adastra Cinema не очікували, що в кінотеатрах зіткнуться з таким ажіотажем із боку фільмів «Барбі» й «Оппенгеймер», які на третій тиждень свого прокату все ще становлять серйозну конкуренцію
Директор Adastra Cinema Денис Софронов особисто контролює запуск першого в цьому році українського релізу дистрибутора. На черзі – ще один фільм Kristi Films, «Дон Жуан із Жашкова», премʼєра котрого відбудеться «невдовзі»
На премʼєру завітав і новий міністр виконуючий обовʼязки міністра культури Ростислав Карандєєв, котрий нещодавно обіцяв приділити більше уваги створенню патріотичного контенту. Якщо йдеться про кіно, то голова Держкіно Марина Кудерчук, що стоїть поряд, напевно тішитиметься відновленням державного фінансування галузі. До речі, 2019 року проект фільму «Королі репу» став одним із переможців Одинадцятого конкурсу Держкіно, отримавши 21 млн грн держпідтримки з 26 млн грн бюджету
А от голова Ради з державної підтримки кінематографії Артем Колюбаєв цього вечора був як Фігаро: ось він у компанії режисера Дениса Тарасова,
а тут уже спілкується із Сергієм Лавренюком і Сергієм Созановським
Та ще й памолодь долучати до українського кінематографу не забуває
Ветерани індустрії Алік Шпилюк та Олег Щербина теж тут
Як і Олексій Кирющенко та Віктор Андрієнко
Стрічку, запущену Юрієм Мінзяновим, прийшла подивитися його вдова Людмила Клепакова-Мінзянова. До неї приєдналася Людмила Горделадзе
Режисер і продюсер Тарас Босак та акторка Дарʼя Трегубова нагадують, що у будь-якій ситуації варто не забувати донатити
...та відвідувати кінофестивалі, – ніби додають представники одразу трьох українських кінофорумів: Анна Мачух (ОМКФ), Олексій Гладушевський («Миколайчук OPEN») і Тетяна Симон (Docudays UA)
А от ексведучого СТБ та депутата Київради Михайла Присяжнюка, який завітав із дружиною Валерією, я, зізнатися, сто років не бачила
Як і заступника голови Нацради з питань телебачення і радіомовлення Олега Черниша – поза стінами Нацради
Колишній голова Нацради, а нині продюсер Apple Tree Vision Юрій Артеменко, позуючи з делегацією Суспільного (головою правління Миколою Чернотицьким і директоркою департаменту зв'язків з органами державної влади Ольгою Черваковою), насправді готується до премʼєри своєї стрічки «ШТТЛ»
Як і його французький співпродюсер Оліас Барко. Втім, коли саме планується премʼєра, в компанії UPHub, яка успадкувала проекти Star Media, офіційно не розголошують
Власне, це стосується і стрічки «Я, «Побєда» і Берлін», одним із продюсерів котрої є Олексій Терентьєв
У минулі часи, побачивши керівницю відділу дистрибуції UPHub Катерину Гайдук, генпродюсерку серіального виробництва СТБ Катерину Шевелюк і програмну директорку MEGOGO Марію Панченко разом, я б точно запідозрила спільний проект. А тепер – хіба що розмову про вихід MEGOGO на IPO
Перед показом усі головні учасники фільму – актор Юрій Кулініч, музичний продюсер Cepasa, Антон Wellboy, Михайло Дзюба та режисер Мирослав Латик – закликали бути готовими до того, що у стрічці змішається декілька жанрів, і не думати, що це комедія про реперів
Мої постійни читачі знають, що після фотографій з премʼєри на них обовʼязково чекає коментар продюсера – про виробничі особливості проекту, розпис у кінотеатрах, міжнародну дистрибуцію та інші важливі нюанси. Втім, цього разу коментаря не буде: на жаль, Дмитро Мінзянов прийти на премʼєру не зміг, звʼязувати мене з ним пресслужба UPHub відмовилась (як і передавати запитання письмово – мовляв, такі запити потрібно узгоджувати заздалегідь), а директорка UPHub Ольга Пантелеймонова пояснила, що питання про дистрибуцію є стратегічними і відповідати на них можна тільки в межах окремого інтервʼю, узгодженого через пресслужбу.
Теорію про причини таких дивних дій я поки залишу при собі, а потенційним глядачам усе ж пораджу сходити на «Королів репу». По-перше, це один із небагатьох художніх фільмів, які ще лишилися в «запасах» українського кінематографа, позаяк були зняті до повномасштабного вторгнення. А по-друге, поєднання жанрів у фільмі, про яке казав Латик, справді вдале: те, що спочатку сприймається як комедія про двох реперів-невдах, згодом переростає у драматичну та філософську історію про неправильний вибір та його наслідки. Це нова фарба в сучасному українському кіно. І такі експерименти варто підтримувати.