Починаючи з 2021 року Netflix щотижнево оприлюднює топ-10 продуктів, які він демонструє. А тепер вирішив піти далі, випустивши грандіозний репорт за назвою What We Watched: A Netflix Engagement Report. У ньому – понад 18 тис. тайтлів, випущених у період із січня по червень 2023 року, дати їхніх релізів, інформація, чи був продукт доступний до перегляду в усьому світі або лише локально, та години переглядів. Зазначимо, що до звіту потрапив лише контент, який переглядали не менше ніж 50 тис. годин. І до речі, 30% усіх переглядів припало на неангломовні продукти.
Тішити такими звітами Netflix пообіцяв двічі на рік, а співголова компанії Тед Сарандос у розмові з журналістами, яких цікавили причини небувалої відвертості стримінгу, зізнався, що політика Netflix щодо розповсюдження таких даних дійсно зазнала змін: «Спочатку ми справді не були зацікавлені в тому, щоб бути настільки прозорими, позаяк будували новий бізнес і нам потрібен був простір для навчання». Однак, за його словами, згодом такий підхід сформував «атмосферу недовіри до продюсерів і творців, а також до того, що відбувається на Netflix». А відкриття таких даних створює «краще середовище для гільдії, для Netflix, для продюсерів, для кріейторів і для преси», оскільки нівелює «моральний тиск» рейтингів після премʼєри ТБ або касових зборів у кінотеатральному прокаті як стрижневих показників успішності чи провалу проекту (тобто модель відкладених рейтингів стримера допомагає продемонструвати справжню цінність контенту, не привʼязану до показників премʼєр).
Сарандос також пояснив, чому стрижневим показником Netflix є години перегляду: «Це легко зрозуміти – як дані третіх сторон, таких як Nielsen у США. Завдяки цьому Netflix дуже легко порівнювати з іншими потоковими сервісами».
До речі, Сарандос скромно обминув мовчанкою те, що в результаті нещодавнього страйку Гільдії сценаристів Америки було задоволено вимогу до голлівудських студій ділитися стримінговими даними з гільдією. Утім, зазначив, що дані у звіті – це ті, які Netflix «використовує для ведення бізнесу».
Хай там як, тепер ми маємо цікаві дані для дослідження смаків аудиторії. І почнемо з десяти фільмів і десяти серіалів, що на Netflix дивилися найбільше.
Топ-10 серіалів
1. The Night Agent: Season 1
Пальму першості з 812 млн 100 тис. годин переглядів тримає перший сезон американського інтернет-серіалу в жанрі трилера, бойовика та драми «Нічний агент». Його головний герой, відповідальний за лінію екстреного зв'язку агент ФБР, одного разу відповідає на дзвінок, що занурює його в центр масштабної змови. Природно, просто з робочого місця він вирушає на порятунок нації – полює на зрадника, одночасно захищаючи колишнього технічного директора від людей, які вбили його тітку та дядька. На Netflix серіал вийшов 23 березня 2023 року, а вже 29 березня був продовжений на другий сезон.
2. Ginny & Georgia: Season 2
На другому місці із 665 млн 100 тис. годин переглядів – другий сезон комедійної драми «Джинні й Джорджія», що побачив світ 1 травня цього року. Джорджія народила свою першу дитину, Джинні, в п'ятнадцять років, і тепер, у тридцять, у неї вже двоє дітей. На очах у здивованої публіки Джорджія переїжджає з міста до міста, виховує дітей та, наприклад, заводить стосунки з мером одного з міст.
3. The Glory: Season 1
Третє місце із 622 млн 800 тис. годин переглядів посів перший сезон корейської драми «Слава» – про помсту, яку подають холодною. В ній колишня жертва шкільного булінгу чекала, доки ватажок її мучителів одружиться та народить дитину, а ця дитина піде до початкової школи, влаштувалася класним керівником дитини свого мучителя та почала жорстко мститися…
Мститься вона вже другий сезон поспіль, але третє місце за переглядами поки посідає перший сезон «Слави», що побачив світ іще 30 грудня минулого року.
4. Wednesday: Season 1
Так само 2022 року – у листопаді – на Netflix вийшов перший сезон комедії жахів «Венздей» – нині у звіті стримінгу він на четвертому місті з 507 млн 700 тис. годин переглядів. Хто ще не бачив пригод Венздей Аддамс із сімейки Аддамсів – можете підкинути серіалу своїх переглядів. Зауважте: продюсер – Тім Бертон, чотири серії з восьми зняв теж він, дві номінації на «Золотий глобус»… Чому ми маємо вмовляти?
5. Queen Charlotte: A Bridgerton Story
А тут у нас спіноф «Бріджертонів»: «Бріджертони: Історія королеви Шарлотти» з 503 млн годин переглядів, і це з 4 травня цього року, коли серіал зʼявився на Netflix. Розповідає він про те, як в альтернативній Великій Британії XVIII століття, де панує расова рівноправність, будують стосунки король Георг III та його майбутня дружина Шарлотта – яку, між іншим, зіграла темношкіра акторка Індія Амартейфіо. У ролях крім нових акторів – зірки автентичних «Бріджертонів»: Голда Рошевель, Аджоа Андо, Рут Геммелл та Г'ю Сакс.
6. You: Season 4
Головний персонаж цієї історії – маніяк звичайний: він увесь час закохується до нестями, причому такої нестями, що навіть убиває тих, хто перешкоджає його зближенню з обʼєктом пристрасті. І так уже чотири сезони поспіль. Причому перші два розробляв Warner, а потім Netflix вирішив, що така корова потрібна йому самому – і будь ласка: четвертий сезон психологічного трилера «Ти», що зʼявився в ефірі стримінгу 9 лютого цього року, дивилися 440 млн 600 тис. годин. На платформі знаються на збоченнях.
7. La Reina del Sur: Season 3
А тут маємо цікавий кейс: на відміну від попередніх шести продуктів третій сезон американського серіалу «Королева Півдня» – про молоду мексиканку, яка після смерті свого коханця-наркодилера сама стає найбільшою наркодилеркою Півдня Іспанії, – в усьому світі подивитися було не можна. Менше з тим маємо 429 млн 600 тис. годин переглядів і призове місце. Зауважимо, що на замовлення Netflix «Королеву Півдня» виробляє компанія Telemundo – один із двох найбільших постачальників іспаномовного контенту в США. А ще додамо, що не варто плутати цю «Королеву Півдня» – з трьома сезонами та з Кейт дель Кастільйо у головній ролі – з іншою «Королевою Півдня», котра також присутня на Netflix (пʼять сезонів; у головній ролі Еліс Брага). Річ у тім, що другий серіал – це «америкоцентричний» римейк першого. А обидва вони ґрунтуються на однойменному романі Артуро Переса-Реверте.
8. Outer Banks: Season 3
На восьмому місці в нас третій сезон американського пригодницького серіалу «Зовнішні мілини». Герої серіалу – підліток Джон Бі та його друзі – то шукають скарби на острові, то рятують друга, а в цьому сезоні шукають загублене місто у Карибському морі. Як бачимо, успішно: 402,5 млн годин переглядів із 23 лютого.
9. Ginny & Georgia: Season 1
Подарувавши друге місце у рейтингу другому сезонові «Джинні й Джорджія», глядачі Netflix вирішили таки поцікавитися, з чого ж та історія почалася. Логічно. В результаті – 302 млн 100 тис. годин переглядів для серіалу, який побачив світ іще в лютому 2021-го.
10. FUBAR: Season 1
А хто тут у нас замикає десятку серіальних лідерів? Та це ж Арнольд Шварценеггер власною персоною! У шпигунсько-пригодницькому серіалі, створеному спеціально для Netflix, він грає агента ЦРУ, що приховує цей факт від своєї доньки, яка своєю чергою приховує аналогічний факт від нього. Маємо 266 млн 200 тис. годин переглядів від 25 травня цього року – залізний Арні мав би бути задоволений.
Топ-10 фільмів
1. The Mother
Драматичний бойовик «Мати», спродюсований Дженніфер Лопез, головну роль у якому зіграла Дженніфер Лопез, із 12 травня по червень дивилися 249 млн 900 тис. годин – тобто цей результат був досягнутий лише за півтора місяця. Колишня американська військова армії США колись народила дівчинку, віддала її добрим людям, а за дванадцять років виринула зі снігів Аляски, щоб захистити свою дитину від якоїсь там небезпеки. Звучить не сильно оригінально, проте дивляться добре.
2. Luther: The Fallen Sun
Кримінальний детектив Джеймі Пейна «Лютер: Сонце на спаді» є продовженням однойменного серіалу BBC One ще від 2010 року з тим самим Ідрісом Ельбою у головній ролі. І грає він геть не Мартіна Лютера чи Мартіна Лютера Кінга, а сучасну реінкарнацію Шерлока Холмса – інспектора поліції Джона Лютера, який жертвує місцем роботи заради пошуків правди. Теж нічого особливо оригінального, але ж – 209 млн 700 тис. годин переглядів із березня.
3. Extraction 2
Другий фільм франшизи «Евакуація» побачив світ лише у червні, а вже потрапив до рейтингу з таким добрим результатом – 201 млн 800 тис. годин переглядів. Розуміємо: дивитися на те, як Кріс Гемсворт знов когось визволяє з лап міжнародних злочинців, становлячи потужну конкуренцію Джеймсові Бонду, вкрай приємно.
4. Murder Mystery 2
Напевно, розслідування від детектива та його дружини-перукарки – це напрочуд смішно. Інакше чого б другу частину комедійного детективу з Дженніфер Еністон та Адамом Сендлером від 31 березня дивилися цілих 173 млн 600 тис. годин?
5. Your Place or Mine
«До тебе чи до мене?» – питає Ештон Катчер у Різ Візерспун, бо вони – найкращі друзі, які вирішили помінятися будинками на тиждень. Звісно, це романтична комедія, і, звісно, глядачі таке полюбляють: 163 млн годин переглядів із 10 лютого!
6. Glass Onion: A Knives Out Mystery
Раптово люди не припинили активно дивитися продовження «Ножів наголо» – «Ножі наголо: Скляна цибуля» з Деніелом Крейгом у головній ролі. До речі, для отримання прав на два продовження фільму в березні 2021-го Netflix уклав угоду на аукціоні у розмірі $469 млн. І має тепер 142 млн 900 тис. годин переглядів від січня по червень.
7. We Have a Ghost
Містична комедія «У нас є привид» ґрунтується на оповіданні Джеффа Мано «Ернест». За його сюжетом, дізнавшись, що в їхньому новому домі живе привид на ім'я Ернест, батько головного героя Кевіна створює канал на YouTube і робить привида та його родину відомими в інтернеті. Однак, коли Кевін і Ернест починають розкривати правду про минуле Ернеста, вони стають мішенню ЦРУ. Ви б подивились? От і глядачі Netflix подивилися: 124 млн 400 тис. годин переглядів із 10 лютого.
8. The Pale Blue Eye
«Блідо-блакитне око» – трилер Скотта Купера з Крістіаном Бейлом у головній ролі. А ще у фільмі є Джилліан Андерсон, Люсі Бойнтон, Шарлотта Генсбур та молодий курсант академії Едгар Аллан По, який допомагає герою Бейла розслідувати серію вбивств у Військовій академії Сполучених Штатів у Вест-Пойнті. 120,5 млн годин переглядів і восьме місце у топ-10 фільмів.
9. AKA
Французький кримінальний бойовик, у якому найманий вбивця раптово дізнається про клонування людини та стає небезпечним для певних наукових організацій. 120 млн годин переглядів із 24 квітня і девʼяте місце серед фільмів.
Ну й, нарешті, всім добре відомий мультфільм про посіпак та їхнього творця, злого Грю, який Netflix не зробив доступним для перегляду в усьому світі, однаково продовжує збирати аудиторію та має 96 млн 400 тис. годин переглядів.
Український контент
І найцікавіше: до списку контенту, який переглядали не менше ніж 50 тис. годин, потрапили 18 українських тайтлів, що разом назбирали 4 млн 200 тис. годин переглядів. Це три сезони «Слуги народу», (1-й сезон – 900 тис. переглядів, 2-й сезон – 500 тис., 3-й сезон – 100 тис.), серіали «Я – Надія», «І будуть люди» та «Спіймати Кайдаша» (по 300 тис. переглядів кожен), кінотрилогія «Скажене весілля» (по 100 тис. переглядів перший і другий фільми та 200 тис. – третій), дві частини комедії «Свінгери» (300 тис. перша та 100 тис. друга), фільм Антоніо Лукіча «Люксембург, Люксембург» (200 тис. переглядів), серіал «Новенька» (200 тис.), документальний фільм «Зима у вогні» (200 тис.), повнометражні стрічки «Максим Оса: золото Песиголовця» та «Я працюю на цвинтарі» (по 100 тис.), серіали «Козаки. Абсолютно брехлива історія» та «Ромео і Джульєтта з Черкас, сезон 1» (по 100 тис. переглядів).
Серіал «Перші дні», що розповідає про початок повномасштабного вторгнення росії в Україну очима киян, до цього рейтингу поки не потрапив, бо дебютував на стримінгу 1 листопада 2023 року. Те саме стосується й цілковитого національного рекордсмена, анімації «Мавка. Лісова пісня», що стартувала на Netflix тільки 1 грудня.
Варто зауважити, що всі українські тайтли з переліку мають позначку No у колонці Available Globally, а більшість із них, як ми знаємо, загалом доступні для перегляду тільки в Україні.
На жаль, не обійшлось у списку Netflix і без російського контенту: найбільше глядачі Netflix дивилися пʼять сезонів та три спінофи мультфільму «Маша та Ведмідь» – на це все припало понад 263 млн 400 тис. годин перегляду. Крім цього, у звіті є ще шість тайтлів, на яких ми не зупинятимемося докладно. Можливо, вас утішить те, що крім серіалу «Епідемія» все те дивилися локально, а не в усьому світі.
«Читаючи звіт, важливо памʼятати: успіх на Netflix буває всіх форм і розмірів і не визначається лише годинами перегляду, – зауважили на стримінгу наостанок. – У нас є неймовірно успішні фільми й телешоу з меншою та більшою кількістю годин перегляду. Річ у тому, чи схвилював контент свою аудиторію».