Підсумки року підбивати дуже важко. Проводжати рік – теж. Він уже відбувся, приніс із собою повномасштабну Війну, Втрати, Трагедії. А що попереду – невідомо. Але традиція є традиція. І мені б хотілося поділитись із вами чимось хорошим з того, що відбулося минулого року. Розказати вам щось на кшталт різдвяних історій.
Історія перша. Героїчна. Виробництво, що не зупинялося
Це здавалося безглуздим та незрозумілим. Але ніхто з нас не ставив перед собою питання, для чого в лютому та березні ми робили контент. Бо контент – наша зброя. Крапка.
Цей процес нічим не нагадував звичайних схем і протоколів роботи. Команди були де хто: в окупації, у підвалах і бомбосховищах, за кермом дорогою на захід, у лікарнях… Зв'язок пропадав, було страшно, але ми робили маленькі ролики, ділилися ними в соцмережах, віддавали до телемарафону «Єдині новини». Це було те, що нас тримало у ті дні. Те, що дозволило нам відновити виробництво, тільки-но це стало можливим. Це була ланка між нами й аудиторією.
Якщо говорити в цифрах, то за 2022 рік ми створили майже 150 годин контенту. Започаткували кілька циклів актуального контенту про історію України та сьогодення. Зняли другий сезон серіалу «Скажені сусіди», українсько-польський художній фільм «Дві сестри». Долучилися до виробництва та закінчили фільм «Божевільні». Працювали над постпродакшеном справжнього національного блокбастера «Довбуш». Налагодили виробництво контенту для наших телеканалів «36,6» та «Кус-кус». А ще разом з «1+1» та фінськими партнерами Yellow Film & TV зробили спеціальний епізод вокального шоу Song of my life, присвячений Україні.
Ми завершили виробництво анімаційного фільму «Мавка. Лісова пісня». Можливо, не просто так склалося, що саме буремний 2022-й став роком її народження… І наступний рік точно мине під її зіркою. Мавка – дівчинка непроста. Але вона точно за нас!
У нас на різних стадіях девелопменту понад 50 проектів. До них залучені українські та європейські кінематографісти. Ми опановуємо нові жанри, нові теми, нові формати. Ми готові до 2023 року. Ми готові до будь-чого.
Історія друга, надихаюча. Дистрибуція, що довела
Цей рік був роком перевірки на міцність зв'язків та людей. Перевірки попиту та ідей. Дистрибуція була першою, хто відчув, що ми цікаві світові.
Ось цифри: за рік було укладено 75 унікальних угод на 559 тайтлів із 59 контрагентами на 215 територій. У всьому світі відбулося майже 60 благодійних показів, на котрих було зібрано €153 229. Але найгучніше досягнення – це угода з Netflix на великий пакет українських фільмів. Не можу багато про це говорити. Кількості та назв усього пакету не розголошуємо. На славному імені всесвітнього бренду не піаримось. Оперуємо тільки відкритою інформацією: станом на сьогодні на Netflix уже десять українських фільмів. І вони не просто там присутні: друга та третя частини кінофраншизи «Скажене весілля», «Я працюю на цвинтарі», «Снайпер. Білий Ворон» входили до топ-10 найпопулярніших фільмів платформи на території України. Далі буде!
Історія третя. Лірична. Фортеця на Закревського, 22
Ми завжди знали, що FILM.UA Studio – це особливе місце, місце сили. А цього року воно перетворилося на Фортецю, на Місце Незламності, тепла та світла. З кінця лютого студія відкрила своє бомбосховище, що протягом довгих років було просто складом реквізиту та цікавинкою для наших відвідувачів. У найгарячіші моменти оборони Києва там переховувалося майже 200 людей.
Зараз на студії працює коворкінг, там завжди є світло й інтернет. Студія є головною базою для Ukrainian Film School, де 2022 року навчилися 600 студентів на 20 різних програмах. У ресторані готують такі самі смачні сирники. Коридорами ходять люди. А головне – в павільйонах відбуваються зйомки, працюють склади реквізиту та костюмів, монтажки зайняті. Всі наші котики нагодовані. І кози. Паркувальний майданчик повний машин. Життя триває!
Історія четверта. Загадкова. Таємна локалізація
Наші простпродакшен-сервіси не зупинялись ані на мить. Частково потужності були релоковані до Львова, частково залишилися в Києві. Postmodern Digital та Postmodern Postproduction, Digital Cinema Ukraine працювали над українським та міжнародним контентом. Postmodern Localization переклав українською понад 70 проектів. Але найбільші наші трудяги – TAK TREBA PRODUCTION, що створили дубляж для понад 300 годин контенту, субтитри – для 715 годин, озвучування – для 560 годин. Разом це понад 1500 годин контенту. Та якого саме, сказати не можемо, бо NDA. Можемо тільки натякнути в новорічній листівці. А ще подякувати всім нашим колегам за лагідну українізацію.
Історія п'ята. Драматична. Національний прокат
Болісна, дуже непроста історія того, як від липня 2022 року FILM.UA Distribution випускає по фільму на місяць. П'ять релізів воєнного часу, 12 416 977 грн ($351 995) касових зборів, 67 міст України, 11 406 сеансів, 8% національного бокс-офісу. Понад 400 млн інфоконтактів у ЗМІ. Понад 35 млн унікальних контактів у digital.
На власному досвіді ми дізналися все про падіння ринку, про вплив обстрілів та знеструмлення на відвідування кінотеатрів, про конкуренцію з Голлівудом і про те, як усе, що ми зробили за пʼять років активного прокату українських фільмів, відкочується назад... А ще про те, як потрібні українській аудиторії свої історії. Як люди готові йти в кіно попри небезпеку, обстріли, повітряні тривоги. Процес прокату українських стрічок завжди був нелегким, а зараз це іноді перетворюється на трилер. Ми збираємо історію для майбутніх кейсів про піратів, продюсерів, кінотеатри, про ночі без сну, про суперечки, помилки та перемоги. Але не збираємося зупинятись. У наших планах – такий самий високий темп кінотеатральних релізів наступного року. Це важливо для всіх нас.
Історія шоста. Мандрівна. Ринки, конференції, фестивалі
Вже у квітні українська делегація вирушила до Канн на MIPTV. Це була потужна, скоординована, вкрай необхідна присутність України на одному з найголовніших професійних майданчиків світу. З цього розпочалася велика мандрівка представників FILM.UA Group світом: Канни, Венеція, Рим, Брно, Будапешт, Торонто, Рим, Варшава, знову Канни.
KYIV MEDIA WEEK відбувся у мандрівному форматі: було успішно проведено шість спеціальних подій у співпраці з європейськими професійними майданчиками. Створена ініціатива Ukrainian Content. Global Cooperation, спрямована на відновлення української контент-індустрії та зміцнення її позицій на глобальному рівні. Наш головний меседж світові: хочемо та будемо працювати. Ми професіонали, любимо нашу роботу й розуміємо, що робимо важливу справу, тож маємо знайти партнерів не тільки у світі, а й в Україні. Партнерів, щоб разом розповідати історії.
Над цим працюють наші агентство інтегрованих рішень Brandly та відділ фандрайзинга. Наші IP просуває ліцензійна агенція Nerd. 2022-й став роком нових колаборацій та нових партнерств. Особисто я найбільше пишаюся співпрацєю з ЗСУ.
А знаєте, я тут усе спробувала розповісти та зрозуміла: не може бути у нас, українців, жодних підсумків. Доля всього світу вирішується зараз. Вона залежить від мужності наших воїнів і стійкості нашого тилу. А історії, що ми розповідаємо та будемо розповідати, сприяють і мужності, і стійкості.
От і всі підсумки. Та пісня на згадку.
А Новий рік – то тільки цифри.