Якби пітчинги Держкіно не з'явились далекого 2011 року як альтернатива успадкованій від СРСР системі держзамовлення, їх варто було б придумати: дійсно, немає нічого більш захоплюючого, ніж спостерігати за українськими кінематографістами, котрі намагаються переконати експертів, що державне фінансування потрібно виділити саме їхньому проекту. За другим етапом Шістнадцятого конкурсу Держкіно я стежила з усією можливою уважністю, а тепер розповідаю вам, як усе пройшло. Про ігрові копродукції (мажоритарні й міноритарні) ви вже знаєте, тож тепер на черзі - категорія ігрових серіалів.
Оцінювали проекти секции Олександр Галицький, Тарас Босак, Дмитро Криворучко, Валерія Кальченко-Донцова й Олександр Омельянов, а всього на держпідтримку претендують 19 стрічок. Давайте придивимося до кожної з них.
Перший проект - продовження серіалу «Мама», чотирисерійна драма «Мама-2» (ТОВ «Основа Фільм Продакшн»). Режисер - Тарас Ткаченко, автори сценарію - Валентина Руденко, Микола Рибалка і Тарас Ткаченко, продюсер - Тетяна Куц. У держави автори просять 4 млн грн, загальний бюджет - 11,02 млн грн.
Синопсис: Ніколи Ніна Швидченко не була так близько і водночас так безмежно далеко від свого сина. Вона знову вирушає на окуповану територію на пошуки і знаходить свого сина тяжкопораненим у лікарні Слов'яносербська. Але як врятувати йому життя і вивезти на свободу? Це завдання, які доведеться вирішувати героїні.
Насамперед Ткаченко уточнив, що тепер продовження серіалу має назву «Мама. Продовження », а також нагадав експертам про події першого сезону. Тоді головна героїня у виконанні Олесі Жураківської вирушила на Донбас, аби знайти свого сина, котрий потрапив у полон до бойовиків. Але їй це не вдалося: під тиском обставин жінці довелося виїхати додому разом із сиротою, якого вона врешті всиновила. У першому сезоні фінал залишився відкритим, і тепер автори хочуть довести історію до кінця.
Не забув режисер і про успіхи першого сезону, що його створювали за підтримки Мінкульту та USAID (як переможечь конкурсу соціально вагомого контенту PITCH UA). Власне, через цифри, які Ткаченко назвав фантастичними, а також вал листів від глядачів автори задумалися про продовження, котрого спочатку не планували.
Кістяк акторського складу зберігся (роль Олександра Божко, що зіграв сина головної героїні, у другому сезоні розшириться), але і без поповнень не обійшлося: Олег Волощенко втілить на екрані російського полковника, а Ада Роговцева - лікаря з окупованих територій.
Проект вже перебуває у зйомках, але державна підтримка дозволить значно поліпшити якість готового продукту. За словами режисера, в разі перемоги в конкурсі кошти спрямують на знімальний процес, а гроші, які вже є у команди, перерозподілять на постпродакшен. У другого сезону, до слова, також був скрипт-доктор: протягом трьох місяців автори працювали з Джошем Вайнстоком.
Експерти поцікавилися часткою серіалу «Мама» в ефірі СТБ, на що Тетяна Куц відповіла: у пікових моментах вона сягала 28%, а середня склала 11% (що цілком відповідає дійсності).
Наступний проект - восьмисерійна історична драма «Мазепа» (ТОВ «Сінемадей»). Її режисер - Сергій Санін, автори сценарію - Анатолій Крим і Юрий Карновський. Останній також є продюсером. Обсяг очікуваної держпідтримки - 28 млн грн, загальний бюджет - 112 млн грн.
Синопсис: Історична драма про непростий період історії України через призму вчинків і здобутків головного героя - гетьмана Мазепи, навколо постаті якого і будується сюжет. Новий погляд на, здавалося б, відомі історичні події, їхня доленосність для України, актуальність для сьогодення. Цікаві факти про характер, оточення, життя і діяльність визначної історичної персони, оцінка масштабу його особистості.
Карновський, забувши про скромність, повідомляє, що його проект - один із найбільш очікуваних не тільки серед українців, а й серед симпатиків нашої країни, оскільки розповість про особу, навколо якої досі точиться багато суперечок. Сценарист Анатолій Крим дотримується тієї ж точки зору, апелюючи, зокрема, до недавньої статті авторства президента РФ Володимира Путіна, що у ній згадувався Мазепа.
Навівши як приклад безліч історичних фальсифікацій з боку Росії, а також сумну статистику, згідно з якою в РФ у подібний контент вкладаються сотні мільйонів доларів, автори наполягають, що Україні необхідно відстоювати свою історію в проектах на кшталт «Мазепи».
За словами Крима, роботу над серіалом розпочали два роки тому, коли Карновський запропонував йому взяти участь у створенні низки історичних проектів, почавши з історії про Мазепу. Оскільки їхні погляди збіглися, сценарист занурився в історичні матеріали. Автори насамперед відмовилися від ідеї створення «глянсового» образу Мазепи й від перетворення його на ікону: гетьмана (і не тільки Мазепу) хочуть показати як окрему, ще не вивчену касту українського народу. Перший сезон охопить період з 1660-го по 1689-й і покаже шлях Мазепи від юнака до державника.
Проект мають намір зробити в форматі історичного блокбастера, а працюватимуть над ним не тільки Карновський і Крим, а й худпост Павло Ярмусевіч, оператор Володимир Іванов і композитор Олександр Чорний.
Наступний проект - восьмисерійна драма «Наша Галя» (ТОВ «Фільм Ю Ей Телевіжн»). Режисер і автор сценарію - Наталка Ворожбит, продюсер - Анна Єлісєєва. Загальний бюджет - 28,8 млн грн, у держави просять 8 млн грн.
Синопсис: У розпалі 90-х Галина, директор магазину «Книга», намагається зводити кінці з кінцями, адже старі книги більше не потрібні… В країні економічний, політичний, соціальний колапс, але їй вдається виживати завдяки багатьом компромісам і суперечливим рішенням, в тому числі пов'язаним із магазином і з новими руськими. Врешті це призводить до купи серйозних проблем, не тільки для неї самої, але й її близьких. Галина розуміє, що, намагаючись вистояти, наробила чимало помилок. І що просто виживати й існувати - ще недостатньо. Треба розуміти, хто ти є і чого прагнеш насправді. Для Галі настає час навести лад у власному житті - особистому та кар'єрному.
Якщо пам'ятаєте, проект брав участь у конкурсі PITCH UA 3, де став одним із переможців, і презентація з того часу особливо не змінилася. Наталка Ворожбит нагадала, що образ Галі частково заснований на особистості її мами, котра в 90-ті також була директором книгарні й стикалася з різними труднощами.
Наталка хоче показати вже призабуті 90-ті з точки зору сильної та одночасно слабкої жінки, котра бореться за власну незалежність на тлі становлення незалежності цілої країни.
А референсами атмосфери й тональності называє стрічки «Що знає Олівія» з Френсіс Макдорманд та «Хорас і Пит» з Луї Сі Кеєм і Стівом Бушемі. Ворожбит також обіцяє багатожанровість, оскільки час простих жанрів залишився у минулому, а власне історію хоче розповісти з іронією, гумором і коенівською парадоксальністю.
Природно, в шоу буде потужна соціальна складова, оскільки через долю Галі покажуть непрості для країни часи, розкажуть про дорослішання як окремої особистості, так і всієї нації, а ще переосмислять нашу з вами нещодавню історію.
Щодо команди, то Ворожбит знову працюватиме в тандемі з оператором Володимиром Івановим («Поганi дороги», «Демони»), а виконавчим продюсером буде Сергій Демидов.
Головным партнером серіалу выступив канал СТБ, в ефірі котрого відбудеться прем'єра, параллельно тривають переговори з однією з українських онлайн-платформ.
Наступний проект - другий сезон історичної драми «Кава з кардамоном» (ТОВ «Солар Медіа Інтертейнмент»). Режисер - Андрій Мозговий, автор сценарію - Симор Гласенко, продюсер і шоуранер - Олена Лавренюк. Обсяг очікуваної держпідтримки - майже 11,9 млн грн (загальний бюджет - майже 61,4 млн грн).
Синопсис: Продовження історії Анни Родзінської - головної героїні бестселера львівської письменниці Наталії Гурницької «Мелодія Кави у тональності кардамону» (2013 рік). Втративши свого чоловіка Анна залишається сам на сам із новими викликами долі. Тепер вона мусить стати сильнішою, аби здолавши забобони тогочасного суспільства, врятувати свою сім'ю і вибороти право на нове щастя.
Прем'єри першого сезону проекту ще не було - вона запланована на осінь 2021-го, але автори вже зараз упевнені в успіху серіалу і готові розпочати роботу над продовженням. За словами виконавчого продюсера Катерини Третьякової, для цього в першому сезоні (котрий, до слова, теж створюється за підтримки Держкіно) використовували не всі події та лінії літературного першоджерела.
Режисер каже, що жанр історичної драми йому близький, а другий сезон проекту вразив кількістю драматичних поворотів і перипетій. Передавати атмосферу Мозговий планує за допомогою внутрикадрового монтажу, а увага до побутових деталей буде не меншою, ніж у першому сезоні (правда, перевірити якість ми поки не можемо, тож повіримо постановнику на слово).
Наостанок режисер пояснив, що, головний меседж роману-першоджерела, на його думку, полягає в тому, що краще бути щасливим хоча б частину життя, ніж просто існувати, і саме це він хоче передати у другому сезоні серіалу.
Олена Лавренюк не змогла приїхати на пітчинг, але приєдналася до нього через Zoom. За її словами, команда проекту спочатку поставила собі за мету виробництво проекту, що був би успішним не тільки в Україні, але й у світі. І цього вже майже досягли: завершуються переговори з польським телеканалом про показ першого сезону шоу.
Наостанок автори показали трейлер серіалу.
Наступний проект - вже знайома вам 24-серійна комедія «Скаженi сусiди» (ТОВ «Прототип Продакшн»), серіальний спіноф знаменитої кінотрилогії «Скажене весiлля». Режисер - Олег Борщевський, сценаристи - Микола Куцик, Ярослав Стень, Кирило Тимченко й Богдан Гациляк, продюсери - Ірина Костюк і Надія Коротушка. Загальний бюджет проекту - 28 млн грн, з них у держави просять трохи більше 12 млн грн.
Синопсис: Спокійне життя Василя Середюка руйнується, коли новим сусідом стає шкільний ворог Тарас Блащиковський. Старі образи спалахують з новою скаженою силою.
Говорити про нові божевілля сім'ї Середюків можна нескінченно довго, тому я просто нагадаю, що перші подробиці проекту ми дізналися ще минулому року під час серіального пітчингу Мінкульту. З тих пір мало що змінилося: серіал розповість, чим займається Василь Середюк після того, як відгуляв весілля всіх своїх дітей (спойлер - воює з сусідами). Місцем дії стане село Яблунівка, що полюбилося українцям: а відправною точкою сюжету - поява нового сусіда у виконанні Віталія Іванченка.
Вже знайомі персонажі франшизи теж повернуться
Як і камео
Головною темою серіалу Куцик називає сусідське протистояння, але конфліктом Середюка зі шкільним ворогом справа не обмежиться: Олька і Ашот також отримають розвиток, а Катя і Франсуа нарешті чекатимуть поповнення в родині.
А ось так виглядає команда проекту, що з часів кінофраншизи змінилася в частині режисури і продюсерського складу.
Як член Ради з державної підтримки кінематографії Юрій Горбунов не може бути продюсером, але в касті серіалу він залишається: на тлі його персонажа режисер Олег Борщевський розповідає про особливості проекту. Вони, за його словами, полягають не тільки в тому, що шоу знімається українцями для українців українською ж мовою, але ще і в спробах розповісти про наш з вами менталітет у гумористичному ключі.
А Надія Коротушка розповіла про дистрибуційні плани: є попередні домовленості про покази з Плюсами і VoD-платформою «Київстар ТБ», для котрої «Скаженi сусiді» стануть першим оріджиналом. Також команда планує спробувати щастя на ниві міжнародної дистрибуції і, звичайно, продати формат.
Наступний проект - чотирисерійна біографічна драма «Принцеса квітів» (ТОВ «Старлайт Філмс»). Режисер - Максим Мехеда, сценаристи - Лілія Молодецька, Оксана і Марина Артеменко та Олег Поляков, продюсер - Галина Балан-Тімкіна. Загальний бюджет проекту - 12,1 млн грн, з них у держави просять 4 млн грн.
Синопсис: Фільм за мотивами біографії Катерини Білокур. Це історія української жінки, ровесниці ХХ століття, що змушена робити вибір між схваленням односельців і вірністю своєму призначенню, між звичайним жіночим щастям і кам'янистим шляхом генія. В цій версії біографії художниці доля наділила її рідкісним талантом й великим коханням, яке вона несла через усе своє життя.
Серіал виглядає знайомим, чи не так? А все тому, що він був одним із учасників (і переможців) конкурсу патріотичних серіалів Мінкульту минулого року. Власне, з тих пір у проекті нічого не змінилося: це як і раніше художнє переосмислення біографії Катерини Білокур, що, за словами Балан-Тімкіної, актуально і сьогодні, оскільки підніматиме глобальне питання про місце жінки в сучасному світі.
На гроші, отримані від Мінкульту, команда в тому числі зняла тизер серіалу, але показали його тільки тим, хто був безпосередньо в залі. Нам із вами залишається тільки здогадуватися, яким чином здійснили найцікавішу частина проекту - об'єднання ігрового кіно з анімацією. Остання, як пояснила продюсер, з'являється тоді, коли головна героїня провалюється в світ своїх фантазій, йдучи від жорстокої реальності.
Галина говорить, що своїм серіалом автори хочуть створити новий образ жінки на українському телебаченні: жінки, здатної вибирати, особливо коли цей вибір дуже непростий.
Минулого року творці проекту хотіли отримати Антоніну Хижняк на головну роль, а тепер це реальність - принаймні, саме вона знялася в тизері
А ось хто складе їй компанію
Референси з минулого року теж не змінилися
Автори вже пригледіли основні локації для зйомок, але обіцяють, що цим списком справа не обмежиться: за словами продюсера, команда хоче, аби серіал став свого роду путівником історичними і знаковими місцями нашої країни.
Ну а якщо вас цікавить маркетингова стратегія, то ось вона
Наступний проект - чотирисерійная мелодрама «Замiж за мiльйонера» (ТОВ «Файнл Кат Медіа»), в основі котрого - любовний роман Юліанни Бойлук «Ілюзія шлюбу». Режиссер - Єва Стрельнікова, автори сценарію - Юлія Салимовська та Єва Стрельнікова, продюсери - Андрій і Олеся Ногіны. Обсяе очікуваної держпідтримки - 1,9 млн грн, загальний бюджет проекту - 3,8 млн грн.
Синопсис: Заради спасіння брата 250-річна Віталіна змушена укласти фіктивний шлюб із відомим мільйонером, котрий керується винятково власними бізнес-інтересами.
Олеся Ногіна нагадала експертам про успіхи свого продакшена: за 15 років роботи вони з братом набили руку на виробництві як теле-, так і кіноконтенту, а найяскравіші їхні роботи ви знаєте і без мене - це і програма «Світське життя», і реаліті-шоу «Багаті теж плачуть», і фільм «Свінгери». Тепер, за словами продюсера, настав час зорати ще одну ниву - міні-серіалів. Олеся запевняє, що молода аудиторія не дивиться телевізор, оскільки не бачить там нічого для себе цікавого. Своїм проектом Ногіни хочуть це виправити.
Для цього у команди є літературне першоджерело-бестселер, а в ньому - героїня, в якій сучасна міська молодь зможе впізнати себе. Більше того, Ногіна вважає, що їхній проект зможе перезавантажити жанр мелодрами на вітчизняному ТБ.
Синопсис проекту виглядає досить драматично, але режисер Єва Стрельнікова обіцяє, що готовий серіал буде легким, повітряним і місцями іронічним.
Команда вже зробила художні проби,
але чи затверджені актори - не уточнили
Проте Андрій Ногин у подробицях розповів про перспективи серіалу. Продакшен уже домовився з каналом «1+1» і платформою Sweet.tv, а також планує розмістити готове шоу на YouTube.
Наступний проект - восьмисерійна комедія «Де грошi» (ТОВ «Дзідзьофільм»). Режисер - Михайло Хома (Дзідзьо), сценаристи - Тарас Дронь, Сергій Либа, Михайло Хома та Діана Юраш, продюсер - Діана Юраш. Очікуваний розмір держпідтримки - 8 млн грн, загальний бюджет проекту - 16 млн грн.
Синопсис: Історія про те, як бідний піаніст-авантюрист Міша потрапляє до будинку-квесту старої багачки Ади, де управитель маєтку, покоївка і навіть сама власниця шукають гроші. Однак виявляється, що справжнє багатство має ще й інші виміри, і питання, де гроші, є лише поштовхом, аби знайти самих себе і свої унікальні таланти серед хаосу та пристрастей життя.
Спершу Дзідзьо подякував Держкіно за підтримку однойменного фільму, повідомивши, що його вже відзнято, а також пояснив, що серіал - це продовження історії, і рішення про його виробництво команда ухвалила дуже швидко. Вся справа в тому, що тема виявилася дуже плідною, і упустити її, на думку авторів, було б помилкою.
Кожен епізод проекту матиме свою назву, а в касті знову фігурують і сам Хома, і Ада Роговцева.
Продюсер Діана Юраш уточнює: продовження фільму - це серії з четвертої по восьму, а перші три епізоди базуватимуться на тому, що відбувається в повному метрі. І додає, що їй серіал подобається набагато більше оригіналу.
Над серіалом працюватиме команда, що створила повнометражний фільм
Що ж до дистрибуції, то тут фінальних рішень поки немає. Юраш пояснила: фільмом ще до старту виробництва зацікавився канал «Україна», і щодо серіалу у авторів теж є декілька пропозицій, із котрих вони вибиратимуть. А в діджіталі творці отримали пропозицію від платформи Sweet.tv, але амбіції у них набагато вище - разом із французькими партнерами автори подалися на пітчинг Netflix.
Наступний проект - чотирисерійна історична драма з елементами пригодницького фентезі «На високій полонині» (ТОВ «Іллєнко Фільм Продакшенс»). Режиссер - Ян Кідава-Блонський, автор сценарію - Олег Гаренчар (на основі однойменної багатотомной монографії Станіслава Вінценза), продюсер - Пилип Іллєнко. Стрічку планують знімати в копродукції з Польщею, у Держкіно просять 4 млн грн, загальний бюджет - 76,4 млн грн.
Синопсис: Реальні події з життя Станіслава Вінценза, видатного європейського інтелектуала середини ХХ століття, переплітаються з гуцульськими міфами, фольклором та магією, описаними у його літературному шедеврі «На високій полонині».
За словами Гаренчара (українською він говорить не дуже добре, тому виступав англійською), головною мотивацією працювати над проектом для нього було розуміння, що про Вінценза сьогодні знають не так добре, як хотілося б - сценарист сподівається, що цей серіал виправить ситуацію. Крім того, сам матеріал, особливо його фентезі-частина, заснована на монографії Вінценза, здався йому надзвичайно свіжим і цікавим.
Іллєнко ж додає, що час, про який розкажуть у серіалі, був одним із найскладніших у відносинах українців і поляків, а історія Вінценза може стати своєрідним містком примирення.
З польського боку проект продюсуватиме Марек Нововейський. Українська команда проекту вже сформована. Крім того, українська сторона вже заручилася підтримкою телеканалу ICTV, де і відбудеться прем'єра серіалу.
***
На жаль, на цьому мені поки доведеться поставити крапку: акурат посеред презентації Іллєнка відео із записом другого дня пітчингів зникло з YouTube - ймовірно, через проблеми з авторськими правами (але це не точно). Сподіваюся, рано чи пізно в Держкіно з цим розберуться, а я зможу розповісти вам про решту одинадцять проектів ігрових серіалів. Тож додавайте сторінку в закладки, а я продовжу вивчати інші категорії конкурсу.
UPD
Наступний проект - чотирисерійна героїчна драма з елементами екшену «24» (ТОВ «Основа фільм продакшн»). Режисер - Тарас Ткаченко, автор сценарію - Валентина Руденко, продюсер - Тетяна Куц. Загальний бюджет проекту - 8,4 млн грн, у держави просять 4 млн грн.
Синопсис: 24 українські моряки, виконуючи завдання керівництва з проходження суден «Нікополь», «Бердянськ» та Яни Капу» нейтральними водами в Чорному морі, потрапляють в полон РФ та опиняються в тюрмі Ліфортово. Довгих 286 днів вони вперто виборюють своє право на свободу усіма можливими законними методами і на очах усього світу виходять переможцями, довівши, що війну перемагають не зброєю, а силою духу.
Проект буде присвячений опору всіх моряків, але найбільше Ткаченка цікавить персона Богдана Небилиці - молодого хлопця, що став відомим ще до подій у Керченській протоці. Він був одним з кадетів сімферопольської Військово-морської академії, котрі під час захоплення Криму виконали на плацу гімн України. У 2018-му Богдан командував бронекатером «Бердянськ» і міг вирватися з полону, але почувши, що інші засідку не пройдуть, повернувся до своїх. Втім, історія приваблива не лише цим, але й позитивним фіналом: всім морякам вдалося залишитися живими та вирватися з полону, після чого жоден з них не залишив службу.
Автори мають прямий контакт із адвокатом Полозовим, що вів справи моряків у РФ, а також з усіма безпосередніми учасниками подій. Загалом же ж режисер хоче розповісти історію протистояння характерів і системи. Її епілогом стане посвячення Небилиці в командири патрульного катера «Айленд», що відбулося вже після звільнення моряка. У виробництві творці хочуть задіяти документальну хроніку подій, якої є вдосталь.
Із багатьма акторами з дрім-касту автори вже домовилися.
Що ж до команди, то вона загалом складається з фахівців, що раніше працювали над серіалом «Мама». Додалися сценаристи: з'явилася Юлія Мотрич, яка написала про цю історію книгу.
Партнером проекту виступає канал «Україна».
Експерти провели паралель зі стрічкою Аарона Соркіна «Чиказька сімка», де також йшлося про протистояння людини та системи. Звідси не питання, але побажання: аби у Ткаченка вийшло щось в тому ж дусі. Режисер каже, що проект активно дописується, а драматургія - допрацьовується, тож шанс є.
На черзі - восьмисерійний комедійний детектив з елементами хоррору «Бути монстром» (ТОВ «Фільм Ю Ей Продакшн»). Режисер - Максим Бернадський, автори сценарію - британець Ентоні Еллейн, італієць Маттео Бердіну та українка Анастасія Лодкіна. Продюсер - Катерина Вишневська. Проект претендує на держпідтримку в розмірі 24 млн грн, загальний бюджет - 143,5 млн грн.
Синопсис: Фелікс тікає з Канади до України, де його кусає перевертень. Ведучи запеклу боротьбу з фізичними перетвореннями та ухиляючись від переслідувань канадського спецагента, Фелікс навчиться ладнати зі своїм внутрішнім монстром.
Вишневська не змогла особисто бути присутньою на пітчингу, проте записала з партнерами - адже мова про міжнародну копродукцію - відеопітч, що його й запропонували подивитися експертам.
З нього ми дізналися, що у майбутнього серіалу вже є міжнародний дистрибутор - компанія Eccho Rights, а в сюжеті передбачені не лише екшен і надприродне, а й любовна лінія. За словами Вишневської, в компанії FILM.UA давно шукали проект, який дозволив би поговорити з аудиторією про важливі й актуальні теми доступною мовою ентертейнменту, як це свого часу зробили в серіалах «Гра престолів» і «Реальна кров». Фантастичні події шоу мають стати головним двигуном внутрішніх змін головних героїв, а в фіналі обов'язково переможе добро.
Передбачаючи зауваження щодо певної незвичності обраного жанру для України, Вишневська згадала Гоголя, а як референс проекту навела «Вія» 2014 року, свіжий «Егрегор» і чомусь шоу «Битву екстрасенсів» - мабуть, аби довести, що українці точно мають цікавість до містичного, інакше програма не прожила би півтора десятка сезонів. Окрім того, у проекту є міжнародний потенціал - з його допомогою можна не лише ненав'язливо знайомити світ із особливостями української містики, а й демонструвати можливості аудіовізуального сектору.
Ідея серіалу належить Ентоні Еллейну та Маттео Бердіну, а канадський партнер Incendo спеціалізується на виробництві преміального контенту і копродукції з Європою. Між іншим, один з найгучніших проектів, над якими працювала компанія, - серіал «Версаль», про який ви точно чули.
На написання сценарію авторів надихнула поема про давньоукраїнського князя Всеслава, котрий, за переказами, був перевертнем.
Представник Incendo висловив надію, що саме «Бути монстром» стане першим проектом, створеним в рамках Угоди про спільне виробництво аудіовізуального контенту між нашими країнами.
В Eccho Rights знають, як продавати світові український контент, і вже придумали план просування «Бути монстром». Згідно з ним, наприклад, шоу братиме участь у всіх найбільших ринках контенту на зразок Series Mania і MIPCOM.
Основа української частини команди виглядає ось так, причому кожен має досвід копродукції. Лодкіна приєдналася до процесу недавно, оскільки була зайнята повним метром «Найкращi віхiднi», і зараз дошліфовується сценарій серіалу.
Олександр Омельянов пошкодував, що на пітчингу немає режисера, проте вирішив поцікавитися у Вишневської його баченням. А заодно запитав, як автори показуватимуть перетворення героя на вовка. Вишневська каже, що серіальне виробництво, особливо преміальне, відрізняється від кіно - тут головними носіями творчого бачення виступають шоураннери, а не режисер. Бернадського ж вибрали за багатий досвід, гарну технічну базу та володіння англійською. За візуалізацію перетворення протагоніста відповідатиме компанія POSTMODERN, але продюсер підкреслює, що фокус історії не на цьому, а на психологічних змінах.
Наступний проект - комедійний серіал «Люстрований» (ТОВ «Драйв продакшн»). Режисер - Олександр Ітигілов, автори сценарію - Чингіз Мазінов, Сергій Бібілов, Наум Барула, Ілля Дірменжі, продюсери - Чингіз Мазінов, Наум Баруля. Дізнатися бюджетні подробиці та синопсис не можна, оскільки картка проекту на сайті Держкіно відсутня.
Питання щодо сюжету прояснюють автори, але спершу розповідають про себе та свої минулі досягнення. Вони давно працюють разом, а їхні найвідоміші хіти - багатосезонний скетчком «Одного разу під Полтавою» та проект «Ліга сміху». Продакшен хоче рости, тому взявся за розробку дуже важливого для себе проекту.
Це легка комедія, але вона підіймає актуальні й болючі для українського суспільства теми - зокрема, проблему корупції. Чингіз зазначає, що корупціонер-чиновник вже став для нас архетипом антигероя, а побороти це явище повсякчас заважають самі українці. Своїм серіалом автори хочуть допомогти суспільству з цим.
Логлайн: Оглядове колесо на столичному Подолі. Люди в костюмах та краватках, зі шкірянимі теками й кейсами сідають до кабінки, щиро посміхаючись. Серед них - повнуватий, ситий та сяючій Микола Гречко. Колесо рухається вгору, й Микола закохано дивуватися за обрій: усе, что відкрівається оку, залежить від нього, бо після кількох рукостискань та обміну кейсами він може легко перетворити на паркінг або будівництво будь-який парк, озеро чи пляж. Він виколупує з зуба застряглий шмат хамону і ще не знає, що спуститься на землю в зовсім іншому статусі.
Ітигілов зізнається, що хоче зробити не звичайну комедію, а потужну сатиру, яка мала б гарні рейтинги.
Аби підкріпити свої слова, автори показали експертам тизер, з якого стає ясно: мова в серіалі йтиме про корумпованого чиновника. Спочатку його люструють, а потім, щоб повернутися у владу, він вирішує балотуватися в депутати та їде в промотур.
Ролик змонтували з неефірного пілоту, після чого сценарій був допрацьований: автори глибше прописали зав'язку та експозицію головного героя. До слова, Ітигілов приєднався до проекту вже після того, як зняли пілот, тож тепер історію хочуть поліпшити.
Також для майбутнього шоу прописали детальну промостратегію.
Партнером, що логічно, стане група «1+1 медіа».
Насамкінець Баруля повідомив, що команда закохана в історію, тож робитиме її з душею. Питань у експертів не виникло.
Наступний проект - восьмисерійна авантюрна комедія «Сусіди» (ТОВ «Прокіно»). Режисер - Міла Погребиська, автори сценарію – Саша Ткаченко, Віталій Є, Марина Чикаловець, Пилип Волоценко, Катерина Городнича, продюсер - Володимир Локотко. Загальний бюджет проекту - майже 31,5 млн грн, у держави просять 8 млн грн.
Синопсис: Дев'ятнадцятирічна Василина живе у маленькому селі на кордоні України й Угорщини та мріє, щоб її однолітки не виїжджали із Закарпаття в пошуках кращого життя, старше покоління не відчувало себе покинутим, а її батько Остап нарешті припинив ворожнечу зі своїм угорським сусідом Ласло. Остап, тато Василини, 40-річний український фермер, постійно дошкуляє сусідові через їхню сварку та розподіл спільного бізнесу, від якого залишився лише шматок землі на прикордонній території. Там Остап знаходить бурштин та потайки видобуває його, однак все таємне стає явним: про знахідку дізнається Ласло та поспішає до угорської поліції. Чоловіки і надалі б дошкуляли один одному, якби не біда… у Ласло згорів дім, його родина ледве не загинула, а врятував та прихистив їх після пожежі саме Остап з дружиною Оленою. Тож нині, хоч і такі різні, вони житимуть разом…
Звучить знайомо? Це через те, що ми неодноразово бачили проект: спочатку на пітчингу в Мінкульті, а потім на конкурсі PITCH UA 3. Обидва рази серіал опинявся серед переможців, але тоді йшлося про фінансування девелопменту всіх епізодів і зйомку пілота, а тепер - про повноцінне виробництво.
Експертів зі справами знайомить Саша Ткаченко, але моєму уважному читачеві це не потрібно: деталі проекту з часів минулих пітчингів не змінилися. Автори хочуть через гумор підняти складні теми трудової міграції, збереження української автентики тощо.
З новенького - дрімкаст проекту:
На головну роль хочуть взяти Юлію Буйновську,
так, можливо, виглядатиме українська сім'я,
а так - угорська
Закарпатті, де розвивається сюжет, також хочуть зробити одним із повноцінних героїв серіалу. Для цього планується багато далеких планів на натурі. Емоційності хочуть додати великими планами персонажів в найвідповідальніші моменти – аби глядач не відволікався на сторонні предмети в кадрі. Візуальним референсом Ткаченко назвала відносно свіжий серіал Netflix «Ласунчик».
Крім грошей від Мінкульту і USAID проект має підтримку «Нового каналу», також ведуться переговори з угорськими партнерами, проте підтвердження фінансування поки немає. Але, якщо все складеться успішно, разом з ними проект подаватимуть на угорський аналог конкурсу Держкіно.
Автори чекають на ось такі результати
Наступний проект - восьмисерійна детективна драма «Радикальне рішення» (ТОВ «Грін Пінгвін Медіа»). Режисер - Марина Бородіна, автор сценарію - Марина Островська, продюсер - Ірина Тараненко. Загальний бюджет проекту - 14 млн грн, у держави просять 7 млн грн.
Синопсис: Підліток з інтелігентної сім'ї, намагаючись вирішити проблему з наркотиками, потрапляє у радикальну організацію і не помічає, як стає жертвою маніпуляції її ватажка.
Минулого року горизонтально-вертикальний проект став одним із переможців конкурсу PITCH UA 2. Завдяки цьому автори відзняли пілотну серію, й тепер на черзі ще сім епізодів. За словами Ірини Тараненко, історія досить універсальна: у стрічці розкривається явище, з яким можна зіткнутися в будь-якій країні світу. Тому автори сподіваються, що серіалом зацікавиться міжнародна аудиторія.
Оскільки пілот вже знятий, то і тизер у проекту є - ось кадри з нього.
Режисер Марина Бородіна додає, що їй важливо зберегти чесність історії, тому в деяких моментах стрічка зніматиметься в документальній стилістиці. В основному ж атмосфера планується нуарною, зйомки - нічними, з грою світла й тіні.
Втім, так зніматимуть сцени «радикального» світу, а інший світ, «ліберальний», покажуть теплим і світлим.
Цей же хід повторять при виборі локацій: «радикальний» світ передбачає тісні, темні й закриті приміщення на зразок спортзалу або нічного клубу, «ліберальний» же ж - це про відкритість, тут буде багато натури і просторих інтер'єрів.
У серіалу вже є затверджений акторський склад, з яким режисер працює ще з часів зйомок пілота.
Наступний проект - восьмисерійний мелодраматичний серіал «Гуляща» (ТОВ «Сістерз продакшн»). Режисер - Олександр Ітигілов, автор сценарію - Андрій Кокотюха (на основі роману Панаса Мирного «Повія»), продюсер - Марина Писаренко. Загальний бюджет проекту - майже 15,6 млн грн, у держави просять близько 7,8 млн грн.
Синопсис: Сучасне прочитання класичного роману Панаса Мирного «Повія». Випускниця київського університету має перспективну роботу і чіткі плани на життя. Але протистояння сільських батьків із сусідами через борги, яке переростає в локальну війну, змушує дівчину поміняти плани і сферу професійної діяльності.
Писаренко каже, що її продакшен вже має досвід переосмислення української класики - раніше вони зняли серіал «Катерина», який виходив на Плюсах і був доволі успішний. Тому продюсер впевнена: новий проект тієї ж тематики глядачам сподобається. Ітигілов же ж обіцяє зробити все, аби стрічка вийшла модною, рейтингової та просувала українську мову.
Через технічні негаразди ввімкнути звернення Кокотюхи не вийшло, тож продюсеру довелося додати: актуальність роману Панаса Мирного за сто років нікуди не поділася, тому його і вирішено було екранізувати.
Сценарій проекту вже готовий, команда зібрана, партнером виступає канал «1+1». За словами Писаренка, в цьому пазлі не вистачає лише держпідтримки.
Експерти поцікавилися, як Ітигілов зможе маневрувати між двома проектами. Продюсер пояснила: вже є домовленості не тільки з Олександром, але і з «Драйв продакшен» про те, що перетинатися вони не будуть.
Переходимо до чотирисерійного серіалу в жанрі історичного припущення «Плеяда» (ТОВ «ТЕТ-Продакшн»). Режисер - Тарас Дронь, автори сценарію - Наталія Яковлева, Наталя Рибалко, продюсер - Наталія Яковлева, Христина Шкабар. Загальний бюджет проекту - майже 24 млн грн, у держави просять 4 млн грн.
Синопсис: В агресивних умовах 1888 року, коли територія України була поділена між Російською та Австро-Угорською імперіями, в Києві народжується закрите літературне товариство «Плеяда», основним завданням якого проголошено українську культурну революцію. Його створюють найбільш освічені та талановиті аристократи, переважно з трьох великих і поважних родин: Драгоманових, Косачів і Лисенко-Старицьких. Є ймовірність, що це не просто просвітницька діяльність: вісім українських діячів збираються разом задля вирішення долі своєї країни.
Про цей проект ви також раніше чули - про нього мені колись докладно розповідала Наташа Яковлева. Відтоді спливло багато води, і за цей час відбулися деякі зміни. По-перше, команда серіалу, за словами Шкабар, посилилася: оператором став Юрій Король, з'явився продакшен і навіть телеканал - ТЕТ. Перший сезон проекту складатиметься лише з чотирьох серій, а ще шість залишаться на наступний сезон.
Дронь каже, що для нього цей проект перш за все про самоідентифікацію і його самого, й кожного українця. Структурно серіал буде горизонтально-вертикальним: кожну з чотирьох серій присвятять окремому герою, а протягом усього сезону персонажі шукатимуть конституцію, яку прагнуть поставити на служіння Україні.
Як і раніше, автори хочуть уникнути пафосу та нафталіну, показавши історичних діячів цікавими і багатогранними живими людьми. Глядача хочуть максимально залучити до історії, аби він не просто спостерігав, але й співпереживав.
Яковлева згідна з Тарасом і додає, що розповісти про той час і про тих людей дуже важливо, адже їхній внесок в українську державність величезний. І, до речі, проект «Плеяда» не обмежиться одним лише серіалом: плануються спектакль, тематичні екскурсії, виставки тощо.
Експерти зацікавилися жанром історичного припущення, але порадили не заходити надто далеко, щоб це не пішло на шкоду. Режисер обіцяє, що такого не станеться: припущення будуть головним чином в особистостях героїв, аби ті вийшли об'ємними, тоді як історичний бекграунд буде максимально збережено. Омельянов також поцікавився, чи не буде конфлікту графіків у оператора Юрія Короля, на що автори відповіли негативно: у всіх членів команди в пріоритеті саме «Плеяда», попередні графіки вже узгоджені, тож проблем виникнути не повинно.
Наступний проект - дванадцатисерійний пригодницький серіал з елементами комедії, детектива та хорору «Хто живе у темряві» (ТОВ «Українська кіношкола»). Режисери: Аліна Бухтіярова, Роман Перфільєв, Ярослав Войцешек, Катерина Король (творчий псевдонім Катя Царик), Крістіна Тинькевич, Владислав Климчук (режисер-ментор). Автори сценарію: Ярослав Войцешек, Станіслав Веречук, Микита Костенко, Наталія Гайдай, Сергій Гетьман, Валерія Маршалова, Тетяна Постольнікова, Галія Альбекова, Денис Крисін, Катерина Пищикова, Христина Візір, Анастасія Глущенко, Наталія Шершакова, Ірина Качалова, Микола Понич, Вадим Сварник. Продюсери - Альона Тимошенко, Ольга Матат. Загальний бюджет проекту - 16,8 млн грн, у держави просять половину - 8,4 млн грн.
Синопсис: Група підлітків в закинутому будинку розповідають страшні історії, щоб ними годувати демона, якого вони необачно призвали у наш світ.
За словами Матат, проект цікавий сам по собі, але це ще й своєрідний експеримент: для створення серіалу вирішили зібрати шість українських режисерів, кожен з яких зніме два епізоди. Один з них, Ярослав Войцешек, виступає ще й шоуранером проекту.
Вже узгоджені чотири оператора з шістьох: кожен з них працюватиме з певним постановником над двома серіями у власному візуальному стилі, завдяки чому епізоди будуть різними.
Войцешек не зміг приїхати особисто, але записав відеозвернення, в якому розповів деякі подробиці проекту. Хронометраж кожної серії невеликий (25 хвилин), тому вертикальні сюжети розвиватимуться стрімко - зокрема, щоб захопити молодіжну аудиторію, яка віддає перевагу динаміці. Але і горизонтальні герої отримають розвиток, до того ж фінальний епізод буде повністю присвячений горизонталі.
Крістіна Тинькевич пояснює, що їй цей проект цікавий перш за все структурою: за її словами, в колаборації, коли разом працюють кілька режисерів і операторів, може народитися справжня синергія і новий творчий рівень.
У якості референсів автори називають відомі всім серіали на кшталт «Чи боїшся ти темряви?» і «Дуже дивні справи», а також повнометражний фільм Стівена Спілберга «Супер 8».
В основі каста проекту - ансамбль із восьми молодих акторів, але поки автори мають лише типажі. Цікаво, що за горизонтальний кастинг відповідає шоуранер, а за вертикальний – кожен конкретний режисер.
Наостанок Роман Перфільєв розповів, що він - великий шанувальник хорору, а в цьому серіалі хорор ще й змішується з іншими жанрами, що неймовірно цікаво.
А Ольга додала, що зараз ведуться переговори не лише з телеканалами, але й з VoD-платформами, тож, якщо все вийде, проект покажуть і на ТБ, і в діджиталі.
Експерти питають, чи змогли режисери знайти між собою спільну мову, адже їх багато. А також цікавляться горизонтальним кастом - молодим акторам доведеться багато працювати, тому до їх вибору треба підійти дуже ретельно. Ольга відповідає, що акторами впритул займуться восени, а ось загальна зустріч режисерів ще лише має відбутися.
Наступний проект - 16-серійний романтичний ситком «Вісокi ставки» (ТОВ «Вау Оскар Фільм Студіо»). Режисер - Максим Ксенда, автор сценарію – Пилип Волоценко, продюсер - Оксана Бугрімова. Загальний бюджет проекту - 15,2 млн грн, у держави просять 7,6 млн грн.
Синопсис: На борту авіалайнера вимушені співіснувати колишні друзі: стюард Нікіта, пілот Максим і красуня-бортпровідниця Оксана, що колись встала між приятелями. Атмосфера на борту підігріта, адже вони не тільки повинні вдавати дружню авіасім'ю перед суворим командиром: на будь-якому рейсі може летіти міжнародний експерт з авіарейтингу, і борт може бути дискваліфіковано. Щоб стрімко злетіти назустріч мрії, вони мають підняти ставки на нову висоту, в буквальному сенсі.
За словами сценариста, своїм проектом вони хочуть не лише розважити глядачів, але й підвищити цікавість до української авіагалузі, а також престиж її професій. Окрім того, за півтора року пандемії глядач напевно скучив за перельотами, а в шоу їх буде більш ніж досить.
На першому плані в проекті будуть четверо героїв, пов'язані не лише робочими, але й романтичними стосунками.
Буде і другий план персонажів, і ці троє теж знаходяться в любовному трикутнику.
Аби експертам було легше розібратися, хто є хто, автори показали короткий, але досить кумедний і гарний тизер.
Режисер додав, що окрім основних персонажів, які з'являтимуться в кожному епізоді, в проекті заплановані зіркові камео, серед яких, наприклад, Оля Полякова, Настя Каменських і Леся Никитюк. Творці сподіваються на додаткове промо через залученням знаменитостей.
Про музику і саундтрек теж вже потурбувалися: за першу відповідає Олександр Каспров, а за другий - Макс Барських, який працював під керівництвом Алана Бадоєва. До слова, саундтрек пообіцяли представити «скоро».
Зараз команда веде переговори з «Новим каналом» та сервісом MEGOGO, але остаточних результатів поки немає.
Проте є немедійний партнер - авіаперевізник SkyUp, тому за сюжетом герої літатимуть до країн, куди компанія має реальні рейси. Також завдяки перевізнику у команди є доступ до авіаційної інфраструктури і літаків, а ще - ціла купа реальних авіаісторій, що їх можна адаптувати для серіалу.
Фінальний проект категорії - чотирисерійний психологічний детектив «Туман» (ТОВ «Т.Т.М.»). Режисер - Володимир Мельниченко, автор сценарію - Ілля Ноябрьов, продюсер - Андрій Кордон. Загальний бюджет проекту - майже 8 млн грн, у держави просять майже 4 млн грн.
Синопсис: Головний герой - Антон Макаренко успішний в усіх сенсах політтехнолог, він працює в адміністрації міста, є дуже впливовою людиною, маніпулятором і ляльководом світу політики, вважає себе справжнім «інженером людських душ». Одного разу він повертається додому і дізнається, що його дружину заарештовано, бо вона отруїла рідну сестру, здалася поліції і не називає мотиви злочину. З цього моменту починається низка непередбачуваних подій і відкриттів, що повністю перевертають особистий світ і руйнують життя героя.
Автори проекту підійшли до справи кмітливо: почали з презентації, в якій, загалом, майже все сказано:
від проблематики...
...до стилістики,
від дрімкасту (де разом із Суржиковим - Віта Кобзар і В'ячеслав Довженко)...
...до режисерського бачення
А ще знайшлося місце для референсів…
...і продюсерського бачення з перерахуванням членів команди
«Наживо» режисер додав лише, що його в сценарії зацікавив головний герой, а увагу глядачів, напевно, приверне розкішне життя можновладців, котре мають намір показати в серіалі.
А Ноябрьов пояснив, що одна з центральних тем проекту - нерозуміння чоловіками жіночих вчинків і мотивацій.
Питань у експертів не знайшлося, тому на цьому докладний розгляд категорії «Ігрові серіали» оголошується закритим. До зустрічі на нових пітчингах!