Сьогодні, як ви знаєте, важливий і цікавий день: Експертна рада при Мінкульті заслухає першу порцію учасників конкурсу патріотичних серіалів, а разом із ними це зробимо й ми. Як саме все відбуватиметься - поки не дуже зрозуміло: відомство до останнього зберігало мовчання щодо регламенту, а про те, що кількість суперників скоротилася з 37 до 33, громадськість дізналась останньої миті. Але це не завадить мені уважно спостерігати за процесом і передавати вам усі головні подробиці.
До початку ще залишається трохи часу, тож ось вам невелика довідка про учасників. Із новим їхнім списком можна ознайомитись тут, а я зазначу, що відразу десять продакшенів подали на конкурс більше як один проект: десять заявок подали компанії з орбіти Star Media, п'ять - StarLightMedia, чотири - FILM.UA, три - «РРП Груп», а Одеська кіностудія, «ТРИ-Я-ДА Продакшн», «Т.Т.М.» і «ІнсайтМедіа» - по дві. Цікаво, що у першому списку в останньої компанії було аж шість заявок, проте їх, як бачите, значно врізали.
Тож пристібайте ремені - невдовзі розпочинаємо.
10:15
Українці вірять: розпочинати щось вчасно - погана прикмета, тому старт першого дня пітчингу (як мінімум, його онлайн-трансляція) затримується вже на 15 хвилин. Але ми терплячі, зачекаємо.
10:40
Щось не складається в Мінкульту з трансляцією на YouTube, тож, як повідомляють мої поінформовані джерела, найближчим часом її запустять у Zoom. Продовжуємо чекати...
10:50
Нарешті все склалося! Трансляція стартувала на YouTube, члени Експертної ради зв'язались через Zoom, тож починаємо.
Перший проект - детектив з елементами містики «Пінзель. Сім печаток»: 4 серії по 45 хвилин, виробник - ТОВ «Т.Т.М.». Режисер - Оксана Тараненко, продюсер - Андрій Границя, автор сценарію - Андрій Тараненко. Бюджет етапу виробництва: 3 076 694 грн. У держави просять 1 538 347 грн.
Синопсис: Аби врятувати викрадену дитину, мистецтвознавець Філіп Тальний і художниця Стефанія Андрашко мають протягом тижня розкрити таємницю зниклих щоденників скульптора 18 століття Іоганна Пінзеля. Їм доведеться пройти через небезпечні пригоди, знайти та розшифрувати низку ключів-головоломок, прихованих у різних куточках нашої країни.
Проект презентують Андрій Границя, Оксана Тараненко та копродюсер Олексій Чемерис. За словами режисера, «Сім печаток» - робоча назва проекту, другий варіант - «Пінзель. Сім ключів».
Патріотичність проекту в тому, щоби показати нову Україну, ту, в якій ми живемо зараз і житимемо у найближчому майбутньому: з хорошими дорогами, туристичними центрами, приватними літаками, лакшері-сегментом - «планується така собі українська бондіана». І головне - цілковита вписаність України в європейський контекст, котра була ще у 18 сторіччі - часі, коли й проживають свою історію герої серіалу.
Художник-постановник - Андрій Романченко, оператор проекту - Максим Баєв.
Експерти вирішили одразу перейти до запитань. Перше - про те, що в компанії вже три проекти у виробництві: відповідно, чи встигнуть творці розпочати зйомки у заявлені терміни - влітку 2021 року? Олексій Чемерис каже, що часу вистачить на все. Ольга Пантелеймонова цікавиться загальним бюджетом етапу девелопменту - він, за словами продюсерів, складає 3 млн грн на сценарій, тизер і «все, що треба». При цьому загальний бюджет проекту «під ключ» - 5 млн грн. Що ж таке хочуть показати автори у тизері, коли бюджет етапу девелопменту - більший за половину загального бюджету. За словами Чемериса, фінансування тизера в такому обсязі потрібне з огляду на вимоги бродкастера (судячи з усього, йдеться про Суспільне). Маркетингову стратегію проекту автори віддали на відкуп маркетинг-відділові телеканалу.
В Ігоря Коваля тим часом виникло застереження - авторський гонорар на одну серію дуже великий. Однак у Чемериса і тут є відповідь: сценаристам, узагалі-то, слід платити ще більше. Олексій вірить - проект буде прибутковий, адже його, як і будь-який хороший детектив, можна показувати вічно. І додає: в нашому телепросторі бракує детективів.
У Сергія Баранова теє є претензії до бюджету девелопменту, а також до того, шо у сценариста проекту немає кінематографічного досвіду, хоча гонорар при цьому - як у топового автора (170 тис. грн за серію). За словами Оксани, людині, в котрої багато хороших ідей і великий досвід у публіцистиці, треба дати шанс. А продюсер просить «не прискіпуватись до кожної гривні».
Наступний проект - історико-пригодницька драма «Стефа»: 4 серії по 45 хвилин, виробник - ТОВ «Т.Т.М.». Режисер - Іван Сауткін, продюсер - Андрій Границя, автор сценарію - Ярослав Яриш. Бюджет етапу виробництва: 3 100 120 грн. У держави просять 1 550 060 грн.
Синопсис: 1942 рік, Західна Україна. Стефа, колишній член українського опору, мусить виконати дуже небезпечне завдання, аби врятувати десятки людей від помсти гестапо. Коло небезпеки звужується, але Стефа не самотня у цій боротьбі, тож окупантів чекає велика несподіванка.
Сауткін розпочав із того, чому «Стефа» - патріотичний і важливий проект. За його словами, це не просто історія з життя українського опору. Річ у тім, що за допомогою простих метафор тут глядачу дають зрозуміти, що за українську ідентичність треба боротися. Проект «майже документальний» - автор сценарію глибоко в матеріалі і писав його за справжніми історичними документами. Заплановано зняти чотири вертикальні епізоди з окремою історією в кожному, й усі вони будуть поєднані головною героїнею - сільською вчителькою.
Ігор Коваль зазначає, що багато хто може пам'ятати проект за пітчингом Держкіно 2018 року, коли його презентували як повнометражний фільм, і цікавиться: що саме змінилось у проекті за ці роки. Сауткін каже, що автори добряче попрацювали над сценарієм: історія стала глибшою та гостросюжетною, додалася романтична лінія.
Олександр Бондаренко знову цікавиться маркетинговою стратегією, а Чемерис знову говорить, що вона - в успішних перемовинах із телеканалом (і знову - Суспільним). Каже, більше подробиць буде після переходу до етапу виробництва.
Біографічний неігровий серіал «Шлях до світанку»: 8 серій по 26 хвилин, виробник - ООО «ІнсайтМедіа». Режисер, продюсер та автор сценарію - Тарас Ткаченко. Бюджет етапу виробництва: 1 729 800 грн. У держави просять 864 тис. 900 грн.
Синопсис: Живих свідків цих подій з дня у день стає дедалі менше. Малолітнім політв'язням Тернопільщини нині 80-90 років. І тому надзвичайно важливим є питання збереження їхніх свідчень у циклі документальних розповідей.
За словами Ткаченка, проект був частково реалізований на кошти УКФ - у вигляді документального фільму. Але бродкастер - «5 канал» - зацікавлений у документальному циклі з восьми історій. Власне, на перемонтаж уже зібраного матеріалу і просять гроші. Через рік після показу на «5 каналу» проект з'явиться на MEGOGO.
Любов Крохмальна звертає увагу, що сума інвестицій у проект, зазначена у загальному бюджеті, менше від суми в інвестиційній угоді. Копродюсер Алла Овсяннікова каже, що творці мають намір перекрити ці розбіжностями власним коштом.
Наступний - біографічний неігровий серіал «Мистецтво волі. Ніл Хасевич»: 4 серії по 26 хвилин, виробник ТОВ «ІнсайтМедіа». Режисер, продюсер і автор сценарію - Євгеній Коваленко. Бюджет етапу виробництва: 1 243 200 грн. У держави просять 621 тис. 600 грн.
Синопсис: «Я хочу, аби світ знав, що визвольна боротьба триває, що українці б'ються!»
Проект про художника та учасника визвольного руху Ніла Хасевича вже отримував грант від УКФ. Анамнез серіалу дуже схожий із попереднім - автор уже відзняв багато матеріалу, змонтував повний метр, а тепер хоче зробити з нього серіал, який уже погодився демонструвати «5 канал». Крім інтерв'ю з експертами із творчості Хасевича у стрічці є художня реконструкція, проте дозйомки не плануються.
Режисер робить акцент на інклюзивності проекту, позаяк сам художник свого часу втратив ногу.
Біографічна драма «Принцеса квітів»: 4 серії по 46 хвилин, виробник - ТОВ «СтарЛайт Філмс». Режисер - Максим Мехеда, продюсер - Галина Балан-Тімкіна. Автори сценарію: Лілія Молодецька, Марина Артеменко, Оксана Артеменко, Олег Поляков. Бюджет етапу виробництва: 1 989 085 грн. У держави просять 994 542,50 грн.
Синопсис: Серіал за мотивами біографії Катерини Білокур - це історія української жінки, ровесниці ХХ століття, яка змушена робити вибір між схваленням односельців і вірністю своєму призначенню, між звичайним жіночим щастям і кам'янистим шляхом генія. Біографія художниці, котру доля наділила рідкісним талантом й великим коханням, що вона пронесла через усе своє життя.
Галина розпочала презентацію з муд-відео із красивими картинками, але дуже поганим звуком. Що поробиш, у новій онлайн-реальності й не таке доводиться терпіти.
У назві проекту зашифрована особиста трагедія героїні: лише квіти її розуміли, вона з ними розмовляла та вважала своїми дітьми, адже стати матір'ю їй не судилося. За словами продюсера, проект дуже актуальний, позаяк у сучасному суспільстві досі гостро стоїть гендерне питання, а в серіалі порушені питання про те, чи може жінка самостійно обирати власний шлях - у випадку Катерини Білокур, складний шлях генія.
Оператор проекту - Михайло Марков, худпост - Діана Тодоратьєва. У написанні сценарію спирались на листи та щоденники героїні, адже офіційної біографії Білокур не існує.
Затверджених акторів у проекті наразі немає, однак є дрімкаст, причому практично на всіх основних персонажів.
Серіал показує життя українського села 1920-1950 років, періоди двох війн і Голодомору - історичні події, «творчо переосмислені» командою. Один із прийомів такого переосмислення - використання анімації, яка «оживляє» картини Білокур. Серед референсів проекту - фільми «Фріда», «Ван Гог», «Модільяні» та «Тіні забутих предків».
Ігор Коваль цікавиться, чи був певним чином змінений проект із часів пітчингу Держкіно, в якому проект уже брав участь. Балан-Тімкіна відповідає, що протягом усього цього часу автори вдосконалювали сценарій, і тепер команді важливо створити тизер, аби мати можливість просувати проект.
Пантелеймонова запитує, чи будуть у проекту ще якісь інвестори, крім держави? За словами Галини, до фінансування серіалу підключиться StarLightMedia (і безпосередньо канал СТБ), але також автори мають намір шукати інших партнерів. А ще виявилось, що проект - частина великого проекту SLM «Україна в іменах».
Биографическая драма «Наймичка»: 8 серій по 47 хвилин, виробник - ТОВ «Прокіно». Режисер - Анатолій Григор'єв, продюсер - Галина Балан-Тімкіна. Автори сценарію: Лілія Молодецька, Марина Артеменко, Оксана Артеменко, Олег Поляков. Бюджет етапу виробництва: 3 229 716 грн. У держави просять 1 614 858 грн.
Синопсис: Історія актриси Марії Заньковецької, творчий шлях якої ніколи не був легким - вона йшла через сумніви у своєму обдаруванні, неможливість розлучення з чоловіком, прокляття батька, зради коханого Садовського. Але величезне глядацьке визнання зробило її за життя живою легендою. Вона виборола собі право говорити від імені жіноцтва про страждання і біль, кохання та недосягнене особисте щастя.
Цей проект - теж байопік, і Галина зізнається, що їй завжди були цікаві долі видатних особистостей. Майбутніх глядачів збираються занурити в атмосферу українського театру крізь призму долі Марії Заньковецької й інших корифеїв (Садовського, Кропивницького, Карпенка-Карого). За словами продюсера, Заньковецька змінювала театр того часу: вважалося, що актриси мають бути вродливими, адже чоловіки ходять у театр не через акторську гру, а через «жіночу красу». Творці хочуть представити нову героїню - жінку, котра бере відповідальність за своє життя і свій вибір, що актуально й нині.
Як і в попередньому проекті, затвердженого акторського складу немає - продюсери наразі обмежуються дрімкастом.
Серед референсів - декілька голлівудських байопіків («Життя у рожевому кольорі», «Джуді»), в яких жінка, розриваючись між коханням і служінням мистецтву, обирає друге.
Сімейна комедія «Сусіди»: 4 серії по 47 хвилин, виробник - ТОВ «Прокіно». Режиссер - Міла Погребиська, продюсер - Саша Ткаченко. Автори сценарію - Саша Ткаченко, Марина Чикаловець. Бюджет етапу виробництва: 456 тис. 750 грн. У держави просять 228 тис. 375 грн.
Синопсис: Ворожнеча сусідів і колишніх друзів Ласло та Остапа сягає апогею, коли Остап знаходить на спірній землі між їхніми фермами на кордоні Угорщини та України бурштин. Василині, його доньці, яка на відміну від однолітків не поїхала до міста, а є патріоткою свого села, доведеться діставати батька із в'язниці за контрабанду бурштину, куди він потрапив разом із Ласло, також вона буде балотуватись у губернатори краю, аби звільнити регіон від контрабандистів. Та закохається у сина Ласло, котрий допомагатиме і підтримуватиме її протягом усього цього часу.
Проект презентує Саша Ткаченко. Здавалося б, у неї, на відміну від решти, є фора - тато-міністр, але ж ні: на пітчингу неначе все по-чесному. Саша каже, що в серіалі зацікавлений «Новий канал». Розробка проекту розпочалася ще рік тому разом із якоюсь польською компанією, котра згодом (як це, за словами Саші, часто трапляється з поляками) зникла. Проте напрацювання лишились, тому продакшен їх не кинув і сьогодні приніс на пітчинг.
Автори просять грошей на сценарій, а коли дійде до виробництва, сподіваються запартнеритись із копродюсерами з Угорщини. З ними вже тривають перемовини.
Супермета проекту - звести школу в закарпатському селі, де заплановані зйомки. Гроші на будівництво хочуть збирати за допомогою краудфандингу.
Мелодрама «Сталева Лілія»: 7 серій по 47 хвилин, виробник - ТОВ «СтарЛайт Філмс». Режисер - Антон Щербаков, продюсер - Дмитро Кицай. Автори сценарію: Євген Бургела, Євгенія Коротич, Оксана Отпущєннікова. Бюджет етапу виробництва: 1 144 000 грн. У держави просять 572 тис. грн.
Синопсис: Шлях талановитої̈ української гімнастки Лілії Панової до олімпійського золота пролягає через біль, зраду, подолання. Пройшовши вогонь, воду та мідні труби, за крок від мрії Ліля нарешті розуміє: справжнє щастя - це не спортивні перемоги, а справжнє кохання не можна завоювати, бо воно - найцінніший і найнеповторніший дарунок долі.
Для початку Дмитро Кицай продемонстрував експертам фото Лілії Подкопаєвої, але зазначив, що проект - не біографія якоїсь конкретної української гімнастки: головною героїнею буде збірний образ. Через нього автори хочуть показати не лише складну долю будь-якої професійної спортсменки, але й нашої країни - дія відбуватиметься від 80-х років минулого століття до початку 2000-х.
До промо серіалу обіцяють підключити всі три канали холдингу - аби цю надихаючу історію побачили якомога більше глядачів.
Запитань в експертів немає, але у Коваля є зауваження слідами «Спіймати Кайдаша»: не ставити дві прем'єрні серії поспіль, адже друга рідко збирає ті самі цифри, що й перша.
Драма «Мама»: 4 серії по 47 хвилин, виробник - ТОВ «Прокіно». Режисер - Тарас Ткаченко, продюсер - Тетяна Куц. Автори сценарію: Валентина Руденко, Тарас Ткаченко. Бюджет етапу виробництва: 4 542 790 грн. У держави просять 2 271 395 грн.
Синопсис: Ніна Петрівна їде шукати свого сина Віталіка, який перебуває у полоні окупаційної влади ЛНР. Вона зустрічає маленького безбатченка Олежку та забирає його, з пригодами дістається додому в Житомир, а згодом продовжить пошуки сина вже у Києві. У фільмі паралельно розвиваються дві лінії - мирне життя в Житомирі й Києві та епізоди мандрівки Ніни Петрівни воєнною зоною. У їхньому протиставленні - драматизм українських реалій і єдина можливість розв'язання за допомогою людського розуміння, доброти та любові.
Автори подаються на етап постпродакшену, а бродкастером проекту буде канал СТБ. За словами продюсера, їхній серіал - про війну, але без війни. У ньому немає батальних сцен, однак війна і трансформація українців через неї - ключова тема. Головний меседж, закладений у проекті, - мама завжди залишається мамою. Утім, також тут намагаються достукатись до мешканців непідконтрольних територій, дійти з ними спільної мови, і, зрештою, об'єднати Україну.
Виробничий проект уже закінчений, автори взялися до постпродакшену та монтажу. Оператор проекту - Дмитро Киптілов, худпост - Шевкет Сейдаметов, художник із костюмів - Надія Кудрявцева. Тарас Ткаченко запевняє, що їхній серіал створювався як повнометражний фільм. До речі, декотрими подробицями проекту нещодавно ділилась виконавиця головної ролі Олеся Жураківська в нашому подкасті «У меня было».
Наостанок експерти поточнили, чи встигають автори до кінця року, на що ті відповіли, що фінал робіт запланований на 15 грудня.
Історико-біографічний серіал «Королі світу»: 4 серии по 45 минут, производитель - ПрАТ «Одеська кіностудія». Режисер та автор сценарію - Костянтин Коновалов, продюсер - Андрій Осипов. Бюджет етапу виробництва: 794 920 грн. У держави просять 397 460 грн.
Синопсис: 1926 рік. Художній керівник Одеської кінофабрики Юрій Яновський мріє вивести українське кіно на світовий рівень, попри проблеми в особистому житті, політичну ситуацію в Україні та кримінал в Одесі. Але режисери й актори кінофабрики працюють з учасниками Визвольного руху, не забуваючи про своє патріотичне минуле. Через це ситуація з розпочатими фільмами критична, однак Яновський одержує контракт на прокат стрічок у Європі, що змушує його повірити у проекти, закінчити зйомки й отримати нове національне кіно.
За словами Осипова, у його кіностудії є все необхідне для знімання проекту - від костюмів до локацій, котрі навіть не потребують переробки. Партнером серіалу виступають «Плюси». На гроші від держави мають намір не лише зняти та змонтувати тизер, а й викупити права на сценарій.
Назва проекту відсилає до традиції 20-х років, коли кінозірок називали «королями екрану». За словами режисера, головне питання, що на нього має відповісти проект, - як в Україні тих часів змогли створити кінематограф світового рівня. В основі сценарію - книжка Юрія Яновського «Голлівуд на березі Чорного моря». Усі події, показані на екрані, базуються на реальних подіях.
Як худпоста до проекту хочуть залучити Влада Одуденка, та з ним іще треба провести перемовини. Оператором буде Володимир Гуєвський. Гроші в держави просять на девелопмент, дописання сценарію, проведення проб. Каст іще не затверджений, проте перемовини з акторами вже проведені - лишилося тільки офіційно укласти угоди.
Історико-біографічний серіал «Лікар Філатов»: 6 серій по 45 хвилин, виробник - ПрАТ «Одеська кіностудія». Режисер - Бата Недич, продюсер - Андрій Осипов. Автори сценарію: Денис Замрій, Едуард Каналош. Бюджет етапу виробництва: 1 200 420 грн. У держави просять 600 тис. 210 грн.
Синопсис: Великий український вчений, офтальмолог Володимир Філатов, пройшовши крізь пекло особистих трагедій, репресій і декількох воєн, врятував тисячі людей. Він зробив два великі відкриття та був на порозі третього, найвизначнішого. Але смерть не дала йому цього зробити. І лише одне питання мучило його все життя: навіщо Бог послав його в цей світ?
Андрій Осипов каже, що в проекті хочуть показати Філатова не тільки як видатного лікаря, а й як живу людину - він був тричі одружений, висувався на Нобелівську премію, був водночас людиною віри і науки з дуже цікавою долею.
Партнером знову виступають «Плюси», а до 18 грудня творці мають намір написати п'ять серій. В Одесі є музей Філатова, тому з консультантами та реквізитом проблем не має бути. Перші проби вже проведені - режисер планує залучити до проекту багато одеських акторів. За словами Недича, він не хоче створювати «серіал серіалович», а прагне до створення повноцінного шестисерійного кіно.
Крохмальна цікавиться, у чому саме полягає патріотичність проекту. Бата Недич не дає чіткої відповіді, а Андрій Осипов аргументує: їхній герой - один із тих видатних людей, завдяки яким про нашу країну знають у світі. Крім того, цей матеріал дозволяє показати глядачам події з історії України.
Бойовик, трилер, драма «Безодня»: 8 серій по 45 хвилин, виробник - ТОВ «РРП Груп». Режисер - Володимир Рибась. Продюсери та автори сценарію: Ірина Вратарьова, Іларіон Павлюк. Бюджет етапу девелопменту: 1 265 662 грн. У держави просять 632 тис. 831 грн.
Синопсис: Розвідувальна група вирушає на непідконтрольну територію, щоби ліквідувати терористів і звільнити заручників, та через помилку головного героя її викривають. Що допоможе їм не просто врятуватися, а й виконати завдання попри все?
За словами Павлюка, одна з головних цілей проекту - продемонструвати різницю між «русским миром» і вибором, який сьогодні робить Україна. Головні герої - диверсанти, аби показати гібридну сутність усіх сучасних воєн. Надихалися автори не абичим, а ізраїльським хітом «Фауда», що виходив на Netflix (як приклад успішності локальної теми на світовому ринку). А ще - результатами власного дослідження, котрі проводили для проекту «Код нації».
Павлюк вважає, що український кінематограф досі не виробив національного героя-переможця. Своїм проектом автори хочуть це виправити, заклавши у головного героя справжній український паттерн - на противагу найяскравішому кіногерою «русского мира» Данилі Багрову з «Брата». У процесі головний герой робить вибір, що, за словам Павлюка, може допомогти зробити цей вибір тим, хто ще сумнівається, зокрема мешканцям окупованих територій.
Утім, антигероїв, теж не збираються робити картонними: вони, звісно, погані, позаяк катують полонених тощо, але й у них є світлі почуття - один терорист любить свою дочку, інший - матір. Так, упевнений Павлюк, антигерої будуть не лише об'ємнішими, але й страшнішими - адже будуть живими.
Творці ведуть перемовини і мають намір консультуватися з ізраїльськими колегами, які створили «Фауду», аби зрозуміти, як зробити проект якомога цікавішим для міжнародної аудиторії. Українські партнери проекту - телеканали «Еспресо» та «Дім». Також автори розраховують продати серіал на стримінг-платформи, зокрема світові.
Драма «Виклик»: 5 серій по 45 хвилин, виробник - ТОВ «РРП Груп». Режисери: Євген Доронін, Дмитро Помєтньов, Олександра Гончарова. Продюсер - Захарій Гринишин, автор сценарію - Світлана Усенко. Бюджет етапу виробництва: 6 385 485 грн. У держави просять 3 192 742,50 грн.
Синопсис: Мета проекту - підняти авторитет та героїзувати професію рятувальника. Кожна серія «Виклику» розповість про будні Служби порятунку 101, по дві нетипові ситуації, які відбулися насправді.
Усенко переконана, що проект дуже важливий, адже розповідає реальні історії справжніх рятувальників і створюється в партнерстві з ДСНС. При цьому дивно, що Світлана не радить експертам дивитися його по телевізору - нагадаю, прем'єра відбулась на каналі «Україна» позавчора. Експерти про це теж не згадали. Тож, сподіватимемося, що грошей творці просять на другий сезон.
Історична драма «Мазепа»: 8 серій по 45 хвилин, виробник ТОВ «Сінемадей». Режисер - Олег Стахурський, продюсер - Юрій Карновський. Автори сценарію: Анатолій Крим, Юрій Карновський. Бюджет етапу виробництва: 3 млн грн. У держави просять 1,5 млн грн на девелопмент.
Синопсис: Розповідь про становлення і просування до вершин влади. Від приїзду молодого Івана до Варшави, його служби при королівському дворі у гетьманів Тетері та Самойловича, до обрання Мазепи гетьманом і доленосного рішення скласти присягу Петру.
Карновський обіцяє масштабний костюмований проект, вартість виробництва одній серії - близько $0,5 млн. Партнери серіалу в Україні - телеканал «Еспресо» й платформа see.tv. Прем'єра запланована на кінець 2022-го - початок 2023 року.
Детективна мелодрама «СБУ»: 4 серії по 45 хвилин, виробник - ТОВ «КС Продакшн». Режисер - Дмитро Лактіонов. Продюсери: Ольга Пантелєєва, Роман Негрієнко. Автор сценарію - Олександр Качан. Бюджет етапу виробництва: 1 884 956 грн. У держави просять 942 тис. 478 грн.
Синопсис: Це актуальна історія про героїв нашого часу. Про звичайних офіцерів, для яких порятунок людей - покликання, а не просто офіційний обов'язок У серіалі на фоні подій порятунку міста від вибуху розкриваються конфлікти між дружиною і чоловіком, між батьком та донькою, порушується тема справжньої дружби.
Автори проекту хочуть показати, що розвідники, попри поширене уявлення, - це не ті, хто їздить на дорогих машинах чи такі собі Джеймси Бонди, а звичайні люди, які щодня здійснюють героїчні вчинки.
На головну роль есбеушника Олега Самойленко хочуть запросити Дмитра Сову, а на роль його дружини Тетяни - Карину Шереверову, котрих режисер називає молодими, але дуже талановитими і перспективними акторами. За словами Лактіонова, це сучасне кіно, дія якого відбуватиметься у сучасному місті, актуальних, пізнаваних локаціях.
Показувати серіал планують на каналі «Україна», гроші просять на підготовку до зйомок - зокрема на написання режисерського сценарію (літературний був написаний кілька років тому), пошук локацій і проведення кастингу.
Спортивна драма «Наставник»: 4 серії по 45 хвилин, виробник - ТОВ «Студія «Кінороб». Режисер - Анастасія Буковська, продюсер - Єгор Олесов. Автори сценарію: Ярослав Войцешек, Станіслав Веречук. Бюджет етапу виробництва: 1 491 412 грн. У держави просять 746 тис. 706 грн.
Синопсис: Після програшу «Динамо» (Київ) у фіналі Кубку СРСР Перший секретар ЦК КП УРСР Щербицький, розлючений поразкою, вирішує призначити старшим тренером «Динамо» молодого Валерія Лобановського, котрий, як кажуть, розробив революційну методику тренувань та з успіхом використовує її у ФК «Дніпро». Рішення Щербицького не дуже підтримують решта партійців, а надто Іван Кисельов, який жорстко виступає проти Лобановського.
Єгор Олесов розпочав із нагадування про наявність у компанії досвіду в створенні спортивних драм (йдеться про повнометражний фільм «Пульс»). Тепер Єгор хоче зробити те саме, але з історією життя і перемог легендарного українського футбольного тренера Валерія Лобановського.
За словами продюсера, компанія планує знімати цю історію й у форматі повного метра, й у форматі серіалу. Бродкастер останнього - канал «1+1». Серед референсів проекту - фільм «Людина, яка змінила все» (Moneyball).
Один зі сценаристів Ярослав Войцешек зазначає, що історія Лобановського дуже перегукується із сучасністю і в теорії має доказати глядачам, що коли старанно працювати, то можливо все. Щодо режисерського бачення, то Буковська тут називає ще один амбіційний референс - серіал «Хід королеви/Ферзевий гамбіт». На нього планують орієнтуватися у плані передавання характерів героїв в умовах відносно спортивної драми.
До роботі доєднається компанія POSTMODERN Digital, тобто у проекті буде графіка - зокрема, за її допомогою збираються візуалізувати математичну модель Лобановського. Консультантами проекту стануть люди, які близько знали Лобановського - Світлана Лобановська, Олег Базилевич та Ігор Лінник. У проекті готові зніматися теперішні гравці «Динамо». Також у проекті бере участь Павло Черепін: його роль - аби стрічка мала реалістичний вигляд не лише з погляду характерів героїв, але й у спортивній частині.
Девелопмент мають намір закінчити цьогоріч, препродакшен триватиме від січня до серпня 2021-го, продакшен - від серпня до листопада 2021-го, а реліз (і кінотеатральний, і на ТБ) запланований на 2022 рік.
Неігрова спортивна драма «Подолання»: 4 серії по 26 хвилин, виробник - ТОВ «Студія «Кінороб». Режисер і автор сценарію - Антон Шинкаренко. Продюсери: Єгор Олесов, Олег Кривенко. Бюджет етапу виробництва: 1 099 330 грн. У держави просять 549 тис. 665 грн.
Синопсис: Чотири параолімпійці з чотирьох різних видів спорту, які символізують чотири стихії природи: вогонь - фехтування, вода - плавання, повітря - стрибки у довжину, земля - біг. Герої діляться своїми вражаючими історіями подолання фізичних, психологічних і соціальних перешкод. Чотири історії постійної боротьби і незламної волі. Чотири історії подолання. Чотири історії сучасних супергероїв.
Другий проект Олесова теж на тему спорту: «Для нас цей напрям стратегічно важливий», - відзначає продюсер. І додає, що параолімпійська тема може стати хорошим мотиватором для молодого покоління. Крім того, у «Подоланні» порушують іще одну важливу для українського суспільства проблему - інклюзивність. Реліз планують підгадати до Олімпіади-2021.
До роботи над проектом залучають багато вітчизняних спеціалістів високого рівня, аби він вийшов максимально якісний, живий та емоційний - у дусі близьких за жанром проектів, котрі виходять на світових онлайн-платформах.
Героями проекту стануть фехтувальниця Наталія Морквич, плавець Ілля Яременко, легкоатлетка Оксана Зубковська, бігун Ігор Цвєтов. За словами режисера, епізоди проекту будуть схожі між собою за структурою: унікальна особливість героя, розповідь про його травму, дитинство й родина, особливості виду спорту та його зв'язок зі стихією, спогади і Ріо-2016, страхи й відчай, а у фіналі - мотиваційна складова.
Експертам показали тизер, а решті це поки не світить. От вам іще один мінус пітчингів в онлайн-форматі.
З огляду на тематику та бажання створити проект у стилістиці документалок Netflix, зйомка буде дуже різноплановою: підводна, коптером, від першої особи, вертикальна, а сприйняття світу героями передаватиметься зокрема і звуком. Окрім епізодів серіалу, автори мають намір створити чотири проморолики для діджиталу, а також соціальний рекламний ролик про українських параолімпійців, що стане частиною великою промокампанії української параолімпійської збірної.
Бродкастер серіалу - канал «1+1». Також передбачений лімітований кінопоказ, а в перспективі - прем'єра на VoD-платформі.
Історико-просвітницький неігровий телесеріал «Володарі стародавнього Києва»: 8 серій по 26 хвилин, виробник - ТОВ «КС Продакшн». Режисер - Павло Тупік, продюсер - Валерій Бабіч, автор сценарію - Олександр Данилов. Бюджет етапу девелопменту: 475 тис. 900 грн. У держави просять 237 950 грн.
Синопсис: Фільм розповідає про ті далекі часи, коли в Європі існувала велика держава - Київська Русь. Серед її правителів були відважні воїни, талановиті полководці, мудрі політики. Бувало й так, що при владі опинялись слабкі люди, ба більше - підлі інтригани і навіть відверті негідники. Усім цим персонажам сивої давнини знайдеться місце у фільмі, а перед глядачами постане картина справжньої гри престолів, що мала місце в реальності та відбувалась на нашій землі.
Автори чесно зізнаються: оскільки подались на створення літературного сценарію, то й презентації особливої не готували. Випереджаючи запитання про те, що на цю тему було знято багато всього, Бабіч каже, що даний фільм - перша спроба показати глядачу весь спектр стародавньої української історії. Це не буде кінопідручником - автори мають намір вести свою розповідь через конкретних людей. Історичні локації збираються відтворити за допомогою комп'ютерної графіки.
Досвід у створенні історичних документалок у Валерія Бабіча вже є - саме кадрами його проектів 15-річної давнини проілюстрували теперішню презентацію
Головне завдання проекту - зацікавити глядачів історією України. Перша серія, за словами Бабіча, вже готова, але в нього самого до неї багато питань. Тому автори вирішили звернутися по фінансування - аби підтягти якість матеріалу.
Любов Крохмальна уточнила, чи корелюється даний проект продакшену з проектом «Імперія», який знімають у Росії. Бабіч скромно відповів, що над ним вони працюють через Star Media, і стрічки не перетинаються. При цьому Star Media, за словами Ольги Пантелеймонової, має намір зайнятись дистрибуцією проекту - підключитися до пошуку телевізійного партнера, викласти на своєму YouTube-каналі та організувати покази у школах.
Біографічна пригодницька драма «Одіссея доктора Хавкіна»: 4 серії по 45 хвилин, виробник - ТОВ «Стар Медіа Продюсерський хаб». Режисер - Андрій Кавун, продюсер - Лариса Журавська. Автори сценарію: Віталій Капранов, Дмитро Капранов, Микола Михайлов. Бюджет етапу виробництва: 806 тис. 280 грн. У держави просять 403 тис. 140 грн.
Синопсис: Про життя та пригоди одесита Володимира Хавкіна, людини, яка врятувала світ від чи не найнебезпечніших хвороб - холери і чуми. Натхненно реальними подіями.
Мета проекту - розповісти широкій аудиторії про українця Володимира Хавкіна, котрого у нас мало хто знає, хоча, наприклад, в Індії, він вважається мало не народним героєм. Річ у тім, що Володимир створив вакцини від холери та чуми, які допомогли врятувати 35 млн осіб.
Партнер проекту - телеканал ICTV, тому творці планують зняти не класичний байопік, а пригодницьку драму (цей жанр ближчий аудиторії мовника). Серіал планується як копродукція з Індією, адже більша частина життя Хавкіна пов'язана саме з цією країною.
Уперше в історії компанія Star Media провела тендер авторів сценарію - і перемогла версія братів Капранових. До серіалу увійдуть три періоди життя Хавкіна - одеський, паризький (там він працював в інституті Пастера, займаючись розробкою вакцини) та індійський. У біографії вченого багато «білих плям», і автори проекту планують зробити все, аби їх закрити: перелопатили величезну кількість матеріалу, дізналися багато неймовірних фактів, які тепер доведеться відкрити глядачам.
Окрім власне Хавкіна, важлива роль у серіалі відведена його вчителеві - Іллі Мечникову, а також іншим ученим: Миколі Гамалею, академіку Заболотному й решті представників школи української бактеріології - людям, котрі рятували світ від чуми та холери. Також у серіалі з'являться Редьярд Кіплінг, Олена Блаватська та інші відомі особистості. За словами Капранова, це роблять, аби створити довкола Хавкіна світ, що складається з персонажів, знайомих глядачеві, щоби емоційно його залучити.
Детектив «Виходьте без дзвінка - 4»: 10 серій по 45 хвилин, виробник - ТОВ «ТРИ-Я-ДА Продакшн». Режисери: Олексій Даруга, Віталій Кукса. Продюсер - Богданна Семен, автор сценарію - Євгеній Григоренко. Бюджет етапу виробництва: 8 062 260 грн. У держави просять 4 031 130 грн.
Синопсис: Четвертий сезон детективного серіалу про колишнього гонщика Богдана Новицького, який продовжує свою боротьбу зі злочинним світом.
Богданна дуже конкретна: автори просять грошей на фінансування зйомок десяти епізодів 40-серійного проекту. Втім, воно й недивно: серіал давно йде в ефірі каналу «Україна». У цьому, за словами творців, є плюси: глядач уже знає про серіал, дивиться його і чекає продовження (перші три сезони подивилися 23 млн людей).
Зйомки четвертого сезону розпочались іще в липні, а закінчити їх планують у січні.
Військова драма «Боснійський Конвой»: 4 серії по 44 хвилини, виробник - ТОВ «ТРИ-Я-ДА Продакшн». Режисер - Заза Буадзе, продюсер - Ігор Волков, автор сценарію - Тарас Антипович. Бюджет етапу девелопменту та підготовки до виробництва: 2 810 123,40 грн. У держави просять 1 405 061,70 грн.
Синопсис: Військова драма про участь українських миротворців в охопленій міжетнічною війною Боснії.
Цього разу автори просять грошей не на виробництво, а на девелопмент. За їхніми словами, тема, що її порушено у серіалі, дуже актуальна, адже в центрі сюжету - перша в історії нашої країни місія українських миротворців, але говорять про неї вкрай мало.
По фінансування виробництва творці хочуть звернутись до Держкіно, на весінньому пітчингу. Крім того, у продакшена є досвід міжнародної копродукції, задіяти її хочуть і нині.
Щодо показу, то він запланований на каналі «Україна», а у перспективі можливий продаж на світові онлайн-платформи.
Заза Буадзе виступає не лише режисером, а й автором ідеї проекту. Він перший і розпочав спілкування з реальними учасниками подій, за оповідями яких відтворюють історію.
Продюсер підкреслює, що за жанром цей проект - драма, а не мелодрама, і це добре, позаяк саме перших на нашому телебаченні бракує.
На сьогодні все! Зустрінемося завтра - на тому самому місці о тій самій порі.