Здавалося б, нещодавно ми говорили про старт конкурсу соціально вагомого контенту PITCH UA 3, а вже цього тижня відбувся його фінальний етап - пітчинг учасників, котрі пройшли суворий відбір і перебувають за крок від фінансування своїх проектів Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).
Цього року компанія Media Resourсes Management - організатор конкурсу, проведеного за підтримки програми USAID Transformation Communications Activity (ТСА), - отримала рекордну кількість заявок - 330. Про етапи PITCH UA 3 ми неодноразово розповідали, тож зосередимось на головному - проектах-фіналістах, яких є аж 36.
З огляду на карантинні обмеження пітчинг проводили в онлайн-режимі за допомогою Zoom, а модерувала процес глава MRM Катерина Удут
Експертами виступили представники ТСА Віра Костенко-Кузнєцова, Олександр Клейменов і Катерина Чернолуцька
Аби переконатися, що в проектах якісно відображена соціальна складова, організатори залучили експертів з України - першого дня конкурсу ними стали глава Держкіно Марина Кудерчук і голова Ради з державної підтримки кінематографії Артем Колюбаєв. Заступник міністра культури Тарас Шевченко теж узяв участь, однак лише як спостерігач
Відкрила фінальний етап тема «Об'єднуючи Україну: єдність у різноманітності», у котрій були представлені 16 проектів. Аби не заплутатись, розглянемо їх по черзі.
1. «Діалог», онлайн-медіа «СЛУХ»
Проект соціального ток-шоу презентували його автори Максим Сердюк і Олег Тередятник. Вони планують зібрати в одному місці шістьох осіб із різними поглядами на питання, що поляризують суспільство, і змусити їх розмовляти одне з одним.
«Обговорювати - нормально, а от не чути один одного - ні», - впевнені автори, а тому своїм героям вони запропонують спілкуватись про те, про що зазвичай сперечаються: ЛГБТ, права жінок і чоловіків, виховання дітей, вакцинація, булінг тощо
Формат проекту - ток-шоу,
надії щодо аудиторії автори покладають на можливості онлайн-медіа «Слух», де Сердюк працює головним редактором
У проекту вже є партнер, майданчик Concert.ua, а чи не головним своїм завданням творці бачать наочну демонстрацію того, що часто маніпуляції криються вже у самих питаннях, хоча люди про це не здогадуються. «Різні медіа регулярно так роблять, а ми хочемо розвинути в суспільстві критичне мислення. Ми не будемо нав'язувати висновки і свою думку, але хочемо довести, що саме діалог робить суспільство толерантнішим», - резюмували вони.
Вислухавши Максима і Олега, експерти перейшли до запитань. Віра зазначила, що і «Слух», і Concert.ua вже мають свою аудиторію, проте контент, котрий з'являється на майданчиках, зазвичай простіший. Звідси й питання - чи будуть готові потенційні глядачі до нової, більш складної форми? Автори впевнені, що так: їхня аудиторія із задоволенням споживає як соціокультурний, так і соціальний контент, тож проблем із глядачами у «Діалогу» не має бути.
Олександр поцікавився, чи готові автори до того, що герої йтимуть із проекту з тими самими переконаннями. Ті запевнили експерта, що не хочуть переконувати: головне - ініціювати діалог, чим займатимуться шеф-редактор і психолог проекту. Марина Кудерчук запропонувала творцям подумати над розширенням аудиторії шляхом участі у кінофестивалях. Ті відповіли, що ток-шоу від кіно далеко, втім, про розширення обов'язково подумають.
2. «Наша Галя», FILM.UA Television
Про цей проект ви вже напевно чули, особливо якщо читали наше нещодавнє інтерв'ю з Наталкою Ворожбит. Серіал вона презентувала у компанії продюсера Анни Єлісєєвої, і разом дівчата розповіли багато цікавих подробиць.
Якщо коротко, то «Наша Галя» - це восьмисерійна драма про 90-ті, а в центрі історії - та сама Галя, котра працює директором книгарні й разом з усією країною переживає зміну епох. За словами Наталки, історія багато в чому особиста: її мама у 90-ті теж працювала директором книгарні, яку раз у раз намагалися «віджати». «Мені дуже хотілось розповісти про той час із позиції жінки, адже все, що є на цю тему, здебільшого ведеться від імені чоловіків», - пояснила Ворожбит.
Наталка виступить не лише шоуранером, але й режисером проекту, а референсами вона називає серіали «Хорас і Піт» та «Що знає Олівія?», а також фільми братів Коенів
Багато уваги планують приділити головній героїні - вона, за словами Наталки та Анни, стане уособленням України 90-х. Завдяки докторингу PITCH UA характер Галі прописали ще краще, також ґрунтовно вибудували основну сюжетну арку
На цьому етапі авторам порадили міксувати жанри, і вони дослухались: у серіалі змішають комедію, драму і мелодраму, а візуальний ряд змінюватиметься залежно від часу дії. Знімати проект хочуть навесні-влітку наступного року, а випустити в ефір - восени-взимку 2022-го.
Щодо дистрибуції у творців уже є домовленість із каналом СТБ, а ще вони впевнені: до партнерства долучиться одна з найбільших українських онлайн-платформ - MEGOGO або Sweet.TV. Крім того, СТБ та FILM.UA після телепрем'єри розповсюджуватимуть серіал у своїх YouTube-каналах.
Коли настала черга експертів ставити запитання, Олександр Клейменов поцікавився, як історія про 90-ті може вплинути на сучасного глядача, на що Наталка відповіла - дана тема в нас усе ще не відрефлексована, а робити це потрібно, аби зрозуміти самих себе у сьогоденні. Анна Єлісєєва тут згадала інший серіал авторства Ворожбит, «Спіймати Кайдаша», що теж починався в минулому, але його дуже тепло зустріли глядачі.
3. «Сірі Бджоли», ТОВ «Ідас Інтернешнл Філм»
Наступний проект вам також напевно знайомий: стрічка режисера Дмитра Мойсеєва брала участь в Одинадцятому конкурсі Держкіно, ставши одним із переможців. І хоча його результати скасували, фільм перекочував до Чотирнадцятого конкурсу, за результатами котрого отримав держпідтримку.
Вихідні дані не змінилися: це екранізація роману Андрія Куркова, що її продюсує Іванна Дядюра. У центрі подій так само двоє жителів «сірої зони» Донбасу - вони, хоч і недолюблюють один одного, змушені проводити час разом, адже решта жителів їхнього села давно виїхали.
За словами режисера, це історія передусім про людину,
а питання, що їх порушує стрічка, явно перегукуються з цілями PITCH UA 3
Авторам уже дуже допоміг докторинг: за його підсумками вони змінили структуру стрічки, а також краще виписали арку одного з персонажів
Експерти поцікавилися, на якому етапі перебуває проект, на що автори відповіли: зараз триває кастинг, а зйомки заплановані на грудень 2021-го - січень 2022-го. «Це зимова історія, і знімати її потрібно у відповідний час», - пояснив режисер. Кудерчук вирішила уточнити, чи спаде «сірість» до кінця фільму. Дмитро пояснив - саме в тому й суть проекту: «У сценарії закладена думка, що ця сірість руйнується вчинками, котрі здійснює наш герой».
4. «З одного тіста», ТОВ «Телерадіокомпанія Корисне ТБ»
Наступний проект презентувала Наталка Якимович, яка одразу нагадала: «Ми - ті люди, що просувають борщ». І задля більшої переконливості показала експертам тизер документального проекту «Борщ. Секретний інгредієнт», створеного разом із Євгеном Клопотенком.
Навряд чи вам треба зайвий раз нагадувати, про що йдеться
Розібравшись із борщем, Наталка зазначила, що цілком природно, коли після нього йдуть вареники. Тобто тісто - саме йому присвячено новий документальний проект, який складатиметься з 15 п'ятнадцятихвилинних епізодів.
Попри те, що проект присвячений кулінарії, в ньому легко можна побачити соціальну місію: показати, що всі люди, по суті, зліплені з одного тіста, а ось начинки відрізняються. За словами Якимович, цю думку підтримали і на докторингу.
На відміну від проекту з Клопотенком, шоу про тісто мають намір знімати без ведучого, зосередившись на героях - відомих шефах, блогерах і просто крутих людях, які розкажуть про страви з тіста.
Прем'єрний показ автори планують на одному із загальнонаціональних телеканалів, а потім проект піде в ротацію мовників «Дача» і «КУС-КУС». Крім того, до дистрибуції підключать соцмережі та YouTube.
Наталка каже - в процесі докторингу їм порадили зробити так, аби після перегляду аудиторія винесла щось практичне. Тому буде додатковий контент - трихвилинні ролики з рецептами, за якими глядачі зможуть готувати самостійно.
Також експерти порадили подумати над тим, аби все ж забезпечити проект ведучим - на думку Віри, саме завдяки участі Клопотенка «Борщ» жив «набагато довшим життям». Категоричну крапку в цьому питанні Якимович поки не ставить, а конкретика з'явиться під час перемовин із телеканалами. «Можливо, ми знімемо відразу два пілоти, щоби подивитись, як краще», - резюмувала вона.
5. «Сусіди», ТОВ «ПРОКІНО»
Авантюрний комедійний серіал «Cусiди» представляла Саша Ткаченко, і не вперше - торік проект брав участь у конкурсі патріотичних серіалів Мінкульту, де став одним із переможців. Тоді автори просили фінансування не девелопмент перших чотирьох епізодів першого сезону, тепер настала черга ще чотирьох (загалом сезон складатиметься з восьми серій по 50 хвилин), а також часткового виробництва пілоту.
Синопсис відтоді не змінився: в центрі подій - дев'ятнадцятирічна мешканка Закарпаття Василина, яка не лише розв'язуватиме сімейні проблеми, а й дбатиме про весь регіон
У шоу багато персонажів, які будуть сваритися, закохуватись, ворогувати і дружити одне з одним
Автори вже продумали стилістику проекту,
прописали його головні меседжі. Партнером, як і раніше, виступає «Новий канал», готовий профінансувати 50% виробництва, а ще творці шукають угорську компанію для копродукції
Експерти поцікавилися, коли автори мають намір розпочати зйомки, на що Саша відповіла: «Влітку наступного року. Ми хочемо зробити круту історію, але на написання сценарію та докторинг потрібен час».
Прем'єру серіалу планують або на осінь 2022-го, або на весну 2023-го, й ці плани не зміняться навіть попри відсутність угорських партнерів. «У нас, на щастя, багато сусідів, тож у разі невдачі з угорцями звернемось до Польщі», - поділилася продюсер.
6. «Ревізор», ТОВ «Солар Медіа Інтертейнмент»
Наступним до пітчингу підключився Аркадій Непиталюк, котрий презентував іще один знайомий проект - сатиричний серіал «Ревізор», що базується на однойменній повісті Миколи Гоголя.
Докладніше про проект можна прочитати тут - він також брав участь у конкурсі патріотичних серіалів Мінкульту
Логлайн відтоді не зазнав змін
Проте структуру за результатами докторингу вирішили трансформувати: замість чотирьох епізодів по 45 хвилин автори планують дванадцять серій по 25 хвилин. Крім того, на цьому етапі експерти відзначили, що фабули першоджерела вистачить буквально на пару серій, тому Непиталюк зосередився на людських стосунках і почуттях, зокрема на розширенні любовної лінії головних героїв - Остапа та Надін.
Референсами свого серіалу Аркадій називає фільми Акі Каурісмякі та серіал «Кінець …ого світу»
А ось такий вигляд мають головні меседжі проекту
Під час обговорення експерти поцікавились, чому Аркадій, переносячи дію з далекого минулого, все одно залишився у ньому (80-ті роки ХХ століття). Непиталюк відповів, що радянський період - такий собі посередник між справжнім і далеким минулим, а йому б дуже не хотілось розповідати історію в лоба - так, мовляв, вона простіше сприйматиметься, й одкровення будуть не надто болючими. До слова, в авторів уже є попередня домовленість із каналом СТБ, де потенційно відбудеться прем'єра серіалу.
7. «Українські палаци. Золота доба», ФОП Акім Галімов
Наступний проект створюється для YouTube та буде присвячений, як можна здогадатись із назви, історії українських палаців і замків. За словами його автора Акіма Галімова, ідея народилася під час роботи над іншими документальними фільмами (наприклад, «Україна. Повернення своєї історії»), коли команда їздила країною й бачила, в якому стані перебувають стародавні споруди. Ба більше, навіть мешканці прилеглих сіл не завжди знають, що розташоване по сусідству, і саме зараз час їм про це розповісти.
Сценарист проекту - Руслан Шаріпов, документальний серіал складатиметься з восьми п'ятнадцятихвилинних епізодів та виходитиме на YouTube-каналі «1+1»
«Героями» стануть вісім українських замків - один на кожний епізод. Автори розкажуть історії їхніх власників і висвітлять внесок, який вони зробили у розвиток прилеглих територій
За результатами докторингу проект значно змінили. По-перше, експерти порадили зробити кожну серію більш динамічною, і для цього команда додала загадки, що їх розгадуватимуть протягом розповіді. По-друге, до роботи залучили не лише істориків, а й сучасні технології: за допомогою візуальних ефектів аудиторії покажуть, який первісний вигляд мав той чи інший замок. Ну і по-третє, відчути всю гамму емоцій можна буде не тільки на YouTube, а й «наживо» - в кожному замку автори залишать QR-код, котрий за допомогою доповненої реальності покаже туристам початкову красу будівель.
Ось такий вигляд це матиме
Коли справа дійшла до обговорення, експерти поцікавилися, чи є в проекту шанс потрапити не лише на YouTube, але й у телевізор. Галімов чесно відповів, що такий контент не дуже підходить для лінійного ТБ, однак якщо динаміка проекту на YouTube буде доброю, то з «Плюсами» обговорять телепоказ.
8. «Одна країна за столом», ФОП Антон Базелінський
Документальний веб-серіал, авторами якого є Антон Базелінський та Олексій Комаровський, буде присвячений українським застільним пісням. Передбачається 12 епізодів по 7-10 хвилин.
Чому пісні, запитаєте ви? Все просто: Антон упевнений, що вони протягом багатьох років були нашими психологами
У кожному епізоді планують розповідати історію однієї пісні, історію України, котра перегукується з композицією, спілкуватися з авторами, якщо ті живі, а у фіналі робити сучасний кавер. Автори вважають, що люди по всій країні співають одні й ті самі пісні - наприклад, «Горiла сосна» або «Розпрягайте, хлопцi, коней», і це є частиною нашого культурного коду, що його творці спробують розшифрувати.
Перелік пісень уже складений,
а одну з них спеціально для пітчингу команда проекту навіть заспівала
Автори розраховують, що аудиторія проекту буде досить великою. По-перше, навряд чи знайдеться українець, який не чув цих пісень, а по-друге, і для старших глядачів, і для тих, хто молодший, у проекті є свої «гачки»: для перших - історії, для других - сучасні аранжування.
Показувати все це планують на YouTube-каналі «iм. Т. Г. Шевченка», що належить братам Капрановим. За словами авторів, це забезпечить кожному епізоду мінімум 300 тис. переглядів.
Експерти відзначили, що пісні - це, звісно, добре, проте конкурс присвячений соціально вагомому контенту. Звідси й питання - яку таку соціальну мету має веб-серіал? Базелінській каже, що оскільки до роботи над проектом залучають істориків, глядачам у розважальному форматі розкажуть про важливі віхи українського минулого.
9. «А що далі? - Спільне бачення майбутнього України», ГО «Інститут Просвіти»
Наступний проект представляли Оксана Сироїд і Марта Супрун. Це авторське ток-шоу, в кожному випуску котрого Оксана спілкується з новим спікером. За словами Сироїд, ідея контенту, спрямованого на позитив і просвіту, народилась у неї давно: після Революції Гідності у нас відбулося відродження самоідентифікації, однак доволі швидко, вже 2016-го, повернулися руйнівні наративи про те, що нічого в українців не вийде. Оксана захотіла зробити проект для якогось загальнонаціонального мовника, але їхні власники не пішли назустріч - такий контент, на їхню думку, був не на часі. Але автор не здалася і вирішила створювати програму для YouTube, до цього моменту записавши вже шість інтерв'ю.
На доказ Оксана показала ролик з їхніми фрагментами
Цільовою аудиторією шоу автор бачить «практично третину країни» - людей, що не можуть визначитись із самоідентифікацією
Експерти поцікавилися: щодо інтерв'ю все зрозуміло, але назва «А що далі?» передбачає дещо більше - що саме? Автор пояснила - у фіналі кожного випуску вона з героєм обговорює, що можна зробити з проблемою, котра стала центром бесіди. З кимось це виходить краще, з кимось - гірше, втім, Сироїд прагне обирати спікерів, які б також були налаштовані на результат. Партнером проекту виступає «24 канал».
10. «Дональд і Рональд блукають Україною», «КРІСТІ ФІЛЬМ»
Іще один знайомий за пітчингом патріотичних серіалів проект, що його представили продюсер Дмитро Мінзянов, автор сценарію Оксана Гриценко й режисер Віктор Буток.
Від минулої осені автори встигли написати сценарії всіх восьми епізодів, зняти тизер, а також завершити кастинг - тепер затверджені не лише Роб Фельдман та Олег Карпенко, а й актори на інші ролі
Українок, які супроводжуватимуть американців під час їхніх божевільних пригод, зіграють майбутня зірка стрічки «Я, «Побєда» і Берлін» Марія Стопник і Даяна Кульбіда
Мабуть, найпомітніша зміна відбулася у галузі партнерства: минулої осені Дмитро Мінзянов говорив, що команда уклала угоду з «1+1», а тепер бродкастером виступає «Новий канал».
В ефір мовника серіал планують випустити в лютому-березні 2022 року, також шоу рекламуватимуть за допомогою соцмереж і YouTube
Експерти відзначили, що хоч проект і комедійний, дуже важливо втриматися від трансляції стереотипів - хай там як, а в тизері їх було багато. Однак автори запевняють: це лише невелика сцена, взагалі ж вони не тільки не транслюють, а й борються з ними, адже головна соціальна місія - показати Україну різною.
11. «УніверЧек», Pedan|buro
Можливо, ви не в курсі, але доньці Олександра Педана, Лері, вже 16 років, і просто зараз вона постала перед вибором майбутньої професії та, відповідно, місця навчання. Зірковий тато вирішив їй у цьому допомогти і придумав розважальне тревел-шоу, що стане помічним не лише для Лери, а й для інших молодих людей, котрі перебувають у тому ж становищі.
Власне, ідея проста: Олександр і Лера разом подорожують містами України та досліджують місцеві університети - розмовляють зі студентами, котрі стають їхніми гідами, вивчають гуртожитки, заходять на лекції тощо.
Аудиторія проекту теж передбачувана - це передусім школярі, на яких очікує вступ, студенти та молодь загалом. Але головними бенефіціарами, за словами продюсерів, будуть батьки таких дітей
Автори кажуть, що хочуть долати стереотипи всередині України, показуючи особливості кожного міста, і проблема вибору університету в них перетвориться на цікавий квест
Шоу виходитиме на YouTube, а також трансформуватиметься під платформи Педанів у соцмережах, де сумарно аудиторія сягає 1,5 млн користувачів. За підсумками докторингу творці вирішили додати проекту «вартості»: заведуть йому сторінки в соцмережах, де викладатимуть тематичні матеріали - приміром, списки документів, необхідних для вступу.
Експерти зауважують, що у розважальному проекті буде складно критикувати - наприклад, якість викладання в тому чи іншому вузі. Але у Педана і тут є відповідь: такі цілей не ставлять, автори мають намір просто позначати - в одному університеті сильніші гуманітарні спеціальності, в іншому - технічні. А ось на що вони сподіваються всерйоз, то це на створення студентського ком'юніті, для чого глядачів закликатимуть спілкуватись у коментарях. Прем'єру тревел-шоу планують на весну 2022 року - саме коли Лера вступатиме.
12. «Запал», CRAFT STORY
Наступний проект презентувала Таня Поставна, і тим, хто вже встиг подивитись документальний серіал «Спалах», він напевно сподобається. Тут триває тема досліджень усього українського, але тепер додався елемент тревелу: протягом п'яти епізодів троє ведучих - музикант, шеф-кухар і стиліст - подорожуватимуть країною та шукатимуть натхнення для нових звершень.
Зазначається, що ведучими стануть Іван Дорн, Євген Клопотенко і Леся Патока
Після докторингу акценти в шоу дещо змістилися: за словами Тані, раніше проект був присвячений українській культурі загалом, а тепер автори зосередилися на героях і на тому, що надихає їх на подорожі Україною. Вона запевняє - жодної постановки у проекті не буде: цілі героїв цілком реальні, адже за останній рік усі втомилися від карантинів і локдаунів.
Крім того, автори не хотіли б робити тільки розважальний контент: у «Запалі» планують показати реальних людей, архівні матеріали, тож по суті це буде симбіоз розважального та документального.
Серед цілей, певна річ, об'єднання країни,
а серед переваг - потенційне переосмислення українських традицій сучасними авторами
Планується, що кожний із п'яти епізодів триватиме близько години, але також можливе створення п'ятнадцяти епізодів по 15 хвилин. Викладатимуть серії на YouTube-канал «Слух», де раніше виходив «Спалах».
Експерти вирішили дізнатися, чому проект має такий великий бюджет, на що Таня дала дві відповіді: по-перше, через зіркових ведучих, а по-друге, через необхідність багато подорожувати країною. Втім, кост, за її словами, не остаточний - в авторів є запасний варіант трійки ведучих, участь яких коштуватиме значно дешевше.
13. «Самум. Афганський вітер», кінокомпанія «Фор-Пост»
Наступний проект - восьмисерійна драма «Самум. Афганський вітер», її представляли продюсери Олександр Дріз і Надія Грачова, режисер Олег Туранський і сценарист Андрій Кокотюха. За словами Дріза, актуальність серіалу полягає в тому, що за останні 30 років в Україні так нічого й не створили про Афганську війну, хоча в ній брали участь 130 тис. українців.
Кокотюха згоден: цим проектом автори хочуть нарешті розпочати дискусію про те, як наше суспільство ставиться до війни в Афганістані. Втім, детально Афган буде показаний лише на початку - саме там знайомляться головні герої, долі котрих потім складуться по-різному. За словами Туранського, в межах восьми серій автори мають намір створити чотири історії про чотирьох людей: одного з героїв розкриватимуть через негативний досвід Афгану, другого - через катастрофу на ЧАЕС, іще одного - через період 90-х, а четверту героїню, медсестру - через сучасність і війну на Донбасі.
Референсами Олег називає серіали «Форпост»
і «Чорнобиль»
ЦА проекту - глядачі 45+, ті, хто пам'ятає Афганську війну: для них герої мають стати своїми. Для молодшої аудиторії обіцяють динаміку та сучасну картинку. Питання з дистрибуторами ще не закрите остаточно, але серіалом уже зацікавилися прокатник MMD, платформа MEGOGO і телегрупа SLM.
Експерти подякували авторам за те, що вони дослухалися до порад, отриманих під час докторингу: зокрема, допрацювали структуру проекту. А на питання, як саме серіал про Афганську війну може допомогти об'єднати Україну сьогодні, творці відповіли, що ставлення до того конфлікту і його ветеранів - досі спірне питання, яке було б добре нарешті вирішити. Також експерти попередили, що USAID не фінансує проекти зі сценами надмірного насильства. Кокотюха і Туранський обіцяли триматися в межах, а останній узагалі зазначив: хоче, аби стрічку дивились глядачі 12+.
14. «УРСР на вуха», Національна суспільна телерадіокомпанія України
Лук'ян Галкін і Юрій Макаров вирішили пошукати щастя на пітчингу з дев'ятисерійним документальним проектом, що стане дослідженням української поп-культури радянського періоду - від 50-х до початку 90-х.
За їхніми словами, у багатьох українців існує ностальгія за тим періодом, причому зазвичай токсична, але її підкріплення в проекті точно не буде. Автори хочуть говорити про українську поп-музику і масову культуру того часу з позиції сучасних цінностей, а за допомогою архівних кадрів планують показувати абсурд, який не вдавалося сховати навіть у радянських пропагандистських роликах.
Макаров виступає в серіалі не лише як автор ідеї, а й як наратор. Він упевнений: ми не можемо зробити вигляд, ніби радянського досвіду просто не було. Потрібно розібратися і зрозуміти, що було абсолютним злом, що - надбанням культури (хоч і колоніальної, та все ж української), а що в сухому залишку стало частиною нашої національної ідентичності. Водночас автори хочуть показати нелюдськість радянського досвіду і життєдайність української культури.
Результатом докторингу стало переорієнтування на ширшу аудиторію, особливо в роботі з архівними матеріалами. Їх подадуть більш динамічно.
Коли говорити про дистрибуцію, то проект покажуть на всіх майданчиках Суспільного
Експерти поцікавилися, чи не переймаються автори через назву, точніше через те, що їх можуть звинуватити в глорифікації радянського досвіду. Але тут проблем, судячи з усього, не буде - за результатами того самого докторингу, назву вже змінили на «Україна або УРСР: історія музики і несвободи».
15. «Мавка. Лісова пісня», ТОВ «Анімаград»
Про мультфільм усі дуже добре знають, та аби нагадати головні вихідні, продюсери Ірина Костюк і Анна Єлісєєва показали новий трейлер стрічки.
«Мавка - це певною мірою український символ, довкола якого можуть об'єднатися всі мешканці нашої країни. Мавка знайома кожному від самого дитинства, а ми, розвиваючи проект, розуміємо, що всі ці роки люди дуже чекали, коли хто-небудь створить про неї проект», - зазначила Єлісєєва.
Костюк це підтвердила: від самого початку роботи автори зрозуміли, що буквально влучили у народний нерв, а тому тепер відчувають величезну відповідальність за те, аби зробити все на високому рівні.
Попри те, що вже зараз мультфільм не потребує реклами, ближче до прем'єри автори обіцяють безпрецедентну промокампанію. Також їм надходять пропозиції від найбільших українських медіагруп щодо придбання прав на телепокази, але поспішати з продажем продюсери не хочуть.
Відповідаючи на запитання експертів, які меседжі глядачі зможуть винести з перегляду мультфільму, продюсери зазначили популяризацію української культури. «Ми працюємо над проектом уже п'ять років, за цей час у нас народилися та виросли діти. І я впевнена, що вони, подивившись наш мультфільм, усвідомлять себе українцями й пишатимуться цим», - підкреслила Єлісєєва.
Прем'єру обіцяють у квітні 2022 року, проте точну дату обиратимуть, виходячи з коронавірусних реалій і ситуації на ринку.
16. «10 Днів незалежності України», ФОП Михайло Смуток
Фінальним проектом першого дня став документальний серіал, присвячений історії України - точніше, набуттю нашою країною незалежності.
У планах авторів - 10 епізодів по 15 хвилин і один повнометражний фільм, котрий потім спеціально змонтують.
За словами творця Володимира В'ятровича, унікальність проекту полягає в тому, що автори розглядають набуття Україною незалежності як процес, який триває, можливо, дотепер. У серіалі хочуть говорити не лише про минуле, а і про сьогодення, і про майбутнє. Сценаристами виступили Андрій Сайчук та Леся Вакулюк, режисером - Яків Любчич, продюсером - Михайло Смуток.
До пітчингу автори підготували тизер, що допомагає зрозуміти, яким буде їхній серіал, а Сайчук докладніше розповів про формат. Це 10 серій, 10 окремих днів, коли відбувалися важливі для України події. Але також у кожній серії - флешбеки, котрі допомагають зрозуміти контекст. Епізоди об'єднає один ведучий, він разом із глядачами розбиратиметься, що, як і чому відбувалося. Прем'єру першої серії планують до 24 серпня, а фільму - 1 грудня, до річниці референдуму.
У авторів вже є підписані угоди з каналами «Прямий», «Еспресо» і «24», а також попередні домовленості із Суспільним. За порадою експертів конкурсу творці зв'язувалися і з телеканалом «Дом», аби залучити його до дистрибуції, однак відповіді наразі не отримали.
Оповідь у проекті вестиметься від імені В'ятровича, в кадрі покажуть багато знакових місць, архівних документів тощо. Між рядків автори хочуть поставити визначальне питання: навіщо кожному з нас незалежність?
Таким був перший день фінального етапу конкурсу соціально вагомого контенту PITCH UA 3, а про фіналістів другого дня ми розповімо трохи пізніше. Не перемикайтеся!