На початку минулого року група компаній FILM.UA приєдналася до Глобального договору ООН в Україні - офіційного представника мережі UN Global Compact, найбільшої ініціативи ООН для бізнесу в сфері сталого розвитку. І хоча відомо про це стало набагато пізніше, буквально від перших днів членства FILM.UA Group відповідала основним принципам глобальної мережі: прагнення забезпечити безпеку, відповідальність і прозорість бізнес-практик, турбота про права людини, трудові права, навколишнє середовище, а також боротьба з корупцією. У лютому цього року співзасновник FILM.UA Group Сергій Созановський увійшов до Наглядової ради Глобального договору ООН в Україні, де також працюють представники «Caparol Україна», «Фармак», ДТЕК, «Carlsberg Україна», Києво-Могилянської бізнес-школи та інших компаній.
На сьогодні до Глобального договору приєдналися понад 9500 компаній і організацій із понад 160 країн світу, діяльність яких відповідає десяти принципам у чотирьох напрямках (права людини, трудові відносини, навколишнє середовище, протидія корупції):
- ділові кола повинні підтримувати та поважати захист проголошених на міжнародному рівні прав людини;
- ділові кола не повинні бути причетні до порушень прав людини;
- ділові кола повинні підтримувати свободу об'єднань і реальне визнання права на укладення колективних договорів;
- ділові кола повинні виступати за ліквідацію всіх форм примусової праці;
- ділові кола повинні виступати за цілковиту ліквідацію дитячої праці;
- ділові кола повинні виступати за ліквідацію дискримінації у сфері праці та зайнятості;
- ділові кола повинні підтримувати підхід до екологічних питань, що ґрунтується на принципі обережності;
- ділові кола повинні реалізовувати ініціативи, спрямовані на підвищення відповідальності за стан навколишнього середовища;
- ділові кола повинні сприяти розвитку і поширенню екологічно безпечних технологій;
- ділові кола повинні протистояти всім формам корупції, зокрема здирництву та хабарництву.
«Я рада підтвердити, що FILM.UA Group не просто підтримує, а й активно дотримується десяти принципів Глобального договору ООН у царині прав людини, трудових відносин, охорони навколишнього середовища та протидії корупції. Ми вважаємо, що це життєво важливе для збереження цивілізації.
Як креативний бізнес ми несемо велику відповідальність за те, щоби транслювати суспільству цінності, котрі корелюються з цінностями Глобального договору. З радістю представляємо вам наш звіт за 2019 рік, де описані та проаналізовані процеси інтеграції принципів сталого розвитку до нашої бізнес-стратегії, проектів, що ми виробляємо, культури і повсякденної діяльності.
Ми беремо на себе зобов'язання з надання цієї інформації всім зацікавленим сторонам за допомогою будь-яких каналів комунікації», - каже гендиректор FILM.UA Group Вікторія Ярмощук.
Власне, зі звіту, що компанія оприлюднила сьогодні, можна дізнатися, як саме FILM.UA Group дотримується вищеперелічених принципів. Пройдімось по основних напрямках:
Створення та популяризація соціально важливого контенту
Восени минулого року в широкий кінотеатральний прокат вийшли драми «Ціна правди» і «Захар Беркут». Перша розповіла суспільству історію британського журналіста Гарета Джонса, який відкрив світові правду про Голодомор 1932-1933 років в Україні та злочини сталінського режиму проти прав людини; друга успішно впоралася з місією пробудження інтересу сучасної молоді до культурної спадщини України (фільм базується на класичній повісті Івана Франка «Захар Беркут»). Також компанія створила спортивну драму «Пульс», що привертає увагу до проблем людей з інвалідністю (втім, через карантин прем'єру стрічки про українську легкоатлетку Оксану Ботурчук довелось перенести), і, крім того, працювала над промокампанією української воєнної драми «Черкаси», що створює сучасних українських героїв і розвінчує міфи про українську історію.
На каналі «1+1» виходить документальний серіал «Борщ. Секретний інгредієнт» (знятий за підтримки USAID), що розповідає про українську кухню та культурні традиції; у виробництві перебуває документальний повнометражний фільм «Весільний спадок» (весільні звичаї й обряди восьми областей України), покликаний продемонструвати культурне розмаїття країни.
Розмаїттю, але вже всього світу, присвячений і дитячий анімаційний серіал «Хоробрі зайці», який розробляється лабораторією Glowberry (входить до FILM.UA Group) у партнерстві з іспанською анімаційною студією Anima.
Крім того, компанія видає дитячі книжки, допомагає мамам і татам справлятися з батьківством за всіма заповітами сучасної психології, навчає підростаюче покоління в межах програми Cinema Kids та порушує соціально важливі проблеми за допомогою спеціальних показів фестивалю актуальної анімації Linoleum.
Організація доступного контенту і благодійність
Історичний трилер «Ціна правди» став першим українським проектом, показ якого в усіх кінотеатрах країни змогли відвідати люди з порушеннями зору та слуху - за ініціативою виробника й агентства «Доступне кіно» до стрічки виготовили тифлокоментар і адаптовані субтитри, доступні для завантаження у спеціальному застосунку. Зі спортивною драмою «Пульс» пішли тим самим шляхом. Також після карантину фільм можна буде побачити з адаптованими субтитрами просто на екрані: на одному з вечірніх сеансів у всіх кінотеатрах мережі «Планета Кіно». Мета групи на майбутнє - зробити кожний свій кінотеатральний реліз доступним у межах програми «Доступне кіно».
Уже багато років кейтеринг-сервіс «Хлопавка» - частина ресторанного комплексу FILM.UA Group - бере участь у благодійному проекті фонду «Життєлюб» «Обід без бід». Тільки минулого року «Хлопавка» приготувала 52 тис. порцій гарячих обідів для людей похилого віку.
Один із найбільших роботодавців у галузі
FILM.UA - найбільша вертикально інтегрована група компаній у галузі кіно- й телевиробництва у Східній Європі. За один лише 2019 рік компанія створила 5 повнометражних фільмів (552 хвилини контенту) та 12 серіалів (236 епізодів; 10 998 хвилин), а також різноманітний діджитал-контент і телешоу, до створення яких на проектній основі залучались тисячі людей. Постійний штат групи складає 500 працівників, і всі їхні права реалізуються відповідно до положень трудового законодавства. А для випадків, не передбачених законом, FILM.UA створює єдиний корпоративний кодекс компанії. Група стежить за додержанням гендерного балансу: 54% її співробітників - чоловіки, 46% - жінки. До речі, за підзвітний рік у групі не було зафіксовано жодного випадку харасменту.
FILM.UA Group підтримує професійний розвиток колективу. Кожний співробітник незалежно від посади може: презентувати свою ідею телевізійного, кіно- або діджитал-проекту на внутрішніх пітчингах компанії; отримати спеціальні умови навчання у Ukrainian Film School - першій в Україні кіношколі, організованій на базі кіностудії FILM.UA; відвідувати освітні заходи компанії Media Resources Management - приміром, лекції викладачів Vancouver Film School та New York Film Academy.
Піклування про навколишнє середовище
Екологічна місія групи реалізується у двох глобальних напрямках: створення та дистрибуція контенту, що привертає увагу суспільства до екологічних проблем, і впровадження принципів сталого розвитку до різних аспектів діяльності компанії. Приклад першого - крос-медійний проект «Мавка. Лісова пісня», що включає повнометражний мультфільм, телевізійний і вебсеріали, книжки, геймінг, застосунки тощо. Вони створюються в партнерстві з WWF в Україні, до світу Мавки імплементовані тварини та рослини з Червоної книги України, у межах проекту збираються гроші на вивчення популяції та покращення умов в ареалах проживання зникаючого виду - євразійської рисі. Про другий скажуть цифри:
Серед планів компанії - відмова від побутового пластику на знімальних майданчиках, запровадження роздільного збору сміття на території кіностудії та приєднання до руху zero waste.
Протидія корупції
Одним зі своїх стратегічних завдань FILM.UA Group вважає створення і розвиток креативної індустрії в Україні, для чого спеціалісти компанії активно допомагають державі та ринку у формуванні юридичної й фінансової бази. Група на постійній основі співпрацює з Міністерством культури, Держкіно, Міністерством освіти та іншими держустановами України, а CEO FILM.UA Group Вікторія Ярмощук минулого року координувала напрямок «Кіно» Офісу з розробки гуманітарної політики України (при Міністерстві культури).
Група бере активну участь у розробці системи Єдиного електронного квитка, що забезпечує прозорість кінопрокатного ринку країни, а серед проектів, які спрямовані на підвищення інформованості населення про антикорупційні реформи, можна відзначити конкурси соціально відповідального контенту PITCH UA та PITCH UA 2, організовані компанією Media Resources Management за підтримки проекту «Зміцнення громадської довіри» (UCBI II), котрий фінансується USAID.
Судячи зі звіту, багатьох принципів Глобального договору ООН компанія дотримувалась задовго до 2019 року. Навіщо групі знадобилося приєднання до ініціативи, нам розповіла маркетинг- і PR-директор FILM.UA Поліна Толмачова:
«Я би виділила три основні причини, з яких приєднання до Глобального договору ООН важливе. Перша - системність підходу. Ми давно та плідно працюємо з глобальними організаціями, реалізовували проекти і для ЮНІСЕФ, і для ООН, і для WWF. Але бути членом Глобального договору означає передусім привести діяльність компанії у сфері корпоративної соціальної відповідальності до системи. Здійснити ревізію того, що вже зроблене саме з погляду глобальних цілей, і тримати надпотужну мотивацію підвищувати соціальну відповідальність бізнесу.
Друга - можливість знайти партнерів. ООН робить дуже багато для збереження миру в усьому світі й цивілізації як такої, тому бути членом цієї організації означає бути членом глобального руху. Познайомитись, знайти точки дотику, об'єднатися компаніям, людям, бізнесам із геть різних галузей, із різних країн. Глобальний договір дає таку унікальну можливість «знайти своїх» і зробити разом те, що одному не до снаги.
Третя - мотивація команди. Для кожної компанії дуже почесно бути членом Глобального договору ООН. Для команд це означає, що крім стратегічних і тактичних цілей для компанії важливі глобальні цілі, їй небайдужий світ, в якому ми живемо, небайдужі важливі глобальні питання збереження людської цивілізації, котрі так гостро постали перед усіма нами 2020 року».
З повним текстом звіту FILM.UA Group можна ознайомитися тут.