Сьогодні у Каннах стартував 38-й MIPCOM – найочікуваніший світовий ринок контенту, що вперше від початку пандемії відбувається не в гібридному, а в повноцінному «живому» режимі. The Hollywood Reporter прогнозує присутність на ринку майже 10 тис. делегатів зі 101 країни – включно з трьома тисячами байєрів (переважно зі США). За даними видання Screen Daily, на цьогорічному MIPCOM підтверджено понад 300 експонентів. Серед них сьогодні розпочав роботу й український стенд, організований ініціативою Ukrainian Content. Global Cooperation (UC.GC), котра понад пів року всебічно зміцнює міжнародне співробітництво заради підтримки української AV-індустрії під час війни.
Представництво України на MIPCOM, створене компаніями FILM.UA Group, Starlight Media, 1+1 media та Суспільне, зосередиться на всебічному поширенні інформації щодо актуальних можливостей співпраці з нашою державою. Зокрема, UC.GC підготувала каталог контенту та каталог сервісів, що містять найактуальніші бізнес-пропозиції українських компаній. Також, відвідавши український стенд на MIPCOM, можна буде дістати всю необхідну інформацію про поточний стан української індустрії: цифри, факти, контакти та події – ключові дані для розвитку ділових відносин на міжнародному рівні.
Та національний стенд – не єдине, чим відзначиться Україна на MIPCOM, адже в його межах також відбудеться спеціальна секція цьогорічного мандрівного медіафоруму KYIV MEDIA WEEK.
Ідеться про панельну дискусію Stand Up and Coproduce. The Ukrainian Experience, що увійшла до офіційної програми конференцій MIPCOM. Мета дискусії – висвітлити інноваційні рішення та ініціативи, що їх знайшла українська аудіовізуальна індустрія перед лицем безпрецедентних викликів, спричинених повномасштабною війною. У сесії візьмуть участь представники провідних українських медіакомпаній та їхні міжнародні партнери, що останнім часом започаткували спільні проекти: це директор дивізіону «Мовлення» StarLightMedia Дмитро Троїцький; виконавчий віцепрезидент із бізнес-питань та операцій, голова берлінського офісу компанії Gaumont Андреас Барейс; СЕО компанії FILM.UA Group Вікторія Ярмощук; віцепрезидент із придбання сценаріїв та копродукції компанії Red Arrow Studios International Родріго Еррера Ібаргенгойтія; креативний продюсер телеканалу ТЕТ Роман Лукін та виконавча продюсерка фінської компанії Yellow Film & TV Анна-Марія Меурман. Модеруватиме дискусію, що відбудеться 19 жовтня о 10:00 в каннському Seaview Producers' Hub, експерт із комунікацій міжнародної медіаконсалтингової компанії K7 Media Девід Чіарамелла.
Як бачимо, наша країна, попри все, буде гідно представлена на провідному контент-ринку. А загалом на MIPCOM зареєструвалися понад 50 учасників з України. До речі, продовживши добру традицію, організатори MIPCOM не приймали реєстрацій з росії. Також від участі у ринку «самоусунувся» Китай – через усе ще наявну загрозу ковіду.
«Це буде возз'єднання, на яке ми всі чекали. З погляду дистрибуції наразі це сильний ринок – гадаю, люди тут, аби справді купляти. Краса такого ринку, як MIPCOM, полягає в тому, що тут можна відчути масштаб конкуренції та віднайти розуміння, що в кого є, – всього цього не дістати віртуально», – каже керуюча директорка з глобальної дистрибуції ITV Studios Рут Беррі у коментарі до матеріалу Screen Daily, що анонсує ключові тренди й очікування від контент-ринку. Нижче наводимо ключові тези з нього.
Драма Fifteen-Love з Ейданом Тернером у головній ролі, створена World Productions (ITV Studios) на замовлення Amazon, – одна з цікавинок дистрибуційного пакету ITV Studios
Screen Daily наголошує, що майже три роки гібридної роботи змінили спосіб ведення бізнесу на контент-ринках, адже тепер дистрибутори перебувають на зв'язку з покупцями протягом року практично безперервно. Ринки перестають бути місцями, де ексклюзивно можна побачити новинки, адже більшість дистрибуторів зараз надають покупцям можливість переглядати контент іще до них. Наприклад, дистрибутор Fifth Season – новий бренд компанії Endeavour Content – оголосив свої тайтли задовго до MIPCOM, іще в середині вересня, а потім представники компанії відвідали 10 міст, аби показати епізоди потенційним покупцям. «Люди бачили шоу до MIPCOM, вони вже знають, що пропонується. Відтак на ринку ми плануємо просто фіналізувати угоди чи навіть закрити їх раніше, а там відсвяткувати», – каже виконавча віцепрезидентка Fifth Season із телевізійної дистрибуції Прентіс Фрейзер. Відійшли в минуле часи, коли керівники відділів продажів змагалися між собою, скільки меморандумів про угоди вони зможуть підписати на ринку. «Поступово, згодом MIPCOM став набагато соціальнішим. Нині це місце для лончу програмування, демонстрації вашого бренду та дещо менше – для власне угод», – резюмує Фрейзер.
Світський характер MIPCOM підкреслюють і покази з червоною доріжкою, що тепер стали звичними для каннського ринку контенту. Зокрема, один із цьогорічних – прем'єра серіалу-вестерна «Англійка» (All3Media International) з Емілі Блант у головній ролі
Новинка MIPCOM 2022 року – Seaview Producers Hub. Це простір площею 1000 квадратних метрів, створений, аби стати місцем для зустрічей з питань партнерств у девелопменті проектів, копродукції, фінансуванні тощо. Саме тут відбуватимуться ключові дискусії та зустрічі, включно з панеллю KMW.
Screen Daily прогнозує, що, ймовірно, однією з головних тем цьогорічного індустріального обговорення стане зростання вартості створення теледрам. «Головна проблема, з якою стикається більшість наших продюсерів, – збільшення вартості виробництва та гостра конкуренція за акторів і знімальні команди», – коментує Ребекка Дандон, старша віцепрезидентка Fremantle зі сценарного контенту. Останніми місяцями на тлі погіршення глобального економічного клімату байєри стали уважнішими до витрат. Зокрема, дехто в принципі планує поставити процес придбання нового контенту на паузу, а деякі стримери переглядають пріоритети програмування. За таких обставин продаж програм середнього рівня може забрати більше часу. «Коли затягують паски, найзатребуванішим стає найнеобхідніший, комерційний і створений справжніми талантами контент», – пояснює Дандон.
Драма This England каналу Sky з майже невпізнаваним Кеннетом Браною у ролі Бориса Джонсона – цьогорічний хіт із дистрибуційного пакету Fremantle
Водночас, попри цю тенденцію, на MIPCOM прогнозується високий попит на сценарний контент – як із боку глобальних платформ, так і традиційних мовників, у котрих є власні локальні стримінг-сервіси, що необхідно наповнювати. «Стримери завжди потребуватимуть ще й ще контенту. У світі стримінг-сервісів обсяг контенту потрібно повсякчас збільшувати – звідси їхній невгамовний голод», – каже Рут Беррі.
А Прентіс Фрейзер додає, що політика її компанії – в принципі надавати перевагу якості над кількістю: «Якщо говорити з байєром про одне дивовижне шоу, ви, ймовірно, отримаєте набагато більше грошей, ніж коли йдеться про десять шоу середнього рівня».
Іншою важливою темою розмов на MIPCOM, імовірно, буде новий набір прав для великих стримерів, що адаптують свої платформи для запуску реклами. Вже у листопаді дешевша підписка з рекламою з'явиться на Netflix, до аналогічного кроку готується Disney Plus. Додатковий фактор: платформи, що фінансуються рекламою (такі як Amazon Freevee), також потребують контенту. «Це просто створює більше можливостей», – вважає Фрейзер. Адже річ у тім, що контент, орієнтований на широку аудиторію, – котрий, можливо, не так легко продавався через преміальні сервіси підписки – найімовірніше, знайде місце на платформах із рекламою.
Також Screen Daily висловлює припущення щодо того, контент з яких регіонів буде найпопулярнішим на кіноринку. Зокрема, йдеться про шоу британського походження: вони продовжують добре продаватись – особливо в Європі, де, попри брекзит, усе ще вважаються європейськими й відтак відповідають аудіовізуальним квотам ЄС. Крім того, в тренді іспаномовний контент, оскільки він може подорожувати всім іспаномовним світом. Не втрачає популярності скандинавський нуар, а територією, котра особливо зацікавлена в його перегляді, є Німеччина. Що ж до несподіваних напрямів, видання згадує Африку: зокрема, низку африканських серіалів, що наразі перебувають у виробництві, має компанія Studiocanal й планує незабаром представити їх міжнародним покупцям. А також багато дистрибуторів новою «гарячою» територією в контексті контенту, цікавого міжнародній аудиторії, називають Австралію.