Медіасервіс Spotify, що вклав мільйони доларів у придбання великих виробників подкастів (Gimlet, Parcast, The Ringer), а також в ексклюзивні контракти з Мішель Обамою, Кім Кардашьян та Джо Роганом, рано чи пізно мав почати відбивати ці кошти. До сих пір в компанії робили ставку на рекламу, що розміщується у застосунку, але тепер, судячи з усього, задумалися про монетизацію у вигляді платної підписки на оригінальні подкасти та ексклюзивні епізоди.
Про це стало відомо завдяки президенту Variety Intelligence Platform Ендрю Валленштейну, котрий опублікував у Twitter скріншоти опитування користувачів, що його розіслали через додаток Spotify.
Looks like the premium podcast plan would be ad-free and some mix of exclusive extra content at price points somewhere between $3-$8. pic.twitter.com/ArK8xYg0CM
— Andrew Wallenstein (@awallenstein) November 6, 2020
В опитуванні описані чотири тарифних плани вартістю від $3 до $8 в місяць. Найдешевший включає «доступ до ексклюзивних інтерв'ю та епізодів» і передбачає наявність реклами, найдорожчий - доступ до «високоякісного оригінального контенту», ранній доступ до деяких епізодів і відсутність реклами. Примітно, що всі плани розроблені виключно для подкастів - жоден з них не включає доступ до преміальної музичної пропозиції Spotify.
У компанії запевняють: це всього лише опитування, котрі в Spotify регулярно проводять, «щоб поліпшити користувальницький досвід», і заявити про введення платної підписки на подкасти сервіс поки не готовий. Проте, сама наявність такого опитування свідчить про те, що Spotify розглядає можливість запуску підписки - і рано чи пізно вона з'явиться у додатку в тому чи іншому вигляді. Втім, не факт, що це станеться скоро: індустрія добре пам'ятає кейс платного сервісу подкастів Luminary, що зібрав солідні інвестиції й значну базу виробників, але поки що не зумів змусити підписатися необхідну кількість слухачів.