Минулого тижня ми розповідали, чи готові українці повернутися до кінотеатрів, коли саме, та що їм заважає це зробити. Сьогодні ж поговоримо про контент, якого аудиторія чекає від демонстраторів.
Нагадаємо, ці дані ми отримали за допомогою всеукраїнського дослідження «Як змінилися глядацькі настрої українців через пандемію COVID-19», яке зробили за підтримки Українського культурного фонду на основі опитування, проведеного Центром «Соціальні Індикатори» спільно з Київським міжнародним інститутом соціології. Всеукраїнське опитування проводилося в липні 2020 року методом телефонних інтерв'ю. Опитували респондентів від 15 років, які проживають на всій території України (за винятком окупованих районів Донецької та Луганської областей, а також Криму) і хоча б один раз відвідували кінотеатри в період з лютого 2019 року по лютий 2020-го. В межах дослідження було опитано 1000 осіб.
Сюрпризу не відбулося: найбільше глядачів кінотеатрів цікавлять комедії (будь-які) - 41% респондентів зарахували цей жанр до ТОП-3 тих, яким надають перевагу. На другій сходинці - фантастика і фентезі (38%), на третій - сімейна або дитяча анімація (29%). Також до списку найулюбленіших увійшли детектив / трилер, бойовик та мелодрама. Інші жанри обирали не більше 11% респондентів.
Загальна палітра глядацьких уподобань виглядає так:
*Не було в списку, який зачитувався респондентам. Варіант закодований з відповідей «інше». Можливо, якби цей варіант одразу був у списку, більше респондентів обрали б його
Що ж до українського кіно, то новини такі: переважна більшість респондентів (60,5%) не стежать за прем’єрами національних фільмів у кінотеатрах. Натомість слідкують - 39%. Варто взяти до уваги тим, хто обмежує промо своїх стрічок майданчиками, на яких вони виходять.
41% опитаних респондентів стверджують, що в період між лютим 2019-го і лютим 2020 року подивилися в кінотеатрі принаймні один український фільм. Втім, потрібно враховувати, що відвідування вітчизняних фільмів може сприйматися як соціально схвалювана поведінка, тож насправді реальний рівень відвідування може бути нижчим.
Відмову ходити на українське кіно респонденти найчастіше пояснювали тим, що жоден з національних фільмів їх не зацікавив (37% з тих, хто не відвідував, обрали цю причину). Ще одна популярна відповідь: глядачі віддають перевагу жанрам, у яких українське кіно недостатньо представлене (26%). Але є і добрі новини: українське кіно вважають неякісним чи нецікавим лише 17%.
Хочете дізнатися, звідки українці отримують інформацію про іноземні та українські фільми в прокаті, як і коли обирають стрічку, що дивитимуться, та чого чекають від творців українського кіно, - реєструйтеся на KYIV MEDIA WEEK. Вже 14 вересня на нашому сайті відбудеться трансляція KMW Global Marathon, під час якої можна буде знайомитися з результатами дослідження «Як змінилися глядацькі настрої українців через пандемію COVID-19» та іншою аналітикою, що її готують команди Media Business Reports, компанії MRM та провідних міжнародних агентств і медіаплатформ. Стартуємо о 10:00, участь у марафоні безкоштовна. А в жовтні зареєстровані учасники заходу отримають пост-огляд документ White Paper з усіма аналітичними матеріалами форуму.