До міжнародного форуму KYIV MEDIA WEEK, який цього року відбудеться в форматі онлайн-марафону, залишився рівно місяць - саме час розпочати ділитися з вами не тільки програмою KMW Global Marathon, а й ексклюзивними подробицями індустріальних досліджень, проведених Media Business Reports спеціально для форуму.
Станом на сьогодні в Україні відсутні точні й систематизовані дані про те, чи готові українці повернутися до кінотеатрів після карантину - як з міркувань безпеки, так і в аспекті їх купівельної спроможності. Тому ми вирішили це з'ясувати за допомогою всеукраїнського дослідження «Як змінилися глядацькі настрої українців через пандемію COVID-19». Перше в Україні настільки масштабне і комплексне соціологічне дослідження глядацьких уподобань MBR провів за підтримки Українського культурного фонду на основі опитання, проведеного Центром «Соціальні Індикатори» спільно з Київським міжнародним інститутом соціології.
Дослідження спрямоване на подолання описаного вище інформаційного вакууму і надання українським кінотеатрам, дистрибуторам та кіновиробникам актуальної інформації про настрої та очікування аудиторії. А також на те, аби допомогти гравцям ринку адекватно адаптувати власні стратегії до нових умов, а українській кіноіндустрії - повернутися до повноцінної роботи.
Декілька слів про методологію. Всеукраїнське опитування проводилося соціологами в липні 2020 року методом телефонних інтерв'ю. Опитували респондентів від 15 років, які проживають на всій території України (за винятком окупованих районів Донецької та Луганської областей, а також Криму) і хоча б один раз відвідували кінотеатри в період з лютого 2019 року по лютий 2020-го. В межах дослідження було опитано 1000 осіб.
У дослідженні, комплексні результати якого ми представимо в ході KMW Global Marathon, порушувалися найрізноманітніші аспекти споживання контенту. У тому числі - питання легального перегляду кіно і телепроектів в Україні. На них ми отримали дуже цікаві відповіді, з якими і пропонуємо вам ознайомитися.
Отже, велика частина респондентів - 32%, тобто кожен третій - стверджують, що під час карантину дивилися фільми і серіали на легальних сайтах безкоштовно. Ще 21% - на легальних платних платформах. Тобто в цілому 53% опитаних віддають перевагу легальному контенту, тоді як 19% визнають, що дивляться піратські ресурси. Крім того, ще 20,5% зазначили, що дивилися кіно, котре транслюється телеканалами.
Оскільки в цьому запитанні йдеться про соціально схвалювану поведінку, частина респондентів могли не зовсім правдиво відповідати, де саме вони переважно дивилися кіно під час карантину
З безкоштовних легальних платформ більшість респондентів - 86% - обирають YouTube. Серед тих, хто користувався платними платформами, найчастіше називали Megogo (60%) і Netflix (33%). За словами опитаних, звертатися до легальних платформ їх, перш за все, мотивує зручність пошуку і відсутність реклами (по 34%), а також - увага! - переконаність у тому, що праця виробників контенту має оплачуватися (33%). Все ж таки, зусилля ініціативи «Чисте небо» та інших антипіратських програм не проходять марно.
Хочете дізнатися, які саме легальні платні платформи обирають українці - приходьте на KYIV MEDIA WEEK
Мотивація тих, хто дивиться піратські сайти, наступна: немає сенсу платити за те, що можна знайти в мережі безкоштовно (41% серед користувачів легального доступу і 47% - серед користувачів нелегальних платформ). Ще для чверті опитаних підписка на Megogo й інші сервіси не по кишені - тим більше, що на легальних сайтах все одно не можна знайти усього різноманіття контенту.
При цьому платити за контент все ж готові й ті, хто вважає наявні платформи занадто дорогими: ті, хто вже користується легальними платформами, готові викласти за місячний доступ в середньому 109 грн. Серед тих, хто користується піратськими сайтами, - 123 грн.
На цьому поки все. Ознайомитися з дослідженням комплексно і абсолютно безкоштовно можна буде на KMW Global Marathon - онлайн-марафон стартує на нашому сайті 14 вересня о 10:00. А в жовтні всі зареєстровані учасники заходу отримають пост-огляд документ White Paper з усіма аналітичними матеріалами форуму, включаючи результати опитування «Як змінилися глядацькі настрої українців через пандемію COVID-19».