Багато років поспіль у межах міжнародного форуму KYIV MEDIA WEEK проводилась панельна дискусія «Вішліст українських мовників», на якій обговорювали програмні стратегії каналів ключових вітчизняних медіагруп та актуальні тренди українського телеринку з погляду контенту й теледивлення. Цього року - через переформатування KMW унаслідок карантинних обмежень - дискусію замінив однойменний аналітичний огляд, підготований MBR на основі інтерв'ю керівників найбільших (і за рейтингами, і за обсягами виробництва) українських мовників. Із самим оглядом ви зможете ознайомитися у жовтні: він буде оприлюднений у постогляд-документі White Paper за підсумками KMW Global Marathon, одержати котрий можна за умови реєстрації. Ми ж розпочинаємо публікувати інтерв'ю, на базі яких створений «Вішліст». Сьогодні - бесіда з генеральним продюсером «1+1» і керівником бізнес-одиниці «Телевізійний бізнес» 1+1 media Максимом Кривицьким.
- Максиме, почнімо з актуального. Розкажіть, як змінилось теледивлення через карантин.
- Теледивлення змінилося не лише через карантин, інших факторів теж достатньо. Ми по-іншому почали дивитись на результати, котрі отримуємо. Спостерігається тенденція до зниження показників великих телеканалів, зростає OtherTV (мовники, що не вимірюються в панелі Nielsen. - MBR). У містах 50+ за підсумками восьми місяців року бачимо, що канал-лідер збирає частку, близьку до 10%. Іще рік тому ми не могли собі такого уявити. А зараз приділяємо більше уваги спільному дивленню - зокрема тому, хто ухвалює рішення про вибір телеканалу/програми під час спільного перегляду.
- Як це позначається на сітці та контенті?
- Проміжні висновки зроблені. Почасти ми змінили сітку: експериментували, щоби перевірити свої версії про те, чому глядач так поводиться. Тепер важливо, як спрацюють наші прем'єри. Сподіваюсь, ми врахували всі фактори.
Крім того, «1+1» активно працює над денним блоком. Якщо раніше він вибудовувався з бібліотечного контенту, то зараз готуємось виробляти для нього спеціальні проекти. Під час карантину стало особливо помітно, як денні показники впливають на прайм-тайм. Виробляти програми для цього блоку непросто, адже вдень їх складніше окупити. Але в нас уже кілька проектів у розробці.
- А як із закупівельним контентом? Цього року канал уперше за багато років показував не адаптований формат, а готову американську програму «Любий, ми переїжджаємо».
- Це експеримент. House Hunters - класика, котру дивляться у всьому світі, успішний і добре продаваний у різних країнах тайтл. Проте в нас він сподівань не виправдав - не став проектом спільного дивлення. Володарка пульта - наша телеглядачка, і під час карантину вона не дивилась проект разом зі своєю родиною. Сама - дивилася, з кимось - ні, тому показники вийшли не на той рівень, якого ми очікували. Проект не провалився, однак нам хотілось більшого. Тому в ефірі телеканалу його вже не буде.
Утім, ми продовжуємо купувати турецькі серіали - у нас є аудиторія, яка їх дивиться. Тож показувати закупівельні проекти будемо: головне, аби це відповідало очікуванням нашого глядача. Дуже ретельно підходимо до підбору контенту, адже розуміємо - ми маємо показувати проекти-події. Але трапляється, що не всі наші експерименти глядач приймає.
- А привчити його можливо?
- Так. Однак привчати завжди довго й дорого.
- Із турецькими серіалами у вас був цікавий кейс: виробництво мелодрами «Вітер кохання» зупинили через коронавірус, і в розпал показу її довелося замінити іншим серіалом. Розкажіть про це детальніше.
- Ми купуємо серіали іноді ще на етапі виробництва. На той момент нам не вистачило близько 12 епізодів, тобто небагато. І ми досі не знаємо, чи встигнуть вони виробити продукт до кінця року. Якщо встигнуть - покажемо продовження серіалу у грудні. Наразі ж в ефірі йде інший турецький серіал, і він набирає обертів. А щодо швидкої заміни - ми купуємо серіали заздалегідь, у нас завжди є запас.
- Повернімося до власного контенту. Чи змінювались виробничі команди в умовах кризи? Чи були скорочення людей або зарплат?
- Найпоказовіша історія у плані виробництва - наші великі шоу, завдяки Володимирові Завадюку. Він чудово перебудував виробничий процес. Наприклад, фінальний епізод «Голосу країни» вже був зроблений геть по-іншому. При цьому команда розробила нову технологію, яку ми використовуємо й у «Танцях з зірками», і в «Маскараді». Лихо не без добра: це нещастя допомогло нам стати гнучкішими у розв'язанні проблем.
Загалом ми легко відбулись, нам є чим похвалитися - не скасували жодного проекту та зберегли кадри, просто багато хто працює віддалено. Колектив пішов на поступки на користь компанії: частина співробітників ішла у відпустки, а топ-менеджери добровільно відмовились від 25-35% зарплати на період активного карантину. Кожний керівник проводив роз'яснювальну роботу, аби оптимізувати процеси та зменшити витрати.
- А бюджети на виробництво серіалів оптимізували?
- Річ у тім, що ми заздалегідь, іще до карантину провели оптимізацію бюджетів, позаяк прагнемо ефективності проектів і працюємо на те, щоби наші телеканали стали бізнесом. І ще щодо серіалів: їхнє виробництво зупинилося лише на два місяці. Ми повернулись до роботи у середині травня, коли дозволили знімати на вулиці. Невдовзі глядачі побачать ці прем'єри.
- Сітку будуватимете за принципом минулого року: півроку - мелодрами, півроку - комедії?
- Ми вирішили виробляти комедії та драмеді. Робимо ставки на проекти на кшталт «Папіка», «Сватів», «СидОренок-СидорЕнок», «Великих Вуйків».
- Іще у вас запланований серіал, що складається з короткометражок. Знову експеримент?
- «Дикі» - справді експеримент для каналу, його запропонував Андрій Яковлєв. Позаяк він знімає дуже якісно і талановито, нам видається, це може спрацювати.
- Ви також експериментуєте з VoD - серіал «Секс, Інста і ЗНО» створюється спеціально для 1+1 video. До цього підштовхнуло збільшення переглядів у діджиталі?
- Звісно, перегляди зросли. Глядач почав більше користуватись стримінгами, підписався на різні платформи.
- І менше дивиться традиційне ТБ?
- Ні, на лінійному телебаченні ці процеси особливо не позначились.
- А дохід від діджиталу під час кризи збільшився чи зменшився?
- Радше зберігся. Проти минулого року він зріс, але до запланованого поки не дотягує.
- Як гадаєте, чи є в Україні перспектива запуску великої мультимедійної платформи, для котрої вироблятимуть контент, що відрізняється від телевізійного?
- Вважаю, що так, однак не найближчим часом. У Росії, приміром, увесь контент, який виробляють для платформ, досі не окупається, і вони не знають, що з цим робити. У розвиток альтернативного напряму варто вкладати, якщо є вільні кошти. У нас їх немає.
- В які напрями вкладатимете ви? Яким є вішліст «1+1» на наступний рік?
- Я би хотів, аби на «1+1» було сильне інформмовлення, як зараз. Посилюватимемо його: не лише ТСН, а й ранкове шоу. Також у нашому вішлісті хороші серіали. І великі розважальні шоу, певна річ, у нас у розробці їх кілька. Плани розписані на два роки вперед, тож, гадаю, все вийде. Крім того, ми підтримуємо українське кіно й хочемо співпрацювати з великими студіями та незалежними режисерами, спілкуємося з командами потенційно успішних фільмів.
- Є проекти, котрі хотіли б запустити, але наразі не виходить? Багато хто зараз говорить про стендап-шоу…
- Ми зі студією «Квартал 95» постійно обговорюємо питання стендап-шоу, вони кілька разів знімали пілоти. Це все цікаво, однак поки у нас немає стендап-культури, а просто привчати глядача [до неї] не виходить. Треба дочекатись зручної миті: зловити хвилю, відчути, що жанр розвивається.
- А як із тревелом? Співпраця з Антоном Птушкіним триватиме?
- Так, ми розпочали співпрацю з Антоном Птушкіним і продовжуємо показувати «Світ навиворіт». Тревел-формат будемо тестувати і на «2+2», і на ТЕТ - зараз знімаємо пілоти.
- Як змінився дохід від реклами?
- Зараз уже можна сказати, що виходимо на рівень доходів минулого року. Звісно, ми ставили собі вищу планку, але в такий непростий час утримати дохід - уже хороший результат.
- А якщо говорити про спонсорські інтеграції?
- Гадаю, за спонсорством ми взагалі лідируємо на ринку. За час карантину кількість клієнтів у нас збільшилася.
Наостанок Максим назвав 2020-й проривним у боротьбі з піратами (отримані одразу три ухвали суду - притому, що за попередні три роки не було жодної). А як оцінюють поточний рік керівники інших мовників, ми розповімо зовсім скоро - не перемикайтесь.