Проти 2020-го, що минув під знаком кодування супутникового сигналу каналів телегруп і локдауну, який уплинув геть на всі процеси, 2021 рік був порівняно спокійний. Хоча не для всіх: у лютому указом президента заблокували інформаційні телеканали Віктора Медведчука - «112 Україна», NewsOne та ZIK, котрі об'єднали у холдинг «Новини», а у травні чотири телегрупи достроково розірвали угоди з провайдером «Ланет» (утім, це майже не вплинуло на показники каналів, що зникли з пакетів компанії). Натомість навесні в панелі з'явився новенький - інформаційний мовник «Україна 24».
З незмінних тенденцій: продовжували зростати Other TV та зменшуватися дивлення великих (і не тільки) телеканалів. При цьому протягом підзвітного року тричі змінювались контрольно-зважувальні параметри панелі. Але про все своєю чергою. Та спершу домовимося, що у всіх даних, наданих за однією аудиторією, йдеться про 18-54, 50+, якщо не зазначене інше.
Топ-10
За рік ICTV лишався першим за аудиторією 18-54, 50+, хоча розгубив 6%. «1+1» із тією самою часткою піднявся з третього місця на друге. СТБ, наростивши більше за всіх, скакнув із п'ятого на третє. Канал «Україна», котрий позаторішнього року втратив першу позицію, тепер спустився з другої на четверту, «Новий» з'їхав із четвертої на п'яту, «Інтер» третій рік поспіль залишається шостим, а канал «2+2» старанно дихає йому в спину. Володарі сходинок із сьомої по десяту не змінились, хоча, судячи з динаміки, у наступному річному огляді місце К1 у топ-10 посяде інший мовник другого ешелону.
У праймі ICTV опустився на другу позицію, через що «1+1» став першим. СТБ і тут серйозно наростив, піднявшись із п'ятої сходинки на третю (відповідно, канал «Україна» спустився з третьої на четверту, а «Новий» - із четвертої на п'яту). У хвості топа НТН обігнав К1.
«Велика шістка»
За 2021-й загальна частка телеканалів топ-6 зменшилась на 1,8% п. п. - із 48% до 46,2%, а це майже вдвічі менше, ніж рік тому (за що, ймовірно, варто подякувати корегуванню параметрів панелі). Жоден із мовників «великої шістки» знову не подолав поріг у 10%, хоча про цю віху, з огляду на від'ємну тенденцію, мабуть, варто забути.
Демографічні зміни аудиторії також були менш прикметні проти позаторішнього року, але тренд на старіння зберігся. Аудиторію у віці 56-65 наростили «Інтер» - на 1,2%, «1+1» - 1,6%, ICTV - майже 2%, СТБ - 2%. Цікаво, що канал «Україна», який ратував за підняття планки комерційної аудиторії на 10 років, аби захопити глядачів у віці 55-64, саме цю аудиторію (точніше, 56-65) втрачав - 1,5%, а пенсіонерів у віці 66-75 наростив одразу 3%. За цією самою аудиторією додалися глядачі у СТБ - 3%, ICTV - 2% і «Нового каналу» - понад 1%. СТБ приростив 2,1% іще й за 76+. За рештою аудиторій мовники втрачали: ICTV - 1,2% за 26-35, 1% за 36-45 та 1,5% за 46-55; «1+1» - 1,2% за 26-35 та 1,4% за 46-55; СТБ - 2,1% за 36-45; «Новий» - 1,5% за 10-18, 1,2% за 26-35 та 1,7% за 36-45; «Інтер» - 1% за 19-35.
У гендерному розрізі змін іще менше: СТБ втратив 1,3% чоловічого дивлення і наростив стільки само жіночого, ICTV - близько 1% у тій самій конфігурації, а «Новий канал» наростив 0,5% чоловіків і на стільки само зменшив жінок.
Із погляду теледивлення за типами прийому найбільший інтерес становить платний супутник, що з'явився у даних Nielsen як окрема категорія з 1 лютого (тоді само було повернене зважування за типом прийому, котре скасували через кодування супутникового сигналу). За рік супутник загалом утратив 11%, а у платному виникли (точніше, почало вимірюватися) 4%. Найбільша частка глядачів на платному супутнику - в СТБ, більше від усіх розгубив на супутнику ICTV. Найпомітніше зростання з усіх типів прийому очікувано демонструє IPTV (+6%): тут збільшилась частка всіх каналів, але найбільше - «Нового» і «1+1». Аналоговий кабель продовжує губити показники - помітніше за всіх цей тип просів у каналів «Україна» та «Новий».
Позаяк можливість аналізувати платний супутник з'явилась від лютого, пропонуємо порівняти 2020-й і 2021-й без січня
Для максимально повної картини можна подивитися на щомісячні зміни:
Крім того, 2021-го Індустріальний телевізійний комітет тричі змінював контрольно-зважувальні параметри панелі, що не могло не позначитись на цифрах. Найцікавішими були зміни за типом прийому - подивимося на них у великих містах і невеликих населених пунктах.
Вибірка 50+ із 1 лютого: тип прийому «Кабель» збільшився на 3% (на 410 285 осіб), «Супутник/IPTV» зменшився на 3% (на 389 770 осіб).
Вибірка 50+ із 6 липня: тип прийому «Ефір» зменшився на 6% (на 946 328 осіб), «Кабель» зменшився на 4% (651 689 осіб), «Супутник/IPTV» виріс на 11% (1 411 599 осіб).
Вибірка 50+ із 1 листопада: «Ефір» збільшився на 1,8% (на 245 939 осіб), «Кабель» збільшився на 1,6% (192 139 осіб), «Супутник/IPTV» зменшився на 3,4% (493 517 осіб).
Вибірка 50- із 1 лютого: «Ефір» збільшився на 2% (на 253 276 осіб), «Кабель/Супутник/IPTV» зменшився на 2% (на 403 822 особи).
Вибірка 50- із 6 липня: «Ефір» збільшився на 4,6% (на 715 337 осіб), «Кабель» зменшився на 3% (712 847 осіб), «Супутник/IPTV» зменшився на 1,6% (на 318 339 осіб).
Вибірка 50- із 1 листопада: «Ефір» зменшився на 2,3% (на 455 511 осіб), «Кабель» виріс на 1,8% (274 668 осіб), «Супутник/IPTV» виріс на 0,5% (91 645 осіб).
Загалом вибірка 50+ за рік зменшилась на 190,5 тис. осіб, а 50- - на майже 556 тис. осіб.
А тепер подивимося, як зміни параметрів позначились на частці Other TV за основною аудиторією у типі прийому «Супутник/IPTV» у великих містах:
ICTV (1 - 1)
За рік канал розгубив 6% (або 0,55% п. п.), залишившись першим за аудиторією 18-54, 50+ із показником 9,4%. За молодіжною 14-49, 50+ мовник також був першим, утративши 12% - частка 9,33%. Статус лідера за активною мовник утримував 23 тижні на рік (проти 21-го, проведеного на другому місці). Найневдалішими для ICTV були два тижні наприкінці березня, тиждень, коди збірна України з футболу досягла своїх найкращих результатів на Євро-2020, і перший тиждень Олімпіади - тоді канал спустився на третю позицію за активною міською аудиторією.
Стабільно хороші цифри каналу приносять Dizel Show та інші проекти «Дизель Студіо», а також усі види новин. Серед прем'єрних серіалів варто відзначити «Пес-6» (перша частина сезону стартувала ще 2020 року, друга - у березні 2021-го), «Розтин покаже - 2», пілот ретро-детективу «Найкращий сищик» і новорічний спецвипуск «Дільничного з ДВРЗ». Із непрем'єрних продовжують добре збирати попередні сезони «Пса» та чотирисерійка «Перший парубок на селі», показана мовником чотири рази. Крім того, наприкінці року ICTV удало воскресив формат «Хто хоче стати мільйонером?», а за кількістю телепрем'єр українських фільмів («Толока», «Безславні кріпаки», «Атлантида» і «Бабин Яр. Контекст») зрівнявся з «Плюсами», що традиційно лідирував у цьому сегменті.
«1+1» (2 - 3)
За рік частка каналу за 18-54, 50+ практично не змінилась, але через просідання «України» він зміг піднятися з третьої позиції в загальному топі на другу. За старшою 18+, 50+ мовник неістотно наростив (із 8,01% до 8,09%), але спустився з третього місця на четверте, адже вперед рвонув СТБ. Найневдалішими для «Плюсів» були шостий і восьмий тижні, коли канал спускався на п'яте місце у загальному топі. А першим мовник був 13-го тижня, коли прем'єрив серіал «Папік-2», п'ять тижнів у міжсезонні й сім тижнів на початку осіннього сезону (а у праймі - 14 тижнів безперервно). Ну й не забуваймо, що новорічну ніч (і весь святковий тиждень) цього разу виграв «1+1».
Посилення конкуренції з боку інших каналів не завадило «1+1» успішно випустити нові сезони своїх великих шоу («Голос країни», «Танці з зірками», «Маскарад»), чудові цифри демонстрували ранкові «Сніданки», традиційно у топах лідирували новини, проте експерименти в ніші інфотейнменту (влітку мовник запустив денний проект «Твій день», у грудні - постпраймовий «Твій вечір») поки не дотягують навіть до середньої. Гумористичні проекти «Кварталу» («Ліга сміху», «Вечірній квартал», «Жіночий квартал») переважно давали трохи вище за середню частку, стабільно збирали тревел-шоу з Дмитром Комаровим, а найкращими серіальними прем'єрами стали «Свати-7», «Папік-2», україномовна адаптація формату Ugly Betty «Моя улюблена Страшко» і шістнадцятисерійка «100 тисяч хвилин разом». Окремо варто відзначити експеримент із дванадцятисерійним копродукційним серіалом «Слов'яни», який узяв нижче за середню (особливо за пенсіонерами).
Кількість прем'єрного українського кінопоказу 2021-го скоротилася через коронавірусні об'єктивні причини, проте загалом канал лишився першим у цій ніші, відкатавши телепрем'єри спортивної драми «Пульс», воєнної драми «Погані дороги», українсько-грузинсько-турецького історичного фільму «Фортеця Хаджибей» і комедії «Скажене весілля - 3». Остання вийшла 1 січня 2022-го (і стала найрейтинговішою подією дня), але технічно це все ж таки останній тиждень підзвітного року.
СТБ (3 - 5)
За рік канал наростив одразу 19% - до 8,3% за аудиторією 18-54, 50+, піднявшись із п'ятого місця одразу на третє. За старшою 18+, 50+ частка мовника збільшилась на 29% - із 6,39% до 8,5%, і це теж третє місце (проти п'ятого рік тому). На відміну від 2020-го, коли канал не піднімався у загальному топі вище за другий рядок, 2021-го СТБ ставав першим сім тижнів (а у праймі - десять), зокрема 20-го, коли востаннє транслював фінал Євробачення за субліцензією Суспільного. Втім, здебільшого мовник тримався на третьому-четвертому місцях, а п'ятим був лише двічі - першого та 36-го тижня.
Найкращим проектом СТБ цього року стало повернення шоу «Україна має талант» (мовник запустив десятий сезон проекту після чотирирічної перерви), також із непоганими цифрами повернулась «Битва екстрасенсів», яка зробила перерву через пандемію. Крім того, рейтинги каналу робили форматні шоу «Холостяк», «Холостячка» та «МастерШеф», власні нетлінки «Хата на тата», «Один за всіх», «Супермама» і - новинка року - «Супербабуся», за денні показники успішно відповідали нескінченні детектив «Слід» і скриптед-реаліті «Сліпа». Разом зі збільшенням середньої частки зростали й цифри новин - та ще й так, що мовник зважився запустити додатковий випуск програми «Вікна-новини» у денному ефірі буднів (і не прогадав).
За рік канал закріпився в ніші виробників серіалів, видавши на-гора понад 25 прем'єрних тайтлів. Найкращими з погляду теледивлення стали третій сезон історичної драми «Кріпосна», восьмисерійка «Полонена», мелодрама Оксани Байрак «Сніг посеред літа» і містична драма «Ворожка». А у середньому нові серіали збирали 8-9% (наприкінці року - дещо нижче).
«Україна» (4 - 2)
За аудиторією 18-54, 50+ канал опустився з другого місця на четверте, продовживши втрачати показники (позаторік - мінус 14%, торік - мінус 20%, або 1,8% п. п.) - до 7,6%. За старшою 18+, 50+ мовник утратив іще більше - з 14,2% до 12,2%, проте лишається лідером із солідним відривом від конкурентів. За активною аудиторією «Україна» тримався на рівні п'ятого (17 тижнів), четвертого і третього (по 15) місць, а першим був лише двічі - на четвертому та 26-му тижнях. У праймі канал лідирував п'ять тижнів, зокрема 25-27-й, коли вся країна стежила за футбольною збірною на Євро-2020. За обома старшими аудиторіями мовник був перший весь рік, за винятком 51-го тижня, коли за 18+, 50+ його раптово обігнав ICTV.
Однією з головних проблем, розв'язати котру мовник намагався весь рік, стало просідання денних слотів і передпрайму, які кілька років поспіль були одним із драйверів успіху «України»: не допомогли ані справжній Святослав Піскун (докудрама «Хід прокурора»), ані рецепт «детектив + собака» (сорокасерійка «Топтун»), що успішно працює на іншому каналі, ані експеримент у жанрі ситкому («Люся Інтерн»). Котрий рік поспіль «Україна» лишається лідером за кількістю прем'єрних серіалів, але похвалитися справді великими цифрами цього разу найчастіше могли чотирисерійки: «Добра душа», «Згадати себе», «Діамантова корона», «Любов матері» тощо.
2021-го канал серйозно зайшов на територію великих форматних шоу, успішно відкатавши відразу два сезони «Маски» (The Masked Singer) і запустивши «Співають всі» (All Together Now). Ще одна несценарна новинка мовника - інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?», яка не виходила на українському ТБ від 2017 року (і збирає в нічному ефірі суботи цілком пристойні цифри). Крім того, канал успішно транслював футбол, а з українських повнометражних фільмів показав лише авантюрну комедію «Де гроші» 51-го тижня.
«Новий канал» (5 - 4)
За рік за аудиторією 18-54, 50+ мовник розгубив найменше з «великої шістки» - лише 5%, проте був змушений повернутися з четвертого місця на п'яте. За молодіжною 14-49, 50+ канал лишився четвертим, але втратив 14% - із 8,23% до 7,59%. «Новий» посідав друге місце тільки один раз - десятого тижня, третє - шостого, сьомого та дев'ятого, а решту часу був четвертий (17 тижнів) і п'ятий (31 тиждень). За молодіжними аудиторіями канал також жодного разу не ставав першим, а на другу позицію за 14-49, 50+ виходив тричі.
Найкращим власним проектом мовника лишається «Хто зверху?», що чудово збирає майже в будь-яких слотах за будь-якої кількості повторів. Навесні у праймі добре працювали шоу «Де логіка?» й «Аферисти в сітях», восени мовник робив ставку на «Пекельну кухню» (повернення формату Hell's Kitchen, що не виходив на українському ТБ від 2013 року), а також треті сезони проектів «Екси» та «Діти проти зірок», але їхні цифри, які спершу вселяли оптимізм, не були стабільні. Те саме можна сказати про кінопоказ, від показників котрого мовник, як і раніше, сильно залежить, а з власними серіалами 2021-го не склалося (чому - читайте тут).
«Інтер» (6 - 6)
За останні три роки всі жарти про стабільність щодо «Інтера» пережартовані, але факт лишається фактом: за аудиторією 18-54, 50+ канал, як і раніше, шостий, хоч і з незначною втратою (-7%). За старшою 18+, 50+ картина нарешті змінилась, але не на краще: мовник опустився з четвертого місця на п'яте, а частка зменшилась із 7,38% до 7,18%. Весь рік «Інтер» переважно був шостий (опускався на сьому позицію п'ять разів), а за старшими аудиторіями - четвертий-п'ятий, лише раз піднявшись на другий рядок за 18+, 50+ (на 29-му тижні) та за 18-54, вся Україна (на другий).
З погляду проектів ситуація та сама: найкращим власним проектом лишається ток-шоу «Стосується кожного», порівняно непогано збирали ранкові програми «Ранок» (будні) й «Готуємо разом» (вихідні), тревел «Інше життя», власні докудрами з циклу «Речдок» (за рік він поповнився тайтлами «Речдок. Велика справа» та «Речдок. Випереджаючи час») і російська «Слідство вели...». Прем'єрних серіалів 2021 року практично не було, а повернення в ефір форматів «Позаочі» та «Все для тебе» особливої погоди не зробило.
Другий ешелон
Другий рік поспіль місця мовників другого ешелону в загальному топі не змінюються, чого не скажеш про їхню частку: «2+2», зберігши позитивну динаміку, трохи покращив результат, а решта втрачала (роком раніше ТЕТ наростив, а втрати К1 становили лише 3%).
З погляду прем'єрного контенту «2+2» знову показала себе найкраще: шістнадцятисерійний детектив «Плут», тридцятисерійний «Козирне місце» (адаптація російської франшизи «Невський»), «Опер за викликом - 5», третій сезон «Ментівські війни. Харків», екшен «Ангели-2» - всі серіали були успішні, як і цикл документальних програм «Загублений світ», що оновлювався двічі на рік. Традиційно непогано збирали матчі українського чемпіонату з футболу.
В ефірі ТЕТ добрі цифри демонстрували скетчкоми «Одного разу під Полтавою» (дванадцятий і тринадцятий сезони) та «Країна У 2.2», реаліті «Богиня шопінгу» (сезони «Батли за патли» й «Битва блондинок»), а також кінопоказ. Із власних серіалів впевнено зайшла україномовна двадцятисерійна комедія «Ромео і Джульєтта з Черкас».
У контексті серіалів варто також відзначити НЛО TV, всі прем'єри якого - двадцятисерійки «Преподи» й «Екстрасенс», нові сезони ситкомів «Швидка» та «Громада» - були україномовні.
Топ-15
За рік ICTV додав до першого місця за 18-54, 50+ та 14-49, 50+ лідерство за активною та молодіжною аудиторіями у містах 50-, а канал «Україна» лишився на чолі топа тільки за старшими. Загалом же графік наочно демонструє загальну тенденцію минулого року - втрачали всі, за винятком СТБ та інформаційного каналу «Наш», який посів місце закритих мовників Медведчука.
Битва титанів
За рік дивлення найбільше наростили мовники, котрі не вимірюються в панелі, і якщо 2020-го група Other TV посідала друге місце за активною міською аудиторією, то 2021-го вийшла на перше (за рештою лідирувала й рік тому). Крім того, розстановка сил змінилася за старшими аудиторіями: у вибірці «50+» 1+1 media піднялася з п'ятої позиції на третю, а за «вся Україна» «Плюси» випередила «Медіа Група Україна», вийшовши на третє місце. Зазначимо, що МГУ поповнилася ще одним телеканалом - «Україна 24», внесок якого у загальне теледивлення за старшими аудиторіями цілком відчутний (за обома мовниками увійшов до топ-15).
Єдиною телегрупою, якій вдалося наростити показники за всіма чотирма аудиторіями, стала StarLightMedia, хоча зростання за 18-54, 50+ було номінальне (на 0,01% п. п.), решта (а також нішеві телеканали) - втрачали.
За рік, що минув, рейтинг Total TV (теледивлення в цілому) зменшився, хоча 2020-го динаміка була зворотною. А дивлення Other TV неухильно зростає ще з 2018-го, що негативно впливає не лише на рейтинг, а й на частку каналів:
Other TV
За рік сумарна частка телеканалів, що не вимірюються в панелі Nielsen, знову зросла в усіх без винятку регіонах: максимально - у Північному (на 16%), Східному, куди входять Дніпропетровська, Харківська, Запорізька області (+13%) та Києві (+17%). Нагадаємо, до групи «Інші» входять не лише невеликі українські мовники, а й тематичні іноземні, а також заборонені російські, які добивають із відкритого супутника. Тому лишається тільки сподіватися, що таке помітне зростання (принаймні в Києві) забезпечило дивлення у діджиталі.
Якщо торік дивлення «інших» каналів зросло в усіх без винятку областях, а також столиці, то цього разу - у 19 та Києві (а Закарпатська, Чернігівська, Чернівецька, Волинська й Миколаївська області продемонстрували негативну динаміку). Рекордсменами ж із нарощування Other TV стали Донецька (+8,3 п. п.), Сумська (+7,3 п. п.) та Дніпропетровська (+5,7 п. п.) області.
2021-го до «інших» телеканалів приєдналися музичний O-TV (припинив вимірюватися 1 березня), а також інформаційний Live, що протримався в панелі лише два місяці (із 7 жовтня по 13 грудня) і демонстрував цифри, близькі до нуля.
Інформаційні канали
З блокуванням телеканалів «112 Україна», NewsOne та ZIK, що зникли з панелі 1 березня, в інформаційній ніші відбулися значні пертурбації. За активною аудиторією канал «Наш» піднявся з останньої позиції на третю, наростивши майже 7% (як ми з'ясували раніше, мовник став головним бенефіціаром блокування активів Медведчука, але не варто гадати, що він зміг акумулювати аудиторії всіх відключених каналів - за підсумками року його частка та рейтинг приблизно відповідають показникам ZIK, який був третій за теледивленням у холдингу «Новини»). Канал «24», що був четвертий, став шостим, утративши 36% та пропустивши вперед «Еспресо» та «5 канал» (водночас частка «Еспресо» зменшилася з 0,35% до 0,27%, а «5-го» - незначно збільшилась). Новенький у панелі - «Україна 24», який приєднався 11 травня, - наразі посідає останнє місце за активною аудиторією.
За старшою «Наш» піднявся з останнього рядка на перший, наростивши майже 15% та замінивши «112 Україна». Канал «Прямий» зі зменшенням частки (з 1,8% до 1,3%) лишився другим, а на третє місце вийшов «Україна 24». Варто зазначити, що під час наших підрахунків показники усереднюються за весь рік: відповідно, коли канал не вимірювався протягом якогось часу, то за цей період йому нараховується 0. Тому середньорічні показники «України 24» та закритих каналів Медведчука менші за їхні фактичні цифри в період вимірів.
Суспільне
З усіх мовників Суспільного ми продовжуємо аналізувати лише «UA: Перший», позаяк решта в панелі не вимірюється (навіть цікаво, звідки компанія бере показники каналу «Культура», що видає за дані Nielsen). За рік флагману НСТУ вдалося найбільше наростити за аудиторією 18+, вся Україна (з 0,93% до 1,08%), трохи менше - за 4+, вся Україна.
А от за аудиторіями 18-45, 50+ та 18+, 50+ зростання було номінальне - на 0,01 та 0,1 п. п. відповідно.
Найуспішнішими для мовника очікувано виявилися три тижні Олімпіади (з 29-го по 31-й): 31-го канал став десятим і одинадцятим навіть за молодіжними аудиторіями, а за своєю головною аудиторією - пенсіонерами в селах - вибився на шосте місце в топі.
За рік «Перший» значно урізноманітнив палітру власних програм, запустивши соціальне ток-шоу «По-людськи», підсумкову аналітичну програму «Тиждень на Суспільному», прямоефірні проекти «Прозоро: про актуальне», «Прозоро: про головне» та «Прозоро: про соціальне», другого тижня року влаштував телепрем'єру української прокатної комедії «Халепа на 5 баксів», а до 30-річчя незалежності показав документальний серіал Сергія Лисенка «Колапс: як українці зруйнували імперію зла», але до топ-20 найкращих проектів року однаково потрапили лише спорт і трохи богослужінь.
Перша двадцятка практично ідентична за всіма аудиторіями, тому обмежимося найзагальнішою - 4+, вся Україна
ТОП програм, серіалів, новин
Головна відмінність загальних топів проектів 2021-го від 2020-го - присутність футболу, що посів перші місця за всіма основними аудиторіями. Ще один цікавий момент: новорічне Dizel Show, яке позаторік було друге за активною міською аудиторією (після привітання президента на «1+1»), торік стало аж одинадцятим.
Цього разу вірні «Україні» пенсіонери навіть привітання Володимира Зеленського дивилися на улюбленому каналі (2020-го – на «Плюсах»), а в решті вподобання аудиторії не надто змінилися.
За активною аудиторією у вибірці «вся Україна» серіали каналу «Україна», які роком раніше стояли відразу після новорічних проектів, відтіснили вниз «Свати-7» і розважальні шоу.
За 18+, вся Україна канал «Україна» продовжує лідирувати безальтернативно.
Перше місце в топі розважальних шоу, де роком раніше лідирував ICTV з новорічними «Дизелями», посіли святковий «Вечірній квартал» і фінал першого сезону «Маски».
У топі серіалів лідерство за активною аудиторією в «України» перехопили «Плюси» з другим сезоном «Папіка» (за рейтингом) і сьомими «Сватами» (за часткою). За старшою, як і 2020-го, всі десять місць дісталися каналу «Україна».
У ніші ранкових проектів перше місце за обома аудиторіями розділили «Сніданок з 1+1» і «Сніданок з 1+1. Вихідний» - за часткою та рейтингом відповідно (2020-го за пенсіонерів боролися проекти «Інтера» й «України»).
У топі політичних ток-шоу єдиним володарем першого місця за активною аудиторією стала програма «Право на владу» (роком раніше ділила його із Шустером), лідером за старшою лишилася «Свобода слова Савіка Шустера».
Лідери новинного топа за рік не змінилися - ТСН на «1+1» (за активною) та «Сьогодні» на каналі «Україна» (за старшою).
У топі підсумкових новин програма «ТСН-тиждень» стала беззаперечним лідером за активною (2020-го ділила перше місце з «Фактами тижня»). За старшою рейтинг так само очолює «Сьогодні. Підсумки».
Таким був 2021 рік. А 2022-го дуже чекаємо появи в панелі вимірювань державних телеканалів «Рада», перезапущеного у форматі інформаційного, та «Дім», що поступово перетворюється з мовника для окупованих територій на російськомовний канал для всіх.
*Ці дослідження ТБ-аудиторії належать ІТК. Оператор панелі - Nielsen; моніторинг - Комунікаційний Альянс. Дані надані МРМ; розраховані для аудиторій 14-49, 18-54, 18+ (50 тис.+ та «вся Україна») з 1 січня по 31 грудня за показниками shr%. Докладніше про показники й цільові аудиторії - у глосарії ІТК