У своєму щорічному звіті «Найцінніші та найсильніші бренди світу» британська компанія Brand Finance не тільки оцінює значимість бренду, а й зіставляє його з доходами, які отримала компанія. Найуспішнішим брендом 2020 року назвали Amazon, хоча видання Forbes нагородило Джеффа Безоса статусом одного з найбільших лузерів 2019 року серед мільярдерів. Компанія вже третій рік очолює список топових брендів: вартість Amazon перетнула позначку у $200 млрд, що на $60 млрд більше за Google та на $80 млрд більше за Apple.
Досягши висот як сайт роздрібної торгівлі, Amazon активно захоплює інші ринки - хмарні технології, штучний інтелект, побутова техніка, стрімінг та логістика. Завдяки такому розвитку експерти називають компанію не тільки лідером сьогодення, а й майбутнього.
Про такі досягнення лише мріє сектор телекомунікацій. Минулого року бренди цієї галузі сильно втратили свою значимість, незважаючи на чималі інвестиції. За останні 5 років загальна вартість телеком-брендів майже не змінилась - $558,4 млрд у 2020 році проти $567,7 млрд у 2015 році. Великі телеком-бренди відчувають тиск з усіх сторін: месенджери, як WhatsApp, витісняють дзвінки та СМС, а великі компанії пропонують тарифи нижчі за риночні, створюючи жорстку цінову конкуренцію.
Щоб розвиватися, телеком-бренди планують перейти від традиційної бізнес-моделі мобільного зв’язку та платного телебачення і зайнятися стрімінгом. Наприклад, компанія AT&T у 2018 році придбала WarnerMedia, який запустить цього року VoD-сервіс HBO Max.
«Не дивно, що деякі телеком-бренди взялися на нові можливості як відеоконтент чи інтернет речей. Намагаючись вижати максимальний прибуток із занепадаючого ринку, не отримаєш стабільний зріст у майбутньому. AT&T - прекрасний приклад, як боротися зі зменшенням ринку. Він знайшов сектор, що процвітає», - заявив директор Brand Finance Девід Хей.
На стрімінг також поставила Disney із запуском своєї платформи Disney Plus. Цього року компанія повернулась у десятку найсильніших брендів з BSI (Brand Strength Index) 93,9 зі 100 та рейтингом AAA+. Чималу роль у цьому також зіграла купівля Disney студії 21st Century Fox, що дозволило компанії стати лідером медіаринку.
Серед популярних додатків експерти виділяють китайський WeChat (BSI 92,9 зі 100) та Instagram, який отримав другу сходинку у рейтингу компаній з найбільшим ростом вартості бренду. За рік соцмережа збільшила свої показники на 58% до $26,4 млрд. Незважаючи на процвітання Instagram, репутаційні показники компанії Facebook разом з Uber та Huawei впали на 0,5 балів. А от бренди YouTube, Google та Netflix продовжують насолоджуватися сильною репутацією та висвітленням у ЗМІ.