Розквіт подкастів - один з головних медіатрендов 2020 року, про який говорять всі без винятку аналітики. Цьому сприяли події 2019-го, що стрімко розвивалися: перш за все, покупка платформою Spotify відразу декількох великих гравців ринку подкастингу (Gimlet, Parcast, Anchor) і перепозиціонування стрімінга з музичного сервісу в аудіосервіс, а також активне зростання аудиторії подкастів (в США воно прискорилося в три рази, а на тому ж Spotify кількість слухачів збільшилася на 50%). Крім того, Apple почала залучати видавців подкастів до співпраці на ексклюзивних умовах, а стартап Luminary (платформа для завантаження подкастів з монетизацією у вигляді підписки), незважаючи на потужну критику з боку авторів контенту, без особливих зусиль зібрав $100 млн інвестицій, заявивши, що має намір перетворитися в «Netflix подкастів».
На думку експертів, визначальним фактором розвитку ринку подкастингу стане боротьба між Spotify і Apple - двома головними світовими платформами для розміщення і просування подкастів. Але венчурні інвестори бачать його потенціал в іншому. Більш того, вважають подкасти єдиним видом медіа з подібним потенціалом.
По-перше, справа в рекламі. За прогнозами eMarketer, до 2021 року обсяг реклами в подкастах сягне $1 млрд (і це в два рази більше, ніж було в 2018-му). А головне, що більша частина цієї реклами отримує прямий відгук слухачів. Відповідно, вона стає популярнішим у рекламодавця: все більше брендів приваблює інтимність подкастингу і його лояльна аудиторія. «Ми бачимо величезний потенціал в подкастах - в тому, як бренди і видання використовують цю платформу для взаємодії зі своєю аудиторією. З'явилася можливість залучати її дійсно цікавими способами», - пояснює Дана Сеттл, співзасновник інвестиційної компанії Greycroft, в портфель якої входить Wondery, що займається подкастами Dirty John, American History Tellers і Business Wars.
По-друге, інвестори роблять ставку на платний доступ. Як розповіла виданню Business Insider керуючий директор Comcast Ventures Емі Банс, тепер, коли люди навчені платити за відео та інший онлайн-контент, ідея платити за подкасти вже не здається чимось з ряду геть. «Плата за доступ до звукового контенту виглядає логічним продовженням тренду платного відео і текстів. Тому Comcast Venture інвестувала в сервіс інтернет-радіо TuneIn, який нещодавно впровадив платний доступ до свого контенту».
«Тренд платити за аудіоконтент активно розвивається в Китаї, де становить більшу частину так званої «економіки знань» (її обсяг - $ 7,3 млрд), - продовжує Ніколь Куїн з Lightspeed Venture Partners. - Цей тренд приходить і в США, де вже є преміальний аудіоконтент, за який люди готові платити».
По-третє, інвестори вважають подкасти чудовим майданчиком для тестування всього - ідей, контенту і навіть зацікавленості аудиторії в споживчих товарах. «Медіакомпанії використовують аудіо як відносно недорогий спосіб перевірити ринок на предмет зацікавленості людей в предметі, перш ніж вкладати великі кошти в його створення. Один з кращих прикладів цього - The New York Times, чий новинний подкаст The Daily швидко став популярним, - констатує Фред Вілсон, співзасновник Union Square Ventures. - Те, що зробила New York Times, дійсно неймовірно. Багато людей... та це єдиний контент New York Times, який вони споживають!»
По-четверте, зростанню популярності подкастів, на думку інвесторів, сприяють продажі Apple Airpods. Як говорить Фред Вілсон, поява цих навушників вже серйозно вплинула на розвиток ринку аудіоконтенту, а в майбутньому гаджет зробить подкасти одним з найпопулярніших засобів масової інформації. Це опосередковано підтверджують і свіжі цифри: в 2019-м Apple стала лідером за обсягом поставок в сегменті TWS (повністю бездротових навушників) - частка компанії перевищила на ринку 50%, тоді як частка кожного з найближчих конкурентів в сегменті (Samsung і Xiaomi) склала менше 10%. За даними Device Technologies, тільки в минулому році Apple продала близько 60 млн AirPods.