Щороку приблизно в той самий час - наприкінці листопада - медіасервіс MEGOGO підбиває підсумки року. Але не календарного, адже до його завершення лишається ще цілий місяць, а свого власного: дев'ять років тому, 22 листопада 2011-го, компанія почала своє життя. 2020-й, попри всі його пандемійні події, винятком не став, і вчора MEGOGO зібрав журналістів на традиційний прессніданок у нетрадиційному онлайн-форматі, аби поділитися звершеннями недалекого минулого та сподіваннями осяжного майбутнього.
Зазвичай на таких заходах Іван Шестаков виступає сольно, але цього року в команді медіасервісу сталося важливе поповнення - до неї на посаді маркетинг-директора приєдналась Валерія Толочина. І позаяк очолюваний Валерією напрям - це своєрідне дзеркало внутрішніх і зовнішніх процесів у компанії, нині спікери виступали удвох.
«2020 рік був складний не лише для нас, а й для всієї планети», - почав із констатації очевидного Іван. За його словами, медіасервісу, як і безлічі інших компаній, довелося екстрено підлаштовуватись під нові реалії нинішнього року, а глобальний локдаун став каталізатором багатьох процесів, які й так уже відбувалися. Але нумо про все по черзі.
Жодна презентація MEGOGO не обходиться без інформативних слайдів, і захід у Zoom винятком не став. Щоправда, Шестаков одразу ж попередив: точних даних про гроші та кількість користувачів чекати не варто.
Натомість можна гарненько вивчити опосередковані дані - наприклад, як змінювалося навантаження на сервери медіасервісу від 2017-го по 2020-й. З цього графіка можна зрозуміти, як узагалі розвивалась компанія за цей час, як змінюється дивлення протягом кожного окремо взятого року, а також відстежити різні цікаві події. Наприклад, незвичайний пік у квітні 2018-го, що перевищив навіть «найгарячіші» новорічні показники - виявилося, це трансляція дебатів між Петром Порошенком і Володимиром Зеленським
За словами Івана, такі результати трансляції дебатів і, відповідно, навантаження на сервери змусили компанію провести роботу над помилками та зробити технічні висновки на майбутнє. Ну а незвичайний з усякого погляду 2020-й минув для MEGOGO під знаком бурхливого зростання дивлення, піки якого припадали на початок карантину та старт нового спортивного сезону - в березні й вересні відповідно.
Аудиторія, що активно дивиться, також почала зростати: на поточний момент її кількість на 10% перевищує аналогічний показник минулого року
Ба більше, зростання триває і всередині MEGOGO: коли навколо тільки й чути, що про скорочення, в команді медіасервісу з'явилися 102 нові бійці
Логічно припустити, що основним драйвером зростання для майданчика став карантин, але, за словами Шестакова, це не зовсім так. «Аби розібратися, як на нас уплинув карантин, потрібно дивитись, зокрема, на показники та тренди до його початку. До пандемії вся кіноіндустрія плавно й обережно змінювалася: правовласники і стримінги поступово трансформували ландшафт на ринку, а в кінотеатральних мереж та інших традиційних учасників ринку ще лишався величезний вплив на правовласників», - пояснив Іван, підкріпивши свої слова слайдом із даними про відвідування кінотеатрів у різних країнах за останні 20 років і результатами онлайн-сегмента за останнє десятиліття:
Як бачите, перший сегмент і раніше повільно, але впевнено прямував униз, а другий - навпаки
Навіть кінотеатральне вікно, про скорочення якого ми сьогодні говоримо дедалі частіше, раніше теж прямувало до зменшення. Спершу Іван продемонстрував це жестами,
а потім і цифрами
З озвученого випливає висновок, що пандемія не принесла нічого кардинально нового - лише прискорила зміни, які зародилися раніше. Втім, це не скасовує факту, що саме 2020-й став антирекордним роком для глобальної кіноіндустрії, і, за оцінками аналітиків, до відновлення ще дуже далеко: найближчими п'ятьма роками її втрати становитимуть аж $160 млрд. Власне, у цьому і криється відповідь на питання, чому карантин не пішов MEGOGO виключно на благо. «Наш бізнес багато в чому спирався на кінотеатральні новинки, що ми намагались купувати якнайбільше, а нині їхня кількість значно скоротилась», - пояснив Шестаков. Другий фактор теж передбачуваний: під час пандемії в людей стало менше грошей, а перше, на чому економлять, - це розваги.
Резюмуючи всі глобальні тяготи та прикрості 2020-го, Іван підвів до одного з головних меседжів презентації: MEGOGO перебував у зоні ризику з низки причин, але компанії вдалося пережити найскладніші часи зі знаком плюс.
Секрет успіху простий: потрібно весь час змінюватися та робити це з розумом
А ще - укладати взаємовигідні партнерства
Втім, однією з центральних подій року для MEGOGO став геть не карантин. Як ви вже знаєте, від лютого по вересень компанія, заручившись підтримкою агентства Fedoriv, розробляла нову маркетингову стратегію.
Валерія, яка сиділа поруч з Іваном, нагадала, що старе позиціонування медіасервісу, де наголос був зроблений на кіно й онлайн-телебачення, давно перестало бути актуальним, адже в MEGOGO з'явилося багато нових напрямів: аудіокнижки, подкасти, спортивні трансляції тощо. «Ми розуміли, що нині нам потрібно все це правильно упакувати та донести до користувача, що таке MEGOGO сьогодні», - зазначила вона.
Основні результати цього процесу ви вже знаєте, але Толочина у своєму виступі розкрила кілька цікавих деталей, які раніше лишались за кадром. Наприклад, дослідження MEGOGO показало: багато людей турбуються, що, проводячи час перед телевізором (або будь-яким іншим девайсом), гають його марно, проте корисний контент зводить переживання до мінімуму.
Тому спершу меседж кампанії сформулювали отак
А в розвитку він перетворився на одну з головних цілей нової стратегії: зробити з MEGOGO не просто медіасервіс, а невід'ємну частину життя користувача
«Саме цим ми і плануємо опікуватись найближчим часом у нашій комунікації: розповідати, що таке «провайдер розваг». А коли завершиться пандемія, ми, можливо, вийдемо в офлайн», - заінтригувала Толочина.
Після цього слово знову перейшло до Івана, і тепер він взявся в подробицях розповідати, як і які саме нішеві пропозиції компанія розвиває 2020-го передусім.
«Найважливішим, цікавим і складним водночас цього року для нас став спортивний напрям. Ми дуже активно працюємо над його розвитком. Мета - зібрати на MEGOGO весь можливий спорт, а найголовніше - виростити культуру спортивного перегляду», - зазначив Шестаков.
Продемонструвавши результати напряму нинішнього року, Іван заявив, що цим амбіції медіасервісу не обмежуються. Крім уже наявних партнерств і домовленостей компанія має намір узяти участь у тендерах на придбання прав на трансляції Ліги чемпіонів і Ліги Європи, а також великі сподівання покладаються на Олімпіаду-2021. Гадаю, останнє не надто шокує співробітників Суспільного
Другий важливий для MEGOGO напрям - кіберспорт. За словами Шестакова, у світі цей сегмент розвивається буквально семимильними кроками - до 2021 року кількість його прихильників зросте до 250 млн, а випадкових глядачів - до 307 млн. Причому всупереч поширеним стереотипам основні споживачі такого контенту - геть не діти, а дуже навіть платоспроможні люди 18-35 років. До того ж дедалі частіше в шанувальники кіберспорту потрапляють жінки, а отже, в ніші повно перспектив.
Її результати на MEGOGO нинішнього року мають такий вигляд
У пріоритеті компанії, як і раніше, лишається аудіонапрям, причому, за словами Шестакова, в осяжному майбутньому його розширять якимось секретним проектом.
Ну а наразі - ось вам результати, яких удалося досягти в сегментах аудіокнижок і подкастів. Для більшого ефекту нагадаю, що запустились вони менше року тому - у грудні 2019-го
Три попередні напрями не стали відкриттям року - MEGOGO доволі активно працював над ними й раніше. А от четвертий сегмент медіасервісу довелося запускати в екстреному режимі у відповідь на карантин - ідеться, як ви вже зрозуміли, про освітні ініціативи.
«Ми прийшли до того, що безліч людей лишилася вдома, школярі припинили ходити до школи, а в Україні далеко не в усіх установ є можливість проводити онлайн-навчання. Відповідно, ми швиденько спробували перекроїти ресурси, які віддаємо на розвиток, і протягом півтора тижня підключилися до проекту «Всеукраїнська школа Online», - нагадав Іван. Крім того, всі трансляції в цьому розділі зробили інклюзивними (із сурдоперекладом і перекладом на жестову мову), а трохи згодом компанія уклала угоду з Мінцифри про розміщення в себе серіалів про цифрову грамотність.
Результати року MEGOGO на освітній ниві мають отакий вигляд
І це не межа: вивчивши світовий досвід, в медіасервісі дійшли однозначного висновку, що в майбутньому сегмент активно розвиватиметься, тож витрачати на нього ресурси безперечно варто
А ще коли ви уважно стежите за новинами, то знаєте: 2020-го медіасервіс нарешті повноцінно почав створювати власний контент.
Поки напрацювання тут доволі скромні, проте їх уже можна розділити на п'ять напрямів
Підсумки - це, звісно, добре, однак не менш цікаво вислухати прогнози MEGOGO на осяжне майбутнє. Їх для презентації оформили у красномовні слайди, яких я просто не можу не показати вам:
Має все не дуже райдужний вигляд, але, як запевнив Шестаков, «це нормально, просто трохи страшно»
За прогнозами медіасервісу, добре буде там, де є онлайн-складова, тому потрібно чимдуж її освоювати - в якому б сегменті ви не працювали. Офлайну, навпаки, буде складно, та й про «живе» спілкування нам наразі треба забути - наприклад, у MEGOGO дистанційну роботу вже продовжили принаймні до літа 2021 року.
Відчуваю, брати участь у прессніданках в онлайн-форматі нам теж доведеться довго
Таким для MEGOGO видався дев'ятий рік роботи - сподіваюсь, далі буде більше і жодна пандемія цьому не завадить.