Можна сперечатися, чи закінчилося десятиліття, чи чекати ще цілий рік. Але абсолютно точно: на календарі 2020-й, а отже, почалися двадцяті роки двадцять першого сторіччя. Крім магії цифр це означає, що найближчий час буде вирішальний для всіх нас і потрібно, як і раніше, бігти щодуху, аби не відкотитися назад.
А поки маленький перепочинок перед черговим марафоном або запливом у відкритий океан, як хочете називайте все те, що на нас очікує, - можна підбити підсумки. Чим я зараз і займатимусь.
2019-го відбулася безліч подій, котрі стали не просто «крутими», «успішними», «неймовірними». Вони стали визначальними, доленосними і нескінченно важливими для Всесвіту FILM.UA Group, що продовжує розширюватись. Мені дуже подобається слово milestone, і я ним безсоромно користуватимусь, ви вже даруйте.
Отже, 10 головних milestones 2019 року за версією FILM.UA Group:
1. Два фільми-мільйонери в українському прокаті 2019 року. Зараз, коли я пишу ці рядки, в мене немає точних цифр прокату нашого новорічного хіта «Скажене весілля 2», але моніторинг залів не залишає сумнівів: за $1 млн ми точно перевалили, питання - наскільки далеко зайшли...
Та це - деталі прокату окремо взятої стрічки, а загалом - свідчення того, що ми і здатні, і готові продовжувати придумувати, знімати, рекламувати, прокатувати фільми для найширшого кола глядачів. І не лише комедії: 2018-го першим нашим мільйонером стала анімація «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила», а 2019-го - історичний екшен «Захар Беркут». Звісно, комедії - менш витратна та ризикована модель роботи з контентом, але ми точно розвиватимемося в найрізноманітніших жанрах і формах. Користуючись нагодою, я хочу подякувати нашим партнерам, компанії MMD.UA та мережі кінотеатрів «Мультиплекс». Результати року показали, що перша в Україні колаборація продакшена, прокатника і кінотеатральної мережі стала дуже успішним кейсом! Нагадаю, за друге півріччя 2019-го ми випустили 6 прем'єр, які зібрали в українському прокаті (за даними на 3 січня 2020 року) $3 105 000 і 878 886 кіноглядачів.
2. Цього року золото Effie Awards Ukraine у категорії «Спонсорство» отримала бренд-команда «Львівське» за участі креативного агентства McCann Kyiv та компаній-партнерів ІНІШЕЙТІВ МЕДІА і FILM.UA. Ми були не просто причетні до найпрестижнішої нагороди в галузі маркетингових комунікацій - наше кіно стало джерелом натхнення й ідеєю, що об'єднала людей і допомогла бренду вийти на лідируючу позицію на ринку. Приходьте до нас, дорогі бренди, у нас безліч класних ідей!
3. На прем'єру фільму «Ціна правди» (у світовому прокаті Mr. Jones) до Києва прилетіли зірки світового кіно: режисер Агнешка Голланд і актор Джеймс Нортон. У них залишилися найтепліші спогади про те, як публіка зустрічала кіно, як була організована подія, як багато уваги одержали стрічка і прем'єра. А ми дуже раді тому, що непросту, абсолютно нерозважальну історію подивились 100 тис. українців. Це означає - аудиторію авторського складного кінематографа ми не вигадали. Вона існує. Нашим глядачам небайдужі складні теми. А отже, можна і потрібно працювати далі.
4. Тріумф у Польщі серіалу «Кріпосна», який FILM.UA створив у партнерстві з СТБ. Важливість цієї події, на мою думку, і досі не оцінена до кінця. Тому дозволю собі ще раз повторити те, що всі вже знають: жодним чином не пов'язана з Польщею, а просто універсальна історія про важкі випробування, пошуки кохання та боротьбу за своє щастя дівчини Катерини, української кріпачки, стала хітом літнього ефіру на найбільшому польському телеканалі й воістину народним серіалом. Що це означає? А те, що нам не здається і ми дійсно можемо імпортувати наш контент на Захід, на Схід - та хоч на Марс.
5. Світове визнання першого українського нуару «Схованки». Нагадаю, ми зняли цю дуже нетипову для українського телевиробництва драму на свій страх і ризик, можна сказати, з любові до мистецтва, добре розуміючи, що справжнє місце цієї історії - в кабельних мережах, на VOD-сервісах. Це означало, що у «Схованок» має бути набагато ширша географія, ніж Україна. І сталося щось неймовірне: ще на етапі виробництва серіалу найбільша німецька медіакомпанія ZDF Enterprises придбала права на його дистрибуцію за межами України, Росії та СНД. За рік серіал побував на безлічі престижних фестивалів і медіафорумів, а його наступний пункт призначення - Göteborg Film Festival, головний фестиваль скандинавських країн.
Зовсім скоро ми розповімо вам, в яких країнах телеглядачі побачать «Схованки», а поки раджу тим, хто не бачив нашу історію, надолужити згаяне. І зробити це легально - на нашому YouTube-каналі, котрий, до речі, нещодавно одержав Золоту кнопку.
6. І Золота кнопка - ще який milestone. Тільки YouTube-канал Групи виріс майже вдвічі, а переглядів він зібрав 325 240 169. Іще у нас є Family is, 36,6 та багато інших. Розумієте, що це означає? Що ми отримали вагомий, помітний та ефективний (втомилася підбирати епітети) канал комунікації у діджитал-просторі. Приєднуйтесь, у нас зручно і круто релізити контент!
7. А от вгадайте, яке відео найпопулярніше на нашому YouTube-каналі? Це тизер анімаційної стрічки «Мавка» (на вчора - 17 475 276 переглядів), над котрим продовжує працювати студія «Анімаград». Я, користуючись службовим становищем, уже бачила перші фрагменти мультфільму, і це справжнє диво. А ще диво - те, як розвивається, росте та набуває популярності бренд Мавки. Він дуже сильний і дуже красивий. У ньому зосереджено багато Нашої магії та Наших секретів! Доказ тому - ліцензійна програма, котра захопила всю Україну:
цукерки від компанії «Лукас», йогурти від ТМ «Галичина», сухі сніданки від «Лантманнен Акса» - і найбільший в Києві та найгарніший у Всесвіті супермаркет «Сільпо», що став провідником у світ «Мавки». Наш мультфільм, наші арти, наші герої стали частиною повсякденного життя мільйонів українців. І це просто майлстоуніще.
8. Та повернімося до мільйонів. 7 млн 692 тис. переглядів тільки в YouTube зібрали кліпи на саундтреки до наших проектів. Найталановитіші музиканти країни співпрацювали з нами, за що ми їм безмежно вдячні. Тіна Кароль і Юлія Саніна буквально підірвали музичний простір чудовою піснею «Вільна» до фільму «Віддана», який, нагадаю, виходить на екрани 16 січня.
Джамала написала проникливу пісню до стрічки «Ціна правди», Святослав Вакарчук - приголомшливий «Перевал», натхненний «Захаром Беркутом», Дмитро Шуров - зворушливу пісню «Ніхто не сам». Народне тріо Олег Винник, Оля Полякова і Потап злилися в екстазі в пісні «Свят! Свят! Свят!», присвяченій «Скаженому весіллю 2», а гурт «Мозги» створив бойовий гімн «Скажене весілля». «Якщо переживеш», - співали ми на Троєщині в особливо гострі моменти. І пережили ж!
9. Поки інші говорять про співпрацю з Китаєм - ми робимо. Компанія Postmodern Digital багато працювала для китайського ринку і для фільмів The Wandering Earth, Shanghai Fortress, Looking Up - тут, в Україні, у Києві, на Закревського, 22 робилися VFХ-шоти. Але справжній milestone полягає в тому, що для серіалу HBO «Чорнобиль», котрий прогримів на весь світ, був використаний ассет Чорнобильської АЕС, створений 2012 року для нашого серіалу «Мотыльки». І наші колеги з повним правом у титрах, і з повним правом частина слави цього видатного серіалу належить їм. І нам.
10. Ну а головним milestone цього року стала безперервна, злагоджена, складна та самовіддана робота всієї групи, всіх її підрозділів, підприємств і бізнес-напрямків. Здається, жодна подія в кіноіндустрії не обійшлась без нашої участі: ми робили дубляжі до найгучніших релізів року, і український дубляж «Джокера» від Postmodern - це справжня гордість! У наших павільйонах знімалися рекламні відео для найкрутіших брендів, наприклад - ролик до 85-річчя бренду Lacoste, який розірвав ринок. Компанія DCU робила цифрові копії найгучніших релізів, включно з одностайно висунутим від України на «Оскар» фільмом «Додому». Наша «Хлопушка» нагодувала десятки знімальних груп. Наш «Фільм Транзит» прокотився до Місяця і назад. Наші серіали лише в Україні зібрали біля екранів 25 млн осіб. Ми створювали нові супутникові канали, поставили на потік виробництво сувенірів - і тепер у нас є власний онлайн-магазин, як у справжнього мейджора. Ми придумували, продюсували, знімали, промотували, дистрибутували, укладали контракти, перевіряли кошториси, здавали в оренду реквізит і костюми, вчили дітей та дорослих. Що тільки не робили! І плануємо продовжувати. І щодня ми приїжджаємо сюди, на Троєщину, аби не просто працювати, а йти новим шляхом, прокладаючи його і залишаючи ці самі milestones.
І ми гаряче віримо в те, що 2020 рік буде прекрасний.
З Новим роком, друзі!