Приклад повнометражної анімації «Тролі 2: Світове турне» може стати ще одним доказом того, що кінотеатри поступово втрачають свої позиції. За останні три тижні стрічка зібрала майже $100 млн у цифрових продажах. Для порівняння, оригінальна стрічка «Тролі» заробила не набагато більше під час домашнього кінотеатрального релізу - $153 млн.
Насолодившись таким результатом, генеральний директор NBC Universal Джефф Шелл заявив, що після відкриття кінотеатрів студія планує запускати свої фільми одночасно і в кінотеатрах, і на стрімінгах. Таке рішення обурило найбільшу в США кінотеатральну мережу AMC, яка відмовилась надалі ліцензувати фільми Universal у своїх кінотеатрах по всьому світу. Та чи міг успіх одного фільму призвести до такого скандалу?
Студії давно шукали більш гнучкі стосунки з прокатниками. Більшість угод вимагає довгий період кінотеатрального прокату перед офіційними прем'єрами на стримінгових платформах. Не на користь кінотеатрів також свідчить факт, що цифровий прокат «Тролів 2» приніс Universal більше чистого прибутку, ніж оригінальний фільм, який протримався у кінотеатрах п’ять місяців.
Онлайн-прокат фільмів також допомагає студіям просувати власні VoD-сервіси. Disney вже скасувала кінотеатральну прем’єру «Артеміса Фаула» і планує випустити стрічку на Disney Plus. Warner Bros. перенесла прем’єру нового мультфільму «Скубі-Ду» в онлайн та планує зробити його доступним на HBO Max. Обидві компанії вбачають у стримінгу майбутнє свого бізнесу, тож роблять все можливе, щоб наростити базу підписників.
Але це ніяк не означає, що кінотеатри незабаром підуть на пенсію. Своїм онлайн-успіхом «Тролі 2» частково зобов’язані карантину. Усі кінотеатри у США стоять зачинені, а публіка шукає розваг на стримінгових платформах Netflix та Disney Plus, які відчули значний притік підписників. Також цифровий прокат не працює з будь-яким фільмом, тож студії повинні гарненько обдумати перш, ніж сваритися з демонстраторами. Відмовляючись від театральних показів, компанії ризикують втратити як прибуток з продажу квитків, так і з вторинного цифрового прокату. «Тролі 2: Світове турне», може, показала вражаючий результат, але не факт, що стрічка обійде загальну касу оригіналу у $346,9 млн. Тож сварка NBCUniversal з AMC ще може вилізти студії боком у найближчому майбутньому.