Якщо розкидати каміння з правильним стратегічним прицілом, то навіть у складні часи вам буде що збирати. Яскравий приклад тому - стримінг-сервіс Netflix, який вчора опублікував звіт за, мабуть, найважчий період у своїй історії - перший квартал 2020-го.
Головна позитивна новина полягає в тому, що за три звітні місяці Netflix неабияк додав у кількості передплатників: до сервісу приєдналися 15,8 млн нових користувачів. Ця цифра виявилася в два рази вище за прогнози і на 22% вище за аналогічний показник минулого року, а загальне число передплатників по всьому світу тепер становить 182,9 млн.
Причиною зростання стала пандемія COVID-19, але в ній же керівництво Netflix бачить потенційну загрозу. Наприклад, вже сьогодні зрозуміло, що після вибухового зростання якийсь час сервіс стагнуватиме - люди скасовуватимуть підписки, коли почнуть знімати карантин в різних країнах. У компанії побоюються, що наслідки пандемії зіб'ють темп природного зростання в багаторічній перспективі.
Що стосується грошей, то в цій частині Netflix теж є, чим хвалитися: виручка сервісу за квартал склала $5,77 млрд. Правда, на відміну від ситуації з числом передплатників, ці цифри виявилися лише трохи вищими за прогнози: через зміцнення долара компанія втрачає гроші на ринках з більш слабкими валютами. На час кризи сервісу також довелося скоротити кількість продуктових інновацій і зосередитися на стабільності.
З контентом поки справи теж йдуть непогано. У Netflix повідомили, що понад 200 проектів сервісу вдасться закінчити в віддаленому режимі, завдяки чому в 2020-му і частині 2021-го фільми і серіали виходитимуть стабільно. Однак далі можлива просадка: через пандемію частину проектів довелося заморозити - прем'єри відкладуть приблизно на квартал. З цих же причин в компанії анонсують проблеми з локалізацією: постраждати може як виробництво звукових доріжок, так і субтитри, але подробиць тут поки немає - все залежатиме від конкретного проекту і країни.
Представники Netflix відзначають, що сервіс навряд чи втратить свою частку на ринку на тлі пандемії, оскільки у конкурентів виникнуть ті ж проблеми. Більш того, керівництво сервісу вважає, що їх онлайн-кінотеатр буде більш стійким, ніж Disney Plus та інші, оскільки для багатьох користувачів він встиг стати базовим - підписку на Netflix скасовуватимуть в останню чергу. Втім, навіть з урахуванням цього до прогнозів тут підходять з великою обережністю: «За нашу більш ніж двадцятирічну історію ми ще ніколи не дивилися в майбутнє так невпевнено і тривожно. Коронавірус досяг кожного куточка світу, і під час відсутності вакцини або будь-якого поширеного способу лікування ніхто не знає, коли ця жахлива криза закінчиться. Що очевидно, так це зростаюча кількість людських жертв і десятки мільйонів людей, що залишилися без роботи», - зазначає гендиректор компанії Рід Хастінгс.
На другий квартал 2020-го в Netflix стримано прогнозують приріст в 7,5 млн нових передплатників. Подивимося, чи збудеться прогноз.