Цієї осені міжнародний медіафорум KYIV MEDIA WEEK успішно провів шість спеціальних подій у співпраці з трьома європейськими індустріальними майданчиками за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). KYIV MEDIA WEEK 2022 Travel Edition розпочав свою подорож із Міжнародного фестивалю веб- і телесеріалів Serial Killer (20–25 вересня, Брно, Чехія). Екватором форуму став Міжнародний ринок аудіовізуальної індустрії MIA (11–15 жовтня, Рим, Італія). А завершив свою подорож KMW 2022 на найбільшому в Європі ринку контенту – 38-му Міжнародному контент-маркеті MIPCOM (17–20 жовтня, Канни, Франція). MBR на засадах партнерства з KMW представляє спецпроект KYIV MEDIA WEEK 2022 REVIEW – огляд ключових івентів цьогорічного KMW.
Однією з цілей цьогорічного форуму було донести потенційним міжнародним партнерам, що герої для сторітелінгу в будь-якому жанрі народжуються в Україні просто щоденно. Ба більше: ці історії українців у природний спосіб пов'язані з країнами-сусідами, що є запорукою найкращої копродукції. Тож для презентації свіжих, буквально новонароджених ідей, деякі з котрих навіть не встигли оформитись у проекти, проте мають потенціал для спільного виробництва, організатори KMW провели секцію під назвою «Jump into co-creation! Українські проекти для копродукції на ранній стадії девелопменту». Вона відбулася в межах фестивалю Serial Killer та зібрала сім проектів і десять реальних історій, про які ми сьогодні розповімо. Нагадаємо лише, що за час, котрий минув із презентації, деякі проекти встигли знайти партнерів – відповідно, їхній статус змінився, і це ми зазначаємо додатково.
Yuryk, or the road not touching the ground
Жанр: роуд-муві, драма. Виробництво: Starlight Media, Osnova film production. Продюсери: Катерина Шевелюк, Тетяна Куц, Вікторія Горенштейн. Сценарій: Валентина Руденко.
Історія маленького хлопчика, котрий самостійно перетнув кордон охопленої війною країни, бере початок у Маріуполі, де живе велика сімʼя героя. Після повномасштабного вторгнення росіян і смерті тата, сестри та дідуся, що загинули через постійні обстріли міста, бабуся хлопчика просить родичів з Європи прихистити її онука. Тож Юрік вирушає у довгу та складну подорож, під час якої зустріне різних людей та зіткнеться з новими для себе викликами. Головний антагоніст в історії – війна, що розділила життя українців на до та після, але в сюжеті також знайдеться місце персоналізованим антагоністам. Проект зніматиметься Києві й інших містах України, виробництво передбачене і на території країни-партнера – саме там за сюжетом живуть родичі, до яких їде хлопчик.
Творців проекту надихнула історія одинадцятирічного хлопчика з Запоріжжя, що самостійно перетнув кордон зі Словаччиною на початку березня. Вона стала відома завдяки публікації на сторінці Міністерства закордонних справ країни
Мама хлопчика мала залишитися в Україні з хворою бабусею, тож посадила сина на потяг, написавши телефон родичів, до яких він їхав, просто на руці дитини
Проект презентували як мінісеріал (4 x 46'), але сьогодні автори схиляються до повнометражного формату. Потенційними партнерами зазначалися Чехія, Польща, Словаччина, країни Балтії, Угорщина та Румунія, наразі ж, за словами директорки СТБ Людмили Семчук, копродукційну конфігурацію вже складено. Старт виробництва заплановано 2023-го, цього самого року проект має вийти в ефір, аби історія не втратила актуальності.
Runaway
Жанр: драма, комедія. Виробництво: FILM.UA Group. Продюсери: Анна Єлісєєва, Катерина Вишневська. Сценарій: Анастасія Лодкіна.
У центрі уваги майбутньго серіалу (6 x 30') – три українки, що жили доволі насиченим життям: школа, робота, метушливі діти-підлітки та навіть проблеми з місцевою наркомафією. Та в момент, коли війна вривається до їхніх домівок, усе це втрачає сенс. Разом із дітьми жінки змушені тікати до трьох різних країн, де розпочнуть нове життя, щодня стикатимуться зі складними викликами та змінюватимуть на краще життя людей, які їм допомагатимуть. Розв'язуючи проблеми адаптації, героїні багато чого вчаться у країнах, що надали їм прихисток, тож чималу увагу в шоу приділятимуть питанням культурного обміну.
«Після 24 лютого я переїхала до Німеччини, мої колеги – до Хорватії та Франції, моя невістка – до Португалії, мої сусіди – до Турції, мої друзі – до Нідерландів. Ми роз'їхалися світом – і світ прийняв нас. Він придивляється до нас із цікавістю. Хто ці жінки з України? Ким вони були до війни? Що вони вміють? Чи залишаться у наших країнах назавжди? На ці й інші питання ми хочемо відповісти в нашому серіалі про українських жінок – таких як ми самі», – пояснила свою ідею, народжену реальним життям, шоуранерка Анастасія Лодкіна.
Потенційних партнерів для копродукції проект шукає у країнах Європи, Великій Британії та Новій Зеландії.
Field hospital
Жанр: драмеді. Виробництво: 1+1 media. Продюсери: Леся Пазенко, Інна Кондратюк, Христина Шкабар. Сценарій: Олександра Смілянська.
Серіал (16/32 x 25') розповість про польовий шпиталь у мальовничому прикордонному містечку на Львівщині, де українські лікарі працюють разом із фахівцями з інших країн заради порятунку людських життів. Кожен із персонажів має унікальну історію життя, що ґрунтується переважно на реальних фактах. Утім, проект не лише про медицину та виживання: лікарня – це місце, де народжується нове життя, кохання, міцна дружба, а мрії йдуть пліч-о-пліч із вірою в перемогу.
«На початку повномасштабної війни, котра зруйнувала щасливі життя мільйонів наших громадян, багато лікарів із різних країн світу приїхали до України як волонтери, щоб рятувати, лікувати і допомагати, – розповіла під час презентації Христина Шкабар, продюсерка з девелопменту та копродукції 1+1 media. – Наш серіал – це один зі способів подякувати міжнародним медичним бригадам за підтримку. Використані в серіалі реальні життєві історії – драматичні, правдиві, щирі – вкотре доводять, що ми сильні та що добро завжди перемагає зло».
Alphabet of war. Foreign legion
Жанр: воєнна драма, фентезі, пригоди для сімейного перегляду. Виробництво: Marker Media. Продюсери: Андрій Танабаш, Елла Бобленюк, Ірина Скиба. Сценарій: Євген Степаненко, Максим Курочкін.
Українець Євген, який успішно керує європейською компанією, після повномасштабного вторгнення росії повертається додому та приєднується до Інтернаціонального легіону, куди разом із ним вступають друзі та колеги – представники кількох європейських країн. Їхні діти, засмучені розлукою, пишуть батькам листи на війну, що починають у містичний спосіб упливати на долю батьків і перемогу. Але й батьки в містичний спосіб завжди присутні в житті дітей, допомагаючи їм пройти підліткові випробування.
В основі серіалу (8 x 50') – книжка «Абетка війни». Це повість у листах, які написали одне одному Євген Степаненко, що воював на Донбасі, та його донька Соломійка, котра чекала на тата в Києві. Аби листи не загубилися, дівчинка вигадала, що кожен має починатися з літери абетки за порядком. Так вийшло 33 історії, які траплялися майже одночасно у Солі в мирному Києві та в її тата на війні. Наразі книжка вже видана англійською та хорватською, ведуться переговори про видання в Італії, Франції, Японії, Німеччині та Литві.
Партнерів для копродукції творці проекту шукають у Чехії, Хорватії, Італії, Польщі, Литві та Великій Британії.
The boarding house
Жанр: трилер, драма. Виробництво: Studio Pilot. Продюсер: Олена Кошиль. Сценарій: Яна Дубинянська.
Майбутній серіал (6 x 45') розповідає про українців, що внаслідок евакуації опиняються в європейському гірському пансіонаті разом зі звичайними європейськими туристами та навіть росіянами. Наступного ранку вони усвідомлюють, що готель відрізаний від світу, котрий зазнав ядерного удару... Хоча насправді все, що трапляється у пансіонаті, є експериментом із вивчення психологічних реакцій на катастрофу.
Творці наголошують, що очікування катастрофи накопичувалося в повітрі протягом останнього десятиліття: окупація територій на сході, ковід, повномасштабне російське вторгнення. Що ж буде далі? Третя світова? Ядерна війна? Чи катастрофа, яку ми зараз навіть не можемо уявити? Відповідь на це запитання шукатимуть у серіалі, адже українці, європейці та росіяни, замкнені в герметичному просторі нудного пансіонату, в певний спосіб утворюють модель сучасного суспільства.
Потенційних партнерів шукають у Польщі, Фінляндії, Чехії та Німеччині.
Tzarina / The Princess
Жанр: історична драма. Виробництво: FILM.UA Group. Продюсер: Олена Малкова. Сценарій: Леонора Пащенко.
Події серіалу (8 x 50'), що ґрунтується на повісті Ольги Кобилянської «Царівна», розгортаються у 19-му столітті на Буковині, коли край входив до складу Австро-Угорщини. Головна героїня – двадцятирічна сирота Наталка. Вона живе з дядьком і його сім'єю та дуже відрізняється від інших дівчат: не думає про одруження з гідним чоловіком, а мріє стати письменницею. Дядько хоче видати Наталку за 50-річного заможного керівника, та вона бере долю до своїх рук: переїздить до великого міста та вступає до коледжу, влаштовується на роботу й сама дбає про себе, що було вкрай нетиповим для української жінки наприкінці 19-го століття. Зрештою, здолавши безліч труднощів, героїня знаходить своє призначення та справжнє кохання.
Творці обіцяють показати захопливу та красиву історію, що розгортається на тлі дуже важливого періоду в історії України й усього світу. Потенційного партнера для копродукції шукають насамперед у Польщі.
Really?
Жанр: драмеді. Виробництво: Starlight Media. Продюсери: Дмитро Троїцький, Олександр Биков, Євген Тунік. Сценарій: Євген Тунік.
Євген Тунік знову звертається до проблем сучасних підлітків та намагається розповісти про них, уникаючи зайвої дидактики. Серіал (6 x 45') поєднує у собі комедію, драму та чорну комедію. Головна героїня Віка ненавидить своє життя і вирішує накласти на себе руки в день свого шістнадцятиріччя – 24 лютого. Вона довго готується до цієї події: все має відбутися максимально драматично, адже драма – це стиль Віки. Однак «церемонія» скасовується через початок повномасштабної війни. Зрештою мама забирає дівчину до Європи, де вона може розпочати все з чистого аркуша. Та чи потрібен їй другий шанс? Героїні доведеться здолати складний шлях, аби знову почати любити своє життя.
Історія розгортається у двох візуальних вимірах: реальному світі й уяві головної героїні (під час складної життєвої ситуації уява Віки робить навколишній світ фантасмагоричним). Серед потенційних копродукційних партнерів: Чехія, Нідерланди, Франція, Швеція, Іспанія, Велика Британія, Норвегія, Бельгія, Німеччина й Італія.
Ця історія народилась у Чернівцях, де Євген ініціював сценарні курси для підлітків-ВПО. За словами шоуранера, він розробляв її разом із двома студентами – Олександрою Лінтовською та Катериною Кавнічук
А у жовтні серіал став переможцем MIPJUNIOR Project Pitch, що визначає ідеї з найбільшим потенціалом для виробництва та широкої дистрибуції
Heroes of war
Це десять історій реальних українців, життя кожного з котрих кардинально змінила війна: дівчина з Бучі, що місяць не виходила з квартири, аби не видати себе російськім загарбникам, які зайняли перші поверхи її будинку; професійний військовий, що єдиний зі свого угруповання вижив після танкового наступу, пережив полон і нелюдські катування, та не зламався; чоловік з окупованого села, що був заживо похований разом із вбитими братами; успішні бізнесмени, котрі приєдналися до війська, люди, що живуть під постійними обстрілами, волонтери, герої, які не виїхали з окупації, аби допомагати тим, хто залишився.
«Незалежно від того, чи є ми читачами, глядачами або творцями контенту – ми ніхто без сильних історій. Starlight Media глибоко переконана, що сильні історії можуть ґрунтуватися тільки на великих і сильних героях. На жаль, сильні персонажі загартовуються через кризові ситуації. І війна є однією з таких ситуацій», – наголосила під час презентації Наталія Геровська, що на той момент була директоркою з монетизації контенту Starlight Media. Кожна з цих історій вартує самостійного проекту, і для розроблення кожного медіагрупа наразі шукає партнерів.