Вже встигли ознайомитися з підсумками American Film Market, який пройшов в США з 6 по 13 листопада, та навіть відвідали майстер-клас Ігоря Сторчака і Євгена Драчова з цього приводу? Саме час дізнатися про результати поїздки з перших рук, тобто, від прес-служби FILM.UA.
Не потрібно нагадувати, що Український стенд на кіноринку був організований компанією FILM.UA Distribution за допомогою гранту від Українського культурного фонду. Його метою було розповісти професійнії аудиторії з усього світу про вітчизняну кіноіндустрію, і для цього на стенді було представлено чимало наших картин. Так, хедлайнерами стали стрічки «Захар Беркут», «Фокстер і Макс» і «Мавка: Лісова пісня», причому з першими двома гості заходу познайомилися ще й на скринінгу. Також були представлені фільми «Черкаси», «Віддана», «Микита Кожум'яка», «Пригоди Святого Миколая», і «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила».
Крім того, спеціально до AFM був створений каталог українсьих кінопроектів, куди за результатами конкурсного відбору потрапили фільми UKE, «Крим, як це було», «Крихка Свобода», «Какофонія Донбасу», «Заборонений», «Рубіж. Операція Грубешів», «Шляхетні Волоцюги», Speech!ess та «Сказ».
«Ми провели близько 200 зустрічей з байєрами. Основні з них – з країн Східної Європи, Німеччини, Польщі, Великобританії, Італії, Іспанії, Франції, Японії, Кореї, Туреччини та Китаю. Наші хедлайнери досить потужно привернули до себе увагу колег. Так, «Захар Беркут» зацікавив, крім Європи, країни Азії – В’єтнам, Японію, Китай та Корею. «Фокстер і Макс», зокрема, сподобався країнам Латинської Америки. А представники Японії, крім нього, високо оцінили стрічки «Віддана» та «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила». Китай вже традиційно уважно стежить за розвитком мультфільму «Мавка. Лісова пісня». Колеги зазначають успіхи Мавки як бренду в Україні. Поки що ми не маємо права розголошувати таємниці угод, проте ринок дав нам багато ідей щодо планів на майбутнє у світі, що стрімко змінюється», - поділився емоціями Драчов.
Щодо змін погоджується з ним і Сторчак: «Цього року помітні зміни на міжнародному ринку. Технології змінили глядацькі вподобання. Розвиток великих платформ на кшталт Netflix призвів до того, що глядачі прагнуть дивитися на великих екранах тільки фільми-події. Аудиторія звикла споживати різноманітний відеоконтент, тому останнім часом доходи кіновиробництва в усьому світі падають, а значна частина прибутку переходить до VOD-платформ. Відповідно, зростає конкуренція та падають ціни. Як ми можемо адаптуватися до нових реалій? Намагатися повернути інвестиції на локальних ринках та розглядати міжнародний ринок як бонус. Максимально скорочувати витрати без шкоди для якості. Працювати у жанровому кіно та прагнути якомога сильніше розвивати креативну частину – адже кіноглядач зараз хоче побачити не просто одну з цікавих історій, а найкращу, виняткову, яку більше не знайдеш ніде».
До речі, в поїздці Ігоря з Євгеном супроводжувала Алла Бєлая - переможець конкурсу, який FILM.UA Distribution організувала разом з Держкіно. А в професійному супроводі організації стенду допомагав міжнародний копродакшен компанії Media Resourses Management на чолі з Любов'ю Крохмальною.