Вчора члени Ради з держпідтримки кінематографії засідали майже 2,5 години, проте встигли винести багато важливих рішень. Наприклад, розглянули питання надання держпідтримки проектам Дванадцятого пітчингу (документальні та анімаційні фільми). Майже всіх конкурсантів традиційно запитували, чи відбулись з моменту пітчингу якісь зміни, і яку частину суми держпідтримки планують отримати цього року (під час пітчингу деяким проектам рекомендували зменшити бюджет, а хтось, навпаки, міг збільшити попередньо заплановані суми).
До речі, члени Ради звернули увагу на надто велику розбіжність цифр по проектах: комусь достатньо 200-300 тис. грн на стовідсоткове фінансування, а для когось мільйони - це лише частина кошторису. Нагадаємо, напередодні - 17 листопада - кандидат на посаду голови Держкіно Юлія Сінькевич пропонувала ввести верхню межу бюджетів (тобто держпідтримка не може бути більше означеної суми). Це, на її думку, нікому не сподобається, але надасть можливість збалансувати розподіл державних коштів. До того ж, як зазначила Сінькевич, треба підтримувати проекти на етапі девелопменту, аби продюсери могли краще підготуватися, і, відповідно, точніше і прозоріше складати бюджети.
Отже, про держпідтримку проектів Дванадцятого пітчингу. Нижче - перелік проектів, округлені суми та частки їх бюджетів, а також зміни у бюджетах:
Фільм «Українське кіно. Становлення» (ТОВ «Біг Хенд Філмс») - 1,6 млн грн, 90% бюджету, без змін;
Фільм «Війна в моїй голові» (ТОВ «Бед Рейвен») - 2,5 млн грн, 100% бюджету, без змін;
Фільм «Шлях Самурая» (ФОП Яремчук Марія Валеріївна) - 226 тис. грн, 100% бюджету, без змін;
Анімація «Непотрібні речі» (ТОВ «Маркус Фільм») - 1,9 млн грн, 100% бюджету, без змін;
Фільм «UKE» (ТОВ «ТелеПростір Студіо») - 4,6 млн грн, 77% бюджету, зменшено на 156 тис. грн;
Анімація «Азарт» (ТОВ «Ейдетік Пікчерз») - 28,2 млн грн, 50% бюджету, зменшено;
Анімація «AB OVO» (ТОВ «Біофьюл Технолоджи Україна») - 1,8 млн грн, 53% бюджету, без змін;
Фільм «Шекспір, Війна і Мир» (ТОВ «Продакшн №1») - 1,5 млн грн, 100% бюджету, без змін;
Фільм «Тепер я турок, не козак» (ПАТ «Одеська кіностудія») - 37 млн грн, 80% бюджету, без змін;
Анімація «Риска» - 678 тис. грн, 100% бюджету, без змін;
Фільм «Дотик Пінзеля» - 2,2 млн грн, 100% бюджету, без змін.
Членам Ради вже добре відомі ці проекти за попередніми розглядами, збільшень бюджетів не було, тож усі проекти підтримали.
Також Рада розглянула звернення ТОВ «Сучасне Українське Кіно» з проханням продовжити термін виробництва фільму «Перлина абсурду» до 26 грудня 2019 року. Продюсер проекту розповіла, що через технічні проблеми довелося заново зробити монтаж, тож попросила на місяць продовжити термін виробництва. Вона повідомила, що лише за тиждень почнеться кольорокорекція, а за два тижні - виробництво графіки. У відповідь член Ради Андрій Дончик зауважив, что зазвичай цей процес робиться навпаки: спочатку графіка, а вже потім кольорокорекція, і, певно, ті, хто виконують вказані роботи, заплутують продюсера. Проте її звернення щодо продовження терміну було підтримано.
Представники ТОВ «Т.Т.М.» звернулися до Ради щодо зміни терміну виробництва двох своїх фільмів - «Вусатий фанк» та «Мир для Ніни». Варто зауважити, що стрічку «Вусатий фанк» відтерміновують вже вдруге. Спочатку завершення виробництва було перенесено з осені 2018 року на 12 березня 2019-го, а цього разу просили дати час до 19 грудня у зв'язку з необхідністю зробити відеокорекцією та дооформлення авторських і суміжних прав з усіма учасниками. Фільм вже було здано Раді 19 вересня, а за проміжок часу з 12 березня до 8 листопада виробники сплатили штрафні санкції за порушення терміну. Рада підтримала прохання про зміну терміну, але з урахуванням того, що за проміжок з 8 по 18 листопада також буде сплачено штраф.
Така ж історія з затримкою виробництва стрічки «Мир для Ніни» - з тією лише різницею, що пов'язана вона з виробничими, а не юридичними питаннями. Той самий період затримки, ті самі сплачені штрафи. Члени Ради поцікавились, чи цього разу виробники встигнуть впоратись у зазначений час, ті запевнили, що так. Рада підтримала відтермінування цієї стрічки.
Наступним розглядалося питання щодо зміни форми державної підтримки документального фільму «Весільний спадок» зі «здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для виробництва (створення) фільму» на «надання державної субсидії на виробництво (створення) фільму». Представники виробника FILM.UA повідомили, що намагаються вийти на міжнародний ринок розповсюдження, але для укладання контрактів з іноземними SVOD-сервісами необхідно, аби у проекта був один власник. Зміна форми державної підтримки можлива, доки не було укладено контракт, тож Рада може ухвалити таке рішення на свій розсуд. Загальний бюджет стрічки - 3,2 млн грн, частина держпідтримки складає 1,4 млн грн. Під час обговорення члени Ради дійшли висновку, що надходження до держбюджету з прибутків фільму не зміниться, а от подібний досвід співпраці з міжнародними платформами необхідний національному кіно, тож Рада це питання підтримала.
Члени Ради проголосували і за надання державної субсидії для організації та проведення «Українського кіноринку» (зимового) з 11 по 13 грудня 2019 року. Сума держпідтримки становить 150 тис. грн. Як повідомила представниця організатора, ТОВ «Український кінофестиваль», це половина від витратного бюджету заходу. Другу половину зберуть за рахунок сплати участі у заході (900 грн - кінотеатри, 2800 грн - компанії, окремо дистрибутори сплачують за презентації). Державна частка грошей піде на оренду кінотеатру для проведення заходу («Сінема Сіті» в ТЦ «Оушен Плаза»), рекламні та поліграфічні витрати.
Наступні питання порядку денного стосувались підтримки промоції фільмів.
На здійснення заходів, пов'язаних із прокатом, та прем’єрні покази стрічки «Вдивляючись у темряву» у чотирьох містах України творці фільму просили 95 тис. грн. Рада пропозицію підтримала.
На світову прем’єру фільму «Передчуття», що запланована у Берліні 10 грудня 2019 року, виробники просили 118 тис. грн, котрі планують витратити на подорож творців та виготовлення субтитрів німецькою. Основні витрати взяло на себе Посольство України у Німеччині. Члени Ради проголосували за те, щоб підтримати цей фільм у межах вказаної суми, але наголосили, що як авторське кіно він має також бути представленим на фестивалях. Адже саме з цією метою Держкіно і надає підтримку авторським фільмам. У разі, якщо це не вдасться зробити, продюсеру важко буде отримати держпідтримку наступного разу.
Для організації та проведення «Днів українського кіно у Львові», з 21 по 24 листопада 2019 року, організатори просили 125 тис. грн. Рада пропозицію підтримала, враховуючи, що це вже другі чи треті екрани для українських, можливо, недопредставлених раніше стрічок, і захід популяризує українське кіно саме серед українських глядачів.
Під час розгляду питання надання державної субсидії для популяризації фільму «Коло життя» в рамках Міжнародної сценарної лабораторії Kids Kino.Lab у Познані члени Ради зауважили, що заявка продюсерів некоректно сформульована юридично. Держава попередньо вже двічі підтримувала цей фільм. Вони запропонували продюсерам обрати правильне юридичне формулювання відповідно до законодавства і винести це питання на наступне засідання Ради.
Радою було узгоджено надання державної субсидії (11,8 тис.) для перезентації анімаційного фільму «Кохання» на кінофестивалі документального та анімаційного кіно DOK LEIPZIG, що відбудеться з 28 жовтня по 3 листопада 2019 року.
Палке обговорення велося навколо останнього питання у порядку денному - надання державної підтримки у вигляді державної субсидії для організації та проведення Міжнародного кінофестивалю «Бригантина» з 15 по 19 грудня 2019 року в Донецькій та Луганській областях. Організатори не змогли надати членам Ради готовий розроблений проект з прозорим кошторисом, де був би перелік компаній, на які планується перерахувати кошти. Також члени Ради повідомили організаторам про необхідність отримання дозволу від СБ та листа від Мінкульту, бо Рада не приймає рішення стосовно комунікації з цими територіями. Члени Ради вважають важливою справу підтримання цих територій у спільному культурному просторі, проте мають прийняти рішення за розробленим плану і прозорим кошторисом та за згоди СБУ, Мінкульту і Міністерства з питань окупованих територій. Отже, проект було рекомендовано доопрацювати.