Сьогодні Нацрада з питань телебачення і радіомовлення розглянула результати позапланової перевірки одеського каналу «Южная волна» (ТОВ «Телерадіокомпанія «Південна хвиля-ТВ») і оголосила попередження через порушення програмної концепції та ретрансляцію каналу Z ZIK (ТОВ «Телерадіокомпанія «Нові комунікації»). Це канал, який дублює інформаційний ZIK, та належить тому ж кінцевому бенефіціарному власнику.
В ході перевірки виявилось, що «Южная волна» демонструвала контент Z ZIK більше 17 годин на добу, хоча в ліцензії не передбачено ретрансляції будь-якого іншого мовника. Крім того, змінилась програмна концепція, оскільки з ефіру зняли дитячі передачі (які дають знижку на отримання ліцензії при оформленні), а також зменшився обсяг культурно-мистецьких передач. Контент Z ZIK подавався з двома логотипами - власним та каналу «Южная волна», що не передбачено законом.
Представник компанії за довіреністю Надія Ковальова, яка вже не вперше відвідує засідання, аргументувала порушення тим, що в законі про телебачення насправді не прописано, що не може бути кількох логотипів. До того ж, контент, за її словами, виробляється спільними силами та коштами. Але, з огляду на позицію Нацради, другий логотип вже прибрали. Замість нього в кінці програм йде пам’ятка про копірайт. Щодо зменшення обсягу культурно-мистецьких і дитячих передач, то Ковальова розповіла, що в ефірі є передача, тема якої залежить від гостя. «Було заплановано дві передачі – одна саме культурно-мистецька, а інша вийшла б дитячої тематики. Але у першому випадку гість не прийшов, про що Нацраді надали скріншот переписки ведучої з гостем. Про відсутність іншої дізнались за 20 хвилин до ефіру. Тому випусковий редактор вирішив поставити програму в записі».
Звісно, це не переконало членів регулятора. За словами Уляни Фещук, компанія використовує прогалини в законі. З цим погодився і Олег Черниш, який сказав, що на 99% впевнений, що у каналів «Южная волна» і Z ZIK все вивірено в угоді про спільне виробництво. Та скільки його там спільного? Сергій Костинський так і запитав: скільки складає частка участі одеського каналу у створенні передач, коли вони транслюються цілих 17 годин на добу? Ковальова не відповіла. Та й навряд чи змогла б.
Чим все це загрожує, відомо. Адже це кейс п’яти регіональних мовників (ТОВ «Новий Формат ТВ», ТОВ «Аріадна ТВ», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «ТВ Вибір» і ТОВ «Лідер ТВ»), які транслювали «спільний» телепродукт із «112 Україна». Регулятор подав до суду, а Костинський навіть звернувся до мовників, що діють схожим чином, із проханням не прибирати подвійні лого, якщо останні так впевнені у правоті та готові відстоювати позицію у суді.