Принципи гендерної рівності дійшли і до українського медіаринку. Минулого літа медіагрупа StarLightMedia підписала Women’s Empowerment Principles - міжнародні принципи, націлені на забезпечення гендерної рівності та протидію усім формам дискримінації та насильства. Під перевірку та покращення потрапили всі аспекти роботи компанії - від гендерно чутливого рекрутингу та опису вакансій до програм підтримки співробітників, партнерств в сфері гендерної рівності та роботи над висвітленням теми в контенті. Рік минув - і компанія опублікувала перший звіт.
Аудит StarLightMedia показав гендерний баланс майже на всіх рівнях управління: у компанії наразі працюють 53% жінок і 47% чоловіків, серед учасників освітніх заходів - 69% жінок, а у кар’єрних призначеннях - 49%. Ця тенденція не відображається у керівництві - там наразі сім чоловіків та одна жінка. Втім у компанії відсутня гендерна прірва у зарплаті.
За минулий рік компанія запустила корпоративну програму підтримки батьківства, а також надала додаткові дні оплачуваної відпустки для батьків. Співробітники отримали доступ до програми «Зірочки» та безкоштовних курсів з підготовки до пологів та батьківства.
Майбутнім батькам також пропонують гнучкий графік роботи на останніх місяцях вагітності, корпоративний транспорт для робочих потреб за два місяці до пологів, додаткову оплачувану відпустку для татусів. Програма отримала перші результати - і 39% співробітників, які скористалися пільгами програми, були чоловіками.
За рік впровадили систему гендерно чутливого рекрутингу. У компанії заборонені питання про особисте життя, планування батьківства та сімейні обов’язки під час співбесід. Паралельно StarLightMedia реалізувала корпоративні просвітницькі заходи, створила корпоративну програму протидії домашньому насильству та започаткувала профільний відділ сталого розвитку.
Питання гендерної рівності піднімалися й на рівні створення контенту. У компанії визначили головних адвокатів теми - журналіст «Вікна-Новини» Емма Антонюк та головний редактор сайту «Факти» Антон Світличний. А питання подолання стереотипів та протидії домашньому насильству обіцяють висвітлювати у проектах «Холостячка», «Топ-модель по-українськи» та «Про що мовчать жінки».
Компанія також планує наймати більше жінок на позиції та професії, що традиційно піддавалися стереотипізації на користь чоловіків. Серед них - режисер монтажу (лише 25% з них - жінки), IT-підтримка (50% - жінки), IT-розробка (44% - жінки), аналітика (73% - жінки).