Можна скільки хочеш сперечатися, чи здатна краса врятувати світ, але на телебаченні звикли не казати, а робити. Приміром, на «Новому каналі» вже багато років успішно йде проект «Топ-модель по-українськи» (раніше - «Супермодель по-українськи»), в котрому глядач спостерігає за тим, як молоді та вродливі підкорюють свої перші вітчизняні подіуми, аби бути готовими до світових.
У новому сезоні творці проекту задумали зібрати не моделей-початківців, а досвідчених - що вже брали участь у шоу, але не перемогли. Шоу назвали «Супер Топ-модель по-українськи». Щасливиць, які ввійдуть двічі в одну річку, обрали методом інтернет-голосування. Обрали і… скасували зйомки. Певна річ, через карантинні обмеження.
Прогнози були песимістичні: якщо зйомки не стартували у квітні, потім їх розпочинати сенсу немає, адже до осіннього сезону проект здати просто не встигнуть. «Новий канал» повідомив, що переносить шоу на наступний рік. Однак віддані глядачі не хнюпили носа і на щось сподівалися - пошуковий сервіс каже, що аудиторія відчайдушно шукала бодай якусь інформацію про нього. І не дарма! Нещодавно «Новий» повідомив: шоу цього року таки бути. Я ж, напрасувавши свою найошатнішу маску, почимчикувала на майданчик, аби розповісти вам, що ж там відбувається.
Відмовити мені у візиті команда, звісно, не змогла. Щоправда, дня ікс довелось чекати довго - треба було підібрати зйомку, коли на майданчику перебуватиме мінімум людей. Щоби все за карантинним протоколом.
Ось, власне, я на ВДНХ. Тут саме готують зйомку дівчат під водою. Фотосесія не проста, а соціальна, її тема - Fast fashion. Дівчата вбрані одразу в кілька речей, які можна придбати похапцем, просто «аби було». Мораль цієї байки така: зайві речі тягнуть вас на дно.
Грим - на вулиці, так безпечніше, з огляду на історію з коронавірусом
Допомагав дівчатам під час цієї нелегкої фотосесії Алан Бадоєв
Найскладніше, певна річ, було учасницям, які панічно бояться води. І я їх дуже розумію
Така фотосесія потребує особливої підготовки до зйомки
Звісно, без підстрахування у вигляді аквалангістів ніяк. У паніці учасниці, знаєте, можуть і потонути
Особливо з огляду на те, що одяг справді тягне на дно
За фотосесії, як завжди, відповідає Соня Плакидюк
Ну а поки дівчата боролися зі своїми страхами, я відволікла на кілька хвилин нового керівника проекту - Станіслава Бондаря.
- Станіславе, розпочнімо з того, як ви стали керівником цього проекту. Востаннє ми зустрічались на «Страстях за Ревізором» - ви були шеф-редактором.
- У мене була творча відпустка довжиною у півтора року, я пішов із телебачення. Але одного разу зателефонувала Віка Вишнякова і попросила очолити «Супер Топ-модель по-українськи». Мені цей проект завжди подобався, тож довго не розмірковував. Із Вікою ми працювали давно, ще на «Знайти крайнього» з Машею Єфросініною, там і познайомились. Потім вона мене періодично залучала до інших проектів «Нового каналу».
- А якою мірою взагалі оновилась команда?
- Відсотків на 50. У нас от, наприклад, новий режисер-постановник Тоня Чернооченко. Тому новий сезон відрізнятиметься від попередніх - ми з нею багато що поміняли, від костюмів до випробувань і локацій. Намагались наблизитися до оригінального формату.
А ще зміни торкнулись нашої команди експертів. У кожному випуску до Алли Костромічової, Соні Плакидюк і Сергія Нікітюка приєднуватиметься запрошений суперексперт - селебриті, який зможе і навчити чомусь дівчат, і оцінити після того їхню роботу. Серед них - Сергій Притула, Віра Брежнєва, Алан Бадоєв, Дмитро Монатік.
- Ольга Задорожна казала, що неможливо створити якісний контент у такий термін, тож шоу перенесли на наступний рік. Чому все змінилось? Стало можливим зняти якісно у такі терміни?
- Перше - ми знімаємо 10 епізодів, а не 16. Друге - ми дуже стиснулися у КПП, аби здати саме якісне шоу вчасно. І, схоже, в нас виходить, хоча тривалі переробки даються взнаки. Подивимось на результат, та наразі я задоволений.
- Наскільки менше тривають зйомки цього разу?
- Місяця на півтора. Утім, як я говорив, у нас і замовлення скоротилося - цього сезону виробляємо 10, а не 16 епізодів. Це мінус шість тижнів. Прем'єра відбудеться в жовтні.
- А учасниць через це буде менше? Зазвичай їх 20.
- Так, ми вирішили, що після першого епізоду залишимо чортову дюжину - 13. Але коли вони всі перед тобою стоять красиві, хвилюються, йдеш на поступки (посміхається). Порадились з Аллою, залишили на одну більше - 14. Проте продюсер мені одразу сказав: ліжок 13, робіть що хочете (сміється). І формат виганяння ми змінили - вже необов'язково одна дівчина йде. Якщо дві впорались погано, йдуть обидві, часом навіть і троє.
- А бюджет скорочували? Чи вдалося заощадити за рахунок зменшення кількості робочих змін і відсутності закордонних відряджень?
- Ми ще до карантину вирішили відмовитися від зйомок за кордоном, бо в нас у країні є що показати. Багато локацій, про які ніхто навіть не знав. Я з півдня і відразу сказав, куди можна поїхати. Але бачу, карантин не лише на нас уплинув - на цих локаціях знімають усі (сміється). Поїдемо на Рожеві озера, в Олешківські піски та заповідник «Асканія-Нова», туди ще, дякувати богові, ніхто не дістався. Щодо бюджету, то ми скоротили виробничі процеси, якісь зйомки. Намагалися зробити так, аби «і вовки ситі, й вівці цілі» були.
- Слоган «Краса врятує світ» трохи не вписується в нинішні реалії, його можуть визнати таким, що дискримінує. Ви, до речі, не думаєте на майбутнє ввести у проект якусь дівчину нестандартної зовнішності? Plus size, модель із вітіліго, наприклад.
- А в чому дискримінація? Й учасниця plus size у нас є, і модель-трансгендер... Але послання цього сезону - соціальна краса, та, що не зовні, а всередині. Наші дівчата вже відомі, в них є аудиторія, і ми даємо їм можливість голосно говорити про те, що кожну з них хвилює. У кожному випуску в нас буде випробування, покликане висвітлити глобальні проблеми. Наприклад, в одному з дефіле дівчата парами нестимуть одну на двох штучну шубу, що кровоточить. Так ми покажемо, що хутру місце тільки на тваринах. Сьогодні учасниці «задихатимуться» під водою від кількості речей, якими перенасичена наша планета через fast fashion.
- У чому легша, а в чому складніша робота з учасницями, що вже побували на проекті?
- Головна складність - це вже не дівчатка 17-18 років, які щойно приїхали до столиці. Вони об'їхали пів світу, багато чого знають і вміють, розуміють, що за ними спостерігає вся їхня аудиторія, не лише українська. Тож фільтрують кожне слово. Не скажу, добре це чи погано, просто інакше.
- Ольга Задорожна розповіла в інтерв'ю MBR, що ви намагатиметеся робити постшоу в YouTube. Розкажіть про нього трохи докладніше.
- Сергій Нікітюк уже кілька років робить ток-шоу «Предметка» для YouTube «Нового каналу», і цьогоріч ми вирішили зробити таке собі крос-промо: на кожній церемонії, перед тим як оголосити ім'я учасниці, котра вибула, Сергій каже, мовляв, експерти ухвалили рішення, а все, що ви думаєте, зможете сказати в мене на постшоу. Таким чином ми об'єднуємо діджитал і ТБ. Тож одразу після випуску вони можуть не соромитись у висловленнях і говорити все, що думають одне про одного.
- Як оперативно після вигону записуватиметься постшоу?
- Оперативно, буквально за день-два.
- Як уважаєте, чи є перспектива появи постшоу на «Новому»? Серед проектів мовника воно було лише в «Ревізора»...
- Мені видається, що «Страсті за ревізором» були якимось окремим ток-шоу. Гадаю, що саме формат постшоу на «Новому каналі» буде неактуальний. Всі конфлікти, що можуть статися, відбуваються на проекті.
- Тоді розкажіть про роботу в умовах обмежень: як дотримуються заходів безпеки на майданчику, від чого доводиться відмовлятись?
- Працювати складно, перебувати в масці по 12-14 годин нестерпно, але ми дотримуємось правил. Якщо в людини підозра на COVID - вона самоізолюється та відразу робить тест. І звісно, кілька разів на день проводиться температурний скринінг. Загалом, ми, телевізійники, як колорадські жуки - адаптуємось до всього (посміхається).
Що ж, де відвага, там і щастя. Сподіваюсь, аудиторія оцінить і бажання каналу не лишати її без улюбленого осіннього шоу, і багатогодинні страждання команди в масках.