Вчора у межах Чотирнадцятого пітчингу кінопроектів Держкіно відбулися презентаційні сесії у напрямі «Ігрові повнометражні фільми спільного виробництва (мажоритарна копродукція)». Зокрема презентувалася українсько-польська копродукція «Я працюю на цвинтарі», творці котрої претендують на 1,8 млн грн держфінансування.
Нагадаємо, фільм «Я працюю на цвинтарі» є екранізацією однойменної книги Павла «Паштета» Белянського. Це історія чоловіка, який втік від життя і знайшов тиху роботу на цвинтарі. Та робота виявилась не така вже й тиха, бо кожного дня до нього приходять непрості клієнти. Потроху цвинтар проникає у життя головного героя. Крім того, він зберігає страшну таємницю, що не дає йому стати щасливим.
Зйомки фільму стартували на початку вересня 2019 року, а українська прем’єра планувалась на осінь 2020-го. Виробництвом стрічки займаються ТОВ «Гуд Монінг Дістрібьюшн» (Україна), Mainstream Pictures (Україна) та Stewopol Ms Sp.z.o.o. (Польща).
Творці фільму розповіли, що під час карантину провели тестові перегляди і дійшли висновку, що стрічка вийшла занадто похмурою і в деяких сценах треба поміняти тон на більш легкий, щоб «в цілому витримати той чудовий настрій, який задавала книга». Для вирішення цих питань було залучено провідного срипт-доктора. Він запропонував іронічно відрефлексувати всю історію голосом одного з померлих персонажів. Але це має бути не просто войсовер, а справжній закадровий персонаж зі своєю аркою, яка закривається тоді ж, коли і арка головного героя.
«У проекті мі піднімаємо складну тему смерті, як неминучої частини життя, ми говоримо про те, що без прийняття смерті життя не може бути повноцінним. Сама тема смерті мені здається досить табуйованою у нашому суспільстві, і про це хотілося поговорити. Власне, так і виникла ідея нашого фільму», - зізнався під час виступу режисер Олексій Тараненко.
Він розповів, що при написанні сценарію було обрано багатолінійну структуру з кількома центральними персонажами і сюжетними лініями, що розвиваються паралельно, а в фіналі зливаються в один центральний меседж. За словами Тараненка, це досить складна структура, і на етапі монтажу виробники зіткнулись з кількома проблемами. Довелося скоротити експозицію, бо є сім центральних персонажів і треба познайомити глядачів з усіма. До того ж теба змінии тон на більш легкий, а отже потрібен частковий перемонтаж фільму та зміна музичних тем першої частини стрічки. Усе зазначене, на думку режисера, зможе зробити фільм більш незвичайним, цікавим, цільним і глядацьким.
Виробники розповіли, що 2019 року проект підтримав Український культурний фонд, завдяки цьому зробили препродакшн та провели знімальний період. «ЯПНЦ проект некомерційний, авторський, що торкається філософських тем, тому нам важко завершити його без допомоги держави. Наразі ми потребуємо коштів на постпродакшен», - фіналізував виступ Тараненко.
Бюджет без постпродакшену складає 22 млн грн, у Держкіно творці стрічки просять 1,8 млн грн як на культурно значущий проект. Це витрати на фінальний монтаж, кольорокорекцію, саунд-дизайн та мастеринг.
На питання, коли очікувати нової дати прем'єри, виконавчий продюсер назвала липень 2021 року як ймовірну дату.
Андрій Халпахчі поцікавився, до якої категорії віднести цю стрічку: «Ви отримали фінансування в УКФ на девелопмент і на знімальний період. Виглядає так, що як на мажоритарну копродукцію ви просите дуже маленьку суму. Але я би ввів таку категорію конкурсу - помилка продюсера. Ви не розрахували бюджет, отримуючи грант в УКФ, і зараз хочете, щоб Держкіно виправило вашу помилку, додавши гроші на те, що ви не розрахували. Може, це все ж таки завдання продюсера - знайти ці додаткові гроші, щоб завершити фільм? Бо ви не попадаєте в цей напрям - мажоритарна копродукція», - заявив член Ради з держпідтримки.
Виконавчий продюсер відповіла, що команда розуміла необхідність здати саме чорновий монтаж в УКФ. «Це не помилка, ми так планували».
Андрій Халпахчі запропонував доповідачам знайти кошти на постпродакшен у Польщі чи в іншій країні, бо Україна вже внесла значну частку до бюджету.
Чи вирішиться це питання і чи буде фільм перемонтований у запланований термін, дізнаємось після оголошення результатів пітчингу.