Днями відбулось довгоочікуване кодування супутникового сигналу каналів українських телегруп. За різними даними, близько 4 млн супутникових домогосподарств втратили можливість безкоштовно дивитися 23 провідні українські телеканали. Така зміна ринку стане одним з факторів, завдяки якому сегмент ОТТ/IPTV ринку платного телебачення в Україні зросте більш ніж удесятеро - з $30 млн до $400 млн протягом п'ти років, вважають експерти сервісу інтерактивного телебачення DivanTV.
Також на зростання платного телебачення вплине популярність Smart TV-пристроїв, більша частина яких використовується для підключення до ОТТ-сервісів. Тільки у 2019 році в Україні було продано приблизно 1 млн таких пристроїв.
Загальносвітовим трендом є зростання інтересу користувачів до OTT-сервісів. У 2019-му середнє проникнення OTT в світі вже перевищило 38%, передовими країнами є США і Канада. За оцінками різних експертів, ринок телебачення України в 2019 році виглядав таким чином:
Зараз ОТТ/IPTV сегмент в Україні оцінюється приблизно у 0,8-1 млн абонентів, включаючи користувачів українських та міжнародних сервісів. Обсяг cегмента в 2019 році становив близько $30 млн при середньому доході з клієнта 75 грн (ARPU $3).
На думку експертів DivanTV, якщо до 2023 року проникнення OTT/IPTV в Україні сягне середнього світового показника в 38% від усіх телевізійних домогосподарств, то сегмент платного телебачення в Україні складе приблизно 6 млн користувачів, а загальний обсяг виросте до $400 млн при середньому доході $5,5 з абонента.
Звичайно, на цей прогноз впливатимуть багато факторів, серед яких - можливе ухвалення законів щодо оподаткування в Україні іноземних відеосервісів (наприклад, Netfix і Youtube Prime) та інших законодавчих ініціатив.
У свій прогноз DivanTV також вніс 1 млн діаспори та інших потенційних користувачів, яких можуть зацікавити українські ОТТ-сервіси, що працюють за межами України. Таким чином, потенційний ринок за межами країни становить $90 млн на рік при середньому доході $7 з абонента.