Минулого тижня члени Ради з держпідтримки кінематографії не лише встигли відвідати Зимовий кіноринок ОМКФ, але й зібратися на останнє в цому році засідання та прийняти низку термінових питань.
Наприклад, 399 500 грн отримав продюсер Ігор Савиченко на промо фільму «Котик з палаючими очима, або Як ми полюбили лопати в умовах обмеженої антитерористичної операції з тимчасовими елементами військового стану». За словами Савиченка, виробник - ТОВ «Директорія кіно» - попередньо розраховує на 300 тис. глядачів, але завдяки новим каналам промоції ця цифра може зрости на 50%. Тож Рада підтримала надання повної суми.
Також було підтримане звернення щодо використання у фільмі інших мов обсягом 10% від загальної тривалості всіх реплік. Як розповів Савиченко, на завершення роботи над фільмом кількість реплік російською мовою перевищила 10%, тому було вирішено персонажа 41-го перетворити на оповідача та зробити voiceover, а мовою оригіналу лишити тільки новини та цитати. Савиченко вважає це творчо виправданним.
До речі, дату прем'єри стрічки перенесено майже на місяць - на 30 січня 2020 року. Продюсер пояснив це порадою дистрибутора B&H: велика кількість трейлерів у період зимових свят сприятиме значно ширшому промо. Завдяки зміні планують охоплення у 5 млн глядачів. Домовлено про 82 рекламні площі у 6 містах України, а також на вузлових станціях київського метро. Партнерами виступають телеканал ICTV, видання UMH, «Наше Радио» та ін. Зі збільшенням каналів промо мають змінити трейлер, додати інший звук і розробити макети під нові форми зовнішньої реклами.
ТОВ «Фреш Продакшн Ю Ей» просило погодити подовження терміну виробництва (з 9 до 18 грудня) та збільшення хронометражу (з 15 хвилин до 16 хвилин 9 секунд) фільму «Івана Купала». Продюсер стрічки пояснив необхідність змін творчим задумом режисера-постановника. Член Ради Андрій Халпахчи поцікавився, чи в курсі виробники, що на міжнародних фестивалях короткометражні стрічки часто обмежуються саме 15 хвилинами. Отже, фільм не зможе потрапити у певні секції фестивалів. Продюсер відповів, що у разі необхідності зроблять спеціальну фестивальну версію. Рада проголосувала за обидва підпункти питання.
ТОВ «Біг Хенд Філмс» також звернулося з питанням про подовження терміну виробництва і збільшення хронометражу фільма «Дух лісу». Щодо збільшення стрічки до 21 хвилини 5 секунд у Ради заперечень не було, а от швидко прийняти рішення про подовження терміну не вийшло. Продюсер фільму Мария Дончик пояснила затримку зі здачею внесенням коректив після представлення стрічки членам Держкіно. Як виявилось, термін подовжували двічі, і 29 листопада фільм вже мав бути зданий. Сергій Зленко повідомив, що термін виробництва можна подовжувати не більше двох разів. Після обговорення члени Ради вирішили погодити подовження терміну виробництва до 26 грудня, але за умови сплати штрафних санкцій, що коштуватиме продюсерам від 5 тис. грн.
Далі перейшли до розгляду питань з підтримки на промо. Продюсера фільму «Скажене весілля- 2» Сергій Зленко вітав слоганом стрічки («Що? Знову?») і традиційним питанням про очікування від касових зборів. Надія Коротушка висловила сподівання, що другий фільм перевершить перший за зборами орієнтовно в півтора рази, і ця сума становитиме не менше 54 млн грн. Запитувані в Держкіно 400 тис. грн планують витратити як компенсацію створеного відеоматеріалу - двох трейлерів та ТБ-спотів, а також сувенірки та діджитал-просування. Ця сума складає 15% від загального бюджету промокампанії. Члени Ради проголосували за надання державної підтримки ТОВ «Прототип Продакшн» на промо «Скажене весілля- 2», прем'єра якого відбудеться 25 грудня.
На початку розгляду питання про держпідтримку промоції національних фільмів в рамках Берлінале Сергій Зленко поцікавився у продюсерів, чому вони вирішили знову податись на розгляд Ради з цим питанням і чому збільшили бюджет майже на 100 тис грн. Продюсери доповіли, що змінили стратегію відповідно до зауважень минулого разу і відмовились від концепції з рібейтами. Збільшення бюджету на дизайн, за словами продюсерів, відбулося через те, що домовились з фондом Творчої спадщини родини Марії Примаченко про використання образів, створених художницею, для оформлення стенду. Андрій Халпахчи виступив з пропозицією підтримати цей захід, бо є передбачення, що в офіційній програмі будуть представлені українські фільми. Рада проголосувала за надання державної підтримки ГС «Асоціація кіноіндустрії України» на суму 694 тис. грн на проведення цих заходів.
Питання про компенсацію витрат на прем'єру стрічки «Додому» на Канському фестивалі розглянули швидко, бо рішення ухвалили ще в травні, але внаслідок технічної помилки воно випало з порядку денного.
Обговорення підтримки промо та прем’єрних показів фільму «Черкаси» у період з 20 грудня 2019 року по 29 лютого 2020-го теж розпочали з очікувань продюсерів по касовим зборам. Як розповіла Надія Коротушка, з огляду на те, що стрічка позиціонується як масове кіно, продюсери розраховують мінімально на 10 млн грн. Сергій Зленко попросив прокоментувати запитувану суму, що вдвічі перевищує стандартні 400 тис. грн для такого типу фільмів. Продюсери доповіли, що планують значне покриття зовнішньою рекламою регіонів, прокат майже у 190 кінотеатрах України та промотури в Києві, Одесі і Львові. Людмила Горделадзе порекомендувала проводити покази в рамках промотурів за квитками, а Андрій Халпахчи поцікавився, який відсоток від загального промобюджету складатиме частка Держкіно, бо зазвичай продюсери просять 10-15%. У цьому випадку виявилося, що загальна сума - 880 тис. грн, а частка Держкіно - 838 тис. грн, тобто майже 90%. Члени Ради з цим не погодились і вирішили надати стандартні 400 тис. грн.