Минулого тижня ми почали розмову про те, як і чим сьогодні живуть українські телеканали, що потроху відходять від концепції виключно інформаційного контенту. Першою до відповіді стала медіагрупа Starlight Media, а сьогодні естафету в неї приймають «Плюси». Так само як колеги, холдинг 1+1 media розподілив обов'язки між мовниками: хтось із них продовжує нести інформаційну варту, транслюючи марафон «Єдині новини», хтось забезпечує розвагами та відповідним контентом дитячу аудиторію, а ще група не забуває про спорт і кінопоказ. Просто зараз вивчимо все це докладніше.
Два канали в марафоні, на інших – контент на будь-який смак
Як і у разі з SLM, де трансляція марафону лишилася на ICTV, в 1+1 media цю місію покладено на головний телеканал групи «1+1». Але не тільки на нього: «Єдині новини» також безперебійно виходять в ефір інформаційного мовника УНІАН, а до роботи над марафоном різною мірою залучені журналісти усіх каналів холдингу. «Звісно, що наш фокус зосереджений на інформаційному мовленні, тому флагманський телеканал «1+1» і команда журналістів із різних проектів працюють на «Єдиних новинах», – наголошують у компанії.
Водночас у групі розуміють, що люди поступово втомлюються від безперервної новинної стрічки, тому намагаються робити все можливе, аби допомогти глядачеві подолати стрес. Наприклад, майже незмінною лишилася сітка телеканалу «2+2»: як і до початку повномасштабного вторгнення, його ефір наповнюють фільмами та серіалами для чоловічої аудиторії, а також мовник є транслятором благодійних футбольних матчів київського «Динамо» Match for peace #StopWarInUkraine. Ще один канал групи, ТЕТ, сконцентрувався на показі великої кількості різножанрових голлівудських фільмів та серіалів, тут виходять в ефір благодійні концерти, а також комедійні українські серіали минулих років (наприклад, «Батько рулить» і «Прибулець»). Крім того, ТЕТ створює дайджест найважливіших подій дня, що свідчать про незламність українців, – «Добрий день, ми з України!».
Аби боротьба зі стресом була якнайдієвішою, ще на початку березня «Плюси» відновили щоденний вихід ранкового проекту «Сніданок з 1+1». Щоправда, місце зустрічі його ведучих і глядачів у воєнний час змінилося: спершу програма виходила на власному YouTube-каналі та в ефірі ТЕТ, а наприкінці березня до трансляції проекту долучився канал «2+2».
«Проспорт» – огляд актуальних подій спорту в Україні та світі – це ще один проект, який одночасно виходить на ТЕТ і «2+2». «Галузеві події привертають велику увагу, тому ми продовжуватимемо генерувати актуальний контент про спорт, давати нашим глядачам оперативні новини та бодай на певний час відволікати від стрічки війни. Водночас маємо багато локальних історій про спортсменів, котрі взяли до рук зброю і так само, як і десятки тисяч українців, захищають незалежність України на полі бою. Тому наша місія – розповідати історії про цих людей, а також порушувати важливі теми, що стосуються боротьби на спортивному фронті зокрема», – прокоментував повернення програми Степан Щербачов, керівник управління спортивних проектів в 1+1 Production.
До того ж ТЕТ оновив свій дизайн, змінивши головний колір на жовтий – «колір сонця, добра та безмежних ланів». На телеканалі вважають, що нове забарвлення якнайкраще передає глядачам настрій ТЕТ і заряджає позитивом
Є в 1+1 media і мовники, програмування котрих воєнний час майже не змінив. Наприклад, канал «Бігуді», як і у мирний час, транслює здебільшого турецькі й індійські серіали, а «ПлюсПлюс» зосереджений на тому, аби забезпечити якісним анімаційним контентом – як власного виробництва, так і закупним – дитячу аудиторію. «Крім того, разом із командами студій «Карандаш», «Анімаград» та компанії «Мамахохотала» канал створює мультсеріал «Добро завжди перемагає», що дистрибутується усім світом. А починаючи з 14 березня канал став одним з ініціаторів освітнього проекту «Навчання без меж», в межах якого школярі дивляться відеоуроки на національних телеканалах та платформах упродовж тижня», – зазначають у групі.
Сподівання на повернення рекламодавців, залучення спонсорів і донорів
Звісно, як і кожна українська компанія, 1+1 media сьогодні обмежена у ресурсах. Точніше, як кажуть у групі, їхня більшість іде на забезпечення новинного контенту та підтримку марафону. «Першочергово ми самостійно, через відповідні фонди та програми шукаємо підтримку від партнерів і донорів з-за кордону саме для створення «Єдиних новин». За таким принципом функціонує і благодійний проект Support UA news», – зазначають у компанії.
Що ж до створення неновинного контенту, то тут сподівання покладають на повернення комерційної реклами, котру з 24 квітня дозволили показувати на телеканалах, що не транслюють марафон. За її допомогою група зможе генерувати актуальний контент у більшій кількості, як це відбулося на прикладі вже згаданого проекту «Проспорт» – спонсором його показу виступила компанія Parimatch.
З іншого боку, приклади позамарафонного контенту на «Плюсах» є ледь не з перших днів вторгнення: це і «Сніданок з 1+1», і репортажі для ЖВЛ, і інтерв'ю. До речі, група запустила окремий YouTube-канал Наталії Мосейчук, де ведуча бере інтерв'ю у різних людей – від Марка Фейгіна з Олексієм Арестовичем до Олександра Поворознюка (ви точно чули його легендарну фразу «Вова, їб*ш їх»). «Ба більше, ми організовуємо або допомагаємо організовувати величезну кількість соціальних ініціатив, які також є важливим контентом для ТБ: благодійний телемарафон Save Ukraine – #StopWar, серію футбольних матчів Match for peace #StopWarInUkraine, концерт «І все буде добре» гурту «Океан Ельзи» тощо», – кажуть на «Плюсах».
До, під час та після першого благодійного телемарафону Save Ukraine – #StopWar вдалося зібрати понад 40 млн грн, за які придбано ліки та медичні препарати, продукти харчування, засоби гігієни для внутрішньо переміщених та людей в районах активних бойових дій. У межах серії благодійних матчів київського «Динамо» на підтримку України Match for peace #StopWarInUkraine лише в квітні вдалося зібрати понад 22 млн грн. А завдяки реалізації концерту «Океан Ельзи», що був знятий командою 1+1 media у київському метрополітені, зібрано майже 8,5 млн грн для допомоги дітям.
Повертаючись до теми новин, варто згадати, що 1+1 media долучилася до спільного проекту провідних медіагруп України «FreeДом» – інформаційного продукту, розрахованого на російськомовну аудиторію у воєнний період, зокрема на окупаційні війська. Що ж стосується показів бібліотечного контенту, то до нього ставляться з обережністю: кожен продукт ретельно перевіряють на наявність персоналій, котрі виступили на підтримку війни, і, якщо такий факт зафіксовано, в ефір проект не виходить.
Команда працює та лишається єдиною
Війна змінила умови роботи для багатьох українців, і співробітники 1+1 media не виключення. Але як зазначають у групі, особливих складнощів проте не виникло: «По-перше, ми потужна команда, яка дуже оперативно згуртовується, гнучка й динамічна. За цей час ми відкрили нові студії та офіси, здійснили релокацію людей, забезпечили їх технікою, проживанням і умовами праці там, де могли це зробити. Була виявлена максимальна єдність».
Подробиць про релокацію частини співробітників та інші процеси «Плюси» не повідомляють, але наголошують, що їхня команда – одна з небагатьох, яка лишилася, зокрема, працювати в Києві. «Так само як і наш президент та уряд. Віримо, що це додає сил і впевненості. Зараз особливо відчувається незламний командний дух, коли люди віддаються справі на 1000%, коли жертвують сном, умовами, безпекою задля мети. Коли всі ті, хто не був залучений до створення новин, швидко перекваліфіковуються та допомагають іншим. Це загартовує та об'єднує!» – підкреслюють в 1+1 media, додаючи, що головним завданням було швидко забезпечити працівників усім необхідним для того, аби вони могли якісно й безпечно виконувати свою роботу та, зокрема, здійснювати мовлення «Єдиних новин». З цим у групі впоралися.
Тепер, коли ми знаємо подробиці воєнного життя SLM та «Плюсів», лишається дочекатись докладної розповіді про «Медіа Групу Україна». Не перемикайтеся – це неодмінно станеться найближчим часом.