Наприкінці жовтня у Нідерландах було відключено сервери стримінгового плеєра Moonwalk, що, в свою чергу, викликало проблеми із доставкою контенту на два інших піратські CDN - HDGO та Kodik. Вони використовували спільні із Moonwalk сервери в Голландії в рамках «договору про обмін». Це призвело до того, що на десятках піратських сайтів нелегальний контент став недоступним.
Європейська статистика свідчить, що люди стали більше охоче платити за контент, оскільки ціна за якісну картинку та звук виявилась цілком прийнятною. Як не дивно, покращилась ситуація і на території пострадянських країн: за даними міжнародної компанії Group-IB, яка спеціалізується на запобіганні кібератак, піратський ринок в Росії різко впав на останні п’ять років. Його обсяг склав $63,5 млн, що на 27% нижче, ніж у 2018 році.
Посприяло падінню прийняте минулого року законодавство. Для боротьби з нелегальним контентом була створена низка законів, які дозволяють «вічне» блокування сайтів та їхніх дзеркал. Значно знизили піратські доходи від реклами вдосконалені пошукові алгоритми та песимізація сторінок із вбудованою рекламою всіх видів.
Значною мірою на процес вплинув і підписаний минулого року антипіратський меморандум, до якого долучились «Яндекс», Mail.Ru, Rambler, «Перший канал», ВГТРК, «СТС Медіа» та «Газпром-медіа». Згідно із ухваленою угодою, пошукові системи зобов’язані видаляти посилання на сторінки з нелегальним контентом за запитами користувачів.
«Практично за рік правовласники внесли до реєстру близько 600 тис. посилань на піратські копії фільмів на серіалів», - повідомили в Group-IB.
Також в компанії кажуть, що саме ліквідація «великої трійки» піратських CDN-сервісів, які забезпечували контентом 90% онлайн-кінотеатрів країн СНД, у тому числі і в Україні, стала вагомою частиною процесу.
Чи зменшився після ліквідації Moonwalk обсяг ринку інтернет-піратства в Україні, ще доведеться з’ясувати експертам. Але вже зараз статистика, наведена директоркою Громадської спілки «Ініціатива «Чисте небо» Катериною Федоровою, свідчить про те, що дедалі більше жителів нашої країни готові платити за відео: у порівнянні з минулим роком їхня кількість збільшилася вдвічі.