Поки одні телеканали, йдучи за загальносвітовою тенденцією, намагаються вдихнути життя в колись популярні формати, інші не втомлюються шукати новинки, здатні вистрілити на вітчизняному ринку. Наприклад, 26 лютого на каналі «Україна» стартує проект «Ігри талантів» - адаптація американського формату The Game Of Talents, який вперше вийшов в ефір на каналі Fox у березні минулого року. Як і в разі з «Маскою», наш мовник придбав права на адаптацію у компанії Fremantle, й Україна стане десятою територією, де покажуть нове шоу.
Зараз виробництво проекту в самому розпалі: таланти, зірки та звичайні українці з'їжджаються до Києва, щоб узяти участь у зйомках. Цілі в усіх різні: перші хочуть показати себе, другі - допомогти гравцям перемогти, треті - виграти головний приз, що становить аж 150 тис. грн. Причому гроші підуть не на будь-що, а на втілення заповітної мрії: хтось із гравців хоче оплатити весільну урочистість для своїх дітей, а один шляхетний джентльмен не приховує, що мріє про нові зуби для власної тещі.
На перший погляд видається, що новий проект - це суміш «Суперінтуїції» та УМТ: спочатку гравці намагаються відгадати унікальне вміння людини, яка стоїть перед ними, а потім суху вікторину розбавляють феєричною демонстрацією цього самого вміння. Але насправді шоу складніше: по-перше, тут є елемент змагання, адже перемогу виборюють одразу два гравці, а по-друге, до кожного з них приставлений зірковий напарник - аби допомагати, підказувати й навіть страхувати помилки власними грошима.
Заінтригована таким розкладом, я дочекалася, коли канал «Україна» влаштує престур на знімальний майданчик проекту, і в компанії колег вирушила на розвідку.
Від самого початку інтригу викрутили до максимуму: гостей зібрали у темному павільйоні та завели у закрите коло. Трохи пізніше з'ясувалося, що це величезна (вагою понад 10 тонн) люстра, за якою ховаються таланти, готуючись до демонстрації своїх номерів. А коли з підготовкою покінчено, люстра піднімається, й ми опиняємось на сцені проекту
З боку учасників вона має такий вигляд
А з боку глядачів - такий
Господар сцени - ведучий Дзідзьо, який у день мого візиту був весь у чорному. І не переживайте за те, що він зливається з фоном: по-перше, щовипуску в нього буде новий костюм, а по-друге, чорне, за словами ведучого, у кадрі має максимально ефектний вигляд
Режисери це підтверджують
Творці шоу визнають: описати словами особливості проекту складно, для цілковитого розуміння його потрібно побачити. І щоб журналісти перейнялися максимально, їм запропонували спробувати себе на місці гравців та їхніх зіркових напарників
Починається гра з того, що двом командам представляють звичайно одягнену людину, яка стисло розповідає про себе.
На спеціальному табло тим часом з'являється список із дванадцяти талантів, один з яких ця людина точно має
Потім гравці беруться ворожити, прислухаючись (чи ні) до підказок зіркових напарників, і роблять вибір. Одна гра передбачає три раунди, зокрема супергру, за підсумками якої можна виграти 150 тис. грн. Інші тонкощі від мене, щиро кажучи, вислизнули, але, як кажуть на каналі, це недивно: навіть Дзідзьо зізнався, що не розумів їх, доки не почали знімати.
А тепер ось насолоджується, помилуйтесь
У будь-якому разі завершується все гарним номером, де розкривається справжній талант кожного учасника.
Яким умінням володіє цей хлопець, я вам не скажу (аби не спойлерити), але дещо покажу
То як, здогадалися?
На десерт журналістам представили одного з гравців і його зіркову напарницю Ольгу Сумську.
Чоловік передбачувано зізнався, що участь у шоу - це величезний емоційний досвід, а своєю заповітною мрією назвав ремонт у квартирі
Потім на сцену почали виходити ті, хто відповідає за мудроване шоу.
Керівник департаменту розважальних проектів каналу «Україна» Анатолій Сябро, наприклад, пояснив, чому канал обрав для адаптації саме цей формат: «У світі існує величезна кількість різних шоу, проте оригінальних серед них мало. Звісно, ми ризикуємо, але обираємо те, чого ще не було ні в кого, й робимо з цього цукерку»
До речі, для виробництва проекту в мовника з'явилася нова творча команда, яку очолила Марина Коваль, котра раніше працювала продюсером на ICTV. Дівчина зізналася, що виробництво такого шоу - це великий, але цікавий виклик, а результат неодмінно зайде глядачам, адже в ньому покажуть і різноманітні таланти, й розкажуть про різні мрії
Креативний продюсер департаменту розважальних проектів «Україна» Влад Філімонов теж приклався до проекту. Нове творіння він описує ємно: «Як ви вже помітили, ми не дістаємо з полиці старі формати та не просимо Ксенію Мішину здути з них пилюку, а намагаємося дивувати чимось новим»
А ще журналістів познайомили з чотирма режисерами, які працюють над шоу: це Герман Ненов, Марія Коростельова, Юрій Пристаєцький та Роман Дмитрик (менше, мабуть, на «Україні» нині не комільфо)
Насамкінець команда розкрила кілька інсайдів, якими я кваплюсь поділитися з вами. По-перше, не всі учасники-таланти родом з України, й одна зі складнощів виробництва - доправити їх до країни, причому не лише через коронавірус, а ще й через побоювання, пов'язані з війною. По-друге, деякі вміння такі екстремальні, що на майданчику повсякчас чергують швидка та пожежні. Ну й по-третє, Дзідзьо, попри очевидність вибору, був одним із п'ятнадцяти кандидатів на місце ведучого.
На щастя глядачів, вибрали саме Михайла Хому (точніше, його альтер его), й веселощі у кадрі гарантовані
Навіть присутні серед глядачів Вікторія Корогод та Олена Шворяк не змогли приховати емоцій
На цьому офіційна частина заходу добігла кінця, і всі вирушили у своїх справах.
Хтось - куштувати частування,
а я - розпитувати Анатолія Сябра щодо деталей, про які змовчали
- Анатолію, ви вже трохи говорили про те, чому вибрали саме цей формат. А чи є якийсь зв'язок із шоу «Дивовижні люди»? Скажімо, після кастингів ви зрозуміли, що на сезон цього проекту талантів забракне, але вирішили використати їх у іншому шоу...
- Зв'язок є, але у проекті «Дивовижні люди», по-перше, інша ідеологія, а по-друге, цього разу ми зважили на всі помилки, особливо - на потреби нашої аудиторії. Зараз є запит на позитивні емоції. Людям потрібна емоційна віддушина: прийти ввечері додому, ввімкнути канал «Україна», дістати максимум позитиву та з добрими думками лягти спати.
- Тобто якщо в «Дивовижних людях» акцент робили на людях, то тепер він змістився на шоу?
- Саме так - на розваги, відпочинок. Але відпочинок теж може бути різним. Ми ніколи не пропонуємо розваги лише заради розваг, а додаємо до наших проектів якусь пізнавальну складову. Розповідаємо про нові слова, поняття, таланти та людей - загалом, даємо якусь поживу для розуму.
- Ви сказали, що працювали над проектом у стислі терміни - чому так? Скільки часу минуло від моменту придбання формату до прийдешньої прем'єри?
- Чотири місяці - це без урахування часу, який пішов на пошуки слушного формату, обговорення з аналітиками. Коли було ухвалене остаточне рішення про купівлю, ми вже не просторікували (сміється): доволі швидко склали КПП, визначилися з ключовими людьми проекту - передусім його керівником Мариною Коваль, а також виконавчим продюсером, шеф-редактором - і розпочали виробництво. Концептуальну складову ми визначили з нашою, так би мовити, штатною бойовою одиницею - креативним продюсером Владом Філімоновим.
- Як, до речі, обирали керівника проекту та чому взяли саме Марину?
- Ми давно знайомі, працювали разом іще на перших «Танцях із зірками». А торік перетнулися, коли разом робили концерт до Дня Незалежності - згадали одне одного, поспілкувалися. Тоді вона шукала для себе нові обрії, позаяк однотипна робота їй набридла. І от трапилося щось новеньке - «Ігри талантів» (посміхається).
- А чому взагалі постало питання пошуку нового продюсера? Олени Романенко на все не вистачає?
- По-перше, я бережу своїх дівчат. Вигорання в нашій професії - дуже часта штука. Причому Олена неодноразово казала мені, що зможе тягти і три, і чотири проекти одразу. Але я ж розумію - так не можна. Треба й відпочивати, іноді люди хворіють, та найбільше побоююсь саме вигорання. Дуже шкода, коли талановиті люди вигорають і потім не хочуть мати нічого спільного з телебаченням. Краще, аби продюсери були трішки «голодними» (посміхається). Хоча насправді Олені нема коли сумувати.
- Про це я ще запитаю, а наразі розкажіть, чим ваша адаптація відрізняється від оригінального формату? Можливо, щось брали з адаптацій інших країн?
- Принципових відмінностей від оригінального формату в колег з інших країн я не помітив. Здебільшого якісь дрібниці - приміром, наявність або відсутність зіркових напарників. В іншому формат простий і зрозумілий: движок-угадай-но, вау-номери, азарт, гроші… А ми вирішили, що треба привнести до нього щось своє - бо було би нецікаво. До того ж мені поталанило, що довкола зазвичай збираються люди, для яких важливий виклик, важливо робити щось таке, чого ще ніхто не робив. От і Марина сказала, що їй цікаво робити по-своєму. Ми переробили правила, причому спершу форматники були проти. З нами довго дискутували - чому, навіщо, проте в підсумку погодились. Наприклад, лише в нас є момент, що зірки можуть компенсувати учасникові гроші, якщо дали неправильну підказку. Це працює тільки в першому раунді, коли ставки від 1 тис. до 7 тис. грн, і лише одного разу для кожного гравця. Ще з наших власних рішень - дуже красива та технологічна сцена, котрої більше ні в кого немає.
- Які результати чекаєте від проекту - співставні з «Маскою» або «Спiвають всi!» чи скромніші з огляду на те, що тут немає такого розмаху?
- Я не згодний, що «Ігри талантів» скромніші, навіть навпаки. По-перше, ми знімаємо його в тому самому павільйоні, що й «Маску», а по-друге, декорація тут масштабніша та технологічніша.
- Бюджет теж більший?
- Цього не скажу, але декорація точно коштує дорожче. А ще треба привезти 11 учасників для кожного епізоду, поставити номери… Це шоу однозначно складніше за «Маску». Коли говорити про результати, то ми завжди чекаємо, що вони будуть раз у раз вищими. Глядач звикає до того, що на каналі «Україна» є масштабний розважальний контент, і ми розраховуємо, що він дедалі частіше вмикатиме нас у суботу ввечері за звичкою.
- У тієї самої «Маски», до речі, середні цифри другого сезону були нижчі проти першого - 16% та 23% проти 11% та 16%. Чим ви це пояснюєте?
- Це ж був не просто другий сезон, а другий сезон за один рік - один навесні, другий восени. Крім того, конкурентне середовище було інакше, а ще канал «Україна» останніми роками восени не випускав праймових шоу. Тобто, по суті, ми заходили на неходжену стежку. Ну й конкуренти не збирались просто так віддавати нам аудиторію - у них були доволі сильні продукти. І це класно, адже в підсумку виграє глядач.
- Ще трохи паралелей з «Маскою». За її формат у вас із конкурентами були бої, а як усе минуло цього разу?
- Як мені відомо, такої драми не було. Принаймні до відкритих боїв точно не доходило (посміхається). Але, чесно кажучи, жоден формат так просто нам не дістається, завжди виникають певні складнощі. Зокрема, коли ми починаємо чимось цікавитись, конкуренти одразу пожвавлюються. Підозрюю, що й продавці активізуються, починають запитувати в інших гравців ринку, чи не хочуть вони придбати той або інший формат.
- Про це говорили на презентації осіннього сезону, і це підтверджують цифри: аудиторія каналу «Україна» дорослішає. Тож яким ви бачите середньостатистичного глядача шоу «Гри талантів»?
- Це сімейний проект, він цікавий як 35-річній дівчині, так і 55-річній жінці. Ми врахували всі вподобання: у кожному епізоді шоу буде 11 номерів, кожний знайде щось для себе. А найголовніше - це наші гравці, прості українці, котрих ми підбирали за психотипом, за емоційністю, аби вони були цікаві нашій цільовій аудиторії.
- Коли ви тільки-но розпочали пошуки потрібного формату, запит був саме такий - шоу мало бути цікавим якнайширшому колу глядачів?
- Так. Адже ми загальнонаціональний канал, тож усі форматні покупки розглядаємо лише крізь призму широкого дивлення.
- Якими мають бути цифри, аби «Ігри талантів» подовжили на другий сезон? І чи залежить це виключно від цифр?
- Про цифри наразі не скажу, але фінальне рішення залежить не тільки від них. Це й залученість глядачів, і динаміка дивлення всередині проекту (як саме дивляться), і фокус-групи, а ще нейродіагностика та кількісні дослідження. Лише вивчивши все це, ми можемо визначити, чи є у шоу потенціал - причому не тільки за драматургією, а й за учасниками. Тут, до речі, як і в «Дивовижних людях», багато залежить від талантів та їхньої наявності. Гадаю, остаточне рішення, подовжувати чи ні, ми ухвалимо десь усередині сезону. Адже не хочеться постійно здійснювати подвиги, а так, якщо рішення буде позитивним, ми зможемо знімати другий сезон цього ж року.
- Аби показати його у наступному весняному телесезоні?
- А це ми вирішимо пізніше…
- Розкажіть про зірок, котрі беруть участь у шоу. Зокрема, чи були якісь проблеми з запрошенням облич інших каналів, наприклад Сергія Притули?
- З тими, кого ви побачите у проекті, проблем не було. Єдиний, хто відмовився пристати на наше запрошення, - це Юра Горбунов.
- У шоу також буде Тіна Кароль, котра тривалий час асоціювалася винятково з «Плюсами». Зараз, як я розумію, це змінилось. Чи не планує канал «Україна» «прив'язати» її до себе, як, приміром, Олю Полякову або Дзідзьо?
- Тіна взагалі розумничка, ви про її роль дізнаєтеся трохи згодом. Щодо прив'язки, то в нас узагалі немає бажання прив'язувати до каналу зірок. Зірка на те й зірка, вона має бути скрізь. Звісно, у нас є власні зірки - це Вова Остапчук, Олег Панюта, Олексій Суханов, Олена Кот, Аня Панова… Щодо Дзідзьо - він вільний ходити іншими каналами, а Полякова прекрасно сидить у «Голосі країни». Ми не можемо нікого обмежувати, зірки вільні у виборі того, з ким працювати. До того ж Тіна і раніше ніколи нам не відмовляла: вона брала участь у наших концертах, в інших шоу. Взагалі клітку для зірки зробити дуже складно - це або величезні кошті, або її власне бажання чи небажання йти на певний канал. Та й сьогодні кордони в медіапросторі такі розмиті, що така прив'язка не має сенсу - є Instagram, YouTube, TikTok тощо. Ми дійшли того, що аудиторія зчитує людину а не канал, до якого вона прив'язана. Адже канал обирають за проектами - не за зірками.
- І фінальне: на яких етапах зараз перебувають третій сезон «Маски» та другий «Спiвають всi!»?
- І те й інше - передпродакшен. Щодо «Співають всі!» просто зараз іде нарада з декорацій - ми майже нічого не міняємо, але є нюанси, які хотілося б апгрейдити. Щодо «Маски» проводимо голосові проби, збираємо зірковий склад, шукаємо фішок наступного сезону й ведемо переговори з детективами - хочемо трохи оновити їхню команду.
- А якісь нові проекти розробляєте?
- Ми презентували на креативному борді два нові шоу - одне з них практично затверджене, зараз рахуємо бюджет. Загалом же в роботі у мого департаменту сім проектів, два з яких - власна розробка, а решта - форматні шоу.
На цьому наразі ставимо крапку, але все тільки починається. Коли ви, як і я, не до кінця розібрались у правилах проекту - вмикайте канал «Україна» 26 лютого, й буде нам усім щастя. А комусь - 150 тис. грн і втілення заповітної мрії.