Давня медійна мудрість каже: хочеш донести ринку щось важливе - влаштовуй презентацію. У «Медіа Групі Україна» про це знають, тому нинішнього сезону холдинг улаштував одразу два заходи для друзів і партнерів із перервою лише у два місяці: один відбувся у форматі вечірки й був присвячений каналу «Україна», другий - усьому медіахолдингу. На нього запросили рекламодавців і пресу, щоб передбачити неминучі, як тут уважають, зміни українського медійного ландшафту. Я побувала на обох зібраннях: про перше можете почитати отут, а подробиці другого розповім просто зараз.
Запідозрити, що готуються будь-які сюрпризи, відразу було неможливо: все почалося зі звичайного фуршету, на якому організатори й гості вітались, піднімали келихи та позували фотографам
Столи, як ведеться, були рясно заставлені наїдками,
а у фотозоні було не проштовхнутися. Навіть главі МГУ Євгенові Бондаренку довелось позувати на тлі тих, хто позує
Олені Шрамко й Анні Плещ пощастило більше - в їхньому володінні був цілий брендвол
А хтось волів розв'язувати проблему з фото самотужки
Володимир Бородянський, Федір Гречанінов і Юлія Трибушна - знову разом, знову поряд
Якби все навколо не було забрендоване «Медіа Групою Україна», можна було б на хвильку вирішити, що готується презентація іншої медіагрупи. Андрій Тюленєв не дасть збрехати
Судячи з виразів облич, Наталя Стрибук та Ірина Черняк обговорювали міжнародні продажі. Чекаю новин про українські серіали в Австралії, М'янмі й на Ямайці!
А глава каналу «Україна» Вікторія Корогод терпляче чекала, коли почнеться офіційна частина. Вона ж бо в курсі, що готується важлива заява
Ну, не зволікатиму і я - перейдімо до головного. Спершу на сцену піднялися ведучі вечора Юрій Сугак і Олена Цинтила, які швиденько привітали гостей та за допомогою ролика відзвітували про успіхи групи. Це й понад 10 тис. годин контенту щорічно, і 15 млн глядачів, і робота в усіх напрямах - від лінійного ТБ до ОТТ-платформи, від інформаційного мовлення до виробництва серіалів. Загалом, усе, про що ви й так знаєте, тому на цьому надовго не зупинятимемося.
Після вступного слова до мікрофона вийшов Євген Бондаренко, який зазначив, що МГУ не лише йде за всіма можливими трендами, а й дивиться в майбутнє, намагаючись ці самі тренди передбачити
А коли черга дійшла до Вікторії Корогод, та присвятила свою промову розважальним проектам каналу «Україна»
Точніше, Вікторія передала слово Володимиру Остапчуку, який в залі не був присутній, але записав спіч заздалегідь. Із нього гості змогли дізнатися, що причина відсутності в Остапчука поважна - зйомки другого сезону шоу «Маска», котрий стартує в ефірі каналу «Україна» вже 23 жовтня. І Вікторія, і Володимир пообіцяли, що продовження буде крутіше за дебютний сезон, а ще Остапчук обмовився, що до весняного сезону канал готує прем'єру ще одного грандіозного форматного проекту. Якого - наразі секрет.
Але найцікавіше сталося, коли слово перейшло до директора департаменту аналітики МГУ Тетяни Нікітіної
Відразу оголосивши, що розбавить барвисті презентації колег не менш барвистими цифрами, Тетяна зосередилася на не дуже медійній (на перший погляд) доповіді - про вікові економічні тренди в Україні та світі.
За словами Нікітіної, і в нас, і в решті світу зростає тривалість життя
А разом із нею в розвинених країнах зростає сегмент економіки для людей 50+. Такою мірою, що явище отримало власну назву - «срібна економіка»
Україна теж не відстає: молоді за останні 10 років у нас стало менше, а зрілих людей - більше
Усі ці факти були прелюдією до того, щоб донести до присутніх головне: зараз комерційною вважається телеаудиторія 18-54, але настав час підняти верхню планку на десяток років - до 64. Річ у тому, що нинішні 55-річні люди разюче відрізняються від своїх ровесників 10-річної давності:
Вони зберігають активність і жвавість, а доходи більшості з них - вищі за середні. То чому б не розширити меж?
Якщо це зробити, то ринок не лише приросте в людях на 2,5 млн, але заразом збільшиться й «маса грошей» - на $800 млн щорічно
Гості слухали доповідь Нікітіної дуже уважно - йшлося ж про гроші, а хто, як не рекламодавці, знається на них? Тим паче що власною аналітикою МГУ вирішила не обмежуватись - до заходу вона замовила у компанії Gradus спеціальне дослідження «Життя поколінь».
Заради його презентації главі Gradus Євгенії Близнюк довелося включатись аж із Нью-Йорка, але воно того варте: виявилося, що майже за два десятки років вікові межі, встановлені ІТК на початку нульових, утратили актуальність.
З економічного погляду люди віком 55-64 купують більше, ніж ті, хто молодший,
більше користуються картками,
а ще мають більші заощадження
У соціальному плані тренди ті самі: старші люди довше не втрачають активності,
зберігають суспільні звички,
і головне - дивляться телевізор і довіряють йому
Посил усього цього очевидний: так, телеаудиторія старіє, але це не привід для смутку. Набагато логічніше і продуктивніше не обмежувати рекламних можливостей існуючими рамками та звернути нарешті увагу на категорію старших глядачів.
Саме це запропонував присутнім глава сейлзхауса Evident Media Антон Зінченко, заявивши, що зараз пакет компанії «Твоє ТБ» (куди входять канали МГУ і групи «Інтер») вигідні як ніколи: прайси складаються за 18-54, а все, що зверху, рекламодавець отримує безкоштовно.
На доказ своїх слів Зінченко навів кейс фармацевтичного бренду. Не знаю, як ви, а я красу гри оцінила
Після цього гостям стисло нагадали, що саме вони можуть придбати в партнерстві з МГУ:
Це і розміщення на всіх майданчиках «Сьогодні»,
і спонсорство в ранковому блоці каналу «Україна»,
а ще в групи є канали іномовлення, проте тут рекламу вона не продає
Ну й не забувайте про канал НЛО TV - він, як нагадали ведучі, давно зайшов на ниву кіновиробництва. Наприклад, сьогодні в кіно стартує комедія «Бурштинові копи», через що на презентацію не зміг завітати Іван Букрєєв - мотається по передпоказах.
Як ви вже напевно здогадалися, в МГУ дійшли висновку, що молодь не дуже полюбляє дивитись телевізор і її потрібно захоплювати якимись іншими шляхами. Наприклад, ОТТ-платформою, і така у холдингу якраз є - OLL.TV.
Щоб пояснити присутнім переваги сервісу, на сцену вийшли не лише його керівник Юлія Трибушна та бізнес-стратег МГУ Федір Гречанінов, а й маркетинг-експерт Павло Таяновський. У форматі Q&A вони розповіли, що ОТТ - це «новий чорний», технологія, яка невдовзі стане домінуючою на ринку, і дедалі більше людей (особливо молодих) споживатимуть контент за її допомогою. Як зазначив Гречанінов, у OLL.TV на сьогодні немає рекламної моделі, тому традиційні для телебачення угоди тут не укладаються, натомість є можливість спонсорства - таку опцію тут уже перевірили партнерством з «ЕкоМаркетом».
Ну а у фіналі до мікрофона піднявся Володимир Бородянський, який з березня є членом Наглядової ради МГУ
Його роль - підбивати підсумки, тому Бородянський не затягував. «Наглядова рада для мене - це нова роль, і це передусім стратегія. Ми продовжуватимемо йти вперед і кликати за собою аудиторію, а не лише підлаштовуватись. Реалії такі, що молодь дедалі менше дивиться лінійне ТБ, багато хто переходить на інші способи споживання, і на цей випадок у нас є OLL.TV. Але з'являються старші глядачі - і на це ми теж звертаємо увагу. Ми виробляємо власний контент не тільки для телебачення, а і для діджиталу: в грудні відбудеться прем'єра першого ексклюзивного серіалу OLL.TV «Зломовчання», а у п'ятницю в Батурині ми презентуємо ще один серіал - спільну роботу з FILM.UA. Ми не стоїмо на місці, тому хочу закликати: витрачайте бюджети! Це новий контент, а отже - нові думки, нові дії, які в кінцевому підсумку й визначають, як ми живемо», - резюмував він.
Коли Володимир завершив, гості розійшлися по залу перетравлювати сказане, а я вирішила випитати у нього подробиці про потенційні тектонічні зміни в царині телевимірювань.
- Сьогодні багато говорили про старших глядачів. Чи означає це, що канал «Україна» хоче змінити комерційну аудиторію не лише на рівні мовника, а й на ринку загалом?
- Ми хочемо донести ринку, що він забув: світ змінюється, причому дуже швидко. Ринок, на нашу думку, не звертає уваги, що аудиторія, яка колись уважалась менш платоспроможною, тобто витрачала менше грошей на рекламовані по телевізору товари, змінилася. У неї з'явились гроші, та й в решті цей глядач геть не такий, яким був 20 років тому. Рекламодавець має про це знати, інші телеканали мають про це знати. А ми як група певні, що на такі зміни необхідно зважати, коли ми рахуємо гроші.
- Чи почала МГУ переговори про зміну комерційної аудиторії на рівні ІТК?
- Це треба уточнити у менеджерів, я точно не знаю. Скажімо так, це справа кожного. Сьогодні можна дивитися цифри щодо будь-якої аудиторії, але є звичка. Ми звикли ходити отак, а на інші напрями уваги не звертаємо, не дивимось ширше. Ми пропонуємо: ок, якщо ваша звичка вам допомагає, то нехай так і лишається. Але подивіться ширше - є інші можливості, які дозволять вам краще комунікувати з вашою аудиторією. У нас же всі звикли, що є 18-54, 50+, і все. А це ж лише 5 млн людей серед 40 млн населення!
- Можливо, ви цікавились настроями інших телегруп щодо цього?
- Цікавився, але буде неправильно щось говорити про це. Нехай вони самостійно озвучать свої позиції.
Якщо ви не зрозуміли, перекладаю: «Медіа Група Україна» свою позицію визначила, підкріпила фактами, а тепер чекає відповідного кроку від колег. І є підозра, що деяким із них справді є про що подумати.
Не знаю, як вам, а мені видається, що ми на порозі цікавої медійної дискусії, а там і до великих змін буде рукою сягнути.