Минулого тижня Рада з держпідтримки кінематографії затвердила список переможців Сімнадцятого конкурсу Держкіно після проходження фінансової експертизи. А двома тижнями раніше - переможців Шістнадцятого. І позаяк загалом рішень було не дуже багато, я вирішила об'єднати в одному матеріалі підсумки відразу двох засідань.
Більшість проектів Шістнадцятого і Сімнадцятого конкурсів пройшли експертизу без особливих зауважень, а дрібні неточності, за словами глави Ради Артема Колюбаєва, можна усунути безпосередньо під час підписання договорів про виробництво з Держкіно.
Почнімо зі списку проектів, затверджених на засіданні 28 вересня:
- «Хоробрі Зайці», другий сезон (ТОВ «Видавництво «Глоуберрі букс»);
- «Школа для малих чудовиськ» (ТОВ «Яркі світ»);
- «Соломен» (ТОВ «Березкіно»);
- «Мільйонери» (ТОВ «Еф Філмз»);
- «Алаґьоз» (ТОВ «Евос Фільм»);
- «Дім» (ТОВ «Форфілмз»);
- «Транзитні Часи» (ТОВ «Ессе Продакшн Хаус»);
- «Лікування смертю» (ТОВ «Самміт Фільм»);
- «Піратське Майбутнє» (ТОВ «Табор»);
- «Сад Дідуся» (ПП «Кінокомпанія «Магіка-фільм»);
- «Забулене майбутнє» (ТОВ «РРП Груп» (IVORY Films);
- «Революція на граніті: робота над помилками» (ФОП Ткаченко Тарас Анатолійович);
- «Кава з кардамоном», другий сезон (ТОВ «Солар Медіа Інтертейнмент»);
- «Наша Галя» (ТОВ «Фільм Ю Ей Телевіжн»);
- «Скажені сусіди» (ТОВ «Прототип Продакшн»);
- «Бути монстром» (ТОВ «Фільм Ю Ей Продакшн»);
- «Хто живе у темряві» (ТОВ «Українська кіношкола»);
- «Заміж за мільйонера» (ТОВ «Файнл Кат Медіа»);
- «На високій полонині» (ТОВ «Іллєнко Фільм Продакшенс»);
- «Play Like a Girl / Грай як дівча» (ФОП Блажан Роман Костянтинович).
А ось список Сімнадцятого конкурсу:
- «Далія і Червона Книга» (ТОВ «студіо Капі»);
- «Зілля» (ТОВ «Фільм Ю Ей Продакшн»);
- «Її очима» (ТОВ «Солар Медіа Інтертейнмент»);
- «Глухомань» (ТОВ «Спільна Перемога Продакшн»);
- «На природу» (ТОВ «Фільм Ю ЕЙ Продакшен»);
- «Добре, що мама не знає» (ТОВ «Кіномедія»);
- «За двома зайками» (ТОВ «Прототип Продакшн»);
- «З Новим кРоком» (ТОВ «МО Філмз»);
- «Голос серця» (ТОВ «Прайм Сторі Пікчерс»);
- «Лайфер» (ТОВ «Грейд М»);
- «Соліст» (ТОВ «Грейд М»);
- «Сіль і перець до смаку» (ГО «Вау Студіо»);
- «Я граю» (ТОВ «Вайт Філмс»);
- «Мій юний принц» (ТОВ «Ріал Пікчерз»);
- Ortalan (ТОВ «Форфілмз»);
- «Уроки толерантності» (ТОВ «Солар Медіа Інтертейнмент»);
- «В темряві» (ТОВ «Гуд Монінг Дістрібьюшн»);
- «Стан» (ТОВ «Мун Мен»);
- «140 Децибелів тиші» (ТОВ «Зет Пікчерз»);
- «Нижній горизонт» (ТОВ «ТОУ»);
- «Невідома історія» (ФОП Рай Андрій Володимирович);
- «Симфонія Донбасу 2021» (ФОП Крижна Вероніка Аркадіївна);
- «М. Зав'ялов - хрещений батько українського боксу» (ТОВ «Спільна Перемога Продакшн»);
- «Сухе болото» (ФОП Моргунець-Ісаєнко О. О.);
- True_IT.UA (ТОВ «БіЕрБі Продакшн»);
- «Атлети Бога» (ТОВ «Скрін Медіа Юкрейн»);
- «Операція Щит України» (ПП «Продюсерська агенція «АССА»);
- «Долина карпатського зубра» (ФОП Ткач Євген Сергійович);
- «Оркестр (Музика буття)» (ТОВ «Торнадо Фільм»);
- «Дике літо в Криму» (ТОВ «Торнадо Фільм»);
- «Режисер» (ТОВ «Одеса Фільм Продакшн»).
Крім того, Рада затвердила підтримку фільмів «То моє море» виробництва ТОВ «Фаланстер» і «Серце Лева» від ТОВ «Стар Медіа Продюсерський Хаб». Обидва - переможці ще Чотирнадцятого конкурсу.
Переходимо до роздавання пігулок.
Продюсер Kristi Films Дмитро Мінзянов отримав подвійний удар від Ради. По-перше, наразі перенесли питання про підтримку промокампанії фільму «Погані дороги», який представлятиме Україну на 94-й премії «Оскар». Опис того, як, куди і скільки державних грошей мають намір витратити, в документах вилився лише в чотири рядки. Хоча сума немаленька - 1,5 млн грн. Недивно, що членам Ради закортіло побачити детальніший кошторис.
По-друге, Мінзянову відмовили у збільшенні хронометражу фільму «Дон Жуан із Жашкова» з 90 до 120 хвилин. Логіка така: якщо продакшен зняв на цілих 30 хвилин більше матеріалу без зміни бюджету, то початковий бюджет був розрахований неправильно, і гроші витратили не за призначенням. Також члени Ради зазначили, що фільм розрахований на широку аудиторію, а кінотеатри часто не беруть до розпису стрічки довші за 115 хвилин - це призводить до небажаного зсуву сеансів. За словами Мінзянова, дистрибутор у комедії вже є - це Arthouse Traffic. Але зміг би останній домовитися з кінотеатрами чи ні, ми вже не дізнаємось, позаяк хронометраж так і лишиться на позначці 90 хвилин.
До того ж творці «Дон Жуана» зняли стрічку в незвичайному форматі співвідношення сторін 3:2, а також заявили про 4,2% реплік іноземною мовою. Відсоток видався членам Ради занизьким, тому фільм спрямують на експертизу до Держкіно.
Питання про невідповідність хронометражу бюджету торкнулися і стрічки «Незвичайні грецькі похорони в Карпатах» (ТОВ «Інсайт Медіа» Продюсерський центр»), яка вийде у прокат під назвою «Небо-парасолька». Андрій Суярко попросив збільшити хронометраж на 19 хвилин - до майже 129 хвилин. Члени Ради запропонували здавати первісно задуманий варіант, а потім, можливо, робити режисерську версію. Голосувати не стали.
Тепер стисло про виділення коштів на промо. 300 тис. грн дали фільму «Мій дідусь - Дід Мороз», покази якого відбудуться до кінця року. Стільки само виділили стрічці «Де гроші?», прем'єра котрої очікується вже 21 жовтня (також творцям дозволили збільшити хронометраж із 99 до 108 хвилин). Меншу суму, 50 тис. грн, виділять фільму «Схрон», що пройде в кіно з 14 жовтня 2021-го по 14 січня 2022 року.
Тут важливо зауважити, що через перегляд бюджету Держкіно в менший бік у липні Раді довелося проголосувати за скорочення витрат на дистрибуцію і популяризацію фільмів на 10 млн грн - до 50 397 200 грн.
Пройдімося фестивалями.
- 500 тис. замість запитуваних 800 тис. грн виділили на проведення туру фестивалю LINOLEUM у регіонах;
- 398 904 грн - на «Дні українського кіно в Стамбулі» 12-14 листопада поточного року;
- фестиваль «Дитяче та юнацьке кіно незалежної України», запланований на 19-21 листопада, отримає 181 тис. грн;
- 120 тис. грн виділили на ХХV Міжнародний фестиваль «Золоте курча» (16-17 жовтня).
Традиційно розглянули й низку питань щодо продовження термінів здавання фільмів.
- Здавання стрічки «Люксембург, Люксембург» (ТОВ «Форфілмз») перенесли до 1 жовтня 2022-го, позаяк цьогоріч знімальній команді не вдалося вчасно виїхати за кордон. Матеріал уже відзнятий, але потрібен час на монтаж.
- «Одного Всесвіту мало. Іван Марчук» (ТОВ «Спільна перемога продакшн») тепер здадуть до 22 квітня 2022-го. Концепція фільму містить зимові пейзажі, а взимку 2020-2021-го зняти матеріал не вдалося.
- Натура стала причиною перенесення й у разі стрічки «Лемберг» (ТОВ «Фільм Ю ЕЙ Продакшн») - потрібні літні зйомки, тому фільм дозволили здати до 10 червня 2023 року.
- Продакшену «Кедр Фільм» дозволили здати стрічку «Клондайк» до 22 грудня 2021-го - стрічка відібрана до секції Works in Progress кіноринку Connecting Cottbus, який відбудеться 3-5 листопада.
- Термін здавання фільму «Миротворці. Перша місія» (ТОВ «Мир і Ко Продакшн»), що вже отримував відтермінування, перенесли до 22 січня 2022-го. На жаль, на початку знімального процесу від ускладнень, спричинених COVID-19, помер виконавець головної ролі, тому творцям довелося міняти концепцію і сюжет.
- «Я, «Побєда» і Берлін» тепер здають до 10 грудня - ТОВ «Стар Медіа Продюсерський Хаб» проводило дозйомки, і знадобилося більше часу на мотажно-тонувальний період.
- ТОВ «Мун Мен» укотре перенесло здавання фільму «Рома», тепер до 31 грудня 2021-го - співпродюсери з Данії не встигають з аудитом на батьківщині.
З інших питань:
- 399 тис. грн виділили на продовження випуску журналу про кіно VGL cinema;
- ТОВ «Кінокіт» дозволили вставити у фільм «Я Сама» 8,7% реплік англійською мовою;
- бюджет стрічки «Стоп-Земля» (ТОВ «Ессе Продакшн Хаус») буде скорочений з 20 573 092 до 20 329 101 грн (коштом Держкіно);
- ТОВ «Фреш Продакшн Ю Ей» вдалося скоротити бюджет міжнародної копродукції «Тривала втеча» (The Long Run) коштом продюсера з 2 млн до 1,75 млн євро. Майнова частка прав Держкіно зросла з 25% до 30%, але обсяг державної підтримки не змінився;
- натомість бюджет фільму «Памфір» від ТОВ «Бозонфільм», навпаки, збільшився коштом продюсера - з 28 086 275 до 39 790 200 грн. А все завдяки участі закордонних фондів, зокрема французького СNC.
Нарешті, Рада з підтримки кінематографії не підтримала фінансування українського стенду аудіовізуального контенту на MIPCOM 2021, а також проведення конференцій та інформаційної кампанії Українського Оскарівського комітету, на що запитували 800 тис. і 210 тис. грн відповідно.