Минулого року компанія Toy Pictures уперше провела конкурс YO! Directors Awards (YO!DA) - масштабну ініціативу, що дає можливість режисерам-початківцям реалізувати свої ідеї та заявити про себе на ринку, знявши рекламну роботу за реальним брифом одного з брендів-партнерів конкурсу. Перший бублик не вийшов гливким (із роботами фіналістів конкурсу можна ознайомитися тут), і цього року організатори влаштовують YO!DA знову.
Як і 2020-го, взяти участь у конкурсі може кожний: потрібно зареєструватися на сайті https://yoda.org.ua/, описати ідею рекламного ролику за одним із запропонованих брифів і завантажити її у власний кабінет. Зверніть увагу, часу на це залишилося дуже мало - заявки приймають до 15 липня. До 27 липня відбором найкращих ідей опікуватиметься журі, а далі розпочнеться найцікавіше: після проходження менторського модуля від практикуючих експертів креативної індустрії в Kyiv Academy of Media Arts півфіналісти допрацюють свої ідеї та після наступного етапу відбору зможуть створити власні ролики, отримавши на виробництво грант у розмірі $2,5 тис. і професійну допомогу від провідних продакшен-компаній України. У фіналі конкурсу журі обере переможців, котрі одержать грошові призи у розмірі $1000 та $2000 за найкраще реалізовані ідеї. Крім того, переможець буде знову обраний у категорії «Приз глядацьких симпатій».
«Журитимуть» учасників цього року не тільки креативники провідних рекламних агентств, а й творці фільмів і серіалів: режисери та сценаристи Наталка Ворожбит, Антоніо Лукіч, Павло Остріков. Серед партнерів конкурсу (брендів, що виступили реальними замовниками реклами) - Samsung, OLX, «Нові Продукти» (Pit Bull), Henkel (Gliss), «Beeline Казахстан» (BeeTV) і «Наша ряба».
«Досвід минулого року показав, що конкурс дуже потрібен індустрії - ми отримали багато позитивних відгуків від клієнтів, ролики були використані у маркетингових кампаніях брендів в Україні та за кордоном, переможець конкурсу Кирило Свєташов уже зняв свої наступні рекламні роботи, інші фіналісти та фіналістки також продовжують розвиватися в різних форматах. Це ефективний трамплін, що допомагає молодим талантам вирости, дає їм додатковий поштовх. Цього року у нас є змога закласти більше часу на період зйомок, тож чекаємо на ще кращий результат. Також ми зібрали у журі багато профі з різних суміжних сфер. Таким чином хочемо розширити кут зору на ідеї для роликів та, можливо, знайти щось нове і свіже. Учасників оцінюватимуть не лише креативні директори та режисери реклами, а й оператор-постановник Микита Кузьменко, сценарист, режисер і драматург Наталка Ворожбит, головред Harper’s Bazaar в Україні Анна Земскова й інші», - коментує засновник конкурсу Дмитро Суханов.
Утім, місія YO! Directors Awards, попри всі зміни та нововведення, залишається тією самою - відкрити нові імена в українському рекламному полі. Знайти яскравих, талановитих молодих режисерів, що прагнуть знімати якісну й сучасну рекламу, та надати їм можливість зняти свою першу рекламну роботу за підтримки YO!DA. А як саме конкурс змінює життя своїх учасників, розповідають фіналісти минулого року:
Кирило Свєташов (Grand Prix Jury Prize)
«Вже через місяць після перемоги в конкурсі мені за величезної підтримки Toy Pictures вдалося виграти перший тендер - це був ролик для «Алло». Я виступив режисером і оператором в одній особі. Я дуже радий, що вибрав для участі в конкурсі бриф групи компаній «Нові продукти», оскільки за деякий час вони запросили мене до конкурсу на створення креативу для нового бренду пива. Це була справжня заруба між чотирма креативниками, що тривала понад два місяці. Врешті була обрана моя концепція для серії роликів. Так конкурс YO!DA допоміг мені стати ще й креативником. Зараз із Сашею Анкудіновою (була моїм 1st AD на конкурсі) робимо креатив для бренду грецької мінеральної води, котрий заходить в Україну.
Час від часу мене запрошують у тендери, іноді дуже серйозні бренди, наприклад McDonald's, де інші режисери - іноземці. Шансів виграти такий тендер небагато, але запрошення для мене вже серйозна перемога. Зі мною знайомляться нові люди з індустрії, у брифах агенцій проскакують референси за моїми роботами, що дуже приємно. Крім реклами зняв як оператор-постановник короткометражний фільм-дебют режисера Ані Морозової (була моїм художником-постановником).
Узагалі, найголовніше, що мені дала участь у конкурсі, - це впевненість у собі. Раніше я не міг уявити, що, наприклад, вийду на пітчинг Держкіно представляти свій сценарій. А зараз я це роблю. Поки невдало, але обов'язково повернуся наступного року. До будь-якої невдачі тепер ставлюсь як до отриманого досвіду.
Зараз агітую всіх друзів і знайомих брати участь у YO!DA 2021. Іноді пишуть незнайомі люди з проханням розповісти про особливості участі - мовляв, хочу, але сумніваюся. Я кажу: «Бери участь, це досвід, знання, знімати нескладно!» Звісно ж, брешу, знімати складно, але воно того варте. Сам би взяв участь іще раз заради того, аби сходити на майстер-класи».
Анастасія Совяк-Круковська (Special Mention Jury Award)
«Після конкурсу мені почали надходити пропозиції придумувати ролики, я почала активно брати участь у тендерах як режисер, а днями зняла значні ролики для великого бренду із селебріті. Також одержала нагороду від ADC UA (Клуб артдиректорів України) в категорії Young Creative, що автоматично означає поїздку ролика Samsung, який я знімала в рамках YO!DA, на конкурс від артдиректорів Європи в тій самій категорії. Що було забавно: на церемонії ADC UA відразу після перегляду ролика до мене підійшли дівчата з великої мережевої агенції та почали хантити як артдиректора.
Конкурс додав упевненості, що я можу набагато більше, ніж гадала, і це кльово. Я організувала величезну зйомку з приголомшливою професійною командою, і ніхто не вірив, що це не звичайний рекламний майданчик, а малобюджетна зйомка ролика для конкурсу. Я б залюбки подалася ще раз, якби була конкурсна категорія кліпів з артистами, в яких на ці кліпи є гроші та гарна музика».
Максим Тужилін
«YO!DA - це нереальний інтенсив, круті знайомства з топами індустрії, майстер-класи, зустрічі та лекції в неформальній обстановці. Досвід участі в цьому конкурсі допоміг мені перемогти у конкурсі на створення відеокліпу для гурту Go_A, що представляв Україну на Євробаченні. Зараз у кліпу понад 16 млн переглядів.
Цього року я зняв три відеоролики для HENNESSY (Східної Європи), багато проектів перебувають на етапі узгодження, а зараз, окрім реклами, я працюю над створенням серії бренд-роликів для фармацевтичної компанії. Це виклик для самого себе - зробити нетривіальне бренд-відео на високому рівні».
Карина Бєлова
«YO!DA - це чудова можливість відкрити в собі режисера. Адже придумати щось - це одне, а реалізувати - геть інша штука. До конкурсу в мене не було такого досвіду, і, зізнаюся, було трошки ніяково. За допомогою YO!DA вдалося принаймні стати впевненішою в управлінні командою, навчитися говорити, що не так, а не йти на поступки, зашкоджуючи ідеї. Якби зараз була можливість перезняти рекламу з близнючками для бренду Palette, я б однозначно багато чого виправила з огляду на свій сьогоднішній досвід.
Також загорілася серіалами: до фіналу серіального пітчингу від кінофестивалю «Молодість» пройшли 10 проектів, і серед них два мої, «Ми розходимося!» та «Покоління «Позитивних», але перемогти міг тільки один. «Ми розходимося!» отримав грант у вигляді фінансового й технічного ресурсу на створення тизеру, промо та медіапідтримку проекту. Тож готуємося до зйомок тизеру, допрацьовуємо сценарій і подаватимемо на конкурс Держкіно обидва проекти, один з яких - «Покоління «Позитивних» - можливо, перетворимо на повний метр».
Артур Бошян
«Конкурс дав упевненість, що я можу створювати круті рекламні ролики в межах невеликого бюджету, зокрема конкурувати з великими агенціями. Протягом останнього року ми з колегами працювали як креативна студія «Придумали Воробушек»: знімали рекламні ролики, розробляли бренд-стратегії, робили те, що у нас виходить найкраще, - створювали контент. Наприклад, написали сценарій для новорічного шоу «Годный год» від Івана Дорна та Masterskaya. Також запустили TikTok для одного з провайдерів зв'язку, працюємо над класним проектом для одного банку. Місяць тому ми провели ребрендинг, ставши креативною агенцією та продакшеном Idealers. Хочемо відійти від класичної реклами, створювати вірусні ролики та брендований контент: наприклад, уже створюємо радіосеріаліті для FAVBET».
Ну а тим, хто мріє про велике кіно і кого збентежує слово «реклама», нагадаю, що вміння круто розповісти історію та викликати у глядача емоції однаково важливе і в першому, й у другому разі. Не вірите мені - подивіться, як одна з членів журі, креативний директор Cheil Ukraine Слава Денис, аналізує складові роликів торішніх фіналістів YO!DA: