Минулого тижня виповнився рік із моменту, як в Україні вперше оголосили локдаун. За цей час ми звикли до масок, соціальної дистанції та загалом навчилися жити в умовах пандемії. А ось що практично зійшло нанівець, то це багатолюдні заходи, які, втім, потихеньку повертаються. Минулого четверга Star Media провела першу за довгий час пресконференцію, аби розповісти, над чим працює і сама компанія, і її міжнародне відгалуження Apple Tree Vision.
Журналісти, що скучили за івентами, рвонули на пресконференцію - адже виробники обіцяли розповісти про запуск нових міжнародних проектів. Але жодних одкровень, попри «зірковий» склад спікерів, на заході не прозвучало. Всі проекти, про які говорили Влад Ряшин і Жан-Шарль Леві, українському ринку вже знайомі, а державні ініціативи в галузі кіновиробництва, заради котрих прийшов міністр культури Олександр Ткаченко, ми обговорюємо вже не перший, і навіть не другий рік.
Проте, розпочати організатори вирішили саме з них. Галина Петренко, що модерувала захід, нагадала: завдяки діям Мінкульту та профільного комітету Верховної Ради українське кіновиробництво за часи пандемії зуміло не просто вижити, а й зміцніти, а ще наша країна нарешті з'явилася на світовій мапі створення контенту. «Зокрема, минулого року запрацювала угода України з Канадою, а ще наша країна приєдналася до фонду «Євримаж». Крім того, довгоочікувана система рібейтів також стала реальністю», - розповіла Галина, додавши, що першим (і поки єдиним) проектом, котрий може претендувати на рібейти в Україні, став повнометражний бойовик «Останній найманець», що його створює компанія Apple Tree для Netflix.
Олександр Ткаченко спершу уважно слухав вступ, а потім заговорив і сам. Привітавши Ряшина і Леві зі статусом першопрохідців системи рібейтів, міністр зазначив, що роботи в цьому напрямку ще вистачає.
«Зараз ми опрацьовуємо стратегічний документ, так званий кластер для кіноіндустрії, в межах якого обговорюємо необхідні кроки: що потрібно зробити, аби кіноіндустрія працювала на повну потужність і з іще більшим обсягом інвестицій. Крім інфраструктури, крім навчання, крім створення можливостей кешрібейтів і також фінансування безпосередньо кіно. Найбільша наша надія саме на спільне виробництво, на те, щоб Україна перетворилася на майданчик для спільного виробництва», - поділився Ткаченко.
До речі, заради цієї промови міністру, що зазвичай говорить тихо, навіть довелося зняти маску. Але не хвилюйтеся: Олександр Владиславович також повідомив, що того дня вакцинувався, тож коронавірус йому тепер не страшний
За словами Ткаченка, ініциатива, про яку йдеться, дозволить Україні стати не просто сервісним майданчиком, але повноцінним партнером для міжнародних кіновиробників, а протягом наступних 4-5 років це принесе країні не менш ніж $500 млн інвестицій. Грандіозний план, інакше й не скажеш, і без рішення парламенту щодо рібейтів, на думку міністра, його б не сталося.
Також Ткаченко зазначив, що Мінкульт разом із Держкіно і профільним парламентським комітетом вже розпочали вдосконалювати систему рібейтів: найближчим часом вони відпрацюють питання, аби кошти на податкові повернення прописувалися в бюджеті окремим рядком, а ще максимально зберуть інформацію про проекти, котрі іноземні компанії планують знімати в Україні. «Так ми зробимо цей процес прозорим і зрозумілим для виробників», - резюмував міністр.
Потім слово взяв Влад Ряшин. Виправдовуючи звання піонера рібейтів, глава Star Media і співзасновник Apple Tree почав із розповіді про роботу з Netflix, що, за його словами, стартувала досить драматично. «Я пам'ятаю наші перші Zoom-зідзвони з колегами із Netflix, які в усьому світі перебували на самоізоляції. Ще у квітні-травні минулого року мало хто вірив, що виробництво «Останнього найманця» в принципі стане можливим. І те, що це сталося, - велика праця та заслуга Жан-Шарля», - поділився Ряшин, запропонувавши колезі самостійно озвучити подробиці співпраці.
За ним не заіржавіло, от тільки української мови продюсер поки не вивчив - добре, що Олександр Ткаченко зголосився бути перекладачем
«У мене найкращий перекладач в Україні!» - зрадів француз і швиденько перейшов до діла. «Ми вирішили виробляти міжнародний контент тут, адже в Україні величезна кількість технічних і творчих працівників, здатних це робити. Певна річ, в кіноіндустрії для цього потрібно багато часу, але у нас з'явилася можливість стартувати з «Останнього найманця» - високобюджетного проекту для Netflix. Хоч це і французька стрічка, але до виробництва ми залучили велику кількість українських фахівців. Наприклад, продакшен-дизайн у фільмі на 100% український», - поділився Леві.
Що ж до безпосередньо процесу, то він, як зізнався Жан-Шарль, був непростим. «Netflix - велика міжнародна компанія - отже, вам потрібно адаптуватися до її вимог. Що ми й зробили з нашою українською командою і місцевими партнерами. Це стосується не так стандартів, адже вони в Україні відповідають міжнародному рівню, як організації, звітності та документації. У Netflix узагалі вимагають дуже багато документації», - зазначив продюсер і нарешті розсекретив, що реліз «Останнього найманця» на платформі має відбутися в серпні нинішнього року.
До речі, якщо вам цікаво, то дія фільму розгортається переважно в Парижі, а також у двох азіатських містах. Але знімали все це в Києві - у столиці Франції, за словами Ряшина, було лише п'ять знімальних днів
Про наступний проект, котрий представили на пресконференції, ви теж чули - це сайфай-серіал Infinity. Його Apple Tree знімає спільно з французьким продакшеном Federation Entertainment для французького ж мовника Canal+. На жаль, показати хоч якісь відеоматеріали на пресконференції не змогли через правила закордонних правовласників, проте Ряшин розкрив головну виробничу цікавинку майбутнього серіалу: спеціально для нього в Україні будують макет міжнародної космічної станції. Природно, після закінчення зйомок він залишиться тут - Star Media і Apple Tree планують використовувати його в майбутніх проектах.
Ну і третім проектом, про який розповіли на презентації, став повнометражний фільм «ШТТЛ». Сюрпризу тут теж немає: стрічка була в числі переможців Чотирнадцятого конкурсу Держкіно, а відомо про неї ще з часів Одинадцятого пітчингу. Проте зараз про неї згадали не просто так: якщо «Останній найманець» та Infinity були прикладами того, як українські компанії можуть працювати сервісами для міжнародних виробників контенту, то «ШТТЛ» - це повноцінна копродукція.
«Ми поки його не виробляємо, а тільки готуємося. Стадію розробки починали з Українським культурним фондом, також цей проект пройшов стадію копродукційнних проектів на конкурсі Держкіно. У ньому беруть участь три країни: Україна, Франція та Бельгія», - зазначив Ряшин.
З боку Франції над стрічкою працюватиме компанія Forecast Pictures, а режисером буде француз Адріен Волтер, що написав сценарій фільма. Продюсуватимуть його Влад Ряшин і Рита Гребенчікова від Star Media, а також Жан-Шарль Леві й Оліас Барко від Forecast Pictures. Власне, коли ви стежили за пітчингом Держкіно, то все це вам відомо, як і те, що фільм планують знімати без монтажних склейок, як це робив Сем Мендес у «1917».
А ось про каст проекту з'явилися новини. Географія акторського складу «ШТТЛ» досить широка: тут знайшлося місце французьким, американським і, певна річ, українським акторам.
Причому двоє з них були присутні на презентації. Знайомтеся: Анісія Стасевич, що зіграє головну жіночу роль - дівчини Юни, любовний інтерес протагоніста Менделя,
і Петро Ніневський. Він утілюватиме образ Дем'яна - найкращого друга Менделя
Головна ж роль (того самого Менделя) відійшла американцеві Моше Лобелю. Сподіваємося побачити його в Україні пізніше, коли розпочнуться зйомки, а станеться це влітку 2021 року. Дату релізу, навіть приблизну, творці анонсувати не поспішають, але міжнародний реліз, як і раніше, планують провести на якомусь кінофестивалі класу А. Наразі найвірогіднішим кандидатом називають Каннський кіноогляд - це, нагадаємо, не без підстав, адже Тьєррі Фремо, як ми дізналися на Одинадцятому пітчингу, у добрих взаєминах із режисером-бельгійцем.
На цьому список міжнародних проектів, про які Star Media й Apple Tree готові розкривати подробиці, вичерпався. Але це не означає, що вони обмежуються тільки трьома стрічками, про котрі йшлося.
Юрій Артеменко, що був присутній у залі, вирішив допомогти колегам і запитав, що ж такого цікавого готують компанії в найближчому майбутньому
Відповідати взявся Жан-Шарль, котрий нагадав, що у розробці Apple Tree перебуває повнометражний хорор «Подія на рейсі 459» (Incident on flight 459). Уперше проект анонсували ще в травні 2019-го, а розпочати зйомки планували 2020-го. Однак процесу завадив коронавірус, і тепер виробництво намічене на кінець літа - початок осені 2021-го.
Також у девелопменті в компанії три проекти, серед яких французько-українська комедія, котру срежисує Оліас Барко, серіал про якийсь бар, де одночасно збереться купа різних людей і - та-дааам! - ще одна екшен-комедія з Жан-Клодом Ван Даммом
Як бачите, попри відсутність новинок у традиційному розумінні слова, новин у Star Media та Apple Tree виявилося багато. Тепер вся надія на те, що їхнім грандіозним планам не завадить пандемія, а українські рібейти - допоможуть.