Здається, настав час, коли стримінгові війни виходять на новий рівень. Спершу глобальні компанії змагались у тому, хто згенерує більше контенту та привабить більше користувачів, сьогодні ж найбільші гравці переосмислюють свою роботу, вдаючись до якісних реорганізацій. Ми вже розповідали, що у цьому напрямі робить Netflix, а на початку серпня з'явилася підстава докладніше поговорити ще про одного глобального гравця – платформу HBO Max. Щоправда, зміни, котрі очікують на неї найближчим часом, такі кардинальні, що ліпше присвятити сьогоднішню розмову ширшому предмету – загальним планам компанії Warner Bros. Discovery на майбутнє.
Об'єднання заради стримінгу
Про те, що HBO Max чекають докорінні зміни, було зрозуміло, коли платформі не було ще й року. У травні 2021-го стало відомо, що мережа кабельних каналів Discovery планує викупити в конгломерату AT&T компанію WarnerMedia, якій серед іншого належить і стримінговий сервіс HBO Max. Іще за рік угоду було завершено: 8 квітня 2022-го народилася компанія, котра дістала назву Warner Bros. Discovery, а її керівником став колишній гендиректор Discovery Девід Заслав.
Тоді обидві сторони (попри відчуження, 71% акцій нової компанії лишився у власності акціонерів AT&T) не стали розкривати подробиць про майбутнє нового гравця, проте ясно дали зрозуміти, що саме стримінг відіграв у майже $50-мільярдному злитті провідну роль. Ось, наприклад, як коментував ті події гендиректор AT&T Джон Стенкі: «Ця угода об'єднує двох лідерів у сфері розваг, дозволяючи їм доповнювати один одного, а нова компанія може стати однією з найбільших у світі в галузі роботи стримінгових платформ безпосередньо з користувачем». Водночас Заслав зазначав, що з перших днів існування у Warner Bros. Discovery не планували включатися в перегони з іншими гравцями стримінг-ринку щодо того, чий контент буде дорожчим. Натомість, за його словами, компанія з обережністю запускатиме нові продукти, надаючи перевагу високоякісному сімейному та науково-популярному контенту, а також розвитку інноваційних відеоформатів і співпраці з незалежними авторами. Конкретики про те, що саме це означає, не надійшло.
Кількамільярдні збитки та «смерть» HBO Max
Утім, інтрига протрималася недовго. 4 серпня Warner Bros. Discovery опублікувала фінансовий звіт за другий квартал 2022 року, котрий також став першим повноцінним звітом після злиття WarnerMedia та Discovery. Вочевидь, розуміючи, що оприлюднені у документі цифри не викличуть захоплення, компанія підготувала низку сенсаційних заяв про власне майбутнє. Але розпочати варто все ж із цифр.
По-перше, виторг WBD за три місяці становив лише $9,8 млрд, що виявилося значно менше за очікування – до публікації звіту аналітики розраховували на $11,9 млрд. Найбільше коштів водночас принесла дистрибуція ($4,8 млрд), слідом за нею – реклама ($2,7 млрд), а на третьому місці опинилися загальні доходи від контенту ($2 млрд). По-друге, чистий збиток компанії становив аж $3,4 млрд, а сам лишень стримінг-напрям приніс збитків на $1,5 млрд. Утім, керівництво WBD це не налякало: такі, на перший погляд, невтішні результати тут пояснили значними інвестиціями у реструктуризацію (понад $1 млрд), а також пов'язаними з нею транзакціями й інтеграцією (майже $1 млрд).
У це доволі легко повірити, зважаючи на свіжі дані WBD з кількості абонентів. Тут слід мати на увазі, що цього разу компанія вирішила не розкривати даних кожної платформи окремо (кабельного каналу HBO, HBO Max та Discovery Plus), а назвати лише загальну кількість, яка становила 92,1 млн передплатників. У компанії зазначили, що зростання за рік становило майже 22%, а за квартал – 1,7 млн передплатників.
Перейдімо до тих самих сенсаційних заяв, найгучніша з котрих – запуск нового онлайн-кінотеатру на базі HBO Max та Discovery Plus, заради якого керівництво вирішило припинити існування обох майданчиків у нинішньому вигляді. Подробиць про нову платформу наразі замало, запустити її в США планують уже за рік, улітку 2023-го. Назви також поки немає, проте, за словами джерел, там точно фігуруватиме щось на кшталт Warner або WB.
Девід Заслав у розмові з інвесторами зазначив, що у майбутньому стримінг матиме три рівні передплати: найдорожчий без реклами, середній з мінімумом реклами та безкоштовний, але з рекламою (певно, її буде так багато, аби користувачі якнайшвидше переходили на платні тарифи). Що ж до контенту, то тут усе більш-менш очевидно: в межах нової платформи об'єднають бібліотеки HBO Max та Discovery Plus.
Це, власне, недивно: на презентації звіту керівництво WBD показало свої найуспішніші франшизи та бренди, серед котрих знайшлося місце як художньому кіно та серіалам, так і документальним проектам.
А ще у компанії відзначили сильні сторони обох платформ, котрі за існуючим планом стануть основою нового стримінгу. Ви коли-небудь замислювалися, що HBO Max має перекіс у бік чоловіків?
Інші деталі того, якого контенту чекати на новій платформі, обіцяють оприлюднити пізніше, проте вже зараз маємо невтішні новини для тих, кому до вподоби дивитися гучні прем'єри вдома: за словами Заслава, до таких експериментів нова платформа не вдаватиметься і фільми потраплятимуть на неї лише після повноцінного кінопрокату.
Масові скорочення, вигідні скасування проектів та майбутнє DC-всесвіту
Після публікації фінансового звіту стало зрозуміло, що WBD, аби налагодити справи, потрібно скоротити видатки принаймні на $3 млрд. І судячи з новин, які дотепер просочуються у ЗМІ, робитимуть це одразу в кілька способів. Перший – звісно, скорочення персоналу, котре супроводжує майже кожну оптимізацію. Наразі відомо, що на початковому етапі без посад лишиться майже 14% штату кабельного каналу НВО та стримінгу HBO Max (приблизно це 70 людей). Більше за інших водночас постраждають підрозділи HBO Max Originals, що опікуються нонфікшеном та сімейним контентом: на новій платформі їх замінять реаліті-шоу та документальні проекти аналогічного підрозділу Discovery, позаяк у виробництві вони набагато дешевші. Загалом у WBD серйозно спростять структуру HBO Max, і нині стримінг значно більше залежатиме від HBO, а керівником обох платформ лишиться Кейсі Блойс.
Ще один шлях до економії – скасування проектів, зокрема й тих, що перебувають на етапі постпродакшена. Так, на перший погляд це має дивний вигляд, проте, як виявилося, дозволяє WBD значно зекономити на податках. Найгучнішим скасуванням останнього часу став серіал «Бетгьорл», де в епізодичній ролі Бетмена мав з'явитися Майкл Кітон, але такі прецеденти у компанії траплялися й раніше. Наприклад, із документів, які WBD оприлюднила наступного дня після публікації фінансового звіту, стало відомо, що з квітня по червень 2022 року її оподатковувана база скоротилася на $825 млн. У компанії зазначили, що це сталося завдяки зменшенню витрат, причому $496 млн – це активи, котрі втратили цінність (тобто вже завершені проекти, яких не випускатимуть для глядачів). Іще $329 млн припали на фільми та серіали, що перебувають у виробництві.
До речі, офіційна причина, через яку скасували «Бетгьорл», звучала так: проект не вписується у нову стратегію компанії. За словами Заслава, WBD планує вдатися до ще однієї спроби створити бренд DC-всесвіту, і прикладом компанії у цьому стане найближчий конкурент – Marvel. Жодних подробиць того, як саме це відбуватиметься, поки також немає, проте компанія вже взялася до пошуків «власного Кевіна Файгі» – людини, котра, по-перше, вибудувала б єдину стратегію DC Films на 10 років уперед, а по-друге, власноруч втілила б її у життя. Це, звісно, має дуже амбітний вигляд, але на цьому етапі призвело лише до того, що ніхто з кінематографістів, які раніше працювали з компанією, зараз не впевнений у майбутньому своїх проектів. На сьогодні підтвердженою стрічкою є лише сиквел «Джокера» Тодда Філліпса, де до Хоакіна Фенікса приєднається Леді Гага. А от продовження того самого «Бетмена» Метта Рівза лишається під питанням, як і майбутнє Диво-жінки та Супермена. За словами інсайдерів, остаточно все вирішиться лише після того, як для DC Films знайдуть нового керівника.
Як бачите, зміни на глобальній арені відбуваються повсякчас, і за ними варто стежити. А ще маємо надію, що нова платформа від WBD зробить те, чого не вдалося HBO Max, – дійде до українського глядача.