Перші вихідні липня ознаменувалися поверненням до кінотеатрального прокату (хоча й досить обмеженого) всього європейського ринку. Хоч багато країн відкрили свої кінозали для відвідувачів іще у травні-червні, нам для відновлення оглядів «Євротоп» бракувало Великобританії та України. Станом на початок липня наш традиційний рейтинг лишається тільки без однієї території - Росії, де кінопокази в кінотеатрах усе ще не дозволені.
Показово, що першими липневими вихідними в Європі взагалі не було глобальних кінопрокатних фаворитів - у кожній окремій країні лідерські позиції посіли геть різні стрічки. Зі своїми локальними прем'єрами вже виступили Німеччина, Італія, Франція та Чехія. Решта європейських країн продовжує катати голівудське кіно (переважно непрем'єрне, хоча винятки все ж є) та європейські фільми ненаціонального виробництва (умовно кажучи, німецькі - у Словаччині, британські - в Польщі). Безумовним лідером касових зборів усього континенту є Франція. Ну а Італія - лідер за кількістю прем'єрних релізів.
Нагадаємо, «Євротоп» - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України та сусідів із Центральної і Східної Європи (в Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині та Литві). Особливу увагу ми приділяємо стрічкам локального виробництва й їхньому успіхові на тлі американського масового кіно.
Кінотеатри Франції відновили роботу останнього вікенду червня, зібравши майже $4,8 млн, що за нинішніх умов можна вважати справді видатним результатом. Першими вихідними липня тут відбулися три прем'єри, одна з яких - локального виробництва: французька комедія «Парфуми» (Les parfums) з бокс-офісом $759 тис. закріпилася на другій позиції місцевого кінопрокатного рейтингу. Лідером французького кінопрокату з касою $781 тис. стало французьке драмеді «Як бути гарною дружиною» (La bonne épouse), прем'єра котрого відбулась 11 березня - останнього перед закриттям кінотеатрів вікенду. На третьому місці опинилася американська анімація «Уперед» (Onward) із результатом $464 тис. Зазначимо, що п'ятий рядок французької кінопрокатної гонки з показником $338 тис. посіла історична драма «Ціна правди» (Mr. Jones) спільного виробництва Польщі, України та Великобританії (всього фільм уже зібрав у Франції понад $1,02 млн). Загалом французькі кіноглядачі витратили на купівлю квитків майже $4,55 млн, що на 4,9% менше за аналогічний показник попередніх вихідних.
Першого липневого вікенду кінотеатри Німеччини представили глядачам два прем'єрні релізи. Це комедія місцевого виробництва «Тейковер» (Takeover), що з результатом $176 тис. посіла перший рядок німецького кінопрокатного чарта, а також драма «Ундіна» (Undine) спільного виробництва Німеччини та Франції, яка зібрала $143 тис. і закріпилася на другому місці рейтингу. Трійку найкасовіших релізів тижня доповнив німецький ромком «Нічне життя» (Nightlife), що стартував 13 лютого 2020 року, з бокс-офісом $85 тис. Загальна виручка від продажу квитків кінотеатрів Німеччини, які відкрилися для відвідувачів іще першої декади травня, зменшилась проти попереднього вікенду на 73,6% і становила $767 тис.
Кінотеатри Чехії аналізованими вихідними зібрали $362 тис., що на 5,9% менше за результат попереднього тижня. Тут кінотеатри випустили один прем'єрний реліз - точніше, ререліз місцевої комедії 2000 року «Одинаки» (Samotari) під назвою «Одинаки: Оновлена прем'єра 20 років по тому» (Samotari: Obnovena premiera po 20 letech), який зібрав $6,3 тис., що відповідає 11-му рядку кінопрокатного чарта тижня. Лідером же лишився дебютант попереднього вікенду - чеська комедія «3Ягоди» (3Bobule) з виручкою $150 тис. На другій позиції розмістилося німецьке драмеді «Ідеальний секрет» (Das perfekte Geheimnis) з бокс-офісом $44 тис., на третій - чеська документальна стрічка «В мережі» (V Síti) з виручкою $36 тис.
Для Великобританії початок другого місяця літа ознаменував вихід із кінопрокатного карантину. Вікенд 2-5 липня став першим пробним кроком на шляху з повернення до нормального кінопрокатного процесу. Загалом цими вихідними в кінопрокат Великобританії вийшли 43 стрічки. При цьому прем'єрною була лише одна - драмеді ірландського виробництва «Побачення з Амбер» (Dating Amber), яке зібрало скромну $1 тис., що відповідає 29-му рядку місцевого кінопрокатного чарта. Лідером же першого посткарантинного вікенду стала американська анімація «Уперед» (Onward) із касою $27 тис. На другому рядку розташувався ще один американський мультфільм - «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) з бокс-офісом $21 тис. Трійку лідерів доповнив кримінальний бойовик спільного виробництва США та Мексики «Погані хлопці назавжди» (Bad Boys for Life), що зібрав $20 тис. Загалом кіноглядачі Великобританії витратили на купівлю квитків $234 тис.
Кінотеатри Італії першими вихідними липня показали відразу сім прем'єр. До першої десятки за сумарними касовими зборами за вікенд потрапили такі дебютні релізи: французько-канадська драма «Матіас і Максим» (Matthias et Maxime, каса - $9,2 тис., четверте місце), італійська кримінальна драма Il delitto Mattarella (каса - $8,1 тис., п'яте місце), американо-канадський байопік «Скандал» (Bombshell, каса - $6,9 тис., шосте місце) й італійська біографічна драма «Гіркі роки» (Gli anni amari, каса - $6,4 тис., восьме місце). Також серед італійських прем'єр - комедія «Син на ім'я Ерасмус» (Un figlio di nome Erasmus), що зі зборами $3,5 тис. опинилася на 16-му рядку рейтингу. Лідирує ж в італійському кінопрокаті - вже третій тиждень поспіль - французький драматичний трилер «Знедолені» (Les Misérables), що стартував тут 18 червня. Збори стрічки підзвітними вихідними становили $17,9 тис. На другому рядку з бокс-офісом $12,3 тис. розмістилася італійсько-швейцарська драма «Погані казки» (Favolacce), на третьому - південнокорейські «Паразити» (Parasite) з результатом $10,4 тис. Загальна виручка кінотеатрів Італії від реалізації квитків становила майже $123 тис., що менше за результати попереднього тижня на 14,1%. Зазначимо, що свою роботу кінотеатри Італії частково відновили 11 червня.
Першими вихідними липня, що ознаменувалися поверненням кінотеатрів із вимушеного локдауна, сумарні збори в Україні становили майже $107 тис. За аналізований період вийшли чотири прем'єри, всі - закордонного виробництва. Перший рядок рейтингу дістався дебютному американському комедійному бойовику «Мій шпигун» (Me Spy) із результатом $24 тис. На другому місці опинився свіжий трилер «Втеча з Преторії» (Escape from Pretoria) спільного виробництва Великобританії, США, Австралії та Південної Америки, який заробив $18 тис., на третьому - прем'єрна кримінальна драма «Убивства за листівками» (The Postcard Killings), що зібрала майже $15 тис. Із фільмів українського виробництва глядачам запропонували комедію «Побачення у Вегасі» та драмеді «Мої думки тихі».
За розглянутий період кінотеатри Польщі продали квитків на $100,1 тис., що більше проти попереднього тижня на 118%. Тут відбулися дві прем'єри, обидві потрапили до першої десятки кінопрокатного рейтингу. Так, на перше місце вийшла британська прем'єрна сімейна стрічка «Четверо дітей і воно» (Four Kids and It) - драма з бокс-офісом $25,7 тис. Другу позицію посіла американська анімація «Уперед», яка заробила $22,3 тис., третю - драма спільного виробництва США та Південної Кореї «Коханці» (Endings, Beginnings) з результатом $11,7 тис.
Кінотеатри Угорщини підзвітного вікенду зуміли продати квитків на понад $99 тис., що на 252% більше за результат попереднього тижня. Першими вихідними липня тут відбулася лише одна прем'єра - американський бойовик «Агент Єва» (Ava) зумів зібрати 31,8 тис., що забезпечило йому верхній рядок в угорському кінопрокатному чарті. Друга позиція дісталася фантастичному американському екшену «Бладшот» (Bloodshot) із бокс-офісом $15 тис., третя - американському кримінальному бойовику «Джентльмени» (The Gentlemen) з результатом $10,3 тис.
У Словаччині першими вихідними липня відбулися чотири прем'єри, три з них - фільми європейського виробництва. На верхньому рядку рейтингу розташувалось німецьке драмеді «Ідеальний секрет» зі зборами $20 тис. Другою виявилася чеська комедія «3Ягоди» з виручкою $13 тис., третьою - дебютна чеська гангстерська комедія «Боурак» (Bourák) із бокс-офісом $9 тис. Загалом кінотеатри Словаччини зібрали $66 тис., що менше за результати попередніх вихідних на 28,3%.
У Литві аналізованого вікенду відбулися чотири прем'єри. Лідером місцевого кінопрокату став пригодницький фільм «Їжак Сонік» (Sonic the Hedgehog) - копродукція США, Канади та Японії, яка заробила $9,4 тис. Друге місце посіла американо-канадська біографічна кримінальна драма «Капоне» (Capone) з касою $8,8 тис., третє - литовська драма «Нова Литва» (Nova Lituania) з виручкою $7,8 тис. Загальний бокс-офіс кінотеатрів Литви становив $41 тис., що більше за результати попереднього вікенду на 43%.
Підзвітними вихідними кіноманам Іспанії представили сім релізів, прем'єр при цьому не було. Зазначимо, що кінотеатри цієї країни працюють із 12 червня, але прокат лишається дуже обмеженим. Перше місце тут посів хорор «Людина-невидимка» (The Invisible Man) спільного виробництва США, Канади й Австралії, який заробив $34 тис. На другому рядку розташувалася фантастична сімейна комедія американського виробництва «Дулітл» (Dolittle) із результатом $2,5 тис., на третьому - військова драма «1917» спільного виробництва Великобританії, США, Канади, Іспанії та Індії з бокс-офісом $216. Минулого вікенду іспанські кінотеатри зібрали понад $37,3 тис., що більше за результат попередніх вихідних на 4667%.
Євротоп 2-5 липня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
4 553 580 |
5 |
-4,9% |
Як бути гарною дружиною La bonne épouse |
2 |
Німеччина |
766 893 |
4 |
-73,6% |
Тейковер Takeover |
3 |
Чехія |
362 120 |
3 |
-5,9% |
3Ягоди 3Bobule |
4 |
Великобританія |
238 988 |
3 |
- |
Уперед Onward |
5 |
Італія |
122 635 |
3 |
-14,1% |
Знедолені Les Misérables |
6 |
Україна |
106 805 |
4 |
- |
Мій шпигун My Spy |
7 |
Польща |
100 151 |
3 |
+118,1% |
Четверо дітей і воно Four Kids and It |
8 |
Угорщина |
99 303 |
3 |
+252,5% |
Агент Єва Ava |
9 |
Словаччина |
65 916 |
3 |
-28,3% |
Ідеальний секрет Das perfekte Geheimnis |
10 |
Литва |
41 079 |
3 |
+43,4% |
Їжак Сонік Sonic the Hedgehog |
11 |
Іспанія |
37 282 |
3 |
+4667,5% |
Людина-невидимка The Invisible Man |
За даними boxofficemojo.com