Щойно в Україні оголосили карантин, МедиаНяня провела дослідження вітчизняного ринку потокового мовлення, аби зрозуміти, чи справді новий режим приніс працюючим у ніші компаніям більше позитиву, ніж негативу. Результати виявилися цілком передбачуваними: першими тижнями всеукраїнської самоізоляції співвітчизники справді масово попрямували в онлайн, аби за переглядом фільмів і серіалів менше відволікатись на спокусу вийти з дому.
Відтоді сплило чимало води, і згодом стало зрозуміло, що навіть в Україні конкуренції в сегменті стримінгу вистачає й одного факту існування майданчика для втримання користувачів недостатньо. Медіасервіс MEGOGO в цьому й раніше не здавав позицій - компанія регулярно розробляє та впроваджує цікаві маркетинг-ходи, завдяки яким часто виграє битву за підписників. Свіжий приклад такого підходу: запуск французького телеканалу MyZen TV, чий ефір цілком складається з йоги, фітнесу та медитацій - дуже актуальних у самоізоляції.
Розуміючи, що це далеко не остання активність у карантинній стратегії MEGOGO, ми звернулися до директора зі стратегічного розвитку платформи Івана Шестакова. На прохання MBR він розповів про те, як карантин вплинув на життя компанії, які ідеї на цьому тлі були реалізовані та які висновки зроблені на майбутнє.
***
Відразу після введення карантину ми, як і кожен відповідальний роботодавець, перевели всю команду на віддалений режим. Працювати в нових реаліях виходить доволі непогано - допомагають різні месенджери та налагоджені комунікації. Навіть такі стресові умови не завадили нам працювати ефективно.
Карантин кардинально не вплинув на стратегічні плани медіасервісу. Як і раніше, продовжуємо будувати суперсервіс, котрий покриватиме більш ніж одну або дві категорії контенту. Ми не ухвалюємо якихось тимчасових рішень. І звісно, напрями, що запускаються просто зараз, аби полегшити життя та зробити його трохи комфортнішим для наших користувачів, продовжимо розвивати й після карантину.
Вже на початку карантину ми вирішили - необхідно робити все можливе, щоби людям було корисно і цікаво проводити час удома. Передусім збільшили бібліотеку безкоштовного контенту, додавши ще близько 100 стрічок. Отже, всім, навіть незареєстрованим користувачам MEGOGO, стали доступні понад 10 тис. одиниць безкоштовного контенту, з них понад 4500 фільмів і 1500 анімаційних стрічок.
Кілька днів по тому для наших постійних користувачів створили інтерактивний канал [М] #stayhome HD, який збирає найдобріші фільми, тим самим нагадуючи про важливість залишатись удома. Без нових шоу з зірками також не обійшлося: ми презентували молодіжне Stay Home Show на каналі MEGOGO Live, де ведучий Женя Галич проводить live-зустрічі з українськими артистами. Аби час, проведений удома, був веселіший, запустили канал [М] Друзі HD - він транслює улюблений серіал у режимі нон-стоп.
Позаяк ми сімейний медіасервіс, для нас важлива турбота про дітей. Саме тому приєднались до масштабного освітнього проекту «Всеукраїнська школа онлайн». За лічені дні команда MEGOGO створила розділ, де транслюються уроки. Для зручності вони були розділені за днями, класами і назвами предметів. Доступ до розділу безкоштовний навіть незареєстрованим користувачам.
Спершу проект «Всеукраїнська школа онлайн» був запущений для 5-11-х класів, але завдяки партнерам з ЮНІСЕФ з'явилися уроки і для 1-4-х класів, які також доступні у нас. Окрім того, співпраця з ЮНІСЕФ підштовхнула до створення сурдоперекладу всіх онлайн-уроків. Команда соціальної ініціативи MEGOGO «Дивись, як чутно» сфокусувала зусилля на тому, аби зробити освіту інклюзивною, адже саме такою вона має бути.
Щодо динаміки та дивлення продуктів компанії - зараз ситуація стабілізувалась. Як я вже казав раніше, першого тижня карантину ми справді помітили: існуючі користувачі стали дивитися більше та довше. Проти докарантинного тижня тривалість користування сервісом зараз виросла на 22%. Показовими завжди є вихідні, першими тижнями було особливо видно зростання. Та важливе спостереження: навіть у період карантину фактор погоди залишив свій відбиток на дивленні - не всі дотримуються рекомендацій щодо самоізоляції. Адже, щойно температура повітря стала вища, і дивлення, і кількість користувачів трохи зменшились.
Важливим для нас лишається аудіонапрям (утім, як і будь-який наш продукт). Із початком карантину його споживання значно збільшилось. Перша причина - люди продовжують шукати різні способи корисного проведення часу вдома. Один із таких способів - подкасти й аудіокнижки, що розповідають слухачеві про нові речі або ж просто допомагають відпочити. Друга причина - безліч актуального контенту. Наприклад, у нашій постійній рубриці подкастів «Як це працює» ми створили підрозділи «Карантин Edition» і «Епідемії», де розповідаємо, що таке коронавірус, карантин, епідемії та багато іншого. Варто зазначити, що саме епізоди з цієї рубрики стали такими, що найбільше прослуховуються.
Якщо говорити про аудіокнижки, то бібліотека стрімко поповнюється новинками, завдяки чому зростає і попит. Раніше користувач більше слухав нон-фікшен, а зараз зросла цікавість до художньої літератури - споживання цих двох напрямів тримається в балансі. Популярними стали книжки про виховання і про психологію взаємин.
Загалом аудіонапрям - доволі новий для користувача, та цікавість до нього висока, тому ми продовжуємо аналізувати смаки, аби кожна новинка знайшла свого слухача.
Зараз, у період карантину, для бізнесу особливо важливе вміння адаптуватися: оптимізувати бізнес-процеси, коригувати цілі та знаходити нові шляхи вирішення завдань. Бізнеси, які зможуть зробити побут обивателя комфортнішим у таких стресових умовах, не лише виживуть, а й запросто можуть стати новими лідерами. Ми намагаємося діяти виключно виходячи з потреб нашої аудиторії, робити те, що самі вважаємо логічним цієї миті на цьому ринку. У нас багато статистики, багато даних, котрі обробляються на льоту, - це дає поживу для роздумів. Усе, що ми намагаємось робити, - підняти кожен показник іще трішки вище, зробити весь механізм іще ефективнішим. Важливо постійно аналізувати свій досвід, свої дані та проводити купу експериментів.
Також карантин підштовхнув нас до того, що потрібно збільшувати кількість продуктів, не лише розважальних, але й корисних. Навіть коли він завершиться, тенденція до віддаленої роботи й обмеження фізичних контактів зростатиме. Вже найближчим часом ми хочемо перевірити кілька гіпотез і запустити нові, навіть несподівані, продукти в режимі тестування.
Події останніх місяців та їхні наслідки кардинально змінюють правила гри, а можливо, й саму гру. Як у неї грати, щоби виграти? Чи бодай не програти ще на старті? Про це спецпроект MBR «Зняти корону», частиною якого є цей матеріал, - особистий досвід представників української аудіовізуальної й медіаіндустрії, компаній і окремих людей, які зуміли швидко зорієнтуватися у змінених через коронакризу умовах. Реальні та вже реалізовані адаптаційні кейси кіно, ТБ, реклами й інтернет-медіа - з перших вуст.