2020 року компанія MRM удруге проводить конкурс соціально вагомого контенту PITCH UA за підтримки проекту «Зміцнення громадської довіри» (UCBI II), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). До участі запрошувались продюсери відеопроектів для будь-яких платформ, які присвячені важливим для всієї України темам: гуманізація конфлікту на сході країни, комунікація з окупованими територіями та активація молоді. Торік умови конкурсу дещо змінилися. По-перше, з'явились чіткіші критерії щодо тем, котрі порушуються у проектах; по-друге, гроші цього разу виділятимуть не лише на виробництво, а й на девелопмент.
До речі, чимало проектів подалися на суми, істотно більші запропонованих (чи то заявники уважно не вчитались в умови конкурсу, чи то досі мріють, що саме для них можуть зробити виключення).
Але перейдімо від лірики до конкретики. Цього року конкурс отримав 184 заявки - з них 33 були відібрані як найбільш перспективні. Хто ж ці щасливчики і які саме ідеї вразили експертів PITCH UA 2? Ми вважаємо, що про це хотіли би дізнатися не лише ті заявники, чиї проекти не пройшли до другого туру, але й ширший загал нашої кіно- й телепродакшен-аудиторії.
Трохи статистичних даних: більшість із поданих проектів - 90 - присвячені темі «Активація молоді», 37 - «Гуманізації конфлікту», 10 - «Комунікації з окупованими територіями». Найбільша конкуренція серед відібраних проектів склалася між виробниками серіального контенту. Загалом із 33 проектів, що пройшли до етапу пітчингу та індивідуальних консультацій з експертами, 15 були саме проектами художніх серіалів, 6 - документальні проекти (зокрема багатосерійні), 4 - проекти повнометражних художніх фільмів, 3 - телевізійних шоу та програм, 3 - веб-проекти, один анімаційний проект та один проект PR-роликів і міжпрограмних заставок.
Далі пропонуємо познайомитися ближче з проектами, презентованими на пітчингу, який відбувся в Києві на початку березня. Розпочнімо із серіалів.
Серіали
«Брати» («1+1 Продакшн»)
Продюсери подавалися на фінансування виробництва чотирьох серій по 45 хвилин, бродкастер проекту - телеканал «2+2».
Опис проекту: Микола, колишній миротворець, вирушає до ОРДЛО, аби відшукати зниклого брата. Рятуючи рідну людину, він стикається з реаліями і жахами життя на окупованих територіях, протистоїть торговцям зброєю та разом із товаришем, який не поділяє його політичних поглядів, запобігає трагедії, що могла би призвести до ескалації конфлікту на Сході.
«Весілля під час розведення» («1+1 Продакшн»)
Гроші також просять на часткове фінансування виробництва чотирьох епізодів по 45 хвилин кожний для подальшої трансляції в ефірі каналу «2+2».
Опис: Протягом п'яти років місто Бронзове на Донбасі було розділене навпіл лінією фронту: одна частина опинилася під контролем України, інша - керувалась владою невизнаної республіки. Коли президент України ініціює розведення військ уздовж лінії фронту, в місті вирішують провести експеримент: мешканці мають об'єднатися в одну громаду та сформувати тимчасову адміністрацію. Якщо все відбудеться успішно і громада проведе чесні й прозорі вибори, то розведення сил продовжать по всій лінії розмежування. До дня виборів містом керуватиме тимчасова адміністрація, створена з місцевих жителів на паритетній основі. Під одним дахом зберуться люди, які донедавна вважали одне одного непримиренними ворогами.
«Вовка, який осідлав бомбу» (ТОВ «Т.Т.М.»)
Продюсери презентували проект чотирьох серій по 45 хвилин. У разі отримання фінансування гроші підуть на девелопмент та виробництво пілоту. До речі, однойменний проект, але у вигляді повнометражного фільму, подавала на Одинадцятий конкурс Держкіно компанія «Лелека Продакшн» - у держави просили 12,5 млн грн із бюджету 15,6 млн грн.
Опис: Україна. Містечко поблизу зони АТО. Перші роки війни. Нерозлучні 10-річні друзі Владян і Вовка переживають дитячі пригоди та вчаться існувати в новій реальності. Ховаючись у підвалі будинку від обстрілу, хлопчики мріють про мир, про польоти на інші планети та розмірковують про життя майже як дорослі. Звісно, війна вносить свої корективи в їхнє життя. І коли батьки обох наважуються на переїзд усередину України, прямісінько в їхній двір прилітають снаряди.
«Голова» (GOOD MOOD PRODUCTION)
Творці комедійного серіалу планують виробництво 16 серій по 25 хвилин. Від USAID очікують фінансування девелопменту проекту.
Опис: Зухвалий столичний студент Антон Князевич, типовий представник покоління Z, б'ється об заклад із викладачем, виграє вибори та стає головою сільської ради. Він приїжджає перетворювати задрипану Антонівку на українську Силіконову долину. Однак йому там не раді.
«Двокольорова веселка» (ФОП Олексій Ральніков)
Драматичний серіал із восьми епізодів по 45 хвилин. Проект був поданий на девелопмент і виробництво пілоту.
Опис: Два села на сході країни, що розташовані по обидва боки лінії розмежування, намагаються вижити, незважаючи на присутність військових.
«За мить до світанку» (ТОВ «Т.Т.М.»)
Чотирисерійна драма (45 хвилин/серія). Подалися на девелопмент і виробництво пілоту.
Опис: Нав'язана ворожнеча між жителями Заходу та Сходу України стануть для героїв відправним пунктом до переосмислення, примирення та проявів людяності. Простягнувши руку допомоги одне одному, вони змінять свої долі назавжди.
«Мама» («Основа Фільм»)
Продюсери драми (чотири серії по 45 хвилин) подавалися на часткове фінансування виробництва.
Опис: Через російську агресію в Україні загинуло 15 тисяч військових. І в кожного залишилась мама. Ніна Петрівна мешкає з родиною в Житомирі. Одного дня вона дізнається, що її син, капітан Віталій Швидченко, перебуває на Донбасі у полоні в окупантів. Мама вирушає на пошуки сина: оселяється на Донбасі, влаштовується на роботу до шпиталю і зустрічає маленького хлопчика, батьки-сепаратисти якого загинули. Ніна Петрівна буде «бандеровкой», «хунтой», «москалькой», та все одно завжди буде мамою. Мама не знайде свого сина - вона повернеться додому, міцно тримаючи за руку маленького Олежка.
«Мій чужий дім» (ТОВ «Телевізійна Компанія «Атлант-СВ» - телеканал ATR)
Проект подавався на девелопмент і виробництво пілотної серії. Усього передбачено чотири епізоди по 45 хвилин.
Опис: Намагаючись продати дідів будинок, двоє друзів-мажорів, стають жертвами ріелтора-афериста. Разом із ними в халепу потрапляють дві родини переселенців, яким ріелтор продав той самий будинок. Геть несхожі за ментальністю, традиціями, релігією родини кримських татар та українців зі Сходу вимушені співіснувати у двічі проданому помешканні. У непростій боротьбі їм доведеться з'ясовувати, хто в домі господар, і при цьому не розвалити будинок. Чи зможуть родини, що були змушені покинути власні домівки через війну на Сході й анексію Криму, знайти спільну мову та протистояти афері? Зрештою, чи приймуть вони друзів-мажорів, котрі закохалися в їхніх дочок?
«Морська академія» (Star Media)
Молодіжна драма передбачає вісім серій (по 44 хвилини). Проект подавався на девелопмент. Існує попередня домовленість про трансляцію серіалу з каналом «Україна».
Опис: Шукаючи сина, про існування котрого щойно дізнався, капітан ІІ рангу Михайло Леванчук опинився у Морській академії як куратор 2-го курсу факультету судноводіння. Його доволі ворожо зустріла група зухвалих і байдужих одне до одного молодих людей. Капітан вирішує, що має змінити cвітогляд цих хлопців та дівчат: довести, що саме вони є господарями власної долі, а в майбутньому - і своєї країни. За певних зусиль Леванчук створить із різних за походженням, поглядами та вдачею курсантів команду надійних і відповідальних однодумців, відданих справі й закоханих у море. Вони ж допоможуть суворому ветерану війни піти назустріч новому мирному життю.
«Піца Україна» (Filmix production)
12-серійний ситком (до 26 хвилин/серія), який продюсери подавали у категорії «девелопмент».
Опис: Четверо молодих людей із різних регіонів України переїжджають до Києва. В пошуках роботи вони опиняються в одній піцерії, де через конфлікти вчаться приймати одне одного і поступово стають друзями.
«Пластуни» (Green Penguin Media)
Багатосерійне пригодницьке драмеді подавалось на девелопмент і виробництво пілоту.
Опис: До пластового літнього табору в Карпатах з'їжджаються підлітки з усієї України, зокрема юнак із Донецька, який шість років війни прожив за лінією розмежування. Блукаючи лісом, діти помічають мітки на деревах, а вночі - партизана у формі. Вони впевнені, що це привид, адже знаходять неподалік табору стару криївку, а в ній - мапи з підземними ходами. Досліджуючи ходи, вони з'ясовують: дерева з мітками мають незаконно вирубати. Разом із «привидом» - дідом із сусіднього села - діти стають на захист лісу. Такі різні герої мають об'єднати зусилля, аби захистити те, що важливо для них усіх, не відступаючи від пластунського кодексу.
«Радикальне рішення» (Green Penguin Media)
Багатосерійна драма подавалась на девелопмент і виробництво пілотної серії.
Опис: Жертва булінгу Сашко вступає до праворадикальної організації, щоби мати побратимів, стати сильним та робити праві діла. Система швидко поглинає хлопця, він разом з іншими починає готуватися до акції проти Київ-прайду. Зміни у браті помічає Соля, котра хоче дізнатися, чим вони спричинені. У своєму розслідуванні вона натрапляє на Андрія - одного з найшанованіших членів угрупування. Він зачарований Соліною тендітністю, але агресія Андрія лише лякає дівчину. Аби завоювати серце дівчини, він має змінитися. Що толерантнішим стає хлопець, то більше бачить викривлену реальність, в якій живуть його побратими, котрі тепер становлять пряму загрозу для Солі та її друга-учасника прайду.
«Чума» (ГО «Національна асоціація медіа»)
Драма з восьми серій (по 48 хвилин) подавалася на часткове фінансування виробництва.
Опис: Молодий львівський лікар, колишній учасник АТО з позивним Чума, їде до селища в «сірій зоні» знайомитись зі своїм віртуальним коханням Іриною. «Дівчина з переписки» виявляється багатодітною матір'ю, яку чоловік, велике цабе у формуваннях ОРДЛО, силоміць намагається повернути в Донецьк. Розчарований Чума збирається їхати додому, але село закривають на карантин унаслідок захворювання сина Ірини на дифтерію. «Наречений-бандерівець», прийнятий Іриною та місцевими у штики, змушений залишитись. Його лікарська професійність і патріотизм будуть піддані численним випробуванням. Відвертість, пошуки компромісу та відсутність стереотипів допоможуть героєві побачити людей Сходу новими очима, знайти розуміння, друзів і справжнє кохання.
«Шалені бджолярі» (ФОП Кузьменко Ярослава Василівна)
Заплановані вісім серій (по 45 хвилин). Продюсери претендують на часткове фінансування виробництва. Попередні домовленості про трансляцію досягнуті з телеканалом НЛО TV.
Опис: Бджоляр - вимушений переселенець із Луганщини - хоче розвивати медовий бізнес у Центральній Україні. Долаючи численні труднощі, упереджене ставлення та недобросовісну конкуренцію з боку місцевого населення, він здобуває авторитет, повагу й особисте щастя.
«Постріли долі та ВОйНИ» («Харизма Груп»)
Чотирисерійна соціальна драма/трилер (хронометраж серії - 42-45 хвилин) подавалася на девелопмент проекту.
Опис: Війна крізь призму доль п'ятьох жінок - волонтерки-медсестри Ольги (головна героїня); переселенки матері-одиначки Інни; матері терориста так званого МДБ ДНР Тоні Тихонівни; полоненої снайперки ЗСУ Зої, яка була заарештована «МДБ ДНР» за надуманим корисливим доносом сусідів, та «пособниці карателів» Юлі.
Документальні проекти
«Розбір гри» («КС Продакшн»)
Три фільми по 45 хвилин шукають фінансування на девелопмент.
Опис: Авторський проект Ганни Жижі покаже життя українських футбольних зірок, котрі так чи інакше пов'язані з непідконтрольними територіями Сходу. Історія хлопчика, батько якого загинув під час відведення палаючого літака від житлових масивів Слов'янська, - згодом цей хлопчик у складі юнацької збірної України стане чемпіоном світу. Історія успішного футбольного тренера, котрий останньої миті забрав батьків із неспокійної Горлівки. Історія голкіпера, батька, патріота, який має кілька рідних земель усередині країни, і Донецьк - одна з них. Історії успіху людей Сходу, що творять спортивну славу України, будуть розказані за допомогою інтерв'ю, реконструкцій та архівних кадрів - із повагою і любов'ю.
«Україна. За вашу і нашу свободу» («МКК фільм сервіс»)
Продюсери розраховують на покриття частини витрат на виробництво документальної стрічки.
Опис: Фільм задуманий як самостійна робота, а також як логічне продовження чотирьох частин стрічки Єжи Гоффмана «Україна. Народження нації». Мета проекту - об'єктивне відтворення подій новітньої історії України (з 2004 року до сьогодення, включно із президентством Януковича, Революцією Гідності, АТО, анексією Криму та розривом відносин між Україною і Росією, отриманням Томосу, обранням президентом Зеленського тощо) з використанням архівних фото- й відеоматеріалів, інтерв'ю мешканців різних куточків України, а також політичних китів світу.
«Холодна війна» (UA-TV)
Документальний серіал складатиметься із 30 епізодів по 52 хвилини. Автори розраховують на фінансову підтримку виробництва проекту.
Опис: 2020-го виповнюється 75 років Ялтинській конференції (СРСР, США і Великобританія), результати якої сформували післявоєнний світовий устрій. Саме 75 років тому створена Організація Об'єднаних Націй та Рада Безпеки ООН. Саме після цього світ став біполярним, із визначеними сторонами протистояння. І саме одна зі сторін, що успадкувала звитяги й недоліки СРСР, порушила нещодавно усталені міжнародні правила та світобудову, анексувавши український Крим. Але як і коли насправді розпочалась «холодна війна»? Хто був її рушійною силою і чи можна було її уникнути?
«Хроніка російської агресії» (UA-TV)
Автори просять часткового фінансування на виробництво 15 епізодів документального проекту (по 48 хвилин).
Опис: Євромайдан, анексія Криму, збройні сутички і протистояння на сході країни. Те, що сталося з Україною та в Україні від 2014 року, як вона змінилась і яке місце посіла в європейському контексті безпеки й розвитку, потребує глибокого документального дослідження. Це документальна спроба систематизувати події в єдине ціле, оцінити конфлікт із найрізноманітніших ракурсів: геополітичного, військового тощо.
«Щастя як емоція» (docUA Platform)
Продюсери подавалися на часткове фінансування витрат на виробництво документальної стрічки.
Опис: Історія про підлітків з українського містечка Щастя на лінії розмежування. Про їхні непрості відносини з містом, яке вони люблять і ненавидять водночас. Про їхні взаємини з дорослими, які живуть у постійній тривозі та невпевненості у завтрашньому дні. Відчуваючи себе покинутими і не знаючи, чого очікувати в майбутньому, підлітки намагаються побудувати свій власний маленький світ, закритий від агресивного зовнішнього середовища й озлоблених, втомлених від війни дорослих. Вони часто жартують про свою малу батьківщину - Донбас. В їхньому світі багато радості, сміху та іронії, що допомагають пережити непрості часи.
«Живі генії» (ФОП Федечко Наталія Дмитрівна)
Документальний серіал (10 епізодів до 35 хвилин кожний) подавався у категорії «девелопмент». Є попередня домовленість про трансляцію з телеканалом ICTV (остаточне рішення ухвалять після перегляду пілоту).
Опис: Головна мета проекту - показати молодим українцями героїв сучасності (кінця 20-го - початку 21-го століття), живих геніїв. Сила і міць, таланти та розум не лишились у наших предках 100 років тому. І зараз поруч із нами в метро або в черзі стоять люди, чиї вірші ми вивчаємо в школі, винаходи яких змінили світ, а їхні спортивні рекорди не можуть перевершити кілька поколінь. Ці люди надихають. У серіалі використовуватимуть прийоми анімації, відео з приватних архівів та архівні відео епохи. Кожний епізод поєднує дві сюжетні лінії: розповідь про минуле та сучасне життя людини.
Повнометражні художні фільми
«Вихідні на «Атласі» (ТОВ «Твій найкращий фестиваль»)
Пригодницький музичний ромком. У разі перемоги продюсери очікують часткового фінансування виробництва.
Опис: На Atlas Weekend до Києва з Німеччини приїжджає хлопець з українським корінням - аби поволонтерити та знайти дівчину мрії. Натомість він губить хедлайнера фестивалю. Юна одеситка тікає з дому, аби знайти в Києві тата-рокера, якого вона ідеалізує. Двоє друзів із Кривого Рогу, запрошені на парубочу вечірку, раптово з'ясовують, що зустрічаються з однією дівчиною. Кар'єристка зі Львова їде на співбесіду та мусить тягати за собою молодшого брата. Вона губить речі, гаманець і, врешті-решт, самого брата, котрий має єдину мету - потрапити на фестиваль. Кожний із героїв вийде із зони комфорту, втратить щось - але дещо і здобуде: хтось відшукає кохання та Батьківщину, хтось збагне цінність близьких людей, а хтось відчує смак свободи.
«Киснева станція» («Світлофор Фільм»)
Повнометражна біографічна драма подавалася у категорії «девелопмент».
Опис: Подорож молодої жінки Сафінар до коханого - Мустафи Джемілєва, який перебуває у вигнанні і якого вона ніколи не зустрічала, а знає лише через листи, - перетворюється на відкриття реального становища кримських татар у СРСР та боротьбу Мустафи за їхні права. Чи стане Сафінар наснаги, аби пройти з ним усі життєві випробування, що чекають попереду?
«Мій чужий син» («Три-Я-Да Продакшн»)
Повнометражна воєнна драма претендує на часткове фінансування виробництва.
Опис: Війна на Донбасі. Лікар зі Львова Любомир допомагає військовим і місцевим. Благородними вчинками він намагається обернути на свій бік людей, котрі стали жертвами проросійської пропаганди. Головна сюжетна лінія - це стосунки Любомира з місцевою мешканкою Ольгою та порятунок її сина Льоші. Від ідеологічної ненависті - до порозуміння і симпатії. Ольга змінює ставлення до українців, адже бачить, що львівський лікар піклується про її сина більше, ніж рідний батько Артем, який кинув родину і пішов воювати за «русский мир». Ольга помирає під час обстрілу та просить Любомира подбати про дитину. Артема переконують - саме українці вбили його дружину й викрали сина. Через роки Артем знаходить Льошу, котрого виховали у патріотичній сім'ї. Аби не втратити сина, Артему доведеться переглянути свій погляд на війну і подолати ненависть до українців.
«Червона Рута. Нова історія» («ФІЛЬМ Ю ЕЙ Телевіжн»)
Повнометражна романтична комедія. У разі перемоги продюсери очікують часткового фінансування виробництва.
Опис: Непримітна дівчина Христя живе у маленькому селі в Карпатах. Вона гарно співає і вміє ткати неймовірної краси килими. Та її талантів ніхто не цінує, адже дівчина не лише соромиться своєї зовнішності, а й дозволяє людям ставитись до себе зневажливо. Важко повірити, але попереду в неї велика музична мандрівка країною під пісні Володимира Івасюка, неймовірні любовні історії, знайомства з популярними виконавцями і... дещиця магії.
Телевізійні програми
«Будуємо Україну Разом» (Play Production)
Реаліті-шоу передбачає 12 епізодів по 45 хвилин.
Опис: Бригада волонтерів з табору «Будуємо Україну Разом» під керівництвом виконроба робить ремонт за ескізами професійних дизайнерів в оселях родин, які цього потребують. Сім'ї під час ремонту навчаються чомусь корисному або отримують допомогу у розв'язанні своїх проблем.
«Майстер гостинності/Уста Мусафір» («Алекс Студіо Продакшн»)
Гастрошоу із 12 епізодів по 26 хвилин. У разі перемоги продюсери очікують часткового фінансування виробництва проекту. Попередні домовленості про трансляцію досягнуті з телеканалами ATR та «Еспресо».
Опис: Кулінарне телешоу складається з корисної і розважальної інформації для мешканців окупованого Криму, а також українців із материкової частини країни, які не байдужі до того, що відбувається на півострові. Основа проекту, що не має аналогів в Україні, - майстер-клас із приготування національних і традиційних кримських страв.
«Щастя» («Прокіно»)
Реаліті-шоу з 10 епізодів по 90 хвилин. Продюсери подавались на часткове фінансування виробництва проекту.
Опис: 10 жінок з абсолютно різними проблемами в особистій, професійній й інших сферах беруть участь у реаліті-марафоні з метою змінити життя. Кожна з них під керівництвом відомого психолога Алли Клименко зіштовхнеться з низкою нелегких завдань, які допоможуть краще зрозуміти себе, змінити ставлення до життя на позитивне та віднайти власне щастя. Позитивні перевтілення чекають на всіх учасниць, але лише одна отримає головний приз - здійснення заповітної мрії.
Вебпроекти
«Наше море» (studio_Storytellers)
Комедійний web-серіал складатиметься з 10 епізодів по 10 хвилин. Продюсери просять у USAID фінансової підтримки на виробництво проекту.
Опис: Макс і Аня - закохана пара з Херсона, та їхні сім'ї розділяє ціннісний конфлікт: батьки Макса вірять в європейський напрям розвитку України, а родина Ані - за об'єднання з Росією. Герої не бачать свого майбутнього на батьківщині, сировинному придатку, розтягнутому у шпагаті між Сходом і Заходом. Макс проводжає Аню, яка на вимогу сім'ї їде на заробітки до Росії. У готелі на кордоні - їхня остання ніч, зранку Макс вирушить на роботу до Польщі. Вони не знають, чи зустрінуться ще. Але вранці вони бачать, що Росія зникла: на її місці - море. У ЗМІ - шокуюча новина: Росії більше немає. Герої повертаються додому. Їм доведеться будувати своє життя у геть іншому світі. Вони навчаться розраховувати на власні сили, повірять у себе і разом з усіма будуватимуть нову Україну.
«Я у мами стартапер» (TWO WORDS)
У разі перемоги продюсери розраховують на часткове покриття витрат на виробництво 10 епізодів.
Опис: Це YouTube-шоу відомого блогера, який вирішив відкласти ігрову приставку і відкрити власний стартап. Та перед цим він проїде через усю Україну, від Ужгорода до Донецька, і зустрінеться з найкрутішими стартаперами в регіонах, аби дізнатись про всі перепони запуску бізнесу, а також випробувати себе в найрізноманітніших професіях - від швачки до піцейоли. Кожного епізоду блогер телефонуватиме мамі і питатиме її думку щодо тієї чи іншої сфери бізнесу. Щоразу він буде цікавитись бізнес-секретами та факапами героїв й оцінювати стартапи з погляду власних критеріїв, включно з думкою мами.
«Покоління Z» (ФОП Федечко Наталія Дмитрівна)
Документальне освітнє серіаліті із шести епізодів по 30-45 хвилин. Продюсери подавались, розраховуючи на часткове фінансування девелопменту трьох пілотних випусків. Є попередня домовленість про трансляцію з веб-платформою «Нового каналу».
Опис: За шість місяців автори планують відібрати три стартапи та трьох менторів, які куруватимуть їхній розвиток. Стартапи пройдуть три відбіркові етапи: кастинг ідеї, спроможність команди залучити стартовий капітал і виготовити якісний прототип. Ці етапи будуть зняті та змонтовані у три пілотні серії проекту. Три місяці до наступного етапу зйомок найперспективніші команди, відібрані під час предпродакшену, розвиватимуть свій бізнес із менторами. На наступному етапі повноцінного продакшену команди візьмуть участь у телешоу, де зустрінуться з інвесторами й отримають підтримку у виході на краундфаундингову платформу. Команда-переможець поїде на бізнес-виставку до США.
Анімація
«Всі, хто хотіли, поїхали?» (Real Stories Production)
Мальована анімація складатиметься з трьох епізодів по три хвилини. Продюсери подавалися у категорії «виробництво».
Опис: «Всі, хто хотіли, поїхали» - ця фраза на адресу жителів Криму й окупованої частини Донбасу звучить від багатьох: від міністрів до мешканців неокупованих територій. І логічно продовжити, що ті, хто залишився, - на їхню думку, зрадники. Та чи зрадники вони і чому залишились?
PR-сюжети та міжпрограмні заставки
«Тінь конфлікту» (ICTV та СТБ)
Телеканали планують виробництво 45 сюжетів (по 3 хвилини) та 50 фактів (по 10 секунд) про Україну і українців.
Опис: Сюжети передбачають висвітлення ситуації на непідконтрольних територіях у новинах на каналах ICTV та СТБ. Історії людей, що живуть на непідконтрольних територіях. Історії людей, які втратили свій будинок, близьких, друзів, бізнес на Сході і почали життя спочатку в різних куточках України.
Відповідь організаторів на питання, чому саме ці 33 проекти пройшли на пітчинг, проста: вони відповідають усім правилам PITCH UA 2 - як технічним, так і тематичним. Приміром, до конкурсу не були допущені проекти, що базуються на вторинних (не оригінальних) ідеях, а також продовження вже існуючих проектів (другі сезони тощо). Важливим критерієм відбору був професіоналізм, досвід виробничої команди та наявність у ній експерта зі сфери, якій присвячений проект. До конкурсу не допускалися учасники, котрі не знали своєї цільової аудиторії та засобів комунікації з нею, а також ті, хто проігнорував правило про наявність частини фінансування проекту.
Серед трендів цього року крім популярності категорії «Активація молоді» організатори відзначають широку «географію» учасників: уся Україна і навіть Білорусь (торік більшість заявок були з Києва); велику кількість особистих історій творців - вихідців із Криму, Донецької і Луганської областей; а ще - твердий намір учасників виробити свої проекти, навіть якщо не вийде перемогти.
Тож усі вхідні відомі. А який з цих проектів пройде до наступного туру, дізнаємося 27 квітня - на оголошенні фіналістів конкурсу.