У понеділок сервіс потокової передачі музики Spotify опублікував звіт за третій квартал, і акціонери нарешті зітхнули з полегшенням - після шести місяців, протягом яких ціна на акцію впала зі $160 до $112, вартість цінних паперів стрімера на тлі новин про прибуток зросла на 15%.
За три місяці виручка Spotify склала $1,92 млрд (+28% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року), а валовий прибуток за період - близько $490 млн (+29% у порівнянні з минулим роком). Також компанія повідомила, що восьмий квартал поспіль їй вдається утримувати позитивним вільний грошовий потік.
Доброю новиною для акціонерів стало збільшення користувачів: тепер Spotify може похвалитися 248 млн активних користувачів на місяць, 113 млн передплатників, а кількість платних користувачів виросла на 31% у порівнянні з минулим роком.
Завдяки збільшенню кількості слухачів Spotify зберіг своє значне лідерство в індустрії потокової передачі музики в цілому. За даними, опублікованими в липні, найближчий конкурент стрімера Apple Music нараховує всього 60 млн передплатників (платних і безкоштовних пробних версій), у Amazon Unlimited і Prime Music було 32 млн користувачів.
У компанії відзначають зростання інтересу слухачів до підкастів - приблизно на 39% за період, при цьому тільки 14% щомісячних активних абонентів приділяють увагу аудіоблогам.
Незважаючи на успіхи в нинішньому кварталі і оптимістичні прогнози про зростання абонентів в наступному, Spotify передбачає операційні збитки за квартал у розмірі $147 млн. У компанії не вказали причин збитків, але експерти вважають, що вони можуть бути пов'язані з реінвестуванням, оскільки Spotify розширює свою присутність на ринках, що розвиваються.
Але навіть беручі до уваги аудиторію, яка постійно розширюється, компанія досі не довела, що може надійно монетизувати свою кількість слухачів. Крім цього, компанія не користується фінансовою підтримкою інших бізнес-напрямків, таких як iPhone або Amazon Web Services. Тому корона лідера, яку наразі носить Spotify, може виявитись для компанії заважкою.