У червні минулого року в керівництві міжнародної медіагрупи Endemol Shine ініціювали аудит активів для можливого продажу. Тоді ж з'явилася інформація, що нею цікавиться міжнародна дистрибуційна і продакшен-група Banijay Group з головним офісом в Парижі. Спекуляції щодо поглинання не вщухали протягом півтора років, і ось, угода очікується вже буквально на цьому тижні. Принаймні про це виданням The Daily Telegraph та Financial Times повідомили анонімні джерела обох сторін.
Цікаво, що в травні поточного року Endemol Shine, активи якої оцінили в $2,6 млрд, відмовила Banijay - очевидно, не влаштувала запропонована сума. І очікувалося, що про свої наміри щодо поглинанння Endemol Shine оголосить британська ITV, або ж Lionsgate чи All3Media. Але інформація про переговори з останніми трьома не надходила.
Якщо угоду підпишуть, то на міжнародному ринку виробництва і дистрибуції телевізійного контенту очікується створення справжнісінького гіганта. І ось чому.
Endemol Shine Group була сформована 17 грудня 2014 року в результаті злиття безпосередньо Endemol, продакшену Core Media (виробляв шоу American Idol), а також медіагрупи Shine. Наразі вона належить фонду Apollo Global Management і медіаконгломерату Disney.
До складу Endemol Shine входить близько 120 продакшен-компаній, включаючи Kudos, Tiger Aspect, Fifty Phantoms, Authentic Entertainment, Shine Iberia і Metronome. В цілому група працює на території 22 країн, а каталог налічує близько 4,3 тис. форматів різних жанрів і 50 тис. годин готових проектів. Endemol Shine відома, зокрема, форматами «Великий брат» (Big Brother) і «МастерШеф» (MasterChef), серіалами «Гострі козирки» (Peaky Blinders) і «Чорне дзеркало» (Black Mirror).
Banijay, в свою чергу, була заснована в січні 2008 року і станом на сьогодні працює на території близько 20 країн, включаючи США, Німеччину, Росію, Індію та Скандинавію. До складу групи входять продакшен-компанії Air Productions, Banijay Studios North America, Brainpool, Bunim / Murray Productions, Cuarzo producciones, H2O Productions, а також дистрибуційний підрозділ Banijay Rights. Каталог налічує понад 20 тис. годин контенту.
Купівля Endemol Shine істотно збільшила б позиції і вплив Banijay. Хоча не можна не відзначити, що у Endemol наразі є досить значний борг - близько $1,9 млрд. До того ж селлери медіагрупи не відвідали ринок MIPTV цього року, надаючи перевагу цілеспрямованим поїздкам за кордон для продажу форматів.