Цього року практично всі, хто планував отримати прибуток від первинного розміщення акцій або вигідно продати свій медіастартап, зіткнулися з гіркою реальністю: такий бажаний «горщик золота» насправді виявлявився пропозицією про повне злиття акцій, що практично нівелює надію на отримання одноразової виплати кругленької суми.
Така ситуація склалася через те, що останнім часом банки менш охоче надають кредити, а тому й венчурні інвестори виявляють менше інтересу до покупки медіакомпаній, які, як правило, не показують швидкого зростання. Таким чином для небагатьох багатих гравців, котрі зацікавлені в купівлі медіакомпаній, угода з акціями - останній, найкращий варіант. А видавцям та їхнім інвесторам доводиться приймати такі пропозиції, навіть якщо вони їх не зовсім влаштовують. Для інвесторів і власників, причому як в цільової компанії, так і покупця, угода з акціями означає, що їх звичайні цінні папери втратять в ціні. Це може привести до того, що стартапам буде складніше втримати або переманити таланти у більш авторитетних конкурентів. Як сказав один з топ-менеджерів компанії, який брав участь в одній з угод цього року, «це демотивує».
Для прикладу: найбільші угоди цього року були проведені без залучень живих грошей. Група Nine Media придбала PopSugar в рамках угоди з акціями, вартість якої оцінюється в $300 млн. Vox Media підписала угоду про купівлю New York Media за акції на суму $102 млн, за таким же принципом Vice Media купила Refinery29 за $400 млн.
Розраховувати на справжню покупку можуть тільки ті стартапи, які проявляють високий рівень креативу і ведуть агресивну політику захоплення своєї ніші. У разі, якщо медіановачок пасивний, або у його інвесторів закінчилися кошти, диктувати умови у нього не вийде і доведеться погодитися на угоду з акціями.