На кіноринку Asian Film market, що проходив в рамках Міжнародного кінофестивалю в Пусані з 5 по 8 жовтня, представники Комісії по справах кінематографу Йорданії оголосили про збільшення відсотку готівкової компенсації вкладених у кіновиробництво коштів з 20% до 25%. На cash rebate можуть розраховувати повнометражні фільми, телесеріали, веб-серіали та анімаційні стрічки, продюсери яких витратили на території країни не менш ніж $700 тис. Крім того, однією з умов є найм на проект як мінімум 50 місцевих професіоналів і 20 інтернів.
Першим фільмом, що отримає готівкову компенсацію згідно з оновленим законом про кіно, є перша частина «Дюни» (Dune) режисера Дені Вільнева виробництва Legendary Pictures, що обіцяє стати одним із головних фантастичних блокбастерів 2020 року.
Нова екранізація класичного науково-фантастичного роману Френка Герберта вийде у двох частинах, також у червні цього року з’явилася інформація про плани WarnerMedia зняти телевізійний серіал, дія якого розгортається у всесвіті «Дюни».
Сага про пригоди Пола Атрейдеса на пустельній планеті Арракіс вже була кілька разів екранізована, причому досить невдало. Вперше за постановку взявся сюрреаліст Алехандро Ходоровський, але проект провалився через масштабність – голлівудські продюсери вирішили, що він занадто ризикований. Фільм, у якому погодились зіграти Орсон Уеллс, Мік Джаггер та Сальвадор Далі, так і не був знятий, а через кілька років після закриття проекту вся увага вже була прикута до «Зоряних війн». Цій незнятій стрічці присвячено документальний фільм Френка Павіча (Frank Pavich) Jodorowsky's Dune 2013 року.
Втілити роман на кіноекрані взявся в 1984 році Девід Лінч – тоді бюджет стрічки склав $40 млн. Незважаючи на іменитого режисера (а до того часу Лінч встиг зняти драму «Людина-слон», що отримала вісім номінацій на «Оскар») та гідне фінансування, стрічка не тільки провалилась у прокаті, а й була освистана пресою: кілька поважних видань охрестили роботу найгіршим фільмом року.
Але сьогодні ситуація змінилась: через особливості виробництва і прокату блокбастерів, а також так званих «війн VOD-сервісів» особливу цінність отримали не стільки поодинокі історії, скільки права на кіновсесвіти – і масштабність із недоліку перетворилася на перевагу. Що б не було причиною провалу минулих кіноадаптацій, сьогодні зрозуміло одне – «Дюна» не знайома широкому загалу, що тужить за новою великою історією після закінчення одразу кількох популярних франшиз.
Йорданія ж, що тепер пропонує основні локації для «Дюни» як мінімум на найближчі кілька років, має всі шанси повторити фінансовий кейс Хорватії та Північної Ірландії, що пов’язаний із створенням «Гри престолів».