Коли мова заходить про те, хто по-справжньому встановлює правила гри в світі телевізійної економіки, то стає зрозумілим, що продюсер, який уклав угоду на $400 млн для того, щоб співпрацювати з однією єдиною студією, вочевидь програє автору, який отримує $600 тис. за те, що стример буде показувати його не найсвіжіше шоу. Їх можна назвати як завгодно: шоураннери, сценаристи, письменники, автори - суть не зміниться, саме вони є головними гравцями ринку, володарями магії креативу, яка стає головною рушійною силою в сучасній війні стримеров.
Щорічно видання Hollywood Reporter робить огляд 50-ти найкращих шоураннерів, які визначають наступну еру індустрії. Ми розповімо про першу десятку з цьогорічного списку.
На першому місці - продюсер, на вигідному контракті якого ще не встигло висохнути чорнило. Джей Джей Абрамс і його продюсерська компанія Bad Robot підписали багаторічну угоду на $250 млн з WarnerMedia і готові створювати нові телешоу і повнометражні фільми. У найближчих планах - драматичний науково-фантастичний серіал «Контрабанда», прем'єра якого відбудеться на HBО. Шоу стане першим за багато років особисто написаним проектом Абрамса. Продюсер відомий роботою над популярними серіалами «Світ Дикого Заходу» для НВО і «Касл-Рок» для Hulu.
Але і Абрамсу є кому заздрити. За словами продюсера, він із задоволенням хоча б на день зайняв би місце Дональда Гловера, який створив серіал «Атланта» і зіграв у ньому головну роль, а також Чарлі Брукера - автора «Чорного дзеркала».
На другому місці - американський сценарист, продюсер і режисер Роберто Агірре-Сакаса. На його рахунку робота над серіалами «Хор», «Велика любов» та «Моторошні пригоди Сабріни». Шоу «Кеті Кін» - спін-офф популярного серіалу «Рівердейл», над яким також працював Сакаса - нещодавно почали показувати на CW.
45-річний шоураннер вважається голосом покоління Z на телебаченні і дуже цінується, про що свідчить угода з Warner Bros., яка дозволяє йому продавати свої шоу за межами CW.
На один день Роберто хотів би стати Емі Шерман Палладіно, тому що в захваті від її серіалу «Дивовижна місіс Майзел».
Третю позицію в рейтингу зайняв Джессі Армстронг, британський сценарист і продюсер, який створив серіал «Спадкоємці» для НВО. Їдкий гумор і увагу до деталей медіабізнесу, показані в шоу, принесли серіалу популярність серед працівників галузі, а Армстронгу - першу премію «Еммі» за кращий сценарій.
Цей шоураннер серйозного шоу хоч раз хотів би опинитися в ролі автора ситкому.
Далі в списку Кенья Берріс, який настільки крут, що навіть промінявши Disney на Netflix в 2018 році, примудрився продати свій серіал на канал ABC за $80 млн. Серіал «Змішані» став однією з найсильніших прем'єр мовника з аудиторією в 4 млн осіб у віці від 18 до 49 років. Скоро на Netflix вийде створений Берріс серіал Black Excellence, в якому він зіграє головну роль разом з Рашидою Джонс.
Кенья хотів би помінятися ролями з автором «Спадкоємців» Джессі Армстронгом.
П'яту позицію поділили Алек Берг, Білл Хадер і Майк Джадж.
Другий сезон серіалу Берга і Хадера «Баррі» на відмінно оцінили критики - серіал приніс 41-річному Біллу другу премію «Еммі» за кращу чоловічу роль. Алек Берг також працює з Джаджем над створенням останнього сезону «Силіконової долини», після чого Майкл повинен переключити свою увагу на розробку серіалів для HBO.
Ці автори, судячи з усього, задоволені собою повністю, оскільки ні з ким мінятися ролями не схотіли.
Далі за списком - Грег Берланті, автор серіалів «Стріла», «Політикани», «Флеш», «Титани» та інших.
Він по праву вважається одним з найбільш плідних авторів: 19 шоу, створених в рамках контракту з Warner Bros. на $400 млн. Вони розміщені на семи різних майданчиках, включаючи чотири з п'яти мовних мереж. Багато серіалів автора користуються успіхом, але серед останніх можна відзначити «Бог мене зафрендив» для CBS і «Ти» для Netflix.
Грег хотів би знову пережити почуття шоураннера, який вперше взявся за роботу.
На сьомому місці - британці Чарлі Брукер і Аннабель Джонс.
Вони шоураннери «Чорного дзеркала» і цим все сказано. Серіал починав як скромне шоу на 4-му каналі, але зумів перетворитися в світове явище, переїхавши на Netflix. Серіал припав до душі не лише глядачам, а й критикам - він тричі отримував «Еммі» як кращий телевізійний фільм. Зараз Netflix готується до підписання з авторами повноцінної довгостроковій угоди.
Восьме місце - у Карлтона Кьюза, співавтора серіалу «Залишитися в живих». Нещодавно він пішов з поста шоураннера «Джека Раяна» для Amazon, залишившись лише продюсером серіалу. Зараз він активно бере участь в адаптації коміксу Locke & Key для Netflix, в той же час займаючись розробкою нових шоу для Disney Plus.
На день Карлтон хотів би стати Майком Шуром («Офіс», «У кращому світі»), оскільки вважає все його роботи чудовими.
На передостанньому місці в першій десятці - Лі Деніелс, автор серіалу «Імперія».
Незважаючи на скандал, пов'язаний з актором серіалу Джуссі Смолетом, і невдачу у вигляді скасування серіалу «Зірки» для Fox Broadcasting, Лі готує до виходу останній сезон «Імперії» та активно розробляє нові проекти, в тому числі для FX.
Улюбленими серіалами Деніелс називає «Чорнобиль» та «Шіттс Крик».
Закривають огляд брати Метт і Росс Даффер.
В їхньому доробку поки тільки одне відоме шоу «Дивні дива», але його останній сезон став одним з найуспішніших - він зібрав біля екранів більше 40,7 млн користувачів Netflix. Тому не дивно, що серіал продовжено на наступний сезон, а брати-близнюки отримали довгостроковий контракт з потоковим сервісом на кругленьку суму.
З іменами інших найвпливовіших авторів індустрії ви можете ознайомитися в матеріалі видання.