З огляду на, що Telegram наближається до позначки в 500 млн активних користувачів, керівництво месенджера вирішило нарешті розпочати покривати витрати на його створення і функціонування. За словами Павла Дурова, підтримка проекту такого масштабу (сервери, трафік тощо) коштує сотні мільйонів доларів на рік. А за поточних темпів зростання Telegram витрати на його роботу тільки збільшуватимуться - відповідно, настав час монетизувати проект. Пов'язані з цим нововведення впроваджуватимуть вже з наступного року. При цьому продавати месенджер, як це, наприклад, зробили засновники WhatsApp, Дуров не планує.
За словами Павла, всі поточні сервіси Telegram залишаться безкоштовними, але до них додадуться нові функції для бізнесу і користувачів «із розширеними потребами» - за них вже доведеться платити. Звичайні юзери продовжать користуватися месенджером безкоштовно.
Всі сервіси Telegram, пов'язані з обміном повідомленнями, залишаться вільними від реклами, а власників публічних каналів очікують нововведення. «У багатьох країнах власники таких каналів заробляють на показі реклами своїм передплатникам, іноді через сторонні рекламні платформи. Рекламні оголошення, котрі вони публікують, виглядають як звичайні повідомлення і нерідко є нав'язливими. Через це ми запропонуємо нашу власну рекламну платформу для каналів, яка забезпечить користувачам комфорт і конфіденційність, а нам дозволить покривати витрати на сервери і трафік», - пояснив Дуров. При цьому власникам публічних каналів, котрі монетизуватимуться через рекламну платформу, обіцяють безкоштовний трафік пропорційно охопленню. Автори платних стікерів із розширеними можливостями також отримають частину доходу.
«Завдяки масштабу, котрого ми досягли, монетизувати Telegram вдасться ненав'язливо - більшість користувачів навряд чи помітять будь-які серйозні зміни», - впевнений Дуров. Що ж, подивимося.