За останні два роки стрімінговий сервіс Spotify вклав величезні гроші у розвиток напрямку подкастів - зокрема, 2019-го придбав за $100 млн компанію Anchor, що допомагає незалежним подкастерам із софтом, дистрибуцією і монетизацією (по суті, хостинг подкастів). Світовий ринок з інтересом спостерігав, коли ж інвестиції почнуть себе виправдовувати. І, за даними свіжого звіту компанії, це вже сталося.
За інформацією Spotify, тільки цього року Anchor забезпечив сервісу 80% нових подкастів - понад мільйон тайтлів. Якщо ж говорити про каталог Spotify в цілому, то проекти, що з'явилися на майданчику завдяки Anchor, складають 70% бібліотеки - близько 1,3 млн подкастів. Всього на Spotify сьогодні представлені більше 1,9 млн шоу, і ця цифра дозволяє компанії заявляти про домінування на ринку аудіоконтенту.
Покупка хостингу виправдовує себе не тільки з точки зору кількості, але і з точки зору якості контенту. Стример заявляє, що на прослуховування шоу Anchor користувачі витрачають більше часу, ніж на проекти інших сторонніх компаній, присутні на Spotify (без урахування орігінального контенту платформи). І, за словами глави департаменту подкастингу Майка Міньяно, час прослуховування проектів Anchor постійно збільшується - навіть у шоу, що встигли зібрати порівняно невелику аудиторію.
«Я думаю, що люди як і раніше схильні вважати подкастинг невеликою, нішевою спільнотою. Але 2020 року подкасти дуже швидко вийшли за межі ніші, показавши, що в цьому явищі набагато більше масштабу і глибини. Ми відчуваємо, що в найближчі пару років може з'явитися набагато більше нових подкастів, оскільки це чудовий майданчик для всіх людей в світі, які хочуть щось сказати і бути почутими», - каже Міньяно.
У п'ятірку найбільших ринків Anchor 2020 року (за кількістю шоу) увійшли США, Бразилія, Індонезія, Мексика та Великобританія, а ринками: що зростають найшвидше, стали Індія, Мексика, Бразилія, Аргентина й Індонезія. На Індію припадає майже 40 тис. шоу, і кожного місяця їхня кількість збільшується на 22%.
При цьому Anchor допомагає з монетизацією, автоматично вставляючи рекламу в подкасти, тільки авторам зі США. За словами Міньяно, на цій території дохід за рахунок спонсорських розміщень Anchor отримують понад 100 тис. подкастерів. На питання, коли монетизація з'явиться на інших ринках, в Spotify відповідати відмовляються.