Незважаючи на минулорічну норму, що зобов'язує іноземні потокові сервіси мати не менше 30% місцевого контенту, європейський ринок залишається одним з найпривабливіших для американських стрімерів. І навіть конкуренція з боку місцевих компаній, схоже, не втримає Apple TV Plus, Disney Plus, HBO Max і Peacock від спроб отримати глядачів ЄС.
Досі неясно, як буде оцінюватися квота - за кількістю годин або кількістю найменувань: офіційні особи мають пояснити цей аспект до кінця року. «Єврокомісії буде складно створити справедливу систему квот, оскільки підрахунок за найменуваннями або годинами може стати предметом зловживань», - пророкує Ед Бордер з лондонської консалтингової компанії Ampere Analysis.
Поки практично готовими до нововведень є тільки Netflix і Amazon Prime Video, оскільки дізналися про квоту понад рік тому і близькі до її досягнення. Європейському ринку Netflix та Amazon в середньому можуть запропонувати 5 тис. і 3 тис. найменувань відповідно, і близько 20-30% відповідають вимогам європейського регулятора. Такого результату компанії змогли досягти завдяки поєднанню придбаного контенту і оригінального виробництва у Великобританії, Іспанії, Франції, Італії та Німеччині.
Disney Plus і Apple TV Plus не можуть похвалитися таким обсягом контенту, і на досягнення 30%-го порогу піде певний час. За оцінками Ampere Analysis, у Apple TV Plus для Європи є 38 одиниць оригінального контенту, включаючи фільми та серіали, і тільки 6,2% зроблені на території ЄС. У Disney Plus справи з контентом набагато краще - стрімер готовий надати доступ до 982 найменувань, але тільки 4,7% з них зроблені на європейському континенті.
Джерела повідомляють, що для досягнення заповітних показників Apple TV буде покладатися на оригінальний контент.
«На відміну від Netflix і Amazon, які купували багато готового контенту для поповнення своїх бібліотек, стратегія Apple TV в Європі виглядає інакше - вона буде зосереджена на створенні певної кількості оригінальних фільмів та серіалів за участю великих місцевих зірок і креаторів. Якщо вони отримають всі права, то зможуть поширювати контент у світі замість того, щоб купувати шоу для конкретних ринків», - пояснює Тім Уесткотт з IHS Markit.
Серед європейських найменувань, які ведуть перемовини про приєднання для Apple TV, трилер «Безликий», створений французькою Leonis та британською Artists Studio, англомовний серіал (копродукція Великобританії та Франції), а також анімаційне шоу від Gaumont.
Disney, ймовірно, таки зробить деякі придбання в Європі, щоб заповнити квоти, але від розробки оригіналів також не відмовиться. Згідно з нещодавним оголошенням, яке було опубліковане на LinkedIn, компанія планує найняти директора з програмування для Disney Plus в Європі та Африці.
Не варто забувати, що у Disney є ліцензійні угоди на ключових європейських ринках: зі Sky у Великобританії, Італії та Німеччини, а також з Canal Plus у Франції - а це означає, що його потокова пропозиція буде відрізнятися в залежності від ринку. Неясно, чи має компанія намір повернути собі права на контент після закінчення терміну дії цих угод, як це сталося з серіалами Marvel на Netflix. На думку аналітиків, Disney не поспішатиме з таким рішенням, оскільки компанії необхідно зробити розрахунки потенційної аудиторії - вона може не компенсувати прибуток від операцій з надання прав на показ контенту. HBO Max зіткнеться з аналогічною ситуацією у Франції з групою платного телебачення OCS, з якою у HBO є ліцензійна угода.
Генеральний директор Canal Plus Максим Саада нещодавно заявив, що його компанія веде з Disney Plus перемовни про поширення нового потокового сервісу через французьку групу платного телебачення. Саме такий контракт цього місяця був підписаний з Netflix.
Але квота в 30% - не єдина проблема для глобальних стрімерів в Європі. Французький уряд заявив, що має намір вимагати від усіх міжнародних потокових сервісів не менше 16% від їх річних доходів, отриманих у Франції, на інвестиції в місцевий та європейський контент. Пропонована вимога буде внесена до Сенату Франції в січні.
Міністр культури Франк Райстер попереджає: якщо законопроект буде прийнято, у Франції можуть бути закриті потокові служби, які не відповідають вимогам. Ті, хто виконуватиме умову, отримають доступ до фільмів до закінчення 36-місячного періоду очікування, який діє зараз щодо міжнародних потокових сервісів. Це стане свого роду революцією і створить на французькому ринку більш рівні конкурентні умови для місцевих і зарубіжних гравців.