Не секрет, що через локдаун люди стали набагато більше часу проводити вдома і споживати більше відеоконтенту. І тепер виробників, дистрибуторів, маркетологів цікавить - а що буде, коли карантин закінчиться? Або якщо він буде тягнутися довгий час?
Про тренди в сфері потокового відео (ОТТ і відео за запитом) розповіли в OMDIA.
Відключення від кабельного ТБ - як в Америці, так і в інших країнах світу - і паралельний різкий стрибок перегляду відео онлайн призвели до того, що буде з'являтися все більше ОТТ- і VoD-сервісів. А ті, що вже є, розширюватимуться. Нещодавнє дослідження показало, що 2021 року вперше відбудеться зсув, в результаті якого більше людей у світі будуть готові платити за ОТТ і VoD, аніж за традиційне платне ТБ. Не можна сказати, що телевізійники залишаться без роботи - просто їхній контент буде користуватися популярністю на онлайн-платформах. Отже, хто з мовників не піде в цю нішу - може відстати від поїзда прогресу.
Після повторного локдауну взимку 2020-2021 років традиційне платне ТБ нестиме великі збитки, які нічим компенсувати. Після закінчення карантину очікується приплив грошей, але в довгостроковій перспективі дохід назавжди піде в онлайн. Частина операторів збанкрутує.
Disney Plus став у цій історії свого роду лакмусовим папірцем. Всього за 9 місяців після старту на сервіс підписалися понад 60 млн домогосподарств по всьому світу. Зверніть увагу: цей поріг абонентської бази ставили за мету на 2024 рік! Disney Plus продовжить розширення, а інші гіганти - наприклад, Netflix - посилять конкуренцію, збільшать інвестиції в оригінальний контент. Крім того, позначиться переломний момент в дистрибуції, коли студії-мейджори будуть готові випускати стрічки онлайн, а не в кінотеатрах. Disney - одна з них.
До кінця наступного року Disney Plus може обійти китайські платформи iQiyi та Tencent з 122 млн і 137 млн передплатників відповідно.
Нарешті, самостійне бандлювання. Якщо раніше телеглядачі були куди більш ліниві й схильні купувати цілком пакети операторів традиційного платного ТБ, то тепер вони обирають серед онлайн-платформ і ніби формують власний пакет контенту. Американська трійка - Netflix, Disney серед онлайн-платформ і Amazon Prime Video - сумарно дає 38% всього світового ринку платного онлайн-відео. А на деяких територіях частка сягає 65-70%.
Що це означає? Наприклад, що в США користувачі зможуть купити навіть три підписки найпопулярніших сервісів, і платити менше, ніж за кабельне. У низці країн уже користуються в середньому двома сервісами.